Orijinalini görmek için tıklayınız : e36 m52 Gaz Yememe - Silkeleme
Merhabalar,
95 model m52 motor e36 aracımda, 2500 - 3000 devirden sonra gaz yememe problemi oluyor. Örneğin, 4000 devirde sabit gazla giderken birden gazı bırakmış gibi yapıyor, sonra tekrar veriyor, bunu sık sık tekrarladığı için sıkıntı oluyor. Bazen daha düşük 1500 devirlerde de yapıyor, araba stop ediyor. Bu durumda sağa çekiyorum, biraz bekliyorum, tekrar çalıştırıyorum ve sorun bir nebze azalmış oluyor ama yapıyor yine tabii ki. (bu durum olup stop edince çok zor çalışıyor).
Araçta düz lpg mevcut, sıralı değil.
Lpg'de de benzinde de yapıyor aynı sorunu.
Benim aklıma gelen bujiler, ateşleme bobinleri. Başka birşey aklıma gelmiyor motor bilgisi not found :D
Şaka bir yana, enjektör tıkanıklığı olsa, böyle birden kesme birden tekrar verme yapmaz diye düşünüyorum.
Yorumlarınız nelerdir, neden yapar, nelere bakmak gerekir?
samet_61
11-10-2013, 14:33
m52 ye duz lpg mı?sensor arızası olsa duz lpgde o arızayı vermez atesleme bobınıne bujı bujı kablolarına baktıurın benzınde rolantıde calısırken sılkemele yapıor mu?
m52 ye duz lpg mı?sensor arızası olsa duz lpgde o arızayı vermez atesleme bobınıne bujı bujı kablolarına baktıurın benzınde rolantıde calısırken sılkemele yapıor mu?
Aracı aldığımda bu şekildeydi lpg'si. Sıralı olması gerektiğini biliyorum elbette, ancak çekiş, tüketim konularında sıkıntı yaşamadığım için henüz bir değişiklik yapmadım, kullanıyorum.
Rölantide hiç sıkıntı yok, stabil. bobin-buji ve buji kabloları benim de aklımda en kısa sürede baktıracağım.
benzer sorunu ford mondeoda yaşadım buji değiştirdim düzeldi
samet_61
11-10-2013, 15:17
Aracı aldığımda bu şekildeydi lpg'si. Sıralı olması gerektiğini biliyorum elbette, ancak çekiş, tüketim konularında sıkıntı yaşamadığım için henüz bir değişiklik yapmadım, kullanıyorum.
Rölantide hiç sıkıntı yok, stabil. bobin-buji ve buji kabloları benim de aklımda en kısa sürede baktıracağım.
elektrıksel sorun olsa rolantıdede arac calısırken dızel gıbı kırkır hıssettırır ama m52 ye duz lpg cıddı ölüm otanı dusuk benzın dahı pıstona zarar verırken o aracta lpgyı dusnemıorum m50 olsa tamam dyecegım...
Krank ve egzantrik sensörünede baktır. Zaten m52 ise tablete bağladığında hata nerde çıkar.
ilovedrifting
11-10-2013, 16:27
Bujiler en son ne zaman değişmiş? Bu araçlarda buji değişim süresi baya kısadır. 15-20 bin gibi. Bujiler sağlamsa bobinler ve bobinlerden bujilere uzanan kısımları kontrol edin hatta o parçaların uzeindeki lastiği çıkartıp içerdeki porselen gibi olan malzemede çatlak olup olmadığını kontrol edin.
Eksoz sisteminde oynama yaptınız mı ? lambda sensörleri sağlam mı
aynımıdır bilmiyorum ama, VECTRA GT de elimde opcom (arıza tespit cihazı) yokken çalışmadığından "şüphe" edip akışmetreyi değiştirdim. 70 tl ye yan sanayi akışmetre aldım.
Araba 1500 - 2000 devir arası yarım gazda silkeleme yapmaya başladı.. opcom gelince orjinali taktım orjinalide sıkıntısız çalışıyormuş silkeleme problemi gitti..
tamircinde deneme yapma imkanın varsa, problemsiz çalışan bir aracın akışmetresi ile deneme yapmanı öneririm
Herkese tek tek teşekkür ederim zaman ayırdığınız için.
Eksoz sistemi orjinal, pek değişiklik yok.
Yarın ilk olarak bujiler, buji kabloları, bobinleri kontrol ettireceğim. Sorun çözülmezse diğer senaryoları araştıracağım, sensörler, akışmetre vb.
Ankara'da bmw nin ateşleme sistemini inceleyebilecek iyi bir usta var mı bildiğiniz?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.