Orijinalini görmek için tıklayınız : Stock Motora İTB ?
Stock motora orjinal yazılımıyla sadece emme iptal edilip uygun enjektör ve 4 lü kelebek (İTB) uygulanabilirmi ?
Daha önce deneyen varmı ? orjinal yazılım yada harici koyulacak hazır entegre chip çekilecek havaya duyulan benzin ihtiyacını karışılayabilirmi ? yanmanın fakire düşme ihtimali ve motorun kırılma ihtimali nedir ? Riski varmı motor için ?
Cevaplar için teşekkürler
edit : 17.08.2013
Konu başlığını editledim denemelik
İlk İTB marş
yK-YESzIRyg
ve edit (25.08.2013) sorunlar çözüldü ve son hali yüzümüzü güldürdü. Destek olanlara teşekkürler video konumuz aşağıdadır..
http://www.techturkey.com/forum/videolar/163067-ss-f7r-stock-engine-stock-ecu-itb.html#post7004544
tdipower
04-08-2013, 00:21
yeterli sıkıştırma yok ise itb den verim alamazsınız öncelikle bunu bilmeniz gerekir ve itb için alpha n destekleyen bir ecu şart gerçekten performans almak istiyorsanız
yeterli sıkıştırma yok ise itb den verim alamazsınız öncelikle bunu bilmeniz gerekir ve itb için alpha n destekleyen bir ecu şart gerçekten performans almak istiyorsanız
şimdilik aşırı bir performans beklentimiz zaten yok sadece uygulayıp takıp denemek istiyoruz geriye gitme şansımız ve motoru kırma gibi bir durum söz konusu olabilirmi boğulma benzin yetiştirmeme vs vs bunu sormak istedim aslında performanstan önce zaten biraz zaman geçtikten sonra gereken sıkıştırmayı ve buna bağlı yazılımı uygulayacaz
Motor kırma şansı tabiki var. F7R için sorduğunu tahmin ederekten yazıyorum. Sıkıştırma düşük zaten. Yurtdışı örneklerinde itb zincirin hep en son halkası F7R F7P ler için. Pistonsuz F7R'a itb boşa masraftan başka birşey değil bana sorarsan
dediğim gibi sıkıştırma zaten bir süre sonra olacak önemli olan kafadaki soru işaretlerini gidermek açısından şimdiden denemek istiyoruz güç almak almamak problem değil uygunluğunu test edip takmak açısından sordum risk faktörü varsa beklemede kalalım kafada soru işaretleriyle ama risk olmaz aynı seviyede gider dense bile denemeye hazırım.
ben olsam yapardım :)
en azından kendimi tatmin ederdim
Stok motor sorun değil stok ecu sorun.
Stok motor sorun değil stok ecu sorun.
yani ? Stock ecu ile çalışmazmı yoksa verimmi alamayız
elimde ms2 v3.57 de mevcut ama takmak için zamana ihtiyaç var
İTB işi kendimizin yapabileceği bir iş olduğundan denemeyi düşündük sadece
Yapılabilir ama ne kadar verim alınır bilinmez? Egzantrik şart..
murat_ileri
04-08-2013, 22:23
yapmak maliyetli getirisi çok az,hatta -ye bile gidebilirsin marifet motora daha fazla hava sokmakta değil marifet soktugun havayı verimli şekilde güce çevirmekte. madem elinde hazır olarak ms var öncelikle ms'i baglayıp ardından piston ve egzantrik taktıktan sonra itb takman gerekir.
Motoru modifiye etmek istiyorsun ama yol haritan yanlış kardeşim.
mehmetRS
04-08-2013, 23:02
beyinsiz itb, göbeksiz erkeğe benzer.. yada salcasız yemeğe herneyse işte :)
beyinsiz itb, göbeksiz erkeğe benzer.. yada salcasız yemeğe herneyse işte :)
balkonsuz ev var bide :)
mehmetRS
04-08-2013, 23:17
balkonsuz ev var bide :)
unutmusum onu :D
Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler ancak bende biliyorum egzantrik yüksek sıkıştırma ve beyinle çok daha iyi güçler çıkaracağını İTB nin :) Ben sadece denesem risk yaratırmı yada daha önce deneyipte sorun yaşayan varmı diye soruyorum + güç getirmiş yada getirmemiş şu aşama benim için pek önemli değil zaten sadece İTB ile kalmıcak tabikide ben sadece biraz aceleciyim İTB konusunda okadar bu yüzden riskini sormak için konuyu açtım zaten :)
ben 3 yıl önce falan 306s16 ma takmıştım.sadece yazılım vardı.1 hafta itb li bindim,soğukken geç çalışma vardı,aracın gidiişinde hiçbir etkisi olmadı.hatta belki normal gidişinden 1 boy gerilemişti.wideband da vardı,çok aşırı fakire de düşmüyordu.taktıktan 1 hafta sonra orjınale döndüm.bende sadece sen gibi merakettiğmden takmıştım.sonuç bu şekilde olmuştu.
dragon07
05-08-2013, 08:46
sen takmak istiyosun zaten neyi soruyosunki :)
oem beyinle kesin olmaz.ms beyin takarsanda hiç gitmez km de 1 lira yakar ama illa takacam diyorsan takarsın motoruda kırabilirsin, şahin s lerle tüpte gazlarsın
mannerboy
05-08-2013, 14:47
sen takmak istiyosun zaten neyi soruyosunki :)
oem beyinle kesin olmaz.ms beyin takarsanda hiç gitmez km de 1 lira yakar ama illa takacam diyorsan takarsın motoruda kırabilirsin, şahin s lerle tüpte gazlarsın
Ms beyinle neden kmde 1 lira yaksın :soru:
sen takmak istiyosun zaten neyi soruyosunki :)
oem beyinle kesin olmaz.ms beyin takarsanda hiç gitmez km de 1 lira yakar ama illa takacam diyorsan takarsın motoruda kırabilirsin, şahin s lerle tüpte gazlarsın
ms beyinle hiç gitmez derken tecrübeleriniz nedir ?
ben stock motora itb taktım ms ile gayet fark oldu fakat uçurumlar beklemeyin sonuçta eksantrik olmadan çok verirmli olmaz ama etkisi olur kesinlikle beyin ile
benimde merak ettegim stock bi motora yaz aylarında ses o güzel sesinden dolayı uygulansa aynı zamanda güvenlik açısından ne yapmak gerekir? borozanlar sürekli açık kalması illa ki zararı olacaktır gündelik bi araç için sanırım?
mannerboy
05-08-2013, 17:31
benimde merak ettegim stock bi motora yaz aylarında ses o güzel sesinden dolayı uygulansa aynı zamanda güvenlik açısından ne yapmak gerekir? borozanlar sürekli açık kalması illa ki zararı olacaktır gündelik bi araç için sanırım?
