Orijinalini görmek için tıklayınız : İstanbul trafiği nasıl değişti
http://imganaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/268/Bir%20y%c4%b1lda%20%c4%b0stanbul%20trafi%c4%9fi%20 nas%c4%b1l%20de%c4%9fi%c5%9fti/01.jpg
İstanbul’un trafiğini analiz eden Yandex; sürücülerin, 2012 ve 2013 Ekim aylarında en önemli cadde ve sokaklardan arabayla geçmeleri için gereken süreleri araştırarak İstanbul’daki yollardan ortalama geçiş sürelerini haritaya aktardı ve bir yıl içerisinde trafik yoğunluğunun ne kadar değiştiğini belirledi.
Araştırmaya göre Ekim 2013’teki trafik yoğunluğu Ekim 2012 ile karşılaştırıldığında sabahları %17 ve akşamları %12 oranında arttı, yani geçen yıla göre trafik daha da yoğunlaştı.
İstanbullu sürücülerin sabah saatlerinde en fazla dikkat etmesi gereken bölgeler;
Biri Anadolu Yakası, diğeri Avrupa Yakası’nda olmak üzere ikisi de Boğaziçi Köprüsü dolayları (ortalama ilerleme hızı 5 km/saat’ten az)
İstanbul Çevre Yolu’nun Uzunçayır Kavşağı ile Altunizade Köprülü Kavşağı arası (ortalama ilerleme hızı 8 km/saat’ten az)
E5 Otoyolu’nun Barbaros Kavşağı ile Ortaköy Viyadüğü istikametleri...
Akşamları ise trafiğin en yoğun olduğu bölgeler söyle;
Avrupa Yakası’nda bulunan E5 Otoyolu’nun Okmeydanı Kavşağı ile Barbaros Kavşağı arası (ilerleme hızı 7 km/saat’ten az)
Avrupa Yakası’nda Büyükdere Caddesi üzerindeki İş Kuleleri ile Barbaros Kavşağı arası,
Atatürk Bulvarı’nı takiben Gazi Mustafa Kemal Caddesi üzerindeki Aksaray Tramvay Durağı ile Kennedy Caddesi Girişi arası
E5 Otoyolu’nun Vatan Caddesi Kavşağı’ndan Merter Kavşağı’na kadar olan kesiti.
Eylül - Ekim 2013'te tatil günleri haricinde İstanbul trafiği bu iki ay boyunca sabit durumda kaldı.
Okulların açıldığı 16 Eylül'de ek toplu taşıma hatlarının açılması, vapur, tramvay ve metro hatlarındaki ilerleme ve toplu taşımanın 06:00 - 13:00 arası ücretsiz yapılması gibi alınan ek tedbirler sayesinde İstanbul trafiği alışılmadık şekilde akıcıydı.
Yağışlı havaların İstanbul trafiğine olumsuz etkisi 2 Ekim Çarşamba günü anlaşıldı. Şiddetli yağışlar nedeniyle yoğunlaşan İstanbul trafiği o günün akşamında zirveye çıktı.
http://imganaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/268/Bir%20y%c4%b1lda%20%c4%b0stanbul%20trafi%c4%9fi%20 nas%c4%b1l%20de%c4%9fi%c5%9fti/y.jpg
Araştırmaya göre İstanbul trafiğinin en yoğun saatleri sabah 08:00 - 10:00, akşam ise 18:00 - 20:00 saatleri arası.
http://imganaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/268/Bir%20y%c4%b1lda%20%c4%b0stanbul%20trafi%c4%9fi%20 nas%c4%b1l%20de%c4%9fi%c5%9fti/z.jpg
İstanbullu sürücüler için en kolay gün Pazartesi olarak belirlenirken, en zor gün ise Cuma.
Cumartesi günleri hafta içine göre trafik yüzde 16 daha az. Pazar günleri ise hafta içine göre 3.5 kat daha az olarak belirlendi.
Bir yılda İstanbul trafiği nasıl değişti / 1 - Foto Analiz Haber (http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galeridetay/76268/4369/1/bir-yilda-istanbul-trafigi-nasil-degisti)
kesinlikle gözle görülür bir artış var zaten, şu son 1.5 senedir istanbul felaket bir yer olmaya başladı.
Geçen sene biraz daha çekilir bir trafik vardı son 1 senedir iyice içinden çıkılmaz bir hal aldı.
MertSerhanÖ.
04-12-2013, 15:36
Katiliyorum gecen seneyle bile uzaktan yakindan alakasi yok.Artik sadece is saatleri degil her saatte var trafik:/
Hiç İstoç-Mahmutbey / Mahmutbey-İstoç yolunda bahsedilmemiş. Mall Of İstanbul olsun BatıŞehir olsun, onların inşaatı bittiğinde daha da kullanılmaz hal alacak Tem Otoyolu.
kesinlikle bir artış olduğu ortada önceden bir sabah birde akşam yoğun olurdu trafik şimdi öğlen yoğun gece yoğun sürekli trafik var trafiğin olmadığı saat artık yok..
Daha dur dur bunlar iyi günler.. Mecidiyeköy'ün ortasına Marriot, nurol, quasar plazalar dikildi açılışları yapılsında bakalım kımıldayabilecek mi trafik...
Hiç İstoç-Mahmutbey / Mahmutbey-İstoç yolunda bahsedilmemiş. Mall Of İstanbul olsun BatıŞehir olsun, onların inşaatı bittiğinde daha da kullanılmaz hal alacak Tem Otoyolu.
Dün bizzat şahit oldum :)
Terfi alıp normal ofis saatlerine geçmek istemiyorum sadece bu trafik çilesi yüzünden :D
7-15 veya 15-23 iki vardiyam var hayatımdan çok memnunum 7 lt yakıyorum :D
Bayrampaşa dan Yeşilköy develiye gittim geçen hafta hafta içiydi birde o gün ne vardı bilmiyorum ama.Size sonuçları söylim c180 yeni tip 1.6 motor.
Ortalama tüketetim 18 litre
Ortalama hız saatte 7 km
sonuç olarak 15 km civarlarındaki yolu 2.5 saatte gittim.Yaşanmaz hale gelmeye başladı şu yaşımda
Daha dur dur bunlar iyi günler.. Mecidiyeköy'ün ortasına Marriot, nurol, quasar plazalar dikildi açılışları yapılsında bakalım kımıldayabilecek mi trafik...
onlar açılırken birde boğaziçi köprüsünü bakıma aldık mı buyurun cenaze namazına :icon_tup:
Güneşli-Avcılar yaklaşık 20-25km.
Hergün gidiş-geliş 2 saat :)
Güneşli-Avcılar yaklaşık 20-25km.
