Orijinalini görmek için tıklayınız : apexi safc2 - aem wideband
Aracımda bu ikisi takılı. wideband ve safc2 yi söksem aracın ayarları standarta döner mi? safc2 'den dolayı avans ayarı yüksek anladığım kadarı ile ben orjinal ayarlara döndürmek istiyorum. sökmeden önce safc2 ' den mi reset atmam gerek yoksa sökünce direk resetleniyor mu aracın ayarları ? cevaplar için şimdiden teşekkürler
Safc sadece yakit ayarlarini degistirebilir.. Atesleme zamanina mudahale edemez
Safc sadece yakit ayarlarini degistirebilir.. Atesleme zamanina mudahale edemezfakire çektikçe avans , zengine çektikçe retard yapar , standalone beyınler bu kadar kolay bulunmaz ve cok pahalı iken eskiler büyük enjektör takıp afc den yakıt kısardı kiii hem afr yı ayarlar hemde avans vermiş olurlardı :icon_tup:
Skyhawk34
18-12-2013, 09:30
Sokuldugu zaman zaten beyine mudahale eden aparat Sokuldugu icin bence orjinalden devam edecektir
safc2 den initalize (Y) YAP BÜTÜN AYARLARIN NORMALE DÖNER SÖKMENE GEREK YOK
safc2 'den intalize y yaptım.ayarlar sıfırlandı sanırım en başta biraz anormal çalıştı araç sonra düzeldi. fakat devir saatinden bakıyorum 1000 rpm gösteriyor safc de ise 650-670 arası gösteriyor hangisi doğrudur. bu şekilde normal kullansam bir sorun teşkil eder mi. headers düz boru egzoz filtre kiti vardı hepsini orjinale çevirdim şuan hafif volan ve stage2 baskı haricinde herşey standart.
Birde aracı aldığımda arkadaş söylemişti avans ayarı yüksek diye bunu safc den ayarlamıştı sanırım şuan normale döndü.
birde enjektörler 1 tık yukarda demişti onlarda orjinale dönmüşmüdür.
safc2 'den intalize y yaptım.ayarlar sıfırlandı sanırım en başta biraz anormal çalıştı araç sonra düzeldi. fakat devir saatinden bakıyorum 1000 rpm gösteriyor safc de ise 650-670 arası gösteriyor hangisi doğrudur. bu şekilde normal kullansam bir sorun teşkil eder mi. headers düz boru egzoz filtre kiti vardı hepsini orjinale çevirdim şuan hafif volan ve stage2 baskı haricinde herşey standart.kadranda gördüğün yanlış hocam safc direk beyındekı rpm den okur doğrusu odur , şu anda sadece gösterge görevi görüyor haa daha da içim rahatlasın dıyosan safc dekı sarı ve beyaz kabloyu kes ve beyın tarafında olanları birbirine bağla map sensörünün safc ile bağlantısı kalmaz böylece
kadranda gördüğün yanlış hocam safc direk beyındekı rpm den okur doğrusu odur , şu anda sadece gösterge görevi görüyor haa daha da içim rahatlasın dıyosan safc dekı sarı ve beyaz kabloyu kes ve beyın tarafında olanları birbirine bağla map sensörünün safc ile bağlantısı kalmaz böylececevap için teşekkür ederim. böyle kalsın şimdilik o zaman söküp takmak ile uğraşmıyım hiç. gerekli bir cihaz aslında ama anlamak gerek
fakire çektikçe avans , zengine çektikçe retard yapar , standalone beyınler bu kadar kolay bulunmaz ve cok pahalı iken eskiler büyük enjektör takıp afc den yakıt kısardı kiii hem afr yı ayarlar hemde avans vermiş olurlardı :icon_tup:
Sadece yakit ayari ile atesleme zamanlamasi degistirilecegine inaniyorsun yani..