itblerin orijinalinde kazan olur zaten kazan yapıp 70-80 mm arası bi yuvarlak çıkış yapılıp herhangi bi custom cai ile desteklenebilir.. örnekkk
http://www.toda-europe.com/catalog/toda-carbon-surge-tank-sports-injection-kits-only-p-1383.html?osCsid=78467d6d307546b58fa0403871642afa
teşekkürler kardeşim fikir vermesi açısından güzel bi resim oldu. kafamdaki tek soru işareti buydu benim aslında.. İTB candır:)
bazı arkadaşlar işi abartmış sanırım 1 tl yakıt falan :)
Ama takan arkadaşların verdiği fikirler için teşekkürler 1 hafta takıp kullanıldıysa sanırım bizdede sıkıntı yaratmıcaktır. Geç çalışma vs gibi şeyler şuan pek önemli değil beyin ile ufak sorunlar giderilcektir zaten biz merakımızı giderelim ilk önce :)
Ben de aynısını yapmayı düşünüyorum ama şimdilik araştırıyorum. İngiltere de ergenler benim aracımda en düşük maliyette en iyi gücü stock motora 600rr karbüratörü takarak alıyorlarmış. Tabi hala araştırıyorum, forumlarda söylenen ile gerçek aynı mı daha sonra deneyerek öğreneceğim :)
benim şahsi görüşüm araç itb ile giren havayı doğru hesaplayıp ona göre benzin verebilirse yada yetiştirebilirse diyim yani olmaması için bir neden yok denildiği gibi aslında iş yazılımda bitiyor
murat_ileri
05-08-2013, 21:16
sen takmak istiyosun zaten neyi soruyosunki :)
oem beyinle kesin olmaz.ms beyin takarsanda hiç gitmez km de 1 lira yakar ama illa takacam diyorsan takarsın motoruda kırabilirsin, şahin s lerle tüpte gazlarsın
ms beyinle hiç gitmez derken tecrübeleriniz nedir ?
ben stock motora itb taktım ms ile gayet fark oldu fakat uçurumlar beklemeyin sonuçta eksantrik olmadan çok verirmli olmaz ama etkisi olur kesinlikle beyin ile
Ben de aynısını yapmayı düşünüyorum ama şimdilik araştırıyorum. İngiltere de ergenler benim aracımda en düşük maliyette en iyi gücü stock motora 600rr karbüratörü takarak alıyorlarmış. Tabi hala araştırıyorum, forumlarda söylenen ile gerçek aynı mı daha sonra deneyerek öğreneceğim :)
hepsine toplu şekilde cevap vereyim, f7r da oem sıkıştırma 9.5 cr (yanlış hatırlamıyorsam) oldugundan dolayı itb ile verim elde edemezsin diyoruz, sıkıştırma orana ne kadar yüksek olursa o derecede güç artışı olacak sonuçta. takacağın itb üzerindeki tps, rölanti motoru iptali enjektör tanıtımı gibi konularda zaten sıkıntı çekeceksin oem ecu zaten sana değiştirme fırsatını pek vermiyor. hadi aracın üzerindeki parçaları oldu bir şekilde itb'ye uyarladın, oem ecu ile de afr dengelemek için benzin verdin bu sefer içerde yeterli ateşleme olmayacağı için aracın fazla yakacak, istediğin gibi de gitmeyecek. herkes tecrübelerini seninle paylaşıyor ki boşa zaman ve para harcama diye; seni baltalamak yada başka bir amacı yok kimsenin.
karbüratörde herşey manuel olarak ayarlandıgı için bir nebze de olsa daha kolay.
hepsine toplu şekilde cevap vereyim, f7r da oem sıkıştırma 9.5 cr (yanlış hatırlamıyorsam) oldugundan dolayı itb ile verim elde edemezsin diyoruz, sıkıştırma orana ne kadar yüksek olursa o derecede güç artışı olacak sonuçta. takacağın itb üzerindeki tps, rölanti motoru iptali enjektör tanıtımı gibi konularda zaten sıkıntı çekeceksin oem ecu zaten sana değiştirme fırsatını pek vermiyor. hadi aracın üzerindeki parçaları oldu bir şekilde itb'ye uyarladın, oem ecu ile de afr dengelemek için benzin verdin bu sefer içerde yeterli ateşleme olmayacağı için aracın fazla yakacak, istediğin gibi de gitmeyecek. herkes tecrübelerini seninle paylaşıyor ki boşa zaman ve para harcama diye; seni baltalamak yada başka bir amacı yok kimsenin.
karbüratörde herşey manuel olarak ayarlandıgı için bir nebze de olsa daha kolay.
sıkıştırma 10.1
rolanti motoruna gerek yok rolantiyi ayarlamak en basit mesele benim için
tps itb üzerinde hazır yeri var orjinalini oraya uyarlayıp takıcaz
tek sıkıntı afr onuda Allah ne verdiyse artık :) tabi bu sadece 1-2 haftalık bir süreç emin ol bende bu şekilde zaten birşey beklemiyorum :)
ben konuyu takipteyim tecrübelerini paylaşırsan sevinirim kardeşim benimde merak ettiğim bi konuydu...
şuan emmeyi çıkardık itb için uygun bir flanş yapma uğraşındayız bayramdan sonraya kalcak sanırım buralarda bu işlerden anlayan usta bulmak zor kendi çabamızla birşeyler yapıyoruz sonuçları detaylı olarak paylaşırım :)
sen itb yi takmayı kafana koymuşsun tak kendin görerek birşeylere kanaat getirmen daha iyi olur. ben sana neden olmayacağını biraz detaylı anlatayım.
benzin yetişmez diye birşey yok aracın şu anki halinden kat kat fazla benzin çekmeyecek içeri ve emin ol çok çok fazla havada çekmeyecek motorunun yapısı için şu andaki emme manifoldun zaten yeterli bu yüzden içeri manifoldun çektiğinden çok fazlasını çekemeyeceksin yararı olacakmı elbet olacak buraya kadar herşey normal bundan sonra yazılımın geliyor sen aracın gazına atıyorum %10 bastığında oem manifoldun içerdeki vakumu görüp buna göre haritadan benzin ile avansı seçip çalıştırıyor. fakat sen buna itb bağladığında %10 gaz verdiğinde manifoldtaki basınç direk düşerek normalde senin dip gazda çalıştıracağın kısmı görüp onu çalıştıracakyani normalde haritanın 5 inci sütunu diyelim çalışması gerekirsen sen son sütunu çalıştıracaksın dahada açalım normalde %10 gazdayken atıyorum 20 derece avans 100 birim benzin gönderecekken dip gaz göreceği için 10 derece avans 200 birim benzin yollayacak buda kertinme kapanma hoplama zıplatma tarzında hareketler yapar bu yüzden itb uygulamalarında yazılım tps üzerinden yapılır aracı istediğin gibi çalıştırırsın oem ecu ile itb takmayı kafana koymuşsun o yüzden tak motorun falan kırılmaz merak etme çünkü tüm avans haritadan olması gerekenden daha düşük şekilde çalışacak tek sıkıntın buna bağlı olarakta tüm benzin haritan olması gerekenden daha zengine kayacak buda kısa vadede zararı olmaz uzun vadede gömleklerini benzin ile yıkayıp yağ filmini kaybeder ama bunun aşırı birşekilde olacağını tahmin etmiyorum
yukarda verdiğim değerler varsayılan değerlerdir kimse kalkıp değerlere takılıp yorum yapmasın arkadaş konuyu kavrasın diye verdim değerleri..
(OKAN)
Itb devir donmedikce bir anlam ifade etmez
Boşa devur dönmek güç elde edilmez
Stock ekz. Stok beyin orj sıkıştırma ile araç kafandaki gibi yürümez...
