Orijinalini görmek için tıklayınız : Arıza Konuları ve İstatistikleri Abartılıyor mu? Sizlerin Düşünceleri ve Tecrübeleri?
Selam arkadaşlar;
Bende dahil bir çok arkadaşımız Japonların sorunsuz olduğunu bir çok konuda dile getirdik.
Bazı firmaların yapmış olduğu anketler Japonların memnun ettiğini gösteriyor.
Buna tezat olarak ise her zaman Fransız araçlarının çok sorun çıkardığı, tercih edilmemesi gerektiği konuşuldu.
Aynı şeyler Opel için de geçerli. Ve son zamanlarda VW.
Bazen düşünüyorum madem bu araçlar bu kadar sorunlu neden ortalık Renault ve Opelden geçilmiyor.
Tabiiki otomobil seçiminde sadece sorunsuzluk kriter değil. Kimine göre konfor kimine göre tasarım kimine göre ekonomik nedenler vb.
Yalnız bu araçlar bence abartıldığı kadar üzmüyor sahiplerini. Bu şekilde olsa piyasada tutunamazlar ve şirketler tarafından tercih edilmezler.
Kimse ekstradan masraf açsın, günlerce serviste yatsın istemez aracını bunu bile bile de aracı almaz diye düşünüyorum.
Ve bu konuda tercih sebebiniz değilde tecrübelerimizi paylaşalım diyorum.
Örneğin; şuan 255 binde olan ve 240 bin kmdir kullandığımız Civic 1.4is aracımız bize nerdeyse hiç sorun çıkarmadı.
Bir keresinde yokuşta aracı çok zorladık ve hararet yaptırdık.
Ancak o zaman masraf çıkardı onun haricinde rutin bakımda değişmesi gerekenler.
Otomatik şanzımanada el değmedi. hiç yolda bırakmadı.
3 senedir ortalama 40 bin km yaptığım ve henüz 100 bin bile olmayan Escort 1.6 clxde ise ara ara masraflar çıkıyor. Çok büyük arızalar yok ama 2 defa yolda bıraktı.
Birinde şarj dinamosu aküyü şarj etmedi diğerinde debriyaj cırcırı koptu.
Bu şekilde sahip olduğumuz araçlar hakkında yazalım bakalım Japonlar istatistiklerde olduğu gibi sitemizdeki kullanıcıları memnun etmiş mi Fransızlar üzmüş mü?
Fakat lütfen tartışma olmasın. Bende vardı sorun yoktu sen düzgün kullanmamışsın gibi yorumlar olmasın.
Birkaç anket ile renklendireyim konuyu.
http://c1301.hizliresim.com/15/m/j3xj1.jpg
http://c1301.hizliresim.com/15/m/j3xjv.jpg
http://l1309.hizliresim.com/1f/v/t1pl5.jpg
http://l1309.hizliresim.com/1f/v/t1plv.jpg
http://r1309.hizliresim.com/1f/v/t1pmf.jpg
http://l1309.hizliresim.com/1f/v/t1qw0.jpg
http://s1309.hizliresim.com/1f/v/t1pnh.jpg
Honda and Toyota top the engine reliability ratings | Motoring News | Honest John (http://www.honestjohn.co.uk/news/miscellaneous/2013-01/honda-and-toyota-top-the-engine-reliability-ratings/)
5 sene 100 Küsür bin km Renault Megane..
Çıkan arızaların hadde hesabı yok
Cam motorundan bagaj kilidine, komple şanzımandan rolanti düzenleme motoruna.. V kayışının üzerinde döndüğü şarj dinamosunun bilyasının seyir halinde diklemesine ortadan 2'ye kırılması ise bence efsanesidir o aracın..
6 Sene 100 küsür bin km Honda Civic Vtec II
1 defa şarj dinamosu, o da motor yıkattığım için olma olasılığı yüksek
1 defa oksijen sensörü, kat iptali yaptığım için olma olasılığı yüksek
98 model 265.000 km deki 1,4 is otomatik civic daha motor açılmamış durumda hiç bir yerinde yağ akması terleme *** püsür yok şanzuman şıkır şıkır
ön takım arada masraf çıkartıyor oda yan sanayi parça kullanmaktan
Emniyet şeridinde yolda kalmış hiç Honda görmedim.
Ne şehirlerarası yollarda ne de şehir içinde (E5-TEM-Cadde üzeri vs karışık)
Bana denk gelmedi diyeceğim ama, yok.. Sağlam arabalar.
2009 FD6 Otomatik 60000 km
Bir kez klimanın motorunda küçük bir şeye müdahale edildi o kadar. 15dk kaldım serviste.
Maşallah nazar değmesin ki; motor, şanzıman, ön-arka takımlar sıfır sorun.
W168 ile bir kere yolda kalmıştım kayış kopardığından,
W169 ile çok şükür bir problem yaşamadım + bunda zincir var :)
156 ile sensör problemi nedeni ile 1 kere yolda kalmıştım.
smart dizel 178 bin oldu hiç yolda kalmadım,hala deli gibi gidiyor :)
Onurkk06
27-09-2013, 14:26
megane da bobin arızası yaşadık 2 kere o da o yıllarda üretilen tüm meganlarda vardı 2 kere cam motoru arızalandı 1 kerede de benzin pompası bozuldu birazda benim benzini az bırakmamla alakalı gerçi :) ama megane 5 senedir aktif olarak kullandığımız bi haraç onun harici ww de mekatronik değişti passatda onun harici bi sorun yaşamadık poloda bi sorun yaşamadık bence biraz da kullanımla alakalı
onursumer
27-09-2013, 14:41
getzi 2006 da sıfır aldım arıza yaptı ama 1 kere yolda kalmadım iyi kotu hep servise gidebildim yani :)
mechanic
27-09-2013, 14:45
Honda Civic Vtec II
8 sene, 80000 km "0" arıza.
