Orijinalini görmek için tıklayınız : TPS sensör hakkında bilgi
TPS sensör hakkında bilgi istiyorum fiziksel yapısından ziyade ne işe yaradığı, ecu bu sensörden aldığı sinyal ile ne tür değişiklikler yapıyor hangi kısımlara müdahaleler yapıyor vs. öğrenmek istiyorum.
Ayrıca tps sensör arızalanırsa belirtileri ne olur ?
ghibli06
08-11-2013, 16:46
gaz kelebeğinin pozisyonunu beyne iletir, yani senin ne kadar gaza bastığını anlar ECU, ona göre de karışımı ayarlar, eğer arızalı ise kelebeğin pozisyonunu yanlış anlayacağı için araç dengesiz çalışır, çoğu zaman tekler gaz yemez ve de stop eder...
bendede sıkıntı var tps bıraz fazla yakmaya basladı
eticet06
08-11-2013, 17:02
benim aracımda tps sensoru arızalı ıdı bulana kadar canım cıktı alt devırlerde 3000 lere kadar arac arada oyle bır teklıyordıkı ya elektrık kesıklıgı yada benzın kesıklıgı gıbı ama anlık oluyordu gaza bıraz yuklenınce toparlıyordu (:
Yeterli bir açıklama oldu teşekkür ederim :)
Peki bu sensörü ecu ile kalibre etmek istiyoruz farzedelim ama kelebeğin tam kapalı yada tam açık iken olması gereken omaj değerini yada geçirmesi gereken voltaj değerini bilmiyoruz bu durumda ne yapmamız lazım ? Kalibrasyon olayının başka bir alternatifi varmı ?
Aşağıdaki konuyu gözden geçirdim ;
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/143079-tpsgaz-kelebegi-konum-sensoru-kalibrasyon-ayari.html
Fakat her aracın bu tür teknik detayına kolay ulaşılmıyor.Bu durumda kalibre için varmı alternatif bir yöntem ?
Gunes G.
08-11-2013, 17:21
TPS sensoru'nun ne ise yaradigi asagi yukari anlatilmis.
TPS sensoru olmasa ne olurdu? MAP ya da MAF+MAP olan bir arac manifolddaki basinc ve motora giren havanin debisini bildigimiz zaman, olusan motoru yukunu hesaplayamaz miyiz? Hesaplariz elbette, ancak tps'in gorevi sadece bu degil. Motorun yuku, tek basina araci suren soforun ne yapmak istedigini ECU'nun anlamasina yetmez, o yuzden TPS var. Ozellikle rolanti durumunda trimlerin yapilabilmesi icin, tps gerekir.
Bunun yaninda kimi araclarda WOT state yani ECU'nun open loop calisma durumuna gecmesi icin gereken parametrelerden biri olabilir. %xx TPS, %xx MAP vs gibi parametrelere gore ECU'lar open ya da closed loop mode'a geceler.
TPS'in esas onemi ITB'li araclarda ortaya cikar. Bu araclarda MAP ya da MAF gibi bir olanak olmadigi icin, ECU alpha-n denen yontemle, direk olarak TPS'e gore yuk hesabi yaparak calismak zorunda kalir. Bu tarz orneklerde TPS en onemli sensor haline gelir.
Gunes G.
08-11-2013, 17:25
Yeterli bir açıklama oldu teşekkür ederim :)
Peki bu sensörü ecu ile kalibre etmek istiyoruz farzedelim ama kelebeğin tam kapalı yada tam açık iken olması gereken omaj değerini yada geçirmesi gereken voltaj değerini bilmiyoruz bu durumda ne yapmamız lazım ? Kalibrasyon olayının başka bir alternatifi varmı ?
Aşağıdaki konuyu gözden geçirdim ;
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/143079-tpsgaz-kelebegi-konum-sensoru-kalibrasyon-ayari.html
Fakat her aracın bu tür teknik detayına kolay ulaşılmıyor.Bu durumda kalibre için varmı alternatif bir yöntem ?
Kalibrasyonu ya ECU'da ki voltaj degerlerini degistirerek yapabilirsin, ya da ECU'da ki voltaj degerlerine uyacak sekilde TPS'in pozisyonunu ayarlayarak yapabilirsin. Baska bir secenegin bulunmuyor.
Servise gidersen tps'in olmasi gereken voltaj bilgilerini soylerler diye dusunuyorum.
ghibli06
08-11-2013, 17:27
Yeterli bir açıklama oldu teşekkür ederim :)
Peki bu sensörü ecu ile kalibre etmek istiyoruz farzedelim ama kelebeğin tam kapalı yada tam açık iken olması gereken omaj değerini yada geçirmesi gereken voltaj değerini bilmiyoruz bu durumda ne yapmamız lazım ? Kalibrasyon olayının başka bir alternatifi varmı ?
Aşağıdaki konuyu gözden geçirdim ;
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/143079-tpsgaz-kelebegi-konum-sensoru-kalibrasyon-ayari.html
Fakat her aracın bu tür teknik detayına kolay ulaşılmıyor.Bu durumda kalibre için varmı alternatif bir yöntem ?
TPS nin modeline göre tam açık ve de tam kapalı voltaj değerleri bilinmeli, sensörün yanındaki 2 adet somunla yeri belirlenip sabitlenmeli... çok gıcık bir işlem ama ayarı çok önemli...
Açıklamalar için teşekkür ederim.
herkes performansa yönelik kısmını söylemiş, bende daha farklı açıdan yaklaşıyım :)
TPS sensörü rölanti motorunu yönlendirir, motorun düzgün çalışması için çok önemlidir..
TPS problemli olursa araba yürür ama rölantisi ve düşük yüklerdeki çalışması çok kötü etkilenir..
mehmetRS
08-11-2013, 23:16
fabrikasyon voltaj ayarı vardır, tps sensörlerinin üzerinde genelde vida yuvaları sağa sola cevrilerek açı verilebilsin diye ayarlanabilir şekildedr, ölçüm cihazını bağlayarak hangi açıda dogru volt değerine ulaştığını görüp, o konumda bırakabilirsiniz. Tabi bunun için yine bir teknik veri yada servis kitabı lazım.. Mesela integramda o sıkıntıyı yaşamıştık. tam gaz pozisyonunda 4.5 V vermesi gerektiği bilgisi yazıyordu, rolantideykende 5V yazıyordu, bizim aracımız ise sacma sapan değerler gösteriyordu, 3.5 4 civarı değerler. Bu değeri yakalayana kadar denedik ve sıktık :) Sorun çözülmüştü. Tabi TPS 'in fiziksel yapısında bir kusur varsa bu da çok ayrı bir mesele..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.