Arz ederim
Sahsi fikrim turboya daha müsait
sen itb yi takmayı kafana koymuşsun tak kendin görerek birşeylere kanaat getirmen daha iyi olur. ben sana neden olmayacağını biraz detaylı anlatayım.
benzin yetişmez diye birşey yok aracın şu anki halinden kat kat fazla benzin çekmeyecek içeri ve emin ol çok çok fazla havada çekmeyecek motorunun yapısı için şu andaki emme manifoldun zaten yeterli bu yüzden içeri manifoldun çektiğinden çok fazlasını çekemeyeceksin yararı olacakmı elbet olacak buraya kadar herşey normal bundan sonra yazılımın geliyor sen aracın gazına atıyorum %10 bastığında oem manifoldun içerdeki vakumu görüp buna göre haritadan benzin ile avansı seçip çalıştırıyor. fakat sen buna itb bağladığında %10 gaz verdiğinde manifoldtaki basınç direk düşerek normalde senin dip gazda çalıştıracağın kısmı görüp onu çalıştıracakyani normalde haritanın 5 inci sütunu diyelim çalışması gerekirsen sen son sütunu çalıştıracaksın dahada açalım normalde %10 gazdayken atıyorum 20 derece avans 100 birim benzin gönderecekken dip gaz göreceği için 10 derece avans 200 birim benzin yollayacak buda kertinme kapanma hoplama zıplatma tarzında hareketler yapar bu yüzden itb uygulamalarında yazılım tps üzerinden yapılır aracı istediğin gibi çalıştırırsın oem ecu ile itb takmayı kafana koymuşsun o yüzden tak motorun falan kırılmaz merak etme çünkü tüm avans haritadan olması gerekenden daha düşük şekilde çalışacak tek sıkıntın buna bağlı olarakta tüm benzin haritan olması gerekenden daha zengine kayacak buda kısa vadede zararı olmaz uzun vadede gömleklerini benzin ile yıkayıp yağ filmini kaybeder ama bunun aşırı birşekilde olacağını tahmin etmiyorum
yukarda verdiğim değerler varsayılan değerlerdir kimse kalkıp değerlere takılıp yorum yapmasın arkadaş konuyu kavrasın diye verdim değerleri..
(OKAN)
eyvallah saolasın geniş bilgi için ama şu %10 gazdayken beyinin dip gaz görme olayına pek katılmadım çünkü zaten tps nin görevi kelebeklerin açısını belirleyip giren havayı buna göre hesaplayıp beyine iletmek en azından ben böyle biliyorum o yüzden tek sorun sanırım orjinal kelebekten o açıda girmesi gereken havadan fazla hava içeri çekileceğinden yani %10 hava gircek diye hesaplayıp %20 hatta daha fazla hacimde hava emişi olacağından aracın oem haritada tps nin bu açıdayken verdiği benzinle hava karşımı giren havayı karşılamıcak ve sanırım araç bu noktada fakire düşecektir. Bu olayında tabiki çözülmesi için yeni map hatta bi beyin şart bakalım bende merak ediyorum çalışması nasıl olacak :)
Şuan itb kelebeklerinin çekeceği hava normal kelebeğin çekeceği havanın tam 3 katı kadar daha fazla :)
arkadas manifold basıncından dolayı fazla benzin gelir diyor
yani motora benzini sadece tps göndermiyorki
yani gaz kelebeği ne kadar açık o kadar benzin değil olay bildiğimm kadarı ile
SifirinciMurat
06-08-2013, 10:15
Bu problemi bilen pek yoktur diye düşünüyordum ama elpadre doğru noktaya parmak basarak beni şaşırttı. İngilizcen yeterliyse bir okumanı tavsiye ederim, altın değerinde bilgiler:
ECU - Engine Management (http://www.marklamond.co.uk/projects/itb/management/management.htm)
Flanş yapmaya başlamışsınız ama ondan önce motora girecek havanın miktarını doğru olarak ECU'ya nasıl bildireceğini düşünmek gerekirdi. Bu gidişle yakıt yıkamasına bağlı krepaj hiç de sürpriz olmayacak.
tak bence bişey olmaz...
wıdeband şart ama.
dragon07
06-08-2013, 16:32
1-oem beyinle olmaz rölantidede durmaz
2-şuan zaten aracın 450-500tl yakar tam gazda itbyi takarsan sonucu bnde merak ediyorum.
3-ms takarsanda yine standart oldugun için aracın verim alamazsın mertcan belirtmiş yakılamayan benzinden dolayı bi müddet sonra aracın kitlenir.
ben yanlış biliyor olabilirim,sizden ricam takarsanız itb yi ne zorluklarla karsılastınız burda yazılanlardan farklı olarak neler oldu yakıt ne oranda düştü bizimle paylaşmanız :D 1tl misal olarak verdigim bi rakam 900de olur 950de :))
ms le birlikte hic bi sorun cikmaz. cok az da olsa guc alir bence. rolanti ayari kelebekten yapilacak zaten zor kismi o ama yapilmicak bisey degil.
oem beyin le de widebanddan kontroledilerek ne oluyor denemek icin takilir.
zenginmi oluyo fakirmi gorulur. tecrube olur.
19gokhan90
06-08-2013, 20:16
peki itb nin çıkışına bi kutu yapılsa normal manifold gibi olsa o basınç yine sağlanmazmı bizimde düşüncemiz vardı debimetreyi çalıştırmak için böyle bişey düşünüyorduk basınç kısmını yeni öğrendim :)
Bayramdan sonraya sartkı flanş işi arkadaşlar (bu flanş bizi en çok zorlayan iş olcak sanırım :) ) ama sonuçları burada paylaşacağım :)
eyvallah saolasın geniş bilgi için ama şu %10 gazdayken beyinin dip gaz görme olayına pek katılmadım çünkü zaten tps nin görevi kelebeklerin açısını belirleyip giren havayı buna göre hesaplayıp beyine iletmek en azından ben böyle biliyorum o yüzden tek sorun sanırım orjinal kelebekten o açıda girmesi gereken havadan fazla hava içeri çekileceğinden yani %10 hava gircek diye hesaplayıp %20 hatta daha fazla hacimde hava emişi olacağından aracın oem haritada tps nin bu açıdayken verdiği benzinle hava karşımı giren havayı karşılamıcak ve sanırım araç bu noktada fakire düşecektir. Bu olayında tabiki çözülmesi için yeni map hatta bi beyin şart bakalım bende merak ediyorum çalışması nasıl olacak :)
Şuan itb kelebeklerinin çekeceği hava normal kelebeğin çekeceği havanın tam 3 katı kadar daha fazla :)
ben sana açık birşekilde yazdım ama sen tahmin ederek bunları yazdığımı düşündün sanırım bunlar benim tecrübelerimdir.
Aracın düşündüğün gibi tps üzerinden çalışmaz aracın yapısına göre debimetre maf map gibi havanın debisini veya basıncı-vakumunu ölçen sensörler senin haritanı belirler tps ect iat gibi sensörlerde düzeltmeleri yapar bu yüzden debimetreli sistemlerde runner ların önüne bir kapak yapılarak tüm hava belirli bi borudan geçmesi sağlanır debimetrede üzerine takılarak geçen havanın miktarı hesaplanır fakat map lı sistemlerde işin rengi değişiktir manifoldun basıncını görerek çalışırlar buda kelebeklerin arka kısmından ölçüm yapılması demektir buna bağlı olarakta gaza ufak dokunman tüm basıncı yok edeceğinden haritan istenmeyen şekilde farklı çalışır
birde şu itb nin 3 kat fazla hava çekeceğini nerden çıkardınız onu anlamadım. çünkü havayı çeken motordur manifold veya itb havayı en verimli şekilde motora vermek için tasarlanan malzemelerdir. o itb nin kelebekleri 100cm de olsa motorunuz kendi çekebileceği havayı çekecek içeri itb nin akış kapasitesinin yüksek olması motorun içeri fazla hava çekeceği anlamına gelmez sizin motorunuzun hava çekme kapasitesi atıyorum max. 12 ise üzerindeki manifold ile 10 çekiyordur siz itb takınca 11-12 olur gibi düşünün olayı
en son olarakta kendi tecrübelerimden yola çıkarak söylüyorum 300 derece üzeri egzantrik ve minimum 12.5cr sıkıntırma ile yüksek devir dönmenizdir. en iyi verimi bu specler üzerinde aldım
(OKAN)
RafetAraç
10-08-2013, 12:01
bazı arkadaşlar işi abartmış sanırım 1 tl yakıt falan :)
Ama takan arkadaşların verdiği fikirler için teşekkürler 1 hafta takıp kullanıldıysa sanırım bizdede sıkıntı yaratmıcaktır. Geç çalışma vs gibi şeyler şuan pek önemli değil beyin ile ufak sorunlar giderilcektir zaten biz merakımızı giderelim ilk önce :)
hocam sen öyle bi sarmışsınki bu işe , sırf itb sesini duyup kendini tatmin etmek için motorun kırılma riskini bile göze alıyosun.