stop lambasının birinin jackı oynuyor o da köy yoluna girdikten sonra olmuştu arızadan sayılıyor mu bilmiyorum.
mert_can 41
27-09-2013, 14:48
Peugeot 106 almıştık bakım hariç servise gitmemiştik 307 aldık servisten çıkamamıştık ama toyota listede hakketiği yerde değil bence bir kere bile tık demediydi corollamız vosvogen de şaşırttı 1.4 tsi motor yağ yakma sorunu haricinde başka sorun duymamıştım liste biraz doğru biraz yanlış bence
Trance-R
27-09-2013, 14:54
Bakımları aksatılmayan araçlar yolda da bırakmazlar arkadaşlar inanıyorum buna ;)
Ayrıca; VW markasının son dönemde arıza çıkarttığı çok güncel olan konular, DSG, TSI yağ yakma gibi durumlar... VW, Teknolojik atılımlar yaptı. Fakat, eminim ki : Doğuş Oto yüzünden bu sorunlar oluştu. DSG tıkırtısı pek sorun değil. Rodajı düzgün yapılmamış birsürü VW var, kullanıcı hatasından kaynaklanır sonuçta...
-Uzakdoğu araçları, sorunsuzluk temelleri üzerine üretilir. Bu kıstas çok önemlidir onlar için.
-Fransıza girmek istemiyorum :D
2008 proton gen-2 40bin km kullandık, aldığımızda 44bindeydi. kullanmayı bırakın 2 ablamın ve benim ilk deneyimimizi edindiğimiz arabadır. hiç arıza vermedi, lastikleri değiştirirken lastikçi arka bijonlardan birini kırdıydı sadece.
arkadaşın hyundai 1998 accenti, arabayı aldı - sattı toplamda 3000km kullandı, ama motor ustası oldu. lpg ayarı, sübap ayarı yapıyordu. bagajda sürekli sıvı contası dururdu, motoru zorlayınca bi yerden patlak verirdi yağ sızdırmaya başlardı buda sızdırdığı yerleri contalardı, buji kabloları hep yedekliydi sürekli değiştirirdi. buji bozardı falan filan :D yani ben arkadaşı elleri temiz pek görmedim :D
pejo 106 xs modeli bilmiyorum, araçda spor yaylar var. 2 defa alttakım değiştirdi. direksiyon keçesi 2-3 defa tamir edildi sızdırma vardı. 2. vites senkromenç değişti. çözülemeyen elektrik arızaları vardı fakat bunun sebebi bir önceki elektrik ustasıydı. adam ev elektrik tesisatı gibi bir tesisat yapmıştı, arkadaşda sıfırdan tesisat çekmeye üşendiğinden aracı sattı :D
YavuzNaz
27-09-2013, 16:05
3 YIL yağı değişmemiş hergün kullanılan civic 1,4 is ile uzun yolda 1000 km yol yaptım mecburiyetten banamısın demedi, yağı boşalttığımızda pelte pelte olmuştu resmen :) mekanik aksamda sorunsuzluk namına hiç bir marka japonların eline su dökemez bence.
JosephuS
27-09-2013, 16:19
4 sene 40000 Km Toyota..
Bir kere sanayiye gittim fren balatam bitti diye bir defa da arabanın yağını değişeyim die.
1.5 yıl önce değiştiğim yağ hala tertemiz sıfır gibi hala ALLAH'a şükür hiç sıkıntım olmadı bugüne kadar.. yalnız en son tavanım sarktı nedenini bilmiyorum ama 10 yıllık araç...
halen yeni çıkan araçlardan daha rahat ve konforlu geliyor arabam..
highpower
27-09-2013, 16:57
1991 yılında sıfır aldığımız 1.8 subaru legacy 270 000 km sadece bakım 0 arıza
Şuana kadar gelen yorumlara bakılırsa araç seçiminde eğerki "sorunsuzluksa" hedefimiz istatistikleri baz alabiliriz.
Japonlar sorunsuz olduğuna bir kez daha inandım.
Yorumda bulunan arkadaşlara teşekkürler.
Bizim 97 cıvıc pert olmasaydı şuan 500 bin km yi geçmişti
Geçen ocak ayında takla attığımda km 490 bindeydi hiç bi sıkıntısı da yoktu aracın ilk sahibiydik
Geçen emniyet şeridinde bi honda gördüm hayırdır inş dedim durdum onunda benzini bitmiş meğersem :)
Japonlarin dayanikli oldugu dogru ama benim peugeot u kullandigim yola dayanacak tek vasita var oda traktordur.15 santimlik taslarin ustunde 2senede 45yanak lastikle 94bin kilometre kullandim arabanin giki cikmadi bildigimiz siradan 206ydi yani.bence millet araba kullanmayi bilmiyor sonra peugeotlara mok atiyor.japona gore dayaniksiz olabilir ama bence kullananla yuzde yuz alakali birsey bu.
Japonlarin dayanikli oldugu dogru ama benim peugeot u kullandigim yola dayanacak tek vasita var oda traktordur.15 santimlik taslarin ustunde 2senede 45yanak lastikle 94bin kilometre kullandim arabanin giki cikmadi bildigimiz siradan 206ydi yani.bence millet araba kullanmayi bilmiyor sonra peugeotlara mok atiyor.japona gore dayaniksiz olabilir ama bence kullananla yuzde yuz alakali birsey bu.
İlk mesajda bu konudan bahsetmiştim.
Fransızlar sürekli arıza çıkarıyorsa neden ortalık Fransız araçlarıyla dolu ozaman.
Millet sanayide para harcamaktan mı zevk alıyor?
Ama Japonların arıza oranı daha düşük olduğu bir gerçektir.
Hiç arıza beklememek çok yanlış.
İnsanın yaptığı makinenin arıza vermesi çok normaldir.
Arkadaşlar katılım az oldu.
Var mı başka tecrübelerini paylaşmak isteyen?