Hergün gidiş-geliş 2 saat :)
Gidiş geliş 2 saatse şanslısın :) millet gününün 4-5 saat civarını trafikte kaybediyor
iş itibari ile sürekli trafikte oluyorum.arkadaşlar mutlaka trafik radyoyu dinleyin.canlı olarak anında trafikteki gönüllü muhabirler tarafından(bunlar normal araç kullanıcıları) trafik durumu,alternatif yollar vs bir sürü seçenek.Şahsım adına çok ama çok faydalı.Kullanmanızı dilerim.Radyo frekansı 104.2
not: radyo ile ticari veya bireysel hiç bir çıkarım bulunmamaktadır.
çok acayip oldu istanbul
sanki türkiyede başka şehir yok, herkes buraya geliyor
yakında türkiyenin istanbulu olacak ,istanbulun türkiyesi
bence insanlarda ruh hastası
hep yazıyorum fırsat buldukça
hollanda da koskoca şirketin genel müdürü işe bisikletle gidiyor
ulan sen kimsin kıçını yırtıyorsun 2013 araba araba diye ??
bisiklet-motorsiklet biraz yayılsa çözülecek trafik ama gururuna yediremiyorki kıçımın kenarları.
herkes majeste ya bu ülkede
darkmoon
04-12-2013, 16:16
bu trafik yakmayan araca bile yaktırıyor. :) kimse ekonomik araç alıpda boşuna yorulmasın. :)
ne bekleniyorki hergün trafiğe 500-600 tane sıfır araç dahil oluyor.. gündüz vakdi harita kırmızı alarm veriyor şehrin çoğu kesimlerinde internetten takip edenler bilir..
Benim yıllar önce başka ibr forumdada yazdığım londra sistemini getiriyorlar istanbula artık trafiğin yoğun olduğu yerlere giriş paralı olucak... yada baız yerlerde belli saat dilimlerinde paralı olucak..
çözüm olucakmı olmıycak orası londra ingiliz uyar yasaya bizde uymazlar bin tane üç kağıt döner..
şu bir gerçek ki 2-3 seneye kalmaz komple artık kördüğüm felç olucak trafik.. çözümü ise yerkaplamayan ufak ucuz herkesin ulaşabiliceği az yakan araçlar.. motorsikletler yada 3 lastikli motorsiklet kıvamında olan araçlar var onlardan..
çok acayip oldu istanbul
sanki türkiyede başka şehir yok, herkes buraya geliyor
yakında türkiyenin istanbulu olacak ,istanbulun türkiyesi
bence insanlarda ruh hastası
hep yazıyorum fırsat buldukça
hollanda da koskoca şirketin genel müdürü işe bisikletle gidiyor
ulan sen kimsin kıçını yırtıyorsun 2013 araba araba diye ??
bisiklet-motorsiklet biraz yayılsa çözülecek trafik ama gururuna yediremiyorki kıçımın kenarları.
herkes majeste ya bu ülkede
Abi kim bisikletle haliç rampalarını çıkabilir allanseversen :beuj:
2 teker kültürü şart, artık şehir kaldırmıyor apaçık ortada...
Abi kim bisikletle haliç rampalarını çıkabilir allanseversen :beuj:
motosiklet-scooter ?
Bu olay çok iyi mesela :icon_tup:
https://www.youtube.com/watch?v=0M7O5hV43IQ
0M7O5hV43IQ
darkmoon
04-12-2013, 16:22
çok acayip oldu istanbul
sanki türkiyede başka şehir yok, herkes buraya geliyor
yakında türkiyenin istanbulu olacak ,istanbulun türkiyesi
bence insanlarda ruh hastası
hep yazıyorum fırsat buldukça
hollanda da koskoca şirketin genel müdürü işe bisikletle gidiyor
ulan sen kimsin kıçını yırtıyorsun 2013 araba araba diye ??
bisiklet-motorsiklet biraz yayılsa çözülecek trafik ama gururuna yediremiyorki kıçımın kenarları.
herkes majeste ya bu ülkede
Heleki şu 3.köprü yapılsın onun uzantısı kanal projesi ve üçüncü şehir havalanı v.b yapılsın tahmini şehir 2.5-3 milyonluk ekstra bir göç daha alıcak :) yani şu anki nüfus 15 milyonsa olucak 17-18 ki daha fazla hepimiz biliyoruz..
yanyol cepleri çok sikko, trafiğin oluşmasını sağlayan nedenlerden biri bu. yanyol ceplerinden birini geçince trafik biraz açılıyor taa ki bir sonraki yanyol girişine kadar, sonra yine mokoko
İstanbul garip bir yer oldu vallahi...
motosiklet-scooter ?
Tüm teknik şartları uygun hale getirsen bile halkın mantalitesine ters.. Moda akımı yaratırsan anca tutar.. Hem sezonluk olur kışında kimse binemez..
Bu olay çok iyi mesela :icon_tup:
https://www.youtube.com/watch?v=0M7O5hV43IQ
0M7O5hV43IQ
bunlar Türkiye'de çocukların oyuncağı araçların park yeri olur biz daha engelli asansörlerini nasıl olduğunu kimlere hizmet ettiğini bilmiyoruz..
Metrobüs patlamaya başladı :)
Biyerden duymuştum.. gidiyor metrobüs.Aynı hat tünel olacak marmaray ile birleşecek diye.
Şimdi e5'e bir şerit daha eklense ne kadar rahatlar trafik dimi ?
ghibli06
04-12-2013, 16:43
ben bir şehir ya da ülkeye gittiğimde kule vinçlere bakarım, inşaatları göremesem bile vinçleri görmemek imkansız... şu anda İstanbul siluetine bakın, kule vinç dolu... her yerde yeni plazalar gökdelenler yapılıyor... sırf inşaatta bile ciddi nüfus artışı demek, ben mesela yaklaşık 50 kişi ile 4 aydır İstanbul'dayım, şantiyede yaklaşık 1.000 kişi çalışıyor çoğunluk da şehir dışından gelme... her semtte bu büyüklükte en az 20 şantiye olduğunu düşünün...
ben bu yatırımların bittikten sonraki halini düşünemiyorum, kesinlikle ne bunu kaldıracak yol var ne de yol yapılabilecek yer... metro vs zaten hayal kusura bakmayın, Topbaş 20 sene sonrasından falan bahsediyor... Allah İstanbul'daki arkadaşlarıma sabır versin...
