Orijinalini görmek için tıklayınız : slx motora Stroker kıt
sıtede gezınırken bu konuya rastladım bı suredır aklımdaydı Stroker kıt ıtalyada cok populer ama tabı memleketımde yok pekı http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/87986-bmw-6-silindir-stroker-yapimi-20-convert-25-28-30-a.html konudakı gbı bı lıstede bzım slx lere yapılamaz mı 1.6 dan 1.8 2.0 gbı :confused:
varsa bır kusrum af ola
halilkarakas
12-09-2013, 14:00
forumda yapanlar var konulara bakarsan görürsün kardeşim ...konu açanlardanda detaylı bilgi alabilirsin diye düşünüyorum düşünüyoruz düşünmeliyiz
antalya daki ustamız 2.1 hacim elde etmişti..sıkıştırması veya başka birşeyi hakkında bilgim yok.
bakındımda goremedım ama slx motorda hacım yukseltmek daha kolay dıye dusunuyorum konuyu goren abılerım ılham verecek :) cevaplar yazacaktır
mannerboy
12-09-2013, 16:13
bu araçların pek yaygın olmasada 1.8 8v 2.0 8v olanları mevcut onların krank piston yada yarım motoru ile hacim elde edebilirsin bulmak zor olur fiyat aşar.trde yapanlar var diyolarda kimse ne kullandığını naptığını söylemiyor gerçek hacim ölçmek için krank stroğu piston stroğu bilinmesi gerekir m50 piston atıp 1.9 vs gibi hacim işleri yalan.
Hacim büyütmek için krank ve kol değişmesi şart diğer türlü sadece piston değişimiyle hacimi 1.6 dan 2.0 a çıkarmak mümkün değil.
yanlış hatırlamıyorsam ustamız opel vectra krankı kullanmıştı.
sanırım 2.0 tempra krankı oluyor yanlışım olabilir.. emin değilim tam olarak.. :D
krank kol dıyoruzda bunları nerden temın edecez
ikitelli sanayide bulabilirsin..
maskaran
12-09-2013, 19:31
adam diyarbakırda ya :) çok zor olur bence unut
abı macera arıyorum bende :D hevesımı kırmayın
bu araçların pek yaygın olmasada 1.8 8v 2.0 8v olanları mevcut onların krank piston yada yarım motoru ile hacim elde edebilirsin bulmak zor olur fiyat aşar.trde yapanlar var diyolarda kimse ne kullandığını naptığını söylemiyor gerçek hacim ölçmek için krank stroğu piston stroğu bilinmesi gerekir m50 piston atıp 1.9 vs gibi hacim işleri yalan.
Doğru, hesap yapma konusunda bir hata var. Krank değiştirip hacim konusunda uçuşlar var ama ölçüp hesap yaparsanız 1.8 lt civarında bir hacim hesaplamıştım. Konya bu konuda oldukça ileride. kol krank piston her şeyi hazırlayıp gönderiyorlar. geri kalanı siz monte ediyorsunuz. Ama kompresyon hesabı bilinmediğinden motorlar kısa ömürlü oluyor:)
cosworth
13-09-2013, 02:28
Doğru, hesap yapma konusunda bir hata var. Krank değiştirip hacim konusunda uçuşlar var ama ölçüp hesap yaparsanız 1.8 lt civarında bir hacim hesaplamıştım. Konya bu konuda oldukça ileride. kol krank piston her şeyi hazırlayıp gönderiyorlar. geri kalanı siz monte ediyorsunuz. Ama kompresyon hesabı bilinmediğinden motorlar kısa ömürlü oluyor:)
Abi kompresyon hesabı dediğin nedir forumda METİN BEY gibi bi uzman var söyleriz hesaplar :heyoo:
mesela bı lıste olsa mısal 2,0 tempra pıstonu gbı .bnde parcacıdan alıp motora uygulasm
sanırım 2.0 tempra krankı oluyor yanlışım olabilir.. emin değilim tam olarak.. :D
Daha önce uygulayan vardı. Duymuştum..
bılıyorum daha once uygulayan var zaten ama o sahısları buladkkı bı turlu
Fiat 124 1800 2000 131 Lancia Beta High Compression Piston Set 84 40 Mm | eBay (http://www.ebay.com/itm/Fiat-124-1800-2000-131-Lancia-Beta-High-Compression-Piston-Set-84-40-mm-/300943158281?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessorie s&hash=item46119c2c09&vxp=mtr)
ufak bi araştırmayla bunları buldum, extra olarak egzantrik falanda var düşünürsen, eğerki motor bloğun 4mm kadar honlamaya müsade ediyorsa bu pistonlarla hacim alabilirsin, oem pistonlar 80mm kadar olmalı galiba bunlar 84 mm, ama sanmıyorum blok kurtarsın 4mm ciddi bi löçü, yinede bi araştır derim... eğerki düşünürsen pistonları getirmede yardımcı olurm...