PROMINENT
02-10-2013, 19:47
2008 chery 55 bin de hiç arıza çıkartmadı desem ?
uzun uzun yazarım ama bu konuda işin kralı japonlar, kim ne derse desin.
ilk başda arabanın bakımlı ve düzgün kullanılmış olmasından geçiyo sanırım sorunsuzluğu
3 sene peugeot 206 gti ---> 43689346890 kere yolda kalma 344369430 kere araba itme 949469496 kere usta değişme 3584389589 kere cekıcı çağırma vs vs diye gider yaşadığımız arızanın falan haddi hesabı yoktu ama ben bunları arabanın iyi bakılmamasından dolayı olduğunu düşünüyorum önceki sahipleri hep canını almışlar aracın
cabrioleter
02-10-2013, 19:55
japonlar gereğinden fazla abartılıyor. tamam adamlar sağlam araba yapıyor mekanik olarak ona kimsenin itirazı yok ama 20 yaşında bir mercedese bmw ye bakıyorsun elektrikli koltuklar, elektirkli sunrooflar, dijital klimalar, servotronic direksiyonlar, elektrikli aynalar. aynı japonlara bakıyorsun bunların nerdeyse hiç biri yok. sonra bu elektronik aksamlar bozuldu mu bmw mercedes sorunlu araba, boşoğluboş araçlar sorunsuz.
tabiki istisnalar kaideyi bozmaz.
japonlar gereğinden fazla abartılıyor. tamam adamlar sağlam araba yapıyor mekanik olarak ona kimsenin itirazı yok ama 20 yaşında bir mercedese bmw ye bakıyorsun elektrikli koltuklar, elektirkli sunrooflar, dijital klimalar, servotronic direksiyonlar, elektrikli aynalar. aynı japonlara bakıyorsun bunların nerdeyse hiç biri yok. sonra bu elektronik aksamlar bozuldu mu bmw mercedes sorunlu araba, boşoğluboş araçlar sorunsuz.
tabiki istisnalar kaideyi bozmaz.
bunu yazmak için girdim bende. Alman otomobillerinde konfor çok hareketli parça,elektronik devre çok. doğal olarakda arıza ortalaması artıyor.
esmerserseriler
02-10-2013, 23:19
honda immobilizer arizası ..
Mutlu Değerli
02-10-2013, 23:26
HONDA hakkında yapılan yorumlara bakınca neden piyasa yüksek biraz daha anlıyordur insanlar sanırım :D
9 yasinda 102.000 kmde Honda CR-V
Japonlar dayaniklilik testi yapmamislarsa bizim arabayı incelebilirler. :D Kisin arka koltuklar yatirilarak koli koli kitap taşırız matbaadan, yazin bagaj full dolu tatile gideriz. Bakimini geciktiririz, lpg baglariz, dağa tarlaya gideriz. Bi kere gikini çıkarmadı. Rutin bakimlar+ 2 akü değiştirdik şimdiye kadar. Ne çekti garibim be :D
HondatugraL
02-10-2013, 23:49
japonlar gereğinden fazla abartılıyor. tamam adamlar sağlam araba yapıyor mekanik olarak ona kimsenin itirazı yok ama 20 yaşında bir mercedese bmw ye bakıyorsun elektrikli koltuklar, elektirkli sunrooflar, dijital klimalar, servotronic direksiyonlar, elektrikli aynalar. aynı japonlara bakıyorsun bunların nerdeyse hiç biri yok. sonra bu elektronik aksamlar bozuldu mu bmw mercedes sorunlu araba, boşoğluboş araçlar sorunsuz.
tabiki istisnalar kaideyi bozmaz.
Japonlar gösteriş arsızları değil cunku. Gerek varmı sence elektrıklı kolatuklara ? Obur turlude ayarlanmıyormu ? doldurursan bır yığın elektronıgı ıcıne elbet bozulur ınsana yararlı olacak sureklı kullanacağı şeylerı koy yeterlıdır. Bana göre bi araçta dıreksıyon ve guvenlık paketı yeterlı oldumu gerısı teferruattır. Şuankı hondalarda yeterınce teknolıjı var hee bır bmw kadar gene yok elbette ama arıza çıkarıcak olan araç gene arıza çıkarır. Ben emınımkı şimdiki hondalarda 20 yıl sonrasına duzenlı bakımla sıkıntısız goturucektır. Bu konuda japon araçları malesefkı abartılmıyor. Sezarın hakkını sezara vermek gerek
Burak E.
02-10-2013, 23:50
2010 hyundai i30 sıfır olarak aldım 25 bine kadar gık demedi her hafta sonu kırklareli istanbul yaptı 10-12 boyunca cıt cıkarmadı.
türkiye şartlarında sorunsuz araba altın değerinde belki hakettiğinin üstüne satılıyo olabilir japon araçları ama malesef bunu değiştirmek mümkün değil şuanda yoksa ben ek kasaları çok beğeniyorum ama 96 model 1.4 güvenlik paketsiz islere 16 isteniyor :(
Japonlar gösteriş arsızları değil cunku. Gerek varmı sence elektrıklı kolatuklara ? Obur turlude ayarlanmıyormu ? doldurursan bır yığın elektronıgı ıcıne elbet bozulur ınsana yararlı olacak sureklı kullanacağı şeylerı koy yeterlıdır. Bana göre bi araçta dıreksıyon ve guvenlık paketı yeterlı oldumu gerısı teferruattır. Şuankı hondalarda yeterınce teknolıjı var hee bır bmw kadar gene yok elbette ama arıza çıkarıcak olan araç gene arıza çıkarır. Ben emınımkı şimdiki hondalarda 20 yıl sonrasına duzenlı bakımla sıkıntısız goturucektır. Bu konuda japon araçları malesefkı abartılmıyor. Sezarın hakkını sezara vermek gerek
Şimdi sen bunu gerekçe gösterdin ? Canım marketing ölmüş başımız sağ olsun.