E5'e istediğiniz kadar şerit ekleyin rahatlamaz.. Pik saatlerde yine içinden çıkılmaz olur yoğunluk bir anda başlayıp bir anda yok olmuyor.. Artık 01:00 e kaar devam eden bir trafik var ve sözde 24 saat yaşayan şehrin toplu taşıması 11:30 da bitiyor, 3 şeritli yol aktif olarak tek şerit kullanıyor 2 şerit otopark çünkü.. Konutlara otopark şartlı konulması lazım, ama öyle trişşşka dan mevzuatlar değil, konut oranına göre otopark gerekirse 1 kat fazla iskan verirsin mal sahibi müteahhit her ne zıkkımsa o da zarar etmez.. Dikey büyüme şart şehir planlamacıları boş geziyor acilen atamaları yapılmalı buradan başlanabilir.. Metrobüs en iyi geçici çözümdü, bitti artık geçiciliği fln kalmadı bütün taşıma eksenini yetersiz tek bir hatta verirsen olacağı buydu zaten..
dragon07
04-12-2013, 16:52
istanbul 10yıl sonra nasıl biyer olur acaba çindeki gibi kapsül odalarda insanlar yaşarmıki
farkındamısınız her ay aynı şeyleri konuşuyoruz
çözüm 2 tekerde beyler, otomobil ile bu iş gitmez istanbulda artık inat etmeyin
işin tuhafı nasıl tahammül ediyorsunuz onuda anlamıyorum trafiğe
aha arabam var garajda yatıyor işim olmaz ya
psikolojim bozuluyor
arabaya birşey yapıyorum denemek için 3. vitesin sonunu görebileceğim yer yok lan varmı böyle bir şehir ?
geçtim artık 4 ü 5. vitesi
valla evim seyrantepede iş yerim şişhanede
metro evdede iş yerindede kapımın önünde yürüme mesafem neredeyse 1,5 dakka ama evden işe gidişim metro ile 45 dakikayı buluyor 2 aktarmalı olduğu için
aynı yolu akşam sabah araba ile gidersem sabahları 20 dakka akşamlarıda 35 dakka sürüyor :D
ama kafaya koydum ilk baharda bi scooter alacam :D
Sırf bu yüzden ciddi denilebilecek maaşlı işlere gitmeyip evime yürüme mesafesinden bi işe girdim daha ne diyim ömrümden gideceğine az kazanırım kafam rahat olur.Ciddi yazıyorum Dün enka holdingten aradılar kariyerden ulaşmışlar cvme yurt içi satınalma gelin görüşelim dediler yol yüzünden sağolun diyip kapattım.Yeter yıllardır çektiğimiz şimdi kafama göre çalışıyorum.
o sefaköy yokuşunun en üstüne mekanikçi açmak lazım, her allahın günü arıza yapan birisi oluyor illa birilerinin arabası o rampadan sonra isyan ediyor, 1 tane araç arızası bütün trafiği 10 km kilitliyor , bir de sabahları ve akşamları servis araçları , bazı servisçi arkadaşlar var biliyorum ama yanyola girmek yerine E-5te durup yolcu indirmek nedir akü.
azcık yavaşlıyor trafiği etkilemeyeceğini sanıyor ama
1.onun arkasında durmamak için orta şerite kayıyor
2.orta şeritteki yavaşlamamak için sola kayıyor
3.sol şeritteki önüne atlayandan kaçamayacağı için duruyor,
4.onun arkasındaki de duruyor o da duruyor o da duruyor
5.o durma metrelerce gidiyor, hele bi de bekleme fazla olunca trafik tıkanıyor
iki dk yolcu indiriyim bişi olmaz diyolar ama farkında olmadan trafiğin ağzına mıçıyolar
ghibli06
04-12-2013, 17:07
işin tuhafı nasıl tahammül ediyorsunuz onuda anlamıyorum trafiğe
aha arabam var garajda yatıyor işim olmaz ya
psikolojim bozuluyor
arabaya birşey yapıyorum denemek için 3. vitesin sonunu görebileceğim yer yok lan varmı böyle bir şehir ?
geçtim artık 4 ü 5. vitesi
hocam güya İstanbul'dayken otel vs parası vermeyeyim diye ortağımın Mecidiyeköy'deki evine çöktük :) ama ne oldu? akşamları Zeytinburnu'ndan çıkıp M.Köy'e varmam 2-2,5 saati bulmaya başlayınca burada Arapça'nın resmi dil olduğu bir otelde kalmaya başladım geldiğimde, sırf o trafiği çekmemek için günde 150 lira veriyorum, cebimin ayarını bozdu ama en azından beynimin ayarı sağlam :)
ghibli06
04-12-2013, 17:08
Sırf bu yüzden ciddi denilebilecek maaşlı işlere gitmeyip evime yüzüme mesafesinden bi işe girdim daha ne diyim ömrümden gideceğine az kazanırım kafam rahat olur.Ciddi yazıyorum Dün enka holdingten aradılar kariyerden ulaşmışlar cvme yurt içi satınalma gelin görüşelim dediler yol yüzünden sağolun diyip kapattım.Yeter yıllardır çektiğimiz şimdi kafama göre çalışıyorum.
süper iş, süper firma... trafik nelere engel oluyor, üzüldüm gerçekten, Cazayir'de çalışmıştık çok prensipli firma...
SekoLive
04-12-2013, 17:09
evden metro yürüyerek 6-7 dk
metrodan ayrılık cesmesi 14-16 dk
ayrılıkcesmeden kazlıçeşme 14 dk
otobusle bakırköy 7-8 dk
eğer hepsi birbirine denk gelirse kucukyalı bakırköy 40-45 dk sürüyor bu halden memnunum trafik yok binip iniceğim saat hep aynı.
arabayla geçtiğimde sabah 7 de cıkıyorum 9 da işteyim.
son 2-3 aydır söliyordum istanbuldaki yogunlugu yakın cevreme adamlar böyle bi arştrma yaparak bişiler kanıtlayarak benide aklamış oldular.
eskiden olsa 9 u 10 u bekler öyle geçerdim anadolu yakasına ama artık trafik bitsin diye beklemenin anlamı yok ne kadar önce cıkarsan o kadar erken varıyorsun eve.
ve herşeyi geçtim en kötüsü acil durumda cok büyük sıkıntı oluyor :( yakın zamanda yaşadım yol bitmedi.
Ben baska bir sehirde iş bulsam 1 dk durmayacağim burada..
Ama herkes buraya gelme çabasında, ataşehirdeki finans merkezini de actilar mi istanbul cok fena olur...
süper iş, süper firma... trafik nelere engel oluyor, üzüldüm gerçekten, Cazayir'de çalışmıştık çok prensipli firma...