brkkksln
10-08-2013, 12:44
itb sesi iyi hoş ama emişini yükseltedikçe gerek yok ses duymak için yapmaya.
egzantrik koymadan ki bu egz 290+ derecelerde yüksek lift değerli olmalıki oem ekipmanla itbnin arabanı geri düşüreceği kesin.
kendi manifoltun zaten fazla fazla yeterli bu iş için.
ha ilerde motora gircem sıkıştırma yükseltip egz koycam dersen yap dursun kenarda.
imal ettiğin flanş ın runnerlarının kapağa olan açısınıda düzgün yapmanız lazım.amaç direnci azaltmak olduğu için fazla açı verirsiniz az açı verirsiniz bu olayda hüsran olur.
kolay gelsin.
arkadaşlar bazıları yine farklı anlıyor olayı ben tabiki itb yi takıp o şekilde yürütmeyeceğim aracı
ben sadece bu speclerde itb den ne alırız ne kaybederiz onu görücem sadece sizede riski varmı yokmu onu sormak istedim sonrası tabiki gelcek 300 derece olmasada kafamda hidrolik iticinin destekleyebileceği max 286 derece egzantrik ve beyin ile beraber ayrıca 12.5cr sıkıştırma zaten bunlar olmadan itb nin bana bişi getirmeyeceğini iyi biliyorum aracı sadece denemelik kullandığım için sanayide kalması bile sıkıntı değil biz elimizde itb varken değerlendirelim kenarda dursun takılı olarak diye takıyoruız :) ama fikirler ilginç bazıları tecrübesiyle konuşuyor bazıları düşünce ve mantığıyla hareket ediyor her araç tabiki aynı değil türkiyedede f7r a itb deneyen sanırım hiç olmadı ilk olarak yapacaz inş bakalım sonuçlarıda sizlerle paylaşacağım :)
Bu arada geçen gün yurtdışından eprom yazılım entegre geldi denedik fakat beyin kodu farklı olan bir yazılımı göndermişler adamla bi ton kavga ettik sanırım olayı ms2 ile kökten çözme vaktide geldi.
Bende herkesin akşi olan görüşümü söyleyeyim. Çok eski 8-9 sıkıştırmalı araçlar hariç 10-10.5 üstü bütün sıkıştırmalı araçlarda ITB iş yapar. Stok motorda ve stok egzantrikle dahil iş yapar. Mutlaka güç alırsınız. Ama 3 hp ama 5 hp alırsınız. Araba geri gitmez.
ANCAK (büyük harfle ancak) bunu destekleyecek bir işletim sistemi olması lazım. Bu çok profesyonel hazırlanmış Alpha-N destekli bir chip olur yada komple beyin olur fark etmez.
Eğer bu işletim sistemi yoksa işte o zaman beyin yüzünden arabanız geri düşer. Gitmez. Ben bundan 5-6 sene önce 106 sahiplerine ITB yapın diye bir taraflarımı yırtarken ITB ile araba yürümüyor geri düşüyor diye o kadar çok profesör çok bilmişler vardı ki bu gün hepsi ITB'li kullanıyorlar. Zamanında kimse yapamıyordu bu işleri. Beyinlerde pahalıydı. Chip yapamadığı neyi yapıyor beyin gereksiz o para diyorlardı ya neyse eski defterleri açmayalım.
Arkadaşlar İTB yi bu akşam itibariyle bitirdik ve taktık. Sanırım Türkiye'de F7R da ilk defa denenmiş oldu.
Stock motora İTB konusnuda takip eden arkadaşlara umarım yararlı bilgiler vermiş ve örnek olmuş olur..Videosunu aşağıda izleyebilirsiniz. İlk izlenim olarak araç şuan patırtılı çalışıyor. TPS sensörünü tam oturtamadık yarın ince ayarlarını yapıcaz çiğ benzin kokusu geliyor aşırı şekilde ama sensörlerin hiç biri neredeyse devede değil. Aynı şekilde map sensörüde itb nin üstündeki hava kanalına taktık fakat yeterli hava çekemediği için sanırım oda düzgün görev yapamıyor. İşte ilk marş..
yK-YESzIRyg
Sormak istediğim ms2 beyin ile bu sensörlerin hepsi iptal edilip düzgün bir çalışma sağlanabilirmi map sensörü rolanti valfi ve diğer emme üstündeki iş yapan sensörler..
The_Doctor
17-08-2013, 02:18
Maşallah. vay be ıtb'm artık f7r de :) kazasız belasız kullanmak nasıp olsun.
Maşallah. vay be ıtb'm artık f7r de :) kazasız belasız kullanmak nasıp olsun.
saolasın şu flanş işi çok dertli oldu ama sonunda istediğim gibi oldu :) Dahada iyi olacak inş ince ayarlardan ve ms2 den sonra :)
dragon07
17-08-2013, 10:23
ms2 ile düzgün çalışmasını ve gitmesini sağlayabilirsin :) yapabiliyosan sıkıştırmayı biraz düşür kapaktan al mesela conta tak,hakkıyla gitsin makina
ms2 ile düzgün çalışmasını ve gitmesini sağlayabilirsin :) yapabiliyosan sıkıştırmayı biraz düşür kapaktan al mesela conta tak,hakkıyla gitsin makina
teşekkürler :) sıkıştırmayı arttır demek istedin sanırım :)
Zaten 12.5cr piston düşüncemiz var :)
kısmetse yapılacak işlemler 12.5cr piston, 286 egzantrik, portpolish işlemi ve ms2 v3.57 beyin ayar işlemleri
yurtdışından örnek aldığımız araçlar var yakaladıkları güçler sadece bu işlemlerle 200-210 dan yukarı inş sorunsuz bizde bitiririz yavaş yavaş :)
dragon07
17-08-2013, 10:44
teşekkürler :) sıkıştırmayı arttır demek istedin sanırım :)
Zaten 12.5cr piston düşüncemiz var :)
kısmetse yapılacak işlemler 12.5cr piston, 286 egzantrik, portpolish işlemi ve ms2 v3.57 beyin ayar işlemleri
yurtdışından örnek aldığımız araçlar var yakaladıkları güçler sadece bu işlemlerle 200-210 dan yukarı inş sorunsuz bizde bitiririz yavaş yavaş :)
pardon düşür demişim yükselt :D en azından piston alana kadar idare eder daha düzgün bi yanma için detenasyonu engellemek için
mannerboy
17-08-2013, 12:40
tps olarak bu itbinin orijinal olanını takabilirsin motorcularda var.itbinin üzerinde demirden borular varya küçük onların hepsine hortum takıp sonunada mapı bağla patırdamam ve map okuması düzelir iatıda herhangi bi yerde dışarı sal
tps yi aracınkini bi şekilde uydurduk ama doğru okuyormu bilemem çünkü çok hafif bi boşluk oldu.