Herkesin hedeflediği kitle farklıdır buna göre araçları pazarın istediklerine ve rakiplerin önüne geçme amacı ile farklı donanımlarla kombine edip üretirler. İstersen kumaş koltuklu manuel klimalı teneke jantlı e90 da var mürekkep bitirecek opsiyona sahip olanıda.. Şimdi sen çok adaletsiz bir karşılaştırma yaptın kardeşim. ki dediğimiz gibi elektrikli konfor odaklı parçalar mekanik&elektronik arttıkça doğal olarak arıza yapma ihtimali artıyor risk artıyor çünkü. ki benzer seviyede donanımda japon ve 3 büyüklerden birini getir o zaman karşılaştırmak daha mantıklı arıza yüzdelerini v.s.
HondatugraL
03-10-2013, 00:16
Şimdi sen bunu gerekçe gösterdin ? Canım marketing ölmüş başımız sağ olsun.
Herkesin hedeflediği kitle farklıdır buna göre araçları pazarın istediklerine ve rakiplerin önüne geçme amacı ile farklı donanımlarla kombine edip üretirler. İstersen kumaş koltuklu manuel klimalı teneke jantlı e90 da var mürekkep bitirecek opsiyona sahip olanıda.. Şimdi sen çok adaletsiz bir karşılaştırma yaptın kardeşim. ki dediğimiz gibi elektrikli konfor odaklı parçalar mekanik&elektronik arttıkça doğal olarak arıza yapma ihtimali artıyor risk artıyor çünkü. ki benzer seviyede donanımda japon ve 3 büyüklerden birini getir o zaman karşılaştırmak daha mantıklı arıza yüzdelerini v.s.
E iyide benım için onemlı olan araçtakı kullanılan sıstemle bu sıstemı ne denlı sorunsuz sattıgıdır benım için bır araçta yeterı duzeyde teknolıjı ve bu teknolojıyı bana sorunsuz olarak satması mılyon tane teknolojı koyup sorunsuzluk rıskını artırmasından daha onemlıdır. Eğer bu ust duzey fırmalar farklı kıtlelerı hedef alıyorsa demekkı bu sorunları goze almış demektır. Bu japonların sorunsuz oldugu gerçegını değiştirmez. Eğer bu tur sıkıntıları goze alarak bıle bıle koyarsan sorunsuzluk lıstesınde kendını aşağılarda gormekten gocunmayacaksın
Bu isler tek örnekle olmaz ama, eniştem 2000 makyajsiz Corolla aldı, masraf etmek bi yana yağını değiştireyim mı diye düşündü, ben 98 astra aldım neredeyse arabanın yarısı kadar masraf ettim. Iki arac da dusuk kilometreli ve iyi kondisyonda. Corollanin kaputu kaldırıyorum her yer karaduzen, basitce tasarlanmış. Amacına uygun. Astra'nin kaputunu kaldırıyorum elektronik fışkırıyor. X sensörü Y beyni vs. Ne kadar teferruat, o kadar sorun :)
colt listede birinci :) piyasa yukseldi beyler cosun :D
@burak dediklerinde haklısın ama dünya hızlıca gelişiyor ve insan manuel klimayı bile beğenmiyor onu geçtim o kadar donanımlı araçlar varki bizim bindiklerimiz toros yanında
E iyide benım için onemlı olan araçtakı kullanılan sıstemle bu sıstemı ne denlı sorunsuz sattıgıdır benım için bır araçta yeterı duzeyde teknolıjı ve bu teknolojıyı bana sorunsuz olarak satması mılyon tane teknolojı koyup sorunsuzluk rıskını artırmasından daha onemlıdır. Eğer bu ust duzey fırmalar farklı kıtlelerı hedef alıyorsa demekkı bu sorunları goze almış demektır. Bu japonların sorunsuz oldugu gerçegını değiştirmez. Eğer bu tur sıkıntıları goze alarak bıle bıle koyarsan sorunsuzluk lıstesınde kendını aşağılarda gormekten gocunmayacaksın
olm sana 90 model crx verseler ömürlük binersin. Senin klasmanına bakarsak zaten :D korkma almanlarda istediğin teknolojiye göre konfigüre edersin honda gibi boş paket dolu paket olmak üzere 2 paket yok. :D Japonlar sorunsuz değil demiyorum sorunsuz nedenleri belli üretim sistemleri azami hareketli parça oluşu :D v.s ben sadece almanların hakkını yiyorsun diyorum. :)
İbrahim Erdem
03-10-2013, 00:24
Japonlar tamam sade gösterisiz basit araçlar yapıyorlar sağlamlık biraz da burda ama
sıfırından 10 sene geçmesine rağmen kapısı sıfır halindeki gibi tık diye kapanıyorsa
içini silip temizleyince sıfır hali gibi parlıyorsa
elini attığın yerin öyle kaliteli hissiyat vermese bile elinde kalmayacağına emin olabiliyorsan.Evet cidden elinde de kalmıyor.
bu iş sadece donanım meselesi değil demektir.
hondalar tamam çok iyi güzel araba bende bindim de bu patır patır yağ pompasından dolayı yatak saran d16a9 lar ne olucak, honda kötü demiorum yanlış anlaşılmasın çok abartılıyor.