Evimden enaz 40 45 km uzaklıkta bi kere y.bosnada otururken seyrantepede çalışma hatasını yaptım ömrüm gitti yollarda ara sokaklarda şimdi beylikdüzündeyim levent tarafına imkanı yok gitmem metrobüs zaten sürdüğün parfüm iki durak sonra tere dönüşüyor ki çok yavaş bi ulaşım 2 saat gider rahat servisi olsada gitmem ne zamandır kafamda A2 ehliyet almak motor var ehliyet yok kullanmıyorum.
DallaraF395
04-12-2013, 17:27
Her yeni yapilan yerlesim yerine cikis verildigi surece bu trafik olacaktir. Cikislarin hepsi mevcut seride baglandigi surecede trafik olacaktir. 4 serit bir yolun kopru girisinde 20 serit sonra tekrar 4 serit olmasi sonucundada trafik olacaktir. Bence kimse dusunerek yapmiyor yollari. Zaten Turkiye klasigi her yol yer sene birdaha yapiliyor. Insaat bitmedi sehir tekrar tekrar yikilip birdaha yapiliyor, kamyonlar heryerde saat araliklari olsa bile saatinden once kenarda beklerken bile trafigi sikistirdiklari icin birsey fark etmiyor. Toplu tasima sistemi yetersiz tum sirketler servis sagliyor, baska bir ulkede "servis" kavrami varmi ben goremedim mesela. Metrobus vs yol ustunde giden hicbirsey ile bu sorun cozulmez. Sehir'i yerin altina tasimak lazim. Mesela Tokyo! Ankara kadar bir bolgede bizim iki katimiz insan yasiyor fakat trafik problem degil sistematik metro hatlari var, ve heryere ulasmak mumkun tabi tekrardan burasi Turkiye benim boyle bir beklentim yok bunlarin gerceklesmesi uzun yillar alir. Trafigi ilerlemeyen bir ulkenin insanida ilerlemez diye bir laf vardir..
Suleyman
04-12-2013, 17:32
Trafiğin bu durumda olmasının o kadar nedeni var ki say say bitmez ama hatırladığım kadarıyla, geçen maslaktan çıkarken servis araçları bildiğiniz tek bir şeridi kapatmış şekilde bekliyorlardı, bir ara fazlasıyla denk geliyordum arıza yapan araçların tek bir şeridi kapatması sonucu oluşan kuyruğun haddi hesabı yoktu, e-5 te birden bire tek bir şeridin veya yolun daralması, yan yolların ise bir + kattığını düşünmüyorum aksine bizim - ve son olarak bilinçlenmesi gereken çok insan var ben de dahil.
Ee okadar araba satilirsa olacagi bu istanbulun dahafa boku cikicak onune gecilemicek
Kazayi anlarim eyvallah herkesin basina gelir ama mantiken 1 serit kapanir dimi ? Obur seritler niye kapaniyo arkadas? Ne merakli milletimiz varya illa agir agir gidicek gorucek kazayi ayi oynatiyolar sanki.
Herkes buraya gelme çabasında değil. Nereye yönlendirirsen, çoğunluk oraya gidiyor.
İktidar istanbul'a herkesin gelmesini önlemek adına bir şey yapmıyor. Hatta teşvik bile ediyor. Her yeri imara açarsa. Sürekli yeni binalar inşa ederse böyle olur.
Bu insanlar hala yol yaparak, toplu taşıma sistemleri kurarak ulaşımı rahatlatacaklarını düşünüyorlar. Veya halka açıkça yalan söylüyorlar.
Nüfus planlaması, göçün önlenmesi... Bu tarz sistemli bir çalışma duyan var mı?
Ben haftasonu dışarı çıkamıyorum yeşilköyden. Sahilyolu kilit. Her yer avm. Evimin çevresinde 6 tane avm var. Allah akıl fikir vermemiş ruhsat verenlere. Ama korku da vermemiş.
ahmet3425
04-12-2013, 18:06
Tüm teknik şartları uygun hale getirsen bile halkın mantalitesine ters.. Moda akımı yaratırsan anca tutar.. Hem sezonluk olur kışında kimse binemez..
Ben 2 kış karlı havalar da dahil işe scooterla gittim hiç bişeyde olmadı ekipmanını aduzgun secip aldıktan sonra kar kış bahane.
Bizim milletimiz adam olmaz benzin olmuş 5 lira trafik hala kilit o kadar zenginiz ki lt lt yakıt o trafikte ucup gidiyor kimsenin de umrunda degil hala araçlarında tek kişi seyehat edenler cogunlukta.
Benim de arabam var kralı gelsin cok onemli bi durum olmadıkca o trafiğîn icine girmem.
Toplu taşıma tramway ve metro ile istediğim heryere gidebiliyorum cok sukur.
Ben 2 kış karlı havalar da dahil işe scooterla gittim hiç bişeyde olmadı ekipmanını aduzgun secip aldıktan sonra kar kış bahane.
Bizim milletimiz adam olmaz benzin olmuş 5 lira trafik hala kilit o kadar zenginiz ki lt lt yakıt o trafikte ucup gidiyor kimsenin de umrunda degil hala araçlarında tek kişi seyehat edenler cogunlukta.
Benim de arabam var kralı gelsin cok onemli bi durum olmadıkca o trafiğîn icine girmem.
Toplu taşıma tramway ve metro ile istediğim heryere gidebiliyorum cok sukur.
İyide bende anlatmaya çalışıyorum ki; Toplum o bilince ulaşana kadar hedeflenen metrolar biter, Beylikdüzü özerklik ilan eder.. Yoksa 2 tekerlekli araçlar teşvik edilmeli akıllıca olanda bu.. En azından her gün tek başına seyahat edenler için.. Hem siz daha iyi bilirsiniz trafikte atlattığınız badireleri..
Ben anlamıyorum yedieminler hacizli araç dolu millete kredi kartı verir gibi araç kredisi çıkartıyorlar bunun bi önlemi yokmu.
ahmet3425
04-12-2013, 18:40
İyide bende anlatmaya çalışıyorum ki; Toplum o bilince ulaşana kadar hedeflenen metrolar biter, Beylikdüzü özerklik ilan eder.. Yoksa 2 tekerlekli araçlar teşvik edilmeli akıllıca olanda bu.. En azından her gün tek başına seyahat edenler için.. Hem siz daha iyi bilirsiniz trafikte atlattığınız badireleri..
Merak ettıgım bı konuda şu;
Evi anadolu yakasında olup da bıkmadan usanmadan hergun iş icin avrupa yakasına aracıyla gecenler yada tam tersi neden evlerini îşlerinîn oldugu yakadan veyahut kendileri için ulasımın daha kolay olacagı sekilde duzenlemiyorlar bunların başlıca sebeplerı nelerdir gibi.