Asıl sorun map. Map e 4. silindire giden hortumdan hava aldırıyoruz ama yine patırdama gitmiyor tek silindir hava çekmesi yetmediği içinmi bilmiyorum. Siyah duman ve çiğ benzin kokusu cabası.. Birde map e o dediğim gibi tek silindirden hava okutunca rolanti çok yükseliyor. Boruyu çekince rolanti düşüyor. Senin dediğin gibi 4 silindirden aynı anda hava aldırabilsek düzelirmi dersin ? hem patırdama hem rolanti
Şuan gazlayınca sanki araç 3 silindir gibi patırdayarak 1.6 araç gibi gidiyor.
başka bi merak ettiğim konu ise ms2 beyini bağladığımızda bu map maf tps gibi sensörleri kullanacakmıyız ? Yoksa beyinden custom olarakmı ayarlanıyor bu ayarlar manifolt basıncı vs vs
boosted_pug
17-08-2013, 16:19
başka bi merak ettiğim konu ise ms2 beyini bağladığımızda bu map maf tps gibi sensörleri kullanacakmıyız ? Yoksa beyinden custom olarakmı ayarlanıyor bu ayarlar manifolt basıncı vs vs
dostum senin aracın normalde map based olarak çalışır buna speed density denir itb ye geçtikden sonra tps based olan alpha-n e geçmek zorundasın örnekle anlatmak gerekirse ki daha önce yukardaki postlarda başka bi arkadaşda bahsetmişdi ama sanırım gözardı etmişsin senin aracın normalde rölantide tahmini 30kpa vacuum yapıp gaza bastıkça lineer bi şekilde 100kpa ya doğru gider tps sensöründende gaza bastığın anlarda düzeltme verir yani esas bilgiyi tps den almaz sadece düzeltme vermek için kullanır
throttle da bu iş tam tersdir tps sensörü ile kelebeklerin nekadar açık olduğunu okur mesela rölanti %10 dip gaz %100 ve mapdanda düzeltme verir çünkü throttle rölantide veya gazlarken çok az vakuum oluşturur rölantide 60 - 70 kpa gaza dokunur dokunmaz 100 kpa olur
Yani demem odurki bu şekilde aracını orjinal beyinle çalıştırman çok ama çok zor cünki aracın rölantideyken beyin onu nerdeyse dip gaza yakın algılıyo ve saçmalıyo gelelim ms konusuna ms i takıp sistemini alpha-n üzerine kurdunmu sıkıntısız olarak aracını kullanabilirsin bunun için çok hassas çalışan bir tps sensörü yeterli throttle ın üzerinde tps zaten vardır hiç uğraşıp kendi sensörünü takmaya çalışıp orjinalini bozma ms için sensörün önemi yok önemli olan sağlıklı çalışsın yeter bunun yanında map olsada olur olmasada olur ki zaten msin üzerinde kendi map sensörü var extradan başka bir map veya maf sensörüne ihtiyacın yok ama iat takarsan iyi olur
dostum senin aracın normalde map based olarak çalışır buna speed density denir itb ye geçtikden sonra tps based olan alpha-n e geçmek zorundasın örnekle anlatmak gerekirse ki daha önce yukardaki postlarda başka bi arkadaşda bahsetmişdi ama sanırım gözardı etmişsin senin aracın normalde rölantide tahmini 30kpa vacuum yapıp gaza bastıkça lineer bi şekilde 100kpa ya doğru gider tps sensöründende gaza bastığın anlarda düzeltme verir yani esas bilgiyi tps den almaz sadece düzeltme vermek için kullanır
throttle da bu iş tam tersdir tps sensörü ile kelebeklerin nekadar açık olduğunu okur mesela rölanti %10 dip gaz %100 ve mapdanda düzeltme verir çünkü throttle rölantide veya gazlarken çok az vakuum oluşturur rölantide 60 - 70 kpa gaza dokunur dokunmaz 100 kpa olur
Yani demem odurki bu şekilde aracını orjinal beyinle çalıştırman çok ama çok zor cünki aracın rölantideyken beyin onu nerdeyse dip gaza yakın algılıyo ve saçmalıyo gelelim ms konusuna ms i takıp sistemini alpha-n üzerine kurdunmu sıkıntısız olarak aracını kullanabilirsin bunun için çok hassas çalışan bir tps sensörü yeterli throttle ın üzerinde tps zaten vardır hiç uğraşıp kendi sensörünü takmaya çalışıp orjinalini bozma ms için sensörün önemi yok önemli olan sağlıklı çalışsın yeter bunun yanında map olsada olur olmasada olur ki zaten msin üzerinde kendi map sensörü var extradan başka bir map veya maf sensörüne ihtiyacın yok ama iat takarsan iyi olur
yani kısacası rolanti ve gazlamada bu aracı biz normal emme gibi kullanamıyormuyuz ?
Daha önce forumda bi araştırma yaptımbuna benzer denemeler yapanlar olmuş d16 da vs.vs başka araçlardada hepsi benim sorumu sormuş yani map sensörüne biz nasıl emme vakumu gibi bir vakum okutabiliriz itb de asıl sorun bu gibi duruyor ms olmadan tabiki!
Diğer sorumuda cevaplamış oldun ayrıca teşekkürler ms2 yi taktığımızda sanırım map sensörünü atmış olcaz kendi ms2 kendikini kullacak ve istediğimiz şekilde vakum ayarı ve buna göre benzin ayarı verebilecez anladığım kadarıyla..
Sonuç olarak biz kesinlikle map sensörüne orjinal emme vakumu okuma değerini veremiyoruz yani düzgün çalışması imkansızmı diyorsun bu şekilde ? bu şekilde patırdama ve rolanti içindüzeltme imkansız gibi algıladım yazından..
birde kafama takılan dğer konu araç full throttle gibi görüyor diyorsunuz şuan rolantide
peki bu şekilde benzin veriyorsa araçla yola çıkıp dip gaz yaptığımızda yani itb de full throttle konumunda iken neden hala patırdama var ?
boosted_pug
17-08-2013, 18:10
yani kısacası rolanti ve gazlamada bu aracı biz normal emme gibi kullanamıyormuyuz ?
Daha önce forumda bi araştırma yaptımbuna benzer denemeler yapanlar olmuş d16 da vs.vs başka araçlardada hepsi benim sorumu sormuş yani map sensörüne biz nasıl emme vakumu gibi bir vakum okutabiliriz itb de asıl sorun bu gibi duruyor ms olmadan tabiki!
Diğer sorumuda cevaplamış oldun ayrıca teşekkürler ms2 yi taktığımızda sanırım map sensörünü atmış olcaz kendi ms2 kendikini kullacak ve istediğimiz şekilde vakum ayarı ve buna göre benzin ayarı verebilecez anladığım kadarıyla..
Sonuç olarak biz kesinlikle map sensörüne orjinal emme vakumu okuma değerini veremiyoruz yani düzgün çalışması imkansızmı diyorsun bu şekilde ? bu şekilde patırdama ve rolanti içindüzeltme imkansız gibi algıladım yazından..
birde kafama takılan dğer konu araç full throttle gibi görüyor diyorsunuz şuan rolantide
peki bu şekilde benzin veriyorsa araçla yola çıkıp dip gaz yaptığımızda yani itb de full throttle konumunda iken neden hala patırdama var ?