HondatugraL
03-10-2013, 00:25
olm sana 90 model crx verseler ömürlük binersin. Senin klasmanına bakarsak zaten :D korkma almanlarda istediğin teknolojiye göre konfigüre edersin honda gibi boş paket dolu paket olmak üzere 2 paket yok. :D Japonlar sorunsuz değil demiyorum sorunsuz nedenleri belli üretim sistemleri azami hareketli parça oluşu :D v.s ben sadece almanların hakkını yiyorsun diyorum. :)
İşte benım gibi pimpirikli olanlar genelde uzun surelı bınıyor zaten :D Alman aracıda alıcak olsam gene 90 modellerden alırım teknolojı benı bozuyor :D
cabrioleter
03-10-2013, 00:38
Japonlar gösteriş arsızları değil cunku. Gerek varmı sence elektrıklı kolatuklara ? Obur turlude ayarlanmıyormu ? doldurursan bır yığın elektronıgı ıcıne elbet bozulur ınsana yararlı olacak sureklı kullanacağı şeylerı koy yeterlıdır. Bana göre bi araçta dıreksıyon ve guvenlık paketı yeterlı oldumu gerısı teferruattır. Şuankı hondalarda yeterınce teknolıjı var hee bır bmw kadar gene yok elbette ama arıza çıkarıcak olan araç gene arıza çıkarır. Ben emınımkı şimdiki hondalarda 20 yıl sonrasına duzenlı bakımla sıkıntısız goturucektır. Bu konuda japon araçları malesefkı abartılmıyor. Sezarın hakkını sezara vermek gerek
sana göre önemli olmayabilir bana göre önemli bir kalem otomobildeki donanım. bunun gösteriş arsızlığıyla ilgili olduğunu da düşünmüyorum.
evet mekanik olarak iyiler ama bir 20 yıl sonra bu kadar da sorunsuz olmayacaklarını düşünüyorum. çünkü bir motor yapıp 15 yıl boyunca aynı motoru değiştirip sorunlarını giderme çağı kapandı. sürekli yeni teknoloji gelecek ve muhakkak düzeltilemeyen hatalar ve sorunu az olan araçlar azalacak.
yine diğerlerine göre dayanıklı olurlar o ayrı. ama son yıllarda geri çağırmaların yüzde 70i yüzde 80i japonyadan çıkıyorsa eski günlerinden uzaklaştıkları ortada..
HondatugraL
03-10-2013, 01:05
sana göre önemli olmayabilir bana göre önemli bir kalem otomobildeki donanım. bunun gösteriş arsızlığıyla ilgili olduğunu da düşünmüyorum.
evet mekanik olarak iyiler ama bir 20 yıl sonra bu kadar da sorunsuz olmayacaklarını düşünüyorum. çünkü bir motor yapıp 15 yıl boyunca aynı motoru değiştirip sorunlarını giderme çağı kapandı. sürekli yeni teknoloji gelecek ve muhakkak düzeltilemeyen hatalar ve sorunu az olan araçlar azalacak.
yine diğerlerine göre dayanıklı olurlar o ayrı. ama son yıllarda geri çağırmaların yüzde 70i yüzde 80i japonyadan çıkıyorsa eski günlerinden uzaklaştıkları ortada..
honda 20 yıl önce urettıgı aracıda geri çağırıyor hatta hiç anlaşılmayacak sıkıntılar yuzunden bu bence bi vw nın sıkıntıları dağları aşan dsg yı uretıp ortalıkta dolandırıp geri çağırmamasından ıyıdır. Geri çağırma yapan her kım olursa o fırmayı sonuna kadar desteklerım onca geri çağırma olmasına rağmen bu forumda bıle bırçok kişi japonları orneklı olarak sorunsuz sınıfında gosterebılıyorsa yanlış giden bişey yok demekki
sweatcaptain
03-10-2013, 01:16
3 aracım var...HEPSI ICIN ACIK ACIK YAZACAGIM...
1-2006 model TOYOTA COROLLA D4-D TRIPTONIK
arac sedan hem benım hemde kardesımın hızlı zamanına denk geldı aracı sıfır aldım ve halan daha kullanmaktayım tırptonık gazla yanla vs vs bılumum zorlamalar denendı :d motor sanzuman yurur alt takım sıkır sıkır kasada paslanma vs hıc bır sey soz konusu deıl kesınlıkle satmam benle gıder...
2-2012 VW PASSAT 1.4 TSI COMFORTLINE DSG
aracı aldıktan 3 5 bın km kadar sonra yolda gıderken el frenı cekık deılken bırden bıre el frenı ısıgı yandı ve sonmedı hemen dedım elımmı carptı ne cektım saga stop et vs duzelmedı ama arac gıdıyor stop ettıgınde el frenı ındır brak normal calısıyor ama ısık sonmuyor gıttım servıse bılmem ne hıdrolık sendoru bozulmus 4 kez deıstı o sensor aynı arızadan...sımdı ıse arabada devamlı vuruntu var ozellıkle motor sogukken vıtes gecıslerınde...dsg lerın genel sorunu oldugunu ogrendım servıste bırseyı yok dıyorlar gonderıyorlar... kapılar 2 senede yavsadı ılk gunkı agırlıgı yok...zamanla ıcerı gıren yol sesıde arttı...
3- PEUGEOT 306 GTI
Allaha cok sukur aracımın hıc bır sıkıntısı yok...keyıfle bınıyorum keyfını suruyorum...saklıyorum sakınıyorum...
sadece passatım dusunduruyor bazen oda tum dunyada dsg kullanıcılarının genel sorunu :D yapacak bırseyım yok
japonun gozunu seveyım ya 6 yıldr toyotaya bınıyorum yag su ve fıltre ne arıza ne tamır
cabrioleter
03-10-2013, 01:26
honda 20 yıl önce urettıgı aracıda geri çağırıyor hatta hiç anlaşılmayacak sıkıntılar yuzunden bu bence bi vw nın sıkıntıları dağları aşan dsg yı uretıp ortalıkta dolandırıp geri çağırmamasından ıyıdır. Geri çağırma yapan her kım olursa o fırmayı sonuna kadar desteklerım onca geri çağırma olmasına rağmen bu forumda bıle bırçok kişi japonları orneklı olarak sorunsuz sınıfında gosterebılıyorsa yanlış giden bişey yok demekki
evet geri çağıran firmayı tu-kaka yapmamak hatta bunun iyi bir şey olduğunu saptamak lazım ancak sürekli geri çağırılıyorsa da arabalar bir sıkıntı var demektir.