Kendimden örnek verecek olursam ben beyazıt kapalı carsı dolaylarında calısıyorum. Nişanlım ise şekerpınarda calısıyor. Evlendiğimiz de oturacagımız yer 2 mîzede ulaşım acısından sıkıntı olmaması icin kartal soganlık esenkent civarı metroya ve e5 yakın yerler olacak.
Anlatmak istedigim trafik belasından kurtlmak konusunda vatandaşlara da buyuk sorumluluklar dusuyor.
Alper D.
04-12-2013, 18:46
Motorsiklet işi çok güzel seçenek ama bizim ülkemiz için büyük sıkıntı maxiscooter ilee-5 te gidemiyorum yer yer tıkanıyorum Geçicek yol yok sürekli arabalarla kavga ediyorsun yol almak için çünkü bilinç sıfır ben gidemiyorsam sende gitme mantığı yaygın daha aldığımız hafta emniyet Şeridi hizasında giderken pat diye arkadaşıma emniyete dalan bir araç çarptı fsm yolunda birde üstüne kavga gürültü gerek polis gerek araç sahipleri seni apaçi olarak görüyor.motor experleri tamircileri desen yaka silkmelik sırf bu yüzden çektik motoru garaja araba ile gelip gidiyoruz. O yüzden çokta yadırgamamak gerekli kullanmayanları.
deeperblack
04-12-2013, 18:47
Terfi alıp normal ofis saatlerine geçmek istemiyorum sadece bu trafik çilesi yüzünden :D
7-15 veya 15-23 iki vardiyam var hayatımdan çok memnunum 7 lt yakıyorum :D
Terbiyesizlik yapma. Aramızda çok yakanlar var.
Merak ettıgım bı konuda şu;
Evi anadolu yakasında olup da bıkmadan usanmadan hergun iş icin avrupa yakasına aracıyla gecenler yada tam tersi neden evlerini îşlerinîn oldugu yakadan veyahut kendileri için ulasımın daha kolay olacagı sekilde duzenlemiyorlar bunların başlıca sebeplerı nelerdir gibi.
Kendimden örnek verecek olursam ben beyazıt kapalı carsı dolaylarında calısıyorum. Nişanlım ise şekerpınarda calısıyor. Evlendiğimiz de oturacagımız yer 2 mîzede ulaşım acısından sıkıntı olmaması icin kartal soganlık esenkent civarı metroya ve e5 yakın yerler olacak.
Anlatmak istedigim trafik belasından kurtlmak konusunda vatandaşlara da buyuk sorumluluklar dusuyor.
O paradoksu bende köprüden geçerken yaşıyorum.. Ama işte köprüden geçinceye kadar.. Bende 5ay kadar Tuzla'da çalıştım, ev kağıthane'de.. Sonra mır kır ettiler geç kalıyormuşum dedim işinize 1 size 2 işi bıraktım.. Ömür biter o yol bitmez.. Ama herkes senin benim gibi değil mesela babam mecburen ikitelli'ye gidiyor her gün artık sanayi sitesi hariç imalat olaylarında ruhsat verme olayı kalkıyor şehir iççinde yani yapsın gidip geliyor ev kendi evimiz olmasa zaten bu lanet olasıca yerde bir dk. durmam da işte eli kolu bağlayan şeyler var.. Yani böyle mecburi ve zoraki şeyler haricinde her gün eşek yüküyle yol çeken zaten mazoşist sadist fln olmalı.. Toplum içindee ki statü bakımından otomobil önemli yer kapladığından zor kurtuluruz ben çok şans vermiyorum..
bireysel taşıtların sebep olduğu trafik sorununu, nispeten daha ufak iki tekerlekli bireysel bir taşıtla çözmeye çalışmak pek mantıklı değil.
adamlar bunu yıllar önce çözmüşler : toplu taşıma.
http://img600.imageshack.us/img600/9576/w5hl.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/600/w5hl.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Şu son zamanlardaki büyük projelerin artmasıyla mantar gibi türeyen harfiyat kamyonlarınada bir çözüm şart. Tem ve e5 üzerinde yaptıkları yoğunluk yetmiyor gibi bağlantı yollarına çıkana kadarda şehiriçinin içine ediyorlar. Misal libadiyedeki emaar ın yaptığı proje resmen bölgeyi harfiyat kamyonları ile mahvetti. Bu kadar büyük bir projeyi orada kaldıracak alan yok ama bir rivayete göre oranın ruhsat ve imarının çıkarılabilmesi için araplar üsküdar belediyesinin dış borcunu kapatmışlar. Eee hal böyle oluncada biz işte anca forumda konuşmakla yetiniyoruz.
Bu akşam harbiyeden bahçelievlere 2 saat gibi bi sürede geldim...
Diger illerde imkanlar kisitli oldugu icin istanbulun nufusu daha artmaya devam eder.kendimden bahsedersem yalovada otururken arabanin fren balatasini bursadanda gelse izmittende gelde mike mike bekliyosun 1gun bilemedin 2gun.iş desen yok gibi birsey.dogru durust is bulabilsem donmeyecektim oradan ama dönduk birkere trafige devam
darkmoon
04-12-2013, 21:01
Ben baska bir sehirde iş bulsam 1 dk durmayacağim burada..
Ama herkes buraya gelme çabasında, ataşehirdeki finans merkezini de actilar mi istanbul cok fena olur...
Albendende o kadar iki dakka durmam ne istanbul sevdalısı insanlar var anlamıyorum yok denizi görmeden yok boğazı görmeden yapamam diyor adam toplasan yılda bir kaç kez sahile inebiliyor
onu geçdim biz gözümüzde büyütüyoruz elin madonnası geliyor göletmi burası diyor boğaza zamanında bryan adamsıydı diğeri konsere geldiğinde boğaza ne özelliği var londranın ortasındada thames nehri geçiyor burdanda deniz geçiyor demişdi..
biz gözümüzde o kadar büyütüp kutsallaştırdık ki şehri kendimiz çalıp kendimiz oynuyoruz kimsede iplemiyor etkilenmiyor dünyada..
SerkanYazgan.
04-12-2013, 21:39
Siz ne kadar tartışsanızda iktidar görmezden geldiği sürece bir çözüm bulunamaz, hatta daha da beter olur. İstanbulun taşı toprağı altın, kim ne derse desin aklını kullanıpta oraya giden hiçbir insan aç kalmaz. Ben küçük yerde Kırşehir de doğdum büyüdüm, kimleri yolladık İstanbula.. Çoğu bu küçük yerden bunalıp İstanbul'a kaçıp hayatını kurtardı ve orda hayatına devam ediyor. Kimileri daha çok zengin oldu tekrar Kırşehir'e döndü. Burası bile arabadan geçilmez bir hal almaya başladı; trafik, otopark sorunu başladı. İktidar küçük şehirlere yatırım yapmadıkça daha beter olacak İstanbul demedi demeyin.. 10 yıl önce RTE reyiz geldiğinde 80 fabrika temeli atıldı ve %99.9 u temelde kaldı...
