Orijinalini görmek için tıklayınız : KVK hakkında
Selamlar, 10. ayın 29 unda telefonumu turkcell bayisine bıraktım. Açılmıyor diye gönderdim kvk garantiliydi ve hala tamir olmamış. Hatırladığım kadarıyla ürünlerin garanti tamir süresi 1 ay, 1 aydan sonra yenisini gönderiyorlardı. Kvk da veya kısaca benim şuanki durumumda geçerlimidir bu ?
Yenisini göndermiyorlar, 28 iş gününü geçerse geçici süreli telefon veriyorlar diye biliyorum..
20 is gunu tamir süresi var. Senin coktan dolmuş. Faturan varsa elinde para iadesi alma hakkın var veya muadil cihaz alabilirsin.
aynı sorundan bende muzdaripim bkz. KVK Hakkında (http://www.techturkey.com/forum/sohbet/159799-kvk-hakkinda.html)
evet 28 iş günü içerisinde tamiri olmazise yenısını vermeleri gerekiyor aksı taktırde sizin ya urunun yenısını yada para iadesi hakkınız oluyor . Para iadesi isterseniz Tüketici Hakem Heyetine başvurmanız gerekli .
ben başvurdum karar geldı fakar KVK ücret iadesini kabul etmediğinden icra yoluna gittim şuan dava açtım beklemedeyim ben
Tamir suresi 28 is gunu degil 20 is gunu.
o zaman ben yarın gideyim, gelmemişse hakkımı istiyim :)
ChtArdARSL
04-12-2013, 19:11
20 ıs gunu max tamır suresı gectıgınde hakem heyetıne gıdersen yenısını yada daha ustunu temın etme hakkın mevcut
20 ıs gunu max tamır suresı gectıgınde hakem heyetıne gıdersen yenısını yada daha ustunu temın etme hakkın mevcut
hakem heyeti derken ?
ontheair
04-12-2013, 19:31
Yaklaşık 45 günde yenisini vermeleri gerekiyor. Fakat servise girdiği andan itibaren kabul ediliyor diye biliyorum. Turkcell bayileri servis noktası olarak kabul ediliyor mu bilmiyorum.
Selamlar, 10. ayın 29 unda telefonumu turkcell bayisine bıraktım. Açılmıyor diye gönderdim kvk garantiliydi ve hala tamir olmamış. Hatırladığım kadarıyla ürünlerin garanti tamir süresi 1 ay, 1 aydan sonra yenisini gönderiyorlardı. Kvk da veya kısaca benim şuanki durumumda geçerlimidir bu ?
20 is gunu suresinden sonra sifir telefon vermek mecburiyetindeler. Ben Blackberry'de yasadim ayni durumu, Teknosa'dan almistim ve oraya biraktim, Kvk'ya iletimi cart curt onlar ilgileniyodu. 20 is gunu sonucu hala tam bilmiyoruz tarzi konusunca telefonda baya kavga ettim ve yarim saat sonra yeni cihazinizi alabilirsiniz diye aramislardi. Sallamaya kalkarlarsa siz de gereken uslupla konusun, gerisi onlarin problemi.
ChtArdARSL
04-12-2013, 19:52
hakem heyeti derken ?
Tuketıcı hakem heyeti
kvk dan bı b.k olmaz. burda benımde konum wardı ömer geçmşte.
sıfır aldgm telf. 3. gun servıse bıraktım. oldu dıe verdıklerın telf. daha cok anasını bellemıslerı, tekrar takrar tekrar derken degısım dedıler bu seferde bekle babam bekle toplamda bu süreç 5-6 ayı buldu.
şikayetım war.com mu ne o siteyı ıncelerse binlerce insan var beddua eden :)
veya b.köyde servise git 1 saat otur izle ne kvaglar gürültüler cıkıyor :)
onursumer
04-12-2013, 22:49
20 iş günü dolduysa şu saatten sonra telefon hazır olsada teslim alma zaten
iade veya birebir değişim hakkını kullan
20 iş günü dolduysa şu saatten sonra telefon hazır olsada teslim alma zaten
iade veya birebir değişim hakkını kullan
yarın gidicem bidaha hazır değilse değişim isticem zaten. hazırsa yapcak bişey yok gibi :confused:
Turkcell'e teslim ettiğinde sana elbet yazılı kağıt vermişlerdir, tarih vs yazan. Telefonu yetkili birime yani turkcelle bıraktığından itibaren 20 gün süreleri vardı. Tamir olmuş olsa dahi telefonunu teslim alma, kvk'yı arayıp durumu anlat veya kvk'dan ziyade telefon firmasını da(nokia, samsung her ne ise) ara durumu bildir servise baskı kuruyorlar. Yenisini istediğini belirt baktın iki tarafta yanaşmıyor hakem heyetine başvur 2 aya sonucu çıkar yenisini veya ücretini alırsın. Yeni telefon istiyorsan veya bedel iadesi kesinlikle telefonu teslim alma..
Ferhat_V
04-12-2013, 23:20
sen telefonu servise veriyorsun ama aynı gün servis kvk ya göndermiyor 1 2 cihaz daha birikince toplu kargo yapıyorlarmış..bana turkcell bayisi böyle söylemişti bende götürdüm kendim kvk servisine verdim rapor açıldı adıma..2 gün sürmedi işlemler hepside ücretsiz yapıldı..bi kendin git görüş servis çok sallıyor..
herkese teşekkür ederim. beceriksiz kvk bozulan telefonum yerine daha güncel daha iyi bi telefon gönderdi :)
İş günü derken cumartesi dahil oluyor değil mi? Kanuna göre cumartesi de iş günü çünkü....
onursumer
20-12-2013, 20:40
herkese teşekkür ederim. beceriksiz kvk bozulan telefonum yerine daha güncel daha iyi bi telefon gönderdi :)
mecburlar :) hayırlı olsun :D
İş günü derken cumartesi dahil oluyor değil mi? Kanuna göre cumartesi de iş günü çünkü....
evet c.tesileri dahil resmi tatiller ve pazar hariç 20 iş günü
geçenlerde bir arkadaş burada yazmıştı artık tüketici mahkemesi bakmıyormuş ticaret mahkemesi bakıyormuş bu davalara ve davayı açmanın maliyeti 1000 lira falan tutuyormuş doğruluğu gerçekliği yada bu konuyla alakalı olur mu bir araştırmak lazım..
onursumer
20-12-2013, 20:42
geçenlerde bir arkadaş burada yazmıştı artık tüketici mahkemesi bakmıyormuş ticaret mahkemesi bakıyormuş bu davalara ve davayı açmanın maliyeti 1000 lira falan tutuyormuş doğruluğu gerçekliği yada bu konuyla alakalı olur mu bir araştırmak lazım..
fatura ismi şahıs değilse doğru şirketler için geçerli tüketici sayılmıyorlar
onun dışında prosedur aşağıdaki gibi
2013 yılı için değeri 1191,52-TL’nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulması zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.
2013 yılı için değeri 1191,52-TL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvurulabilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklar için Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliği taşıdığından, taraflarca benimsenmemesi halinde yine Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekecektir.
mecburlar :) hayırlı olsun :D
evet c.tesileri dahil resmi tatiller ve pazar hariç 20 iş günü
cok teşekkürler :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.