konu japonların sorunsuzluğu değil ki bunda tüm dünya hem fikir ancak abartılıp abartılmadığı sorulmuş evet abartılıp tek yönden bakılıyor durum bu.
manuel vitesten az yakan, daha iyi hızlanan çift kavramalı vites teknolojisi bir yerde yenilikçi avrupa bir yandan sorunsuz ama arkadan gelen japon ekolü. burada işin içine tercihler giriyor. yazlık evlerin çoğunlukta olduğu yerlere bak özellikle toyotanın çok fazla olduğunu göreceksin emekli-memur kesim sorunsuz araba diye onu tercih ederken, geriye kalan kitle alman ekolünü tercih etmiş olacak ki Türkiye'de vw bu sene yerli markaları geçerek liderliğe oturdu.
bmw nin eski araçlarını bilmem (2000 model civarı) ama kimse kalkıpta en sorun çıkaran markalar arasına koymasın bence :)
babam 2006 da aldığı 5.20d yi tam 120 bin km kuullandı, bu süre zarfında yanlızca yağ ve filtre değişti okadar, şuanda x6 3.5d kullanmakta ve oda 110bin km ye geldi, aynı şekilde yağ filtre dışında hiçbirşey değişmedi henüz...
S.Özeren
03-10-2013, 01:31
3-4 opel değiştirmiş biri olarak yeni teknoloji yani 2007 sonrası çok güzel
ancak öncesi servisle çok muhattab eddiği doğrudur
3-4 opel değiştirmiş biri olarak yeni teknoloji yani 2007 sonrası çok güzel
ancak öncesi servisle çok muhattab eddiği doğrudur
şuanki opeller fiatlarla birebir aynı araç knk biliyorsun sende sebebi bu olsa gerek, fiat artık gerçekten güzel arabalar yapıyor...
ilk japonumuzu 2008 de aldık ondan oncesı dogan sahın broadway hiçbiri üzmedi.
toyota 280k deydı aldıgımızda 315kde sattık sadece termostat degıstırdık ondada arızalı termostatla sınoptan ıstanbula kadar geldik. yolda bırakmadı
2010 dan beri ies kullanıyorum hiç yolda bırakmadı sadece benzini bitti iki kez kapının önündeydi zaten :) hiç çalışmadı :)
bizden öncekı bakımında yan sanayı yag müşürü ve ön takım parçaları kullandıkları için onları orjinalleriyle değiştirdik ve yag bakımlarınıda kendim yapıyorum masrafı bi öğünlük yemek parası :)
HondatugraL
03-10-2013, 01:40
evet geri çağıran firmayı tu-kaka yapmamak hatta bunun iyi bir şey olduğunu saptamak lazım ancak sürekli geri çağırılıyorsa da arabalar bir sıkıntı var demektir.
konu japonların sorunsuzluğu değil ki bunda tüm dünya hem fikir ancak abartılıp abartılmadığı sorulmuş evet abartılıp tek yönden bakılıyor durum bu.
manuel vitesten az yakan, daha iyi hızlanan çift kavramalı vites teknolojisi bir yerde yenilikçi avrupa bir yandan sorunsuz ama arkadan gelen japon ekolü. burada işin içine tercihler giriyor. yazlık evlerin çoğunlukta olduğu yerlere bak özellikle toyotanın çok fazla olduğunu göreceksin emekli-memur kesim sorunsuz araba diye onu tercih ederken, geriye kalan kitle alman ekolünü tercih etmiş olacak ki Türkiye'de vw bu sene yerli markaları geçerek liderliğe oturdu.
Arap ulkelerınıde unutmamak lazım çöllerde arazılerde safarı yapan kesmın tercıh etmıs oldugu ortak SUV markası Toyota. Bu dayanıklılık ve sorunsuzluktan başka hiçbişeyle açıklanamaz adamlar petrol zengını elının beğendıgını alabılcek ımkanı varken kapısının onune başka kesmın seçtıgı alman jıplerındense japon jıplerını uygun goruyor. Açıkca dunyada japon araçlarını kullanan mılyonlarca ınsan bırleşip herbır ağızdan bır bu işi abartalım dıye karar almış olamaz herbır kıtle tarafsız olarak goruslerını açıklıyor ve bu gorusler netıcesınde bu yargıya varılıyor. Adamlar afilli ozellıklerden çok musterı memnunıyetı beklıyor bu işte ustalar.
S.Özeren
03-10-2013, 01:42
şuanki opeller fiatlarla birebir aynı araç knk biliyorsun sende sebebi bu olsa gerek, fiat artık gerçekten güzel arabalar yapıyor...
motor haricinde bana bir parça söyle :)
Az arıza yapan iyi arabadır diye bir mantık yok. 2 tane 206 kullandım yıllardır. 1 kerede bişeyleri bozulmadı. Şimdi iyi arabamı fransız ? Hayır *** gibi. Kimine de denk gelir 100 kere bozulur peugeot arabası. Mercedesin , Bmw nin ayna kumandası bozulmuş, yok efendim koltuk ısıtması gitmiş, çok servise gidiyor, üretimi kötü he ? :D
Honda arıza yapmıyor da geri kalan herşeyi boktan da öte. Birinde bütün lastik yol sesi içerdedir. Birinde tık yok. Birinde duvarda patates olursun, birinde sağlam çıkabilirsin. Biri yol tutar, biri yolda dans eder vs vs vs ... Mesele seçim meselesi. Her arabanın kendine has özelliği var.