Allah belasını versin bu trafiğin...
Eskiden sabahları Anadolu yakasına giden güzergahta akşamları da Avrupa yakasına giden güzergahta trafik olmazdı, çok rahat geçerdik.
bu sene öyle bir trafik varki insan anlam veremiyor.
Ataköyden 7 sonrası çıktın mı 8, 8bucuk öncesi köprülere varamıyorsun.
Yine akşamları köprüyü 1 saatte geçiyorsun, Haliçten Ataköye 1 saatten fazla sürüyor.
Nefret ettim istanbuldan da işten de o derece...
Sabah 6 küsür evden çıkıyorum akşam 9da geri dönebiliyorum. 8 saatlik işte çalışıp 15-16 saat mesai yapıyorum. Arabayla da toplu taşımayla da deniz otobüsüyle de bu değişmiyor.
2 hafta önce Skoda servisine Orhan'ın yanına gidecektim 08:30 orada olabilmek için 06:15 Merter'den çıktım 06:45 oradaydım. Çektim arabayı güvenli bir yere bildiğin yastık battaniye yattım uyudum 1 saat 45 dk :D
7'de çıksam 9'da ancak giderdim sanırım Ümraniyeye :)
Artık trafiğin saati kesinlikle yok her an trafik var. Saat 15:00'de işten çıkıyorum Beşiktaş - Merter semt içi trafikleriyle 16:00'da ancak eve giriyorum.
imprezaWRC
05-12-2013, 09:17
Çok affedersiniz ama *** var İstanbul'da, doğduğum ve büyüdüğüm şehirden bıktım usandım. Eskiden, değişiklik olsun diye Göksu'ya, Çengelköy'e kahvaltıya giderdim; şimdi evde outrmaktan fenalık gelse bile dışarı çıkmak istemiyorum.
Avrupa yakasında oturan arkadaşlarımı göremez kıvama geldiğim gibi artık And. yakasında oturan arkadaşlarımıza bile gitmek zulüm haline geldi.
*** var, otoban ve e-5 kenarına avm ve konut dikiyorlar hatta yetmiyor otel dikiyorlar. Ataşehir'deki finans merkezi ile Mall of İstanbul bitsin İstanbul açık otoparka dönecek.
Birde ayranı yok içmeye otomobiliyle sıçmaya gidenlerede ayrıca uyuz oluyorum; herif köşedeki bakkala gitmek için otomobile biniyor, el insaf be 100 metre yürüde ayakların, ciğerlerin açılsın.
Bu faktörlerin dışında sol şeride oturup yürümeyenler, tek şeridi otopark olarak kullananlar ve sıkışık trafikte bile kaputu katlayacak kadar öndekine çarpıp trafiği felç eden kabiliyetsizler, şehir içinde anlamsızca kaldırımları genişletmeler ve üstüne de otobüs yolu diye bir saçmalık çıkartmaları, metrobüs için mevcut yolun içine etmeleri üstünede utanmadan yol yaptık demeleri...vb bir tomar faktörün peşpeşe eklenmesi ile bakınız İstanbul Felci pardon trafiği ortaya çıkıyor.
Havadan baktım, konut, avm, otel...vs dikmek için yol kenarları çok müsait, yeşil ve boş arsa,arazi ...vs gördükçe içimiz kımıl kımıl oluyor, avuçlarımız kaşınıyor tutmayın bizi.
OnurÖzden
05-12-2013, 09:37
Biz 4 yıl önce İstanbul'u terk ettik, o zaman bile babam trafiğe kalmamak için sabahın köründe kalkıyordu, kim bilir şimdi ne haldedir Allah yardımcınız olsun. Bursa'da bile artık trafik olmaya başladı, yollar yetmiyor 5 yıl sonra ne olucak bakalım.
Haftaiçi ok tamam anlarımda ulan haftasonu ne oluyor evliyken mecbur anadolu yakasına akraba ziyaretine gidiyorduk cumartesi 3 3,5 saat gidiş bi o kadar dönüşü,hele bebek tarafına akşam gitmeye kalk bittin zaten,Kurtulmak gerekn tek şey kaldı oda istanbul allahın izniyle.
Ağustos ayında 1 ay kadar burhaniye örende zaman geçirdim yemin ederim huzur ev pahalı değil gıda desen en tazesi neyse konuyu dağıtmayalım istanbul kanser gibi insanı öldürüyor.
canimrecepcim
06-12-2013, 00:59
hele ki bazı saatler insanı çileden çıkartıyor.
sabah eğer evden 15 dakka geç çıkarsan yol 45 dakka gibi bir süre sürüyor.eğer 15 dakka erken çıkarsan yol max 10 dakika .başka illerdeki arkadaşlara anlatınca saçmalama öyle şey mi olur mevzuları.
S.Özeren
06-12-2013, 00:59
dün kağıthane'den 17.10 da çıktım b.evler'e 20.15 de geldim
her yol veya alternatif denedim , heryer kilit araba sayısı gerçekten çok fazla kaldırmıyor artık bu şehir bu nufusu
Allah önüme inş bi seçenek çıkartırda istanbuldan taşınırım
dün kağıthane'den 17.10 da çıktım b.evler'e 20.15 de geldim
her yol veya alternatif denedim , heryer kilit araba sayısı gerçekten çok fazla kaldırmıyor artık bu şehir bu nufusu
Allah önüme inş bi seçenek çıkartırda istanbuldan taşınırım
Mesela Cendere caddesi var o tarafta 6-7 sene önce trafik ışığı bile yoktu o yolda o derece tenhaydı, zaten çöplükten bozma bir yerdi her yer demir perde ülkeleri havasında yüksek duvarlı fabrikalar fln.. Şimdilerde Axis avm, bauhaus, metro gross, ofishane, haliçbloxx, nef, ve en az 15 tane daha inşaat var.. Büyükdere'den sonra imar kağıthane'ye kaydırıldı.. Büyükdere-mecidiyeköy trafiğini çekmek istemeyen vatandaş çağlayan'dan giriyor cendere yolundan maslak tarafına ulaşıyor.. Tabi ulaşabilirse.. Birde eşek gibi adliyeyi diktiler şehrin ortasına.. Yol aynı yol trafik ise büyükdere caddesinden kötü.