ontheair
21-09-2013, 21:42
sıtede gezınırken bu konuya rastladım bı suredır aklımdaydı Stroker kıt ıtalyada cok populer ama tabı memleketımde yok pekı http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/87986-bmw-6-silindir-stroker-yapimi-20-convert-25-28-30-a.html konudakı gbı bı lıstede bzım slx lere yapılamaz mı 1.6 dan 1.8 2.0 gbı :confused:
varsa bır kusrum af ola
Aracında tempralarda kullanılan motor mevcut. 2.0 ve sanırım Türkiye'de ypk ama 1.8 lt'nin parçalarını incelersen belk bir şeyler elde edebilirsin.
Ama en güzeli 2.0 lt'lik motoru seninkine swaplamak olacaktır...
,
krank kol dıyoruzda bunları nerden temın edecez
İstiyorsan Antalyada birileri satıyor. Krank kol piston egzantrik.
Hacim 1900 cc ye yakın oluyor. (1832 cc hesaplamıştım.) eğer ilgini çekiyorsa bir ara bakarım.
Bu parçaların takılı olduğu araçların Dyno ölçümüde 120hp çıkıyordu.
İstiyorsan Antalyada birileri satıyor. Krank kol piston egzantrik.
Hacim 1900 cc ye yakın oluyor. (1832 cc hesaplamıştım.) eğer ilgini çekiyorsa bir ara bakarım.
Bu parçaların takılı olduğu araçların Dyno ölçümüde 120hp çıkıyordu.
abı tabı bı bak fıyat nee ve kullanılan parcalrın ozellklerı
abı tabı bı bak fıyat nee ve kullanılan parcalrın ozellklerı
tam ne istiyorsun anlamadım ama bunlar döküm parça olmalı......:D
ne özelliği anlamadım
düz motoru 1920cc ye cıkarttım.. coupe nin grangı vardı..
rektefiyeci hacı usta sagolsun ugrasmıstı..
hacım ı 1900 cc ye cıkartan sahıs hangı parcalar kullanıyor da 1900 cc oluyor motor.
bu işleri 10 yıl önce yapıyorduk gardasım ne parca kullandık aklımda değil.. bin arabna usta angarada.. 1920 cc olarak en gısa zamanda alırsın arabanı..
By_HaNNibaLL
11-10-2013, 01:31
Motordan bi şekilde güç alinir.
Bende ilk el atilmasi gereken şaft ve diff 2 metre şaft var arabada 200 üretse 20 30 zaten aktarmada gidiyo tekerlere güç gelmeden.
Şaft ve diff de ne gibi değişiklikler yapılabilir diff değişimi sıkıntı da özellikle şaftı merak ediyorum
Şahsen ben Tofaş yapıcak olsam hurdacıdan Tipo Tempra 2.0 16V makine alır en azından bi ms 2 takar orjinal haliyle sıka sıka giderim en olmadı palio 16v yani hele hele ustanın zor bulunduğu yerlerde swap yapmak en mantıklısı.. En fazla bi kere Ankara yaparsın beyin yazılım için kurtarıcıda sonra biner üstüne gelirsin bilmem mantıksız mı daha tecrübeli arkadaşlar var forumda..
Araştırmalarımda tofaş grubu iki motor seçeneği içinde hacim artışında Marea Liberty 1.8 krankları kullanılabiliyor en uygun olarak. tabiki krankta yatakta işlemden geçiyor. maliyet ve uzun ömür kıyaslandığında normal motora piston,kol,egzantrik iyileştirmeleri yapılıp mevcut hacimle binilmesi daha sağlıklı.
Forged olarak yapılabilir. Forged krank, forged kol ve forged piston şeklinde takım olarak yaklaşık 6-7 bin tl civarına yurt dışından geliyor.
hacım ı 1900 cc ye cıkartan sahıs hangı parcalar kullanıyor da 1900 cc oluyor motor.
Krank kol piston....
zaten adreside vermişler. gidip yaptırın.
Sizin kendinizin yapabileceği bir iş değil. Aklınızda olsun:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.