Bi arkadaşta ne gerek var o kadar elektronik sistemlere demiş... Kış günü, yeni kasa bir bmw ya da mercedese bindiğinde ne gerek olduğunu anlarsın. Herşey servise gitme yüzdesi olmamalı. Hatta bu istatistikler tamamen saçmalık :)
S.Özeren
03-10-2013, 04:20
Az arıza yapan iyi arabadır diye bir mantık yok. 2 tane 206 kullandım yıllardır. 1 kerede bişeyleri bozulmadı. Şimdi iyi arabamı fransız ? Hayır *** gibi. Kimine de denk gelir 100 kere bozulur peugeot arabası. Mercedesin , Bmw nin ayna kumandası bozulmuş, yok efendim koltuk ısıtması gitmiş, çok servise gidiyor, üretimi kötü he ? :D
Honda arıza yapmıyor da geri kalan herşeyi boktan da öte. Birinde bütün lastik yol sesi içerdedir. Birinde tık yok. Birinde duvarda patates olursun, birinde sağlam çıkabilirsin. Biri yol tutar, biri yolda dans eder vs vs vs ... Mesele seçim meselesi. Her arabanın kendine has özelliği var.
Bi arkadaşta ne gerek var o kadar elektronik sistemlere demiş... Kış günü, yeni kasa bir bmw ya da mercedese bindiğinde ne gerek olduğunu anlarsın. Herşey servise gitme yüzdesi olmamalı. Hatta bu istatistikler tamamen saçmalık :)
:Bravoo::Bravoo::Bravoo::Bravoo:
HondatugraL
03-10-2013, 05:05
Az arıza yapan iyi arabadır diye bir mantık yok. 2 tane 206 kullandım yıllardır. 1 kerede bişeyleri bozulmadı. Şimdi iyi arabamı fransız ? Hayır *** gibi. Kimine de denk gelir 100 kere bozulur peugeot arabası. Mercedesin , Bmw nin ayna kumandası bozulmuş, yok efendim koltuk ısıtması gitmiş, çok servise gidiyor, üretimi kötü he ? :D
Honda arıza yapmıyor da geri kalan herşeyi boktan da öte. Birinde bütün lastik yol sesi içerdedir. Birinde tık yok. Birinde duvarda patates olursun, birinde sağlam çıkabilirsin. Biri yol tutar, biri yolda dans eder vs vs vs ... Mesele seçim meselesi. Her arabanın kendine has özelliği var.
Bi arkadaşta ne gerek var o kadar elektronik sistemlere demiş... Kış günü, yeni kasa bir bmw ya da mercedese bindiğinde ne gerek olduğunu anlarsın. Herşey servise gitme yüzdesi olmamalı. Hatta bu istatistikler tamamen saçmalık :)
kış gunu arabaya bındıgımde açarım klımayı ısınırım klımada her araçta var bu ekstra bı ozellık değil olması gereken baz donanım. Zaten yorumlarımı dıkkatlı okursanız gereklı olanlar konur fazlasına gerek yok dıyorum. Ben araçta elektronık ılerı gerı gıden koltugu napıyım neyımı yarıcak ? Normalıde oturma pozısyonumu ayarlamama yetıyorsa neden elektronık cıhaz kullanıp rıske gıreyım. Hergun koltukmu ayarlıyorum sankı ? Benım elektronıkten kastım bu ve bunun gıbı gereksız şeylere
2008 senesin de şirketten çıkma 350.000 de 95 xl corolla almıştık hiç ustaya göturmeden 460.000 e kadar göturdu benı baskı balata bitmese hala giderdi herhalde. hafıften bı yag sızıntısı vardı ama o da normaldı bence,hayatım da en fazla o arabayla km yapmışımdır,çok severdim kendısını. sonrasın da. 0 2010 dizel corolla aldık sımdılık 29.000 de bu motorlar da kronık olan yag yakma bile benım aracımda gorulmedı bakımları hariç hiç servis yüzü görmedi.
geçen sene kendı taksı hattımıza bağlamak için taksıden çıkma 2007 1.3 mj albea aldık 355.000 km de suan 512.000 de aldıgımız da bi radyatörunu değiştirdik rutın bakımlarını yaptırdık suan çok guzel gıdıyor tabı baska bı mj albeanın yanın da 3 kat daha seslı çalısıyor orası ayrı :D
kış gunu arabaya bındıgımde açarım klımayı ısınırım klımada her araçta var bu ekstra bı ozellık değil olması gereken baz donanım. Zaten yorumlarımı dıkkatlı okursanız gereklı olanlar konur fazlasına gerek yok dıyorum. Ben araçta elektronık ılerı gerı gıden koltugu napıyım neyımı yarıcak ? Normalıde oturma pozısyonumu ayarlamama yetıyorsa neden elektronık cıhaz kullanıp rıske gıreyım. Hergun koltukmu ayarlıyorum sankı ? Benım elektronıkten kastım bu ve bunun gıbı gereksız şeylere
o özellikleri hiç kullanmasam bile egomu tatmin ederim olsun yeter :) Cok yanlış yerden bakıosun olaya kardeşim ,sana göre 2 den fazla airbagler de fazlalık ozaman aman arkadakiler ölsün ya boşver :D açarsa zaten boşuna masraf çıkarır .
Donanımlı araba iyidir severim millet donanım için bi ton fazladan para ödüyor alırken . Adamlar yapmış kullanmak lazım hayatı kolaylaştırmak için :)))
@eren53, @atituti, @PROMINENT, @FATİH, @JusticeF0rALL, @cabrioleter, @bilalMW, @esmerserseriler, @Mutlu Değerli. @MBuğra, @HondatugraL, @Burak E., @Burak, @therev, @İbrahim Erdem, @taytay, @sweatcaptain, @dorukky, @ygtrn, @S.Özeren, @ersu55, @TUGCA
Öncelikle yukarıda isimleri geçen herkese teşekkürler.
Tek tek değilde genel olarak birşeyler yazayım.
İlk olarak d16a9'ların yağ pompası arızasından bahsedilmiş.
Benim bildiğim orjinal yağ pompası kullanınca sıkıntı çıkmıyor.
Genelde ucuz yollu olsun diye yan sanayi kullanıyorlar buda sıkıntı yaratıyor.