S.Özeren
06-12-2013, 02:37
Mesela Cendere caddesi var o tarafta 6-7 sene önce trafik ışığı bile yoktu o yolda o derece tenhaydı, zaten çöplükten bozma bir yerdi her yer demir perde ülkeleri havasında yüksek duvarlı fabrikalar fln.. Şimdilerde Axis avm, bauhaus, metro gross, ofishane, haliçbloxx, nef, ve en az 15 tane daha inşaat var.. Büyükdere'den sonra imar kağıthane'ye kaydırıldı.. Büyükdere-mecidiyeköy trafiğini çekmek istemeyen vatandaş çağlayan'dan giriyor cendere yolundan maslak tarafına ulaşıyor.. Tabi ulaşabilirse.. Birde eşek gibi adliyeyi diktiler şehrin ortasına.. Yol aynı yol trafik ise büyükdere caddesinden kötü.
aynen abi bende tam axis avm 'nin yanındaki hotiç fabrikasından çıktım yola , 5 gibi çıktığımdan sorun olmadı orası hatta edirnekapının ilersine kadar hiç trafik çekmedim
cevizlibağda bi patladı , 10 km i 2.30 saatte gittim
Emir_b16a
06-12-2013, 02:47
doğudakileri batıya taşı doğuyu ver gitsin politikası kimse söylenmesin hala evet muhtemelen çünkü
turbo&quattro
06-12-2013, 04:24
Burada da trafik oluyor ama Ist dakini yuzde biri bile degildir. Sirf o trafigi cekmemek icin isim ile evim arasi max 1km olur ve hep yuruyerek giderim 7 senedir bu boyle.. Anadolu yakasinda oturupta Avrupa yakasinda yada avrupadan Anadoluya ise gidenlere allah akil fikir versin yukarida cookis in verdigi ornek haric. Kirala evini isinin dibinde gerekirse 3-5 fazla ver ama kafa rahat olsun. Sirf bu bile trafigi azda olsa azaltir.
Burada da trafik oluyor ama Ist dakini yuzde biri bile degildir. Sirf o trafigi cekmemek icin isim ile evim arasi max 1km olur ve hep yuruyerek giderim 7 senedir bu boyle.. Anadolu yakasinda oturupta Avrupa yakasinda yada avrupadan Anadoluya ise gidenlere allah akil fikir versin yukarida cookis in verdigi ornek haric. Kirala evini isinin dibinde gerekirse 3-5 fazla ver ama kafa rahat olsun. Sirf bu bile trafigi azda olsa azaltir.
Yusuf şuan saat 05:40 dışarı çıktım hava alayım diye toplu taşıma araçları dolu geçiyor sen düşün allah akıl fikir versin bu işe gitmek büyük özgüven ister.
turbo&quattro
06-12-2013, 05:13
Yusuf şuan saat 05:40 dışarı çıktım hava alayım diye toplu taşıma araçları dolu geçiyor sen düşün allah akıl fikir versin bu işe gitmek büyük özgüven ister.
Moruk ev sahibisindir anlarim ama kiraci vs isen x kisinin isyeri yenibosnada ama beylikduzunde oturuyor. O kisinin Beylikduzunde odeyecegi kira ile sefakoy yada yakin yerlerde odeyecegi kira arasinda ne kadar fark olabilir ? Bizde kurulu duzeni bozmama gibi bir takinti var maalesef. Gidersin gununun en az 4-5 saatini trafikte geciririsin eziyet cekersin ama yine tasinmazsin .
Moruk ev sahibisindir anlarim ama kiraci vs isen x kisinin isyeri yenibosnada ama beylikduzunde oturuyor. O kisinin Beylikduzunde odeyecegi kira ile sefakoy yada yakin yerlerde odeyecegi kira arasinda ne kadar fark olabilir ? Bizde kurulu duzeni bozmama gibi bir takinti var maalesef. Gidersin gununun en az 4-5 saatini trafikte geciririsin eziyet cekersin ama yine tasinmazsin .
Aga her semtte her keseye uygun kira bulabilirsin bunu istanbulun %80 'i için söylüyorum diğer semtler zaten ***** ingilizce konuşulan semtler.
Düzen bozmama olayıda insan etrafında yakını olsun ister iş için yer değiştiren çok az haklısın. Gir esenyurt içine bi mahalle sırf ardahanlıdır bi mahalle vanlıdır hep böyle burdaki adamların kimisi evine yakın kimiside çok uzak işlerde çalışıyor tek gerçek var akşam kahvede batak herşeyi unutturuyor onlara.
Rant icin anasini bellediler sehir altyapisinin, Bir yandan krolar barzolar sehiri basti..
darkmoon
06-12-2013, 11:17
Moruk ev sahibisindir anlarim ama kiraci vs isen x kisinin isyeri yenibosnada ama beylikduzunde oturuyor. O kisinin Beylikduzunde odeyecegi kira ile sefakoy yada yakin yerlerde odeyecegi kira arasinda ne kadar fark olabilir ? Bizde kurulu duzeni bozmama gibi bir takinti var maalesef. Gidersin gununun en az 4-5 saatini trafikte geciririsin eziyet cekersin ama yine tasinmazsin .
Zaten o kültür olsa düzen bozma bir noktada takılı sabit kalmama..
insanlar şu an mevcut hayatlarından çok daha kaliteli ve zengin bir hayat yaşayabilirler..
adam gitse sallıyorum emekliliği için memleketinde ev yapsa villa yapsa malikane yapsa kaç yıl sürer 5 yıl sürsün memur maaşıyla 10 yıl sürsün maksat zaten emekliliğinde oraya taşınmak değilmi acelesi yok ufak ufak yapar.. içinide en kaliteli mobilya beyaz eşya teknolojik şeylerlede döşer..
emekli oldumuda aslanlar krallar padişahlar gibi evine yerleşir yaşar.. ufak şehirlerdeki gıda mutfak elektrik su ısınma giderleri zaten istanbulun çeyreğinin çeyreği tutuyor.. maaşıda bolcana cebinde kalır o maaşıda biriktirse ara ara onlada alır hanımını gezmeye çıkar tura çıkar yurtdışına gider v.b ..
Bizde bu vizyon bu bakış açısı yok illada istanbulda istanbul.. emekli oldunmu istanbulda yaşamak zor iş maaş düşüyor zaten giderler çok pahalı ve hergün zamlanıyor ekstra vergiler çıkıyor bir yerlerden hep bir ödeme borç harç içindesin...
ama sorsan herkesin bir bahanesi vardır o başka..
Lütfen Şirinevlere biraz saygı. Gece 3'te bile trafikle karşılaşabilirsiniz çobançeşme-incirli arası.