Sadece yakit ayari ile atesleme zamanlamasi degistirilecegine inaniyorsun yani..
safc ile map sensoru ile beyin arasına girip ecuyu kandırıyoruz ya
beyin, atıyorum 0.8 bar yerine 0.6 bar görecek
böyle olunca gerçekte biz motora 0.8 bar turbo basarken
beyin 0.6 barlık ateşleme kutusundaki avans değerini işleme alacak.
onu demek istedi sanırım
safc ile map sensoru ile beyin arasına girip ecuyu kandırıyoruz ya
beyin, atıyorum 0.8 bar yerine 0.6 bar görecek
böyle olunca gerçekte biz motora 0.8 bar turbo basarken
beyin 0.6 barlık ateşleme kutusundaki avans değerini işleme alacak.
onu demek istedi sanırımaynen öyle dedim abi , şimdi enjektörlere direk müdahale eden bi piggy pack olsaydı o zaman avansa müdahale edemezdi ama afc ler map voltajını kandırarak enjektörlere müdahale ettiği için mecburen avansa ister istemez müdahale söz konusu ama ateşlemeyi kaç derece avansa yada retarda çektiğini bilemeyiz
boosted_pug
18-12-2013, 21:27
Sadece yakit ayari ile atesleme zamanlamasi degistirilecegine inaniyorsun yani..
Safc mapın voltajını değiştirir aem fic gibi enjektör kabloları kesiler sisteme bağlanmaz bu sebepten sen mapın voltajını düşürduğünde ecu aynı atmosfer basıncında bir düşük karedeki değeri işler dolayısıyla avans düşmemiş olur
evet Safc Mapin voltajını düşürür ondan dolayı 100 kpayı 90 a indirdiğinde avans degeri 100 e göre daha yüksek ve 100 e göre 90 daha fakir olduğundan dolayı hem kısılır hemde avansı yükselir
SAfc nin cylinder ayarları var onları yaptınmı sıfırladığında
boosted_pug
18-12-2013, 21:30
safc2 'den intalize y yaptım.ayarlar sıfırlandı sanırım en başta biraz anormal çalıştı araç sonra düzeldi. fakat devir saatinden bakıyorum 1000 rpm gösteriyor safc de ise 650-670 arası gösteriyor hangisi doğrudur. bu şekilde normal kullansam bir sorun teşkil eder mi. headers düz boru egzoz filtre kiti vardı hepsini orjinale çevirdim şuan hafif volan ve stage2 baskı haricinde herşey standart.
intalize yapınca silindir seçeneği değişmiştir o yüzden az okuyo olabilirsiniz 4 silindiri seçerseniz düzelir
yok d16v1 de 4cyl seçili olsada rolanti 680-700 devir okuyor safc de ve doğru olanıda budur zaten , mesela bu motoru 6800 döner sanıyolar ama 6340 rpm dönüyor aslında , kadran sapması bıraz fazla sebebı nedir bi fikrim yok
3 silindir yapsın ozaman :)
3 silindir yapsın ozaman :):D o seçeneği o alete bi sen ekleyebilirsin , merakla bekliyoruz :D
Motor iyice ısınınca 90 derece olunca 550-600 de çok sessiz bir şekilde çalışıyor araç. devir saatinde 900 gösteriyor.sapma oluyor dediğiniz gibi demek.
şuan orjinal ayarlara döndü tam istediğim gibi oldu.
Aracın gidişince bir değişikli oldumu bilmiyorum ama daha sessiz ve daha güzel çalışıyo şuan
Motor iyice ısınınca 90 derece olunca 550-600 de çok sessiz bir şekilde çalışıyor araç. devir saatinde 900 gösteriyor.sapma oluyor dediğiniz gibi demek.
şuan orjinal ayarlara döndü tam istediğim gibi oldu.
Aracın gidişince bir değişikli oldumu bilmiyorum ama daha sessiz ve daha güzel çalışıyo şuansen birde ecu reset yapsan daha da iyi olacak ama o işin prosedürü biraz çetrefilli
ecu reset. motorun ordaki ecu sigortasını çıkarınca oluyor benim bildiğim.
ecu reset. motorun ordaki ecu sigortasını çıkarınca oluyor benim bildiğim.yok benım bahsettiğim farklı bişey ecu kalibrasyonu , senın söylediğin şey sadece arıza ışığı söndürmeye yarar
Arabayı rolatinde fan devreye girecek kadar çalıştırıp sonra kutup başını yada ecu yu söküp 10 dakika bekleyip tekrar 10 dakika çalıştırıyoruz bu esnada hiç bir elektronik aksamı çalıştırmıyoruz.bu tarzdı sanırım daha önce yapmıştım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.