Donanım konusunda çok konuşulmuş ve birazda şuan üretilen japonlar sanki bir Abs iki airbagden oluşuyor gibi izlenim verilmiş.
Bu söyledikleriniz 90ların japonları için doğrudur fakat şuan üretilen her japon aracıda donanım ve ıvır zıvır sensör dolu çünkü teknoloji bunu gerektiyor.
Alman yada Fransızdan kaç tane donanım eksiği var bir japonun?
Heleki güvenlik olayına sakın laf söylemeyin.
İİHS Small Overlap testinden sadece Acura ve Volvo başarılı oldu.
Birde Subaru forester.
Bu testte Almanlar döküldü arkadaşlar.
Fransızlar zaten yok.
Merak eden googledan araştırabilir.
Velhasıl; sokakta duyduğumuz Japon sorunsuzdur, Alman konforludur, Fransız donanımlıdır, Ford iyi yol tutar gibi söylenen genel ifadelerin pekte yanlış olmadığını görüyoruz.
Saygılar.
Çin üretimi 2009 Model DFM 1.1 Kamyonet 60.000 km de motoruna anahtar değmedi henüz.
PROMINENT
03-10-2013, 09:38
Japonlar boş denilmiş dikkatimi çektide.dünyanın en sağlam arabası camry? dolalık oranı ? nissan maxima? honda legend? bunlarda gayet dolu arabalar. arıza oranları çok düşük.bütün ortadoğu donanımlı lüx japonlar kullanıyor.yada mercedes bmw.
PROMINENT
03-10-2013, 09:39
Çin üretimi 2009 Model DFM 1.1 Kamyonet 60.000 km de motoruna anahtar değmedi henüz.
bizde de bir tane vur eşşeğe günlük sağa sola chery alia var 1.6 120 hp.var 55 bin oldu sıkıştıra sıkıştıra kullandığım da oluyor. hiçbir sorun çıkarmadı.vites topuzu deri olduğu için erime oldu değişti. yan çıtalarda atma oldu fabrika hatası pardon dediler ücretsiz değiştirdiler.başka da sorun yok.270.000 de taksi gördüm daha anahtar değmedi kaba kullanımda bazı ufak tefek şeyler elimde kalıyor dedi adam.kapı açma kolları cam açma düğmeleri vs gibi ayrıntılar.lpg de yok 100 liraya 300 km oldu klimalı gazlamalı..daha ışık yanmadı.kaldıki olmayan özelliği yok hiçbiri de bozulmadı.
2008 fd6 civic bir kez akü değişti. 0 sıkıntı.
Geçen; bujiler 60 binde değişiyomuş değiştirelim dedim. Yok abi sıkıntı çıkarmayınca onu 120 bine çektiler dedi servis..
99 senesinde sıfır km corolla aldık 1.3 terra..
babam servisle kavga ederdi. yola çıkmak için aracı servise götürürdü her seferinde 0 masraf eve dönerdi :D ne buji ne filtre ne yağı km si gelmedikçe değişmedi. 200.000 km bir anahtar vurmadan bindik. Akrabamıza sattık 2007 de. suan 350 bin civarında, kaza yaptığı için radyatör vs değişti sadece :)
japonların almanlardan daha sorunsuz oldugunu düşünüyorum.
13 adet Toyota kullanmış bir aile ferdi olarak.Ne bir kere yolda kaldık ne bir kere bakım harici servise gidildi.2006 da sıfır aldığımız toyotamızın 2009 da (110k km) akü bitmişti o gün sıfırını almıştık onuda 130 binde satmıştık yine hiç bir sorun çıkartmamıştı.Toyota listede hakettiği yerde değil bence
motor haricinde bana bir parça söyle :)
bitakım iç döşemeler birebir aynı knk :) tabi dediğin gibi motor yürür dışında tamamen farklı araçalr :)
Onur Fatih
03-10-2013, 10:26
97 mondeo 6 ay içinde ;
şarj ve marş dinamosu
ön teker bilyası
baskı balata 140 bin km
iç plastik tuttuğum yer elimde kırılıyordu
sunrof problemi (kıçını yukarı kaldırınca inmezdi)
maf sensörü rolanti dalgalanır dururdu.
ufak tefek bi kaç şey daha beni forddan soğutan arabadır
şimdi ki toledo aldğımın 2. günü cam moturunun teli koptu 20 liraya değiştirdim başkada bişeyi yok maşallah
i-vtec07
03-10-2013, 10:51
ford transit 2009 140 lık kamyonet 32.000 km dir sadece müşürde mi ne sorun çıktı geri vites lambası yanmıyodu başka en küçük bi sıkıntısı yok 4 ton yük attığımızı bilirim pek yumuşak ta kullanmıyorum hani yanladığım bile oluyo allaha şükür sıkıntısı yok..
ford connect 20.000 km kullandık bakım harici sıkıntı çıkarmadı.
2007 cıvıc premıum otomatik;0 aldık 70000 km kullandık 0 masraf sadece bakıma gitti
2010 cıvıc premıum otomatik ;16000 de aldık 32000 de sattık 0 masraf sadece bakıma gitti..
fd cıvıc te sıkıntı mı desem bilemedim bazen yüksek hızda frene basınca uğultu gibi ses geliyodu lakin sorun teşkil etmedi hiç gayet normal tutuyodu fren.. o yüzden arkasına düşmedim bende . meğer kronik bi ses miş o :)
şimdide caddy kullanıyoruz 2012 manuel allaha şükür bi sıkıntısı yok 12000 km dir..
eski araçlarımızın sorunları var mıydı yokmuydu pek hatırlamıyorum yukarıdakiler hatırladıklarım..
sonuç olarak ben sorunsuzluğun kullanımla çok alakalı olduğunu düşünüyorum transit hariç yukarıdaki bütün araçlarımıza gözümüz gibi baktık 1-2 dk çalıştırmadan yürümedim 30 sn bekelemeden stop etmedim vs vs :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.