Throttle ın yapısından dolayı ne yazıkki senin aracında şuan vacuum yok bu sebepten mapı kullanman çok zor
Kısmen evet ms taktığında map a göre teğil tps temelli bir sisteme geçiceksin map yine olucak ama esas işi tps yapıcak harita tamamen tps ye bağlı olucak vacuum olsada olur olmasada ama zaten ms le geliyo takmamanın alemi yok
Evet çok zor dediğim gibi şuan araç rölantide olmasına karşın beyine gelen sinyaller araç yarım gazın üzerindeymiş gibi algılamasına neden oluyo bu sadece yakıtlada ilgili değil şuan avansda rölantiye göre çok yüksek
Çünki içeri soktuğun havanın volümü stock emme manifoldundan fazla şöyle düşün bi gt25 ile 0.5 bar basmak var birde gt35 le ikisininde 0.5 barı aynımı ? Aracın dip gazda fakirde kaldığından patırdıyodur
Son olarak bu throttleların 4ününde çektiği vacumu eşitlemen gerekli yoksa biri zenginde biri fakirde kalıyo ne rölanti tutuyo nede düzgün gaz yiyo
Son olarak bu throttleların 4ününde çektiği vacumu eşitlemen gerekli yoksa biri zenginde biri fakirde kalıyo ne rölanti tutuyo nede düzgün gaz yiyo
bu kısmı tam olarak anlamadım
biz zaten normal düz şekilde emmenin aynı girişşekli gibi flanş yapıp 40mm itb yide aralarında kısa bir hortum vekelepçelerle (emme girişleri veitib girişleri eşitolmadğı için) bağlayıp çalıştırdık. Bunların çektiği hava ztn eşit değilmi hepsi40mm çapında kelebekten geçen havayı çekiyor yani bu yüzden patırdama mı yapıyor yoksa asıl neden map mi
mannerboy
17-08-2013, 23:01
boosted_pug bunu biz daha önce kullandık ms varken hemde 8 v araçta.throotlede emiş nasıl yok ? resimde görünen mavi hortumların hepsini ponamatik midir nedir o demire topladık bi çıkışına frene diğer emişide mapa verdik aynı sistemi yapsa araç biraz daha toparlamazmı ?
http://k1308.hizliresim.com/1d/k/rm59r.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://o1308.hizliresim.com/1d/l/rm5gm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bu kısmı tam olarak anlamadım
biz zaten normal düz şekilde emmenin aynı girişşekli gibi flanş yapıp 40mm itb yide aralarında kısa bir hortum vekelepçelerle (emme girişleri veitib girişleri eşitolmadğı için) bağlayıp çalıştırdık. Bunların çektiği hava ztn eşit değilmi hepsi40mm çapında kelebekten geçen havayı çekiyor yani bu yüzden patırdama mı yapıyor yoksa asıl neden map mi
3. dakikadan sonraki olay sanirim :)
KTR Sport Throttle Body Kit Installation - Part 4 - YouTube (http://m.youtube.com/watch?v=_qsZayGbfws)
boosted_pug bunu biz daha önce kullandık ms varken hemde 8 v araçta.throotlede emiş nasıl yok ? resimde görünen mavi hortumların hepsini ponamatik midir nedir o demire topladık bi çıkışına frene diğer emişide mapa verdik aynı sistemi yapsa araç biraz daha toparlamazmı ?
http://k1308.hizliresim.com/1d/k/rm59r.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://o1308.hizliresim.com/1d/l/rm5gm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bende bundan bahsediyorum biz sadece 1 girişten aldık o vakum sanırım map için yeterli gelmiyor. 4 çıkıştanda alırsak şekildeki gibi sizinkigibi yani orjinal yazılımla patırdamayı yok edemezmiyiz onu merak ediyorum patırdama ve çiğ benzin olayını bu resimdeki şekilde çözebilirmiyiz
mannerboy
18-08-2013, 13:59
resimdeki parçadan bul bi tane itb üzerindeki tüm emişleri bağla extra hava çekmesin hepsini bi taneye çeiviren aparatlada olur yada bizimki gibi yap biraz daha toparlar araç mapıda emişlerin birine ver ;) bakalım neler olucak tam verimli olmasada aşırı zengine düşmez araç en azından
resimdeki parçadan bul bi tane itb üzerindeki tüm emişleri bağla extra hava çekmesin hepsini bi taneye çeiviren aparatlada olur yada bizimki gibi yap biraz daha toparlar araç mapıda emişlerin birine ver ;) bakalım neler olucak tam verimli olmasada aşırı zengine düşmez araç en azından
tamam yarın bir deneyelim bunu..
O parçayı kendinizmi yaptırdınız hazır varmı ?
vakum rayı diye geçiyor piyasada bulabilirsiniz hortum satan yerelerde var
alihan_27
18-08-2013, 19:20
@mannerboy'un fotolarda gösterdiği şekilde 4 hattan vacum alman map sensörünün daha doğru ölçüm yapmasını sağlar. Şuan map sensörü çok kesik kesik değerler ölçüyordur. Çünkü 4 hattan aynı anda hava geçmiyor, önce 1 sonra 3,2,4 şeklinde.
Ama sadece bununla çalışma rejimi düzene binmeyecek gibi. Yine söylendiği gibi her kelebekten geçen hava flowunun eşitlenmesi lazım. İyi motorsiklet garajlarında bu ayarı keskin yapabilecek cihaza sahip ustalar var. Dahası düşük gazlarda belki oem ecu düzeltme yapabilsede, open loop'a geçince motor yine düzgün çalışmayacak gibi geliyor bana.
tam tersine dip gazı tutturmak daha kolay, altları tutturmak daha zor olur oem ecu ile itb de.
illaki o raya ihtiyacın yok. bütün itb map çıkışlarını T ler ile birleştirince de aynı sonuca ulaşırsın zaten.
bu resimdeki mavi boru gibi:
http://imageshack.us/a/img7/9880/6yte.jpg
bencede altların düzgün çalışması şuan için oem ecu ile üstlerden daha zor çünkü zaten dip gazda araç full throttle çalışıyor emme olsada itb olsada değişen bişi yok ama rolanti ve düşük devirlerde ayar yapması daha zor gibi..
Muratın verdiği resimdeki sistem daha basit gibi yarın ilk bunu denerim olmadı 205 teki sistemide bi denerim ama ikiside aynı sonuca çıkıyor gibi duruyor umarım patırdama gider gerçi şuan sadece deneme yanılma yapıyoruz zaten ms e geçince herşey düzelcek gibi duruyor.
Şimdilik en azından stock ecu motor için itb neler verir neler vermez hepimize bilgi olması açısından deneme yapıoruz diebilirim :)
OBX Auxiliary Vacuum Block 6 Port for itb Turbo Engine | eBay (http://www.ebay.com/itm/OBX-Auxiliary-Vacuum-Block-6-Port-for-ITB-Turbo-Engine-/390336293977?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5ae1db2c59&vxp=mtr)
bide blox var
http://www.ebay.com/itm/BLOX-RACING-SILVER-VACUUM-MANIFOLD-BLOCK-V1-HONDA-ACURA-CIVIC-INTEGRA-TURBO-JDM-/151025992953?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2329d9c4f9&vxp=mtr
peki emiş meselesi frende yetersizliğe sebep oluyormu ?
fren vakumunu itbnin kendi enjektör girişinden aldım. Şuan herhangi bir sorun gözükmüyor ama acaba o vakum aracın çalışmasını etkilermi diede düşünmüyor değilim tek silindirdençekio oda çünkü
tam tersine dip gazı tutturmak daha kolay, altları tutturmak daha zor olur oem ecu ile itb de.
illaki o raya ihtiyacın yok. bütün itb map çıkışlarını T ler ile birleştirince de aynı sonuca ulaşırsın zaten.
