PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kadett için yeni motor & şanzuman



cagri
23-10-2013, 14:59
Merhabalar,

77 model Kadett Coupe aracımızı aldık, projeye başlıyoruz.
Motor ve şanzuman için fikirlerinizi almak istedim.
Aracın üzerinde 1.2 yada 1.3 motor var. Modifiye işi yaptığımız için ve tasarım olarak da arabayı biraz daha sportif göstereceğimiz için görüntüsünün hakkını verecek bir performans istiyoruz.
Opel'in bilindik 2.0 motorlarından mı kullanalım, bulabilirsek v6 tarzı bir motor mu bakalım kararsızız.
Ve sizlerin tecrübesine göre böyle bir değişimin altından kalkmak için ne kadar bütçe ayırmamız gerekir?
Bu işler nasıl yürür, neler yapmamız lazım bilgim yok ve ilk tecrübem olacak.
yardımlarınızı bekliyorum, teşekkürler.

dc_crx
23-10-2013, 15:36
C20Let motor bence çok başarılı olacaktır..
Sitede MAE plakalı bir kadett var zaten isterseniz onuda bir araştırın ama Turbo bir motor daha iyi verimli olacaktır.

cagri
23-10-2013, 15:51
Benimde aklımdan C20XE geçiyordu. MAE yeni modelmiş, bizimki junior american muscle :)

motor & şanzuman bulabileceğimiz bilindik kişiler yerler varmı?

sinansimbil
23-10-2013, 15:53
c20let olması mantıklı derim
yada c20xe alıp custom turboda olabilir...

sinansimbil
23-10-2013, 15:57
isotta nickli cenker abide bi ara vardı motor hala duruyomu bilmiyorum ona ulaşabilirsin.

KA®ANLIK
23-10-2013, 16:31
2.5 V6 atmosferik olsun...

Farklı olsun,
Güzel olsun,
heyecanlı olsun...

ne şanzıman kullancam derdi yaşamadan,
doğru ellerde 250-260hp net alınabilir...

LeKLeK
23-10-2013, 20:00
oyle araba ya elektronık modern motor olmaz ford granada 2.8 ghia v6 motor bul bı tane onlar orjınalden elektronık atesleme enjeksıyonlu topla o motoru turbosuz ust kapak ve karburutor modıfıyesıyle 200 250 hp alan kısıler var


tabıı v motorun keyfınıde surmek ayrı bı zevk

mk35280
23-10-2013, 21:02
Bende bir zamanlar 78 model kadett C ve yine 78 model Rekord E Vardı.Opel rekord E kasalarda bulunan 2.0 litre bosch L Jetronik enjeksiyonlu motordan bulursan hem ucuz hemde montajı kolay olur çünki bu blok kadett c lerde kullanılmış o yüzden motor kulağı uydurma kesme biçme falan işleriyle pek uğraşmazsın.Bu motor standart 110 hp ve benim rekord 200 km hızı rahat görüyordu.Ama daha yeni nesil bir motor tabiki daha verimli olacaktır.Bu videoda kinin sesi müthiş.
Motorsport vom Feinsten Kadett C - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nw96DYsGTFw)

cagri
23-10-2013, 22:24
Bende bir zamanlar 78 model kadett C ve yine 78 model Rekord E Vardı.Opel rekord E kasalarda bulunan 2.0 litre bosch L Jetronik enjeksiyonlu motordan bulursan hem ucuz hemde montajı kolay olur çünki bu blok kadett c lerde kullanılmış o yüzden motor kulağı uydurma kesme biçme falan işleriyle pek uğraşmazsın.Bu motor standart 110 hp ve benim rekord 200 km hızı rahat görüyordu.Ama daha yeni nesil bir motor tabiki daha verimli olacaktır.Bu videoda kinin sesi müthiş.
Motorsport vom Feinsten Kadett C - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nw96DYsGTFw)

Videodaki arabaya hasta oldum:D aradığımız da tam olarak buydu.

Şunu belirtmeyi unutmuştum, araç şirket aracı, sağa sola gitmeye kullanacağız.
bu sebeple kaç hp olduğu çok önemli değil.
bizim için haftasonu kullanılan zevk aracı değil, iş arası zevk aracı olacak :D
bu sebeple hp değerinden ziyade yakıt daha önemli.

Ancak araştırma yaparken şöyle birşey buldum;

"Motor gucu ve hacmi icin +- 10% tolerans var v yakit cinsi ayni olmali. Orj. Parca vs gibi bir kistas yok

yeni motor eskisinden 2 sene yasli yada 4-5 sene genc olabilir. Motor faturasi ve iscilik faturasi ile proje cizilecek. Proje masrafi 120-150 tl arasinda

sonra tuvturkten ek1 ile tespit yaptirilip yeni ruhsat cikarilmali."

0M42
24-10-2013, 08:18
HP sizin için önemli değilse 1.2 motorunu toplayıp jant lastik ile geri kalanı orjinal şekilde binin aracı en mantıklısı bu olur tüv dü bilmem neydi uğraşmazsınız en azından.Diğer türlü C20LET ve manta 400 şanzıman gerisi hikaye.

cagri
24-10-2013, 11:59
HP sizin için önemli değilse 1.2 motorunu toplayıp jant lastik ile geri kalanı orjinal şekilde binin aracı en mantıklısı bu olur tüv dü bilmem neydi uğraşmazsınız en azından.Diğer türlü C20LET ve manta 400 şanzıman gerisi hikaye.

motor değişimi için yukarıda yazan bilgiler doğru mu %10 tolerans vs?

0M42
24-10-2013, 12:51
Motor işletme prosedürleri için önce bir makina mühendisi bulmalısın ve sonra aklındaki tüm soruları ona sormalısın çünkü bu konuda hiç bir söylenen yada yazılıp çizilen birbirini tutmuyor bu durum resmiyette de geçerli.Bul ilgili makamda bir makina mühendisi seni en iyi o aydınlatır.

rekord2000
29-10-2013, 14:59
HP sizin için önemli değilse 1.2 motorunu toplayıp jant lastik ile geri kalanı orjinal şekilde binin aracı en mantıklısı bu olur tüv dü bilmem neydi uğraşmazsınız en azından.Diğer türlü C20LET ve manta 400 şanzıman gerisi hikaye.

Bende aynı kafadayım! Gerisi hikaye