Orijinalini görmek için tıklayınız : A6 3.0TDI Q Sabah ilk çalıştırmada güç kesintisi (Video)
Araç A6 3.0 TDI Quattro
Uzun süre kapalı bekledikten sonra (6-7 saatten fazla) özellikle sabahları ilk çalıştırmada motor çalışıyor hiçbir sorun yok, 5-6 saniye sonra önce kadrandaki yazılar gidiyor, fren ikazları yanıyor ve şanzıman iptal oluyor, P-R-N-D-S takılıyor ama algılamıyor vites geçişi olduğunu. Tekrar stop edip çalıştırınca bir sorun yok, gün içindede hiç tekrarlamıyor bu problem. 6-7 saatten fazla durduğu yerde yatması lazım tekrar sorun olması için
Bir defada bunu yaptıktan sonra tekrar çalıştırdım, yolda 80-100 km hızla giderken aynı şey oldu bir anda, motor çalışıyor ama elektronikler gitti geldi, sonrasında şanzıman iptal oldu yine, boşa almış araba gaza basınca gitmiyor boşa gaz alıyor, yavaşlayıp durdum kenarda tekrar kapattım çalıştırdım düzeldi
Çok fazla kurcalayacak vaktim olmadığı için belki başına gelen / bilen birileri vardır diye zamandan kazanmak için buradan paylaşıyorum sorunu
Video: https://www.youtube.com/watch?v=Dd2bhqJC0Mw
Birinin daha başına gelmiş benzer video
https://www.youtube.com/watch?v=ZIkWo0zy75c
mazot pompası geldi bitek aklıma.Sonrası alternatör.
mazot pompasında sorun olduğunda sürekli sorun çıkarmazmı
sabah vagcoma bağlamıştım motor ısınana kadar silindir 2 ısıtma bujisi kısa devre arızası veriyor sürekli ama ondan yapabilirmi bilmiyorum
kısa devre belki başka yere sıçrıyo olabilir mi ? Hani kızdırma bujisi arızası verse (normal akımı üretmiyo kızarmıyo) dese tamam da.Bilemedim,mazot pompası herzaman yapar yapmaz durumuna bağlı gidiciyse yapar sürekli ama sabah ilk çalıştırma da akım üretemeyip debiyi üretemeyince belki diyerekten aklıma geldi.(benzinlide başıma gelmişti(benzin pompası) mesela o son zamanlarda artık yolda giderkende yapmaya başlıyodu ,tüm herşey bi anda yok oluyodu pedallar elektronik ünitelerin hepsi araba çalışır halde kalıyodu sonra geri geliyodu tekrar..Ona istinaeden aklıma geldi.
Bence ilk kızdırma bujisini hallet oytun sonra,mazot pompasını bi ölçersin olmadı.
S6 da mı olmuştu bu mazot pompası sorunu sende?
yok bmw varken olmuştu geçmiş yıllar 3.16 varken..
s6 ve a6 3.0tdi da sıkıntı yaşamadım hiç
Abs beyni ile ilgili bişeyde olabilir çünkü brake ikazı verdiğinde Esp de devre dışı kalıyor.
Akün bitiyor olabilir , yada kutup başın gevşemiş olabilir. Düşük voltaj derdi gibi bu
Akün bitiyor olabilir , yada kutup başın gevşemiş olabilir. Düşük voltaj derdi gibi bu
doğru teşhis. voltaj düşük araçta.
akü olsa giden arabada sorun çıkarmaması gerek. ama şarz dinamosu gibi izlenim verdi banada
deeperblack
12-11-2013, 19:11
Ben farlarla uğraşırkende zırt pırt vag.com dan ESP arızası veriyordu.
Uzun süre kapılar açık kaldığı için akünün voltajı ciddi düştüğünde bu tarz bir sorun olduğunu okumuştum.
keremaydin
14-11-2013, 21:18
Ayni sorunun cok benzerini Mercedes S350 CDI ile abim yasamisti. Aku sarj dinamosu bozuk cikti. Problemler degisimden sonra kesildi.
Kardeşim 2013 vw cc var dsg olay başima geleli 2 gün oldu seyir halindeyken birden ışıklar yandı arıza verdi gaza bastım arac boşta bağiriyodu ama araba 'd' de idi suanda serviste almanyadan parça bekliyo şanzımana bir parça gelicek dediler. Ne oldugunu öğrenemedim daha arabayı teslim alinca söylerim
Tam bunu yaparken mmi ekranda overvoltage yazısı çıkıyor, aküyü kontrol ettim ama değerler düzgün gibi görünüyor,
Bir defada gece denedim geceye kadar çalıştırmamıştım arabayı, hava karanlık olduğu için daha net belli oldu, iç lambalarıda açtım görmek için, çalıştırdıktan 5 saniye sonra tüm ışıklar aşırı şekilde parlıyor ve sönüyor sonra tekrar geri geliyor, bir kaç defa oluyor bu akü kendini toparlayana kadar sanırım, ama benim anlamadığım tüm elektrikler kapanmadan önce aşırı şekilde ışıklar artıyor parlaklığı, voltaj artıyor gibi
akü olsa giden arabada sorun çıkarmaması gerek. ama şarz dinamosu gibi izlenim verdi banada
Ama sadece sabah yapıyor yada uzun süre kullanmayınca yola çıktığında bir kaç defa yapıyor toparlanana kadar, ondan sonra gün içinde hiç problem çıkmıyor bir daha, şarj dinamosu olsa sürekli yapmaz mı?
Gece yatarken ya birşey aküyü bitiriyor gibi, gerçi öyle olsa motorda zor çalışır
Sabahları ısıtıcı bujiler hata veriyor motor ısınana kadar hata vermeye devam ediyor sildikce kısa devre hatası diyor, onunla alakalı olabilirmi diyede düşünüyorum yarın deneyecem bir şekilde
Problem alternatörden kaynaklanıyormuş, soğukken fazla şarj nedeniyle yüksek voltaja sebep olabiliyor, tamir edildi şu an bir problem yok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.