bu resimdeki mavi boru gibi:
http://imageshack.us/a/img7/9880/6yte.jpg
dediğin şekilde yaptım. Ama değişen pek bişi olmadı ses biraz değişti. Sanki su motoru gibi çalışıyor araç bide hala gazı dileyince kara duman atma devam ediyor yani hala ayar tutturamıyor araba iyice karıştı kafam :D Stock ecu ile zor gibi görünüyor sanırım başka önerisi olan :)
Video çektim bu arada isteyen izleyebilir :)
https://www.facebook.com/photo.php?v=309919122486090
zaten tutmayacak. oyle bir mevzu yok :) sadece aracın yakıt hesabı yaparken map basıncını da içine katar.map görmezse çok zengin çalışır.
yukarıya braz baktım da patırdamayı düzeltmek için bunu bağlamak istiyorsun sanırım. ben de sandım map bağlamak için kütük arıyorsun.
ayrıca itb lerin senkronunu yapmalısın. çatlama tekleme rolanti oynaması hepsi bu yüzden oluşabiliyor.
zZa-h8SHXFg
mannerboy
20-08-2013, 12:15
@mannerboy'un fotolarda gösterdiği şekilde 4 hattan vacum alman map sensörünün daha doğru ölçüm yapmasını sağlar. Şuan map sensörü çok kesik kesik değerler ölçüyordur. Çünkü 4 hattan aynı anda hava geçmiyor, önce 1 sonra 3,2,4 şeklinde.
Ama sadece bununla çalışma rejimi düzene binmeyecek gibi. Yine söylendiği gibi her kelebekten geçen hava flowunun eşitlenmesi lazım. İyi motorsiklet garajlarında bu ayarı keskin yapabilecek cihaza sahip ustalar var. Dahası düşük gazlarda belki oem ecu düzeltme yapabilsede, open loop'a geçince motor yine düzgün çalışmayacak gibi geliyor bana.
dediğin ayara senkron ayarı deniyor.genelde eski sistem motorlarda çok yapılır karbüratörlü olduğundan enjeksiyonlu sistemde pek rastlanmaz aslında mantıklı olanı 2 tane vakum ölçer alıp 4 kelebeğe bağlayıp aynı oranda hava çekip çekmediğini sürekli aktif olarak ölçmektir.senkron ayarına bi baktır bi yapmıştık ilk zamanlar sonra kaldı öyle karbüratörcüler motorcular testciler vs vs yapar
dediğin ayara senkron ayarı deniyor.genelde eski sistem motorlarda çok yapılır karbüratörlü olduğundan enjeksiyonlu sistemde pek rastlanmaz aslında mantıklı olanı 2 tane vakum ölçer alıp 4 kelebeğe bağlayıp aynı oranda hava çekip çekmediğini sürekli aktif olarak ölçmektir.senkron ayarına bi baktır bi yapmıştık ilk zamanlar sonra kaldı öyle karbüratörcüler motorcular testciler vs vs yapar
ya aslında itb ilk geldiği zamandan sonra ortasındaki genişletme yerinden birazaralıklarını açtık o sırada ortada çiftli birbirini açıp kapatan sistemde karıştı sonra tekrar eski haline getirdik ama senkron ayarı ordanmı yapılıyor bilemem. Bunu ayarladığı yer neresi itbüstünde tam olarak ?
mannerboy
20-08-2013, 13:56
emiş hortumlarının yanındaki vidalar rolanti ve senkron ayarı için malasef tüm motor itbleri ortadan açılıp genişletilmediği sürece emmelerde çapraz kalıyor
emiş hortumlarının yanındaki vidalar rolanti ve senkron ayarı için malasef tüm motor itbleri ortadan açılıp genişletilmediği sürece emmelerde çapraz kalıyor
o itb üstündeki ince vidaları diyorsan yukarı kalkıp iniyor içinde aşağıda bir boşluk yapıo yaylı bi sistem gibi ne işe yaradığınıda anlamadım ama vidalarıyla hiç oynamadım onların geldiğinden beri döndürmeklede boşa dönüyor zaten vidayla sıkmadan herhangi bir ayarsızlık yapacak bişi yapmadık. Emme açıları zaten ortadan genişletsekte tam oturmuyor dıştakileri denklesek ortadakiler yamuk kalıo falan çok kıl bişi :)
o itb üstündeki ince vidaları diyorsan yukarı kalkıp iniyor içinde aşağıda bir boşluk yapıo yaylı bi sistem gibi ne işe yaradığınıda anlamadım ama vidalarıyla hiç oynamadım onların geldiğinden beri döndürmeklede boşa dönüyor zaten vidayla sıkmadan herhangi bir ayarsızlık yapacak bişi yapmadık. Emme açıları zaten ortadan genişletsekte tam oturmuyor dıştakileri denklesek ortadakiler yamuk kalıo falan çok kıl bişi :)
Makine kıl bikere :p
olsun taktıkmı taktık İTB li F7R :D
ama ayarsız işte :D
olsun taktıkmı taktık İTB li F7R :D
ama ayarsız işte :D
takmak mesele değil zaten. bi flanş 4 boru 8 kelepçe. oldu bitti. mesele ayarlaması :D
ozaman sanırım bunu orjinal beyin ve yazılımla kimse düzgün çalıştıramaz doğrumu ?
yazılıma göre değişir. uğraşmak lazım. denemek lazım. :)
İTB li olarak rolanti şuan düzgün. eskisinden bile daha iyi diyebilirim. tek derdimiz patırdama onuda mape gereken vakumu verip çözecez Allah izin verirse.. ardındanda ms2 bağlanıyor kısmet olursa.
https://www.facebook.com/photo.php?v=311320809012588
Konuya tekrar mesaj atmadan önce konunun Tech bölümünde olduğunun bilincine varın sonra düşünün benim atacağım bu mesaj konunun akışını nasıl etkiler diye.
Verimli yada değil hatalı yada sorunsuz ortada teknik bir tartışma var. Orjinal beyin ile ITB ile alakalı daha sonra merak edecek kişiler bu konuyu bulup okuyup bilgi alabilmeli sizin kavgalarınızı değil.
Arkadaşlar bugün kelebeklerin 2 tanesinin tam kapanma sırasında çok hafif açık kaldığını farkettik. Ortada ayar vidalarından hepsini tam kapanır hale getirdik. Sonuç şaşırtıcı oldu. Rolanti zaten düzgündü biraz düşük kaldı ama hala ip gibi sorunsuz. Ama patırdama sorununu sanırım çözdük. Araç düzgün devirleniyor patlayarak su motoru gibi 3. silindir çalışıyormuş gibi çalışma olayı ortadan kalktı. Ama şuan araç 5000 devirden sonra yığılıyor daha doğrusu yüksek devirlerde patırdıyor sadece kesiciye girmekte zorlanıyor araç yürürken. Sanırım bu noktada artık benzin hava karışımı yani yazılıma kalıyor iş bu arada denediğimiz başka bir olayda tek silindirden vakum almakla 4 tanesinden birden vakum almanın çalıştırmayı değiştirmediğini gördük sanırım map her iki şekildede vakumu algılayabiliyor. Özellikle düzgün çalışınca denedim bu olayı
samet_61
22-08-2013, 20:37
Arkadaşlar bugün kelebeklerin 2 tanesinin tam kapanma sırasında çok hafif açık kaldığını farkettik. Ortada ayar vidalarından hepsini tam kapanır hale getirdik. Sonuç şaşırtıcı oldu. Rolanti zaten düzgündü biraz düşük kaldı ama hala ip gibi sorunsuz. Ama patırdama sorununu sanırım çözdük. Araç düzgün devirleniyor patlayarak su motoru gibi 3. silindir çalışıyormuş gibi çalışma olayı ortadan kalktı. Ama şuan araç 5000 devirden sonra yığılıyor daha doğrusu yüksek devirlerde patırdıyor sadece kesiciye girmekte zorlanıyor araç yürürken. Sanırım bu noktada artık benzin hava karışımı yani yazılıma kalıyor iş bu arada denediğimiz başka bir olayda tek silindirden vakum almakla 4 tanesinden birden vakum almanın çalıştırmayı değiştirmediğini gördük sanırım map her iki şekildede vakumu algılayabiliyor. Özellikle düzgün çalışınca denedim bu olayı
yazılımdan bıraz zengıne cek arabayı safc bagla yakıt versene ;)
yazılımdan bıraz zengıne cek arabayı safc bagla yakıt versene ;)
yazılım olmadan yakıtla oynayamıyoruz tabiki ama yarın wideband bağlanacak her deviri okuyabilcez daha sonrada zaten ms2 ile dediğin gibi yakıtı verebilecez istediğimiz gibi ve sanırım ekstra hiç bir parça olmadan gayet güzel olacak çünkü araç 4000 devire kadar inanılmaz istekli devirleniyor taaki hava yakıt olayını karıştırana kadar..