Rant icin anasini bellediler sehir altyapisinin, Bir yandan krolar barzolar sehiri basti..
İstanbul'un alt yapısı hiç bir zaman olmadı..
Zaten o kültür olsa düzen bozma bir noktada takılı sabit kalmama..
insanlar şu an mevcut hayatlarından çok daha kaliteli ve zengin bir hayat yaşayabilirler..
.... .
Aynen öyle aslında güzel tespit.. Kime sorsam 30-40 keçi alıyor bir kaç seneye İstanbul'dan gidiyor.. Tabi gerçekte ne gelen var ne giden.. Herkes memleketine ölse, bitse, yere göğe sığdıramasa bile en fazla 2-3 hafta sonra İstanbul'un trafiğini bile özledim diyor.. İst. her şeyiyle katlanılabilir hale geldi, çünkü her şey var..
darkmoon
06-12-2013, 14:05
İstanbul'un alt yapısı hiç bir zaman olmadı..
Aynen öyle aslında güzel tespit.. Kime sorsam 30-40 keçi alıyor bir kaç seneye İstanbul'dan gidiyor.. Tabi gerçekte ne gelen var ne giden.. Herkes memleketine ölse, bitse, yere göğe sığdıramasa bile en fazla 2-3 hafta sonra İstanbul'un trafiğini bile özledim diyor.. İst. her şeyiyle katlanılabilir hale geldi, çünkü her şey var..
eğitim vizyon meselesi illa köyünde memleketinde koyun keçi inek kovalıycak diye ibr şey yok gitsin sahil kasabasına egede akdenizde deniz kumsal güneş hayatının son demini büyük keyifle yaşasın yada yeşili seviyorsa karadeniz yaylaları o yeşili dünyada yok o kadar güzel yeşillik istanbuldan oralara trakking dağcılık kampçılar avcılar v.b gidiyor öyle bir tarzı varsa gitsin orda ev alsın yada yapsın...
burdaki amaç emekli olmuşsan 60 ı devirmişsindir Allah bilir tabi zaten kalmış sağlam ayakda durabiliceğin hepi topu bir kaç senen onuda mutlu sağlıklı huzurlu yaşamak.. istanbulda sürünmekden iyidir bence.. birde öyle yerlerde yiyicek organik her şey temiz hava su her şey tertemiz insanın ömrüde uzuyor sağlığıda...
eğitim vizyon meselesi illa köyünde memleketinde koyun keçi inek kovalıycak diye ibr şey yok gitsin sahil kasabasına egede akdenizde deniz kumsal güneş hayatının son demini büyük keyifle yaşasın yada yeşili seviyorsa karadeniz yaylaları o yeşili dünyada yok o kadar güzel yeşillik istanbuldan oralara trakking dağcılık kampçılar avcılar v.b gidiyor öyle bir tarzı varsa gitsin orda ev alsın yada yapsın...
burdaki amaç emekli olmuşsan 60 ı devirmişsindir Allah bilir tabi zaten kalmış sağlam ayakda durabiliceğin hepi topu bir kaç senen onuda mutlu sağlıklı huzurlu yaşamak.. istanbulda sürünmekden iyidir bence.. birde öyle yerlerde yiyicek organik her şey temiz hava su her şey tertemiz insanın ömrüde uzuyor sağlığıda...
Keçi-koyun meselesi genel bir tavır ama O dediğin şekilde de olmuyor.. Çünkü yaşam stilimiz pek uygun değil.. Yani genel olarak; gençler evleniyor anne baba yanında olmak istiyor pek kimse dadıya bırakmıyor, yada maddi imkanlarını zorladığından bırakamıyor anneannede babaannede kalıyor çocuk.. Bu sefer herkesi bağlıyor bu durum.. Haa! trafikle alakası olmayabilir ama dolaylı yönden etkileyen bir durum ve bu şekilde yaşayan onlarca tanıdığım var mesela.. Güzel hayaller deniz kum güneş fln ama realite onu göstermiyor ki.. Yoksa dediklerini herkes ister, herkesin benzer hayalleri vardır ama dediğim gibi bunlara engel olan böyle etkenler var..
dragstar
06-12-2013, 14:26
bide benzin pahalı dşye şikayet ediyor herkes, bu millete az bile arabayı bırakıp 2 adımlık yola yürümek veya toplu taşıma araçlarını kullanmayı öğrenemedik
darkmoon
06-12-2013, 14:30
Keçi-koyun meselesi genel bir tavır ama O dediğin şekilde de olmuyor.. Çünkü yaşam stilimiz pek uygun değil.. Yani genel olarak; gençler evleniyor anne baba yanında olmak istiyor pek kimse dadıya bırakmıyor, yada maddi imkanlarını zorladığından bırakamıyor anneannede babaannede kalıyor çocuk.. Bu sefer herkesi bağlıyor bu durum.. Haa! trafikle alakası olmayabilir ama dolaylı yönden etkileyen bir durum ve bu şekilde yaşayan onlarca tanıdığım var mesela.. Güzel hayaller deniz kum güneş fln ama realite onu göstermiyor ki.. Yoksa dediklerini herkes ister, herkesin benzer hayalleri vardır ama dediğim gibi bunlara engel olan böyle etkenler var..
onlar zaten yeni yasa ile kalmadı gibi bir şey yeni yasaya göre artık direk çocuklarda eğitim yaşı anaokulundan başlıyor.. yani hani üç beşe sene önce desen doğrusun olabilir derdimde şimdi artık onada gerek kalmadı zaten dediğim gibi bir şey yapıcak insan der oğluna kızına yıllar öncesinden hazırlar ben emekli oldum mu gidicem ona göre sende çoçuğun işlerini ayarla bana güvenme hiç falan diye :)
onlar zaten yeni yasa ile kalmadı gibi bir şey yeni yasaya göre artık direk çocuklarda eğitim yaşı anaokulundan başlıyor.. yani hani üç beşe sene önce desen doğrusun olabilir derdimde şimdi artık onada gerek kalmadı zaten dediğim gibi bir şey yapıcak insan der oğluna kızına yıllar öncesinden hazırlar ben emekli oldum mu gidicem ona göre sende çoçuğun işlerini ayarla bana güvenme hiç falan diye :)
Yeni yasa hakkında detay sahibi değilim ama, senin başında böyle sorunlar olmadığı belli :D Yeni gelinlerin yemek yapmayı bilmemesi aslında asıl olay bunun için bir yasa taslağı var mı ? :)
Trafikteki araç sayısı 17,7 milyonu geçti - Hürriyet EKONOMİ (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25145404.asp)
http://ekonomi.haberturk.com/otomobil/haber/901337-araba-sevdamiz-devam-edecek
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.