Arkadaşlar bugün kelebeklerin 2 tanesinin tam kapanma sırasında çok hafif açık kaldığını farkettik. Ortada ayar vidalarından hepsini tam kapanır hale getirdik. Sonuç şaşırtıcı oldu. Rolanti zaten düzgündü biraz düşük kaldı ama hala ip gibi sorunsuz. Ama patırdama sorununu sanırım çözdük. Araç düzgün devirleniyor patlayarak su motoru gibi 3. silindir çalışıyormuş gibi çalışma olayı ortadan kalktı. Ama şuan araç 5000 devirden sonra yığılıyor daha doğrusu yüksek devirlerde patırdıyor sadece kesiciye girmekte zorlanıyor araç yürürken. Sanırım bu noktada artık benzin hava karışımı yani yazılıma kalıyor iş bu arada denediğimiz başka bir olayda tek silindirden vakum almakla 4 tanesinden birden vakum almanın çalıştırmayı değiştirmediğini gördük sanırım map her iki şekildede vakumu algılayabiliyor. Özellikle düzgün çalışınca denedim bu olayı
linkini attigim ktech in videosunu izlemedin yada yapilan islemi anlamadin sanirim.
sen simdi 4 unudr goz karari ayarladin ama onun ince ayari var. vakum saati ile hepsini trk tek ayarliyo. onuda motosikletciler yapiyo sanirim. yada o sekilde bi vakum aparati yaparsan sende yaparsin.
izledim bu akşam motorsikletçi bir abimizle konuştum yarın böyle birşey ile vakumları ölçecez onlarıda eşitledikmi geriye sanırım bişi kalmıyor. Ama şuan sanırım eşit gibi yarın deneyip gerekirse video çekip paylaşıcam ölçümüde
okankrgz
23-08-2013, 16:37
çok sürükleyici bi konu her sayfayı okudum... umarım istediğin şekilde yol alabilirsin.... gelişmeleri takip ediyorum, kolay gelsin ;)
çok sürükleyici bi konu her sayfayı okudum... umarım istediğin şekilde yol alabilirsin.... gelişmeleri takip ediyorum, kolay gelsin ;)
teşekkürler orjinal beyin ve yazılımla yapılacakların hepsni yaptık sanırım :) bu saatten sonra iş beyine ve yazılıma kalıyor gibi duruo :) bakalım ama kurcalamaya devam edioz :D
yapım aşaması son durum resim :)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/q71/s720x720/558836_312790248865644_1916137550_n.jpg
Bugünde arıza tespite bağladık baya bir arıza çıktı bazı sensörler ztn doğal olarak emme olmadığından arıza verdi. Geçicileri iptal ettik kalıcı bikaçtane önemli arıza vardı 4. enjektörde kısa devre gösterdi anlık birarıza yapmış sanırım soketi temizlediktaktık falan oksijensensörü arızası gösterdi onu ellemedik henüz bikaç arıza daha vardı hatırlamadığım tps de arıza gösterdi konumunu ampermetre ile akım ölçerek oturttuk bu sefer sanırım dahada iyi oldu sadece 6500 lerde çok hafif dip gazda bi kesme yapıyor araç onun haricinde şuan günlük çok rahat kullanılcak şekilde rolanti eskisinden bile düzgün :) sonuçlar kurcaladıkçaiyiye doğru gidiyor ölçüm yaparkenki video ve resimleride bu gece paylaşırım :)
arkadaşın AEM wideband ı geçici olarka takacaktık ama bugüne yetişmedi yarın açık egzoscu bulabilirsek takacaz yada pazartesiye kalacak o iş ama anlık değerleride sizlerle paylaşırım takınca. :)
Araç çalışırken arıza tespit makinasında sensörlerin anlık değerlerine baktık .. sanırım tps konumumuz hatalı onu ampermetre ile ölçerek düzelttik bugün ama diğer rakamlarörnek olması açısından aşağıda video çektim.
https://www.facebook.com/photo.php?v=312792115532124
evet İTB yi taktıktan sonraki ilk arıza tespit sınavımızdan kalmış bulunuyoruz her yer hata :D:D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/q77/s720x720/1186932_312790222198980_1843309026_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/q77/s720x720/999420_312790402198962_909553113_n.jpg
Hey masallah 2 sayfa ariza :) gunden gune iyiye gidiyor iylestirmelerle
bugün çalışması çok düzeldi bi kaç ayar yaptık sensör temizlikleri konumları ölçü aletleriyle tps yi falan ayarladık şuan araç çok güzel 6500-7000 devir arasında kesme yapıyor onuda düzeltebilirsek sanırım araç şuan 1-2 boy hızlı bile olabilir sadece İTB ile beyin olmadan :)
Daha önce kafakafaya yürüdüğümüz bikaç araç vardı en son onlarla deneyip sonra beyini takarız :)
Evet arkadaşlar konumuzun sonuna gelmiş bulunuyoruz. Hani derler ya olmaz dediler yaptım oldu diye sanırım buda böyle bişi oldu. Kimse üstüne alınmasın ortaya söyledim. :)
Bugün birkaç ölçümle ayar yaptık sanırım bu sefer oldu deyip sonucu görmek için daha önce denediğim bir f7r ile denemeye çıktım. Sonuç yüzümde bir gülümseme yarattı diyebilirim. Eski halinden hızlımı değilmi karar veremedik ama eskisinden yavaş olmadığı kesin ve bunu deneyerek test etmiş olduk.. Konuda beni destekleyip köstek olmayan tüm arkadaşlarıma teşekkürler videolar bölümünde denemenin videosu olmasada gazlarken çektiğimiz bir videoyu koyuyorum. Kendi çabamızla birşeyler yapmanın mutluluğu gerçekten güzel Türkiye'de ilk olmasıda ayrı bir güzel. Stock Motor Stock ECU ile gayet düzgün bir çalışma elde edebildik. Sadece ilk çalıştırmada bir iki marştan sonra alma sorunu var onuda zaten kafama takmıyorum şuan için. Bundan sonra ne olacak sorularına ise konunun başından beri söylediğim gibi araç bu şekilde kalmıcak hatta ilk fırsatta motoru söküp projeye başlama planları yapıyoruz. Videolar bölümünden yorum ve görüşlerinizi bekliyorum. Tüm arkadaşlara teşekkürler.. :)
Video konusu ; http://www.techturkey.com/forum/videolar/163067-ss-f7r-stock-engine-stock-ecu-itb.html#post7004544
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.