PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İntegra Otomatikten Manuele..



MuraTeg
20-01-2014, 20:22
Selam arkadaşlar.

***** Kartal'daki kral hondacı rezilliği yüzünden tekrar bir işe kalkıştık. Adam hem arabayı *** etti hem üstüne çıktı, umarım Allah'tan bulur. Benim motorum gitti, arkadaşımın CRX inin şanzuman kulaklarını değiştirdikten sonra aks yerinden çıktı, motor kulakları koptu. Varın siz düşünün gerisini. Herkes bilsin görsün, ona göre davransın. Çok doluyum daha yazarım da, gerek var mı bilemiyorum.

Neyse konumuza gelince, Uzun uzun integra ile bağdaşmış adamlarla konuştuktan sonra aracımın yan sanayi ile toplanamayan motorunu tekrar toplamaya ve manuel şanzumana çevirmeye karar verdik.

Bunlar kolay karardı asıl karar kime yaptırayım, kime emanet edeyim kısmı. Büyük ihtimal İkiler Hondaya bırakacagım arabayı. Yani sanırsam öyle olacak. Motor kısmında pek sıkıntı yaşayacagımı dusunmuyorum bu defa. Yağ pompası krank gibi ıvır zıvırları parçaları kendim alacağım onlara sadece işçilik kalacak. Hüseyin ustaya ricayla minnetle kendisinin yapmasını istedim, kırmadı beni sağolsun.

Şanzuman kısmına gelir isek, yakın bir abimde Q1 şanzuman, pedallar, vites çubukları, vites kolu, volan, baskı/balata, manuel şanzuman kulakları gibi parçalar mevcut. İçinde sadece debryaj teli, baskı bilyası eksikmiş. Sanırım aks ve marş motorunun değişmesi gerekmiyormuş, açıkcası bu işi daha önce yapmış kişilerden öneri veya tavsiye beklemekteyim.

Kısacası daha önce böyle kendimce sağlam bir işle boy ölçüşmedim. Sizden nacizene yol göstermenizi, birikimlerinizi beklemekteyim. Herşey için teşekkürler.

DoctoR
20-01-2014, 20:33
- Geçmiş olsun

- Prelude'sini Turbolayan ve manuele çeviren bir arkadaşımızın konusunu paylaşayım. Manuel konversiyona döndürme işlemi Radar honda seref usta tarafından yapılmış ve sorunsuz

http://www.techturkey.com/forum/genel/17403-h22-prelude-manual-conversion.html

- Kolay gelsin inşallah...

turboman
20-01-2014, 20:49
kardeşim öncelikle doğru bi yoldasın :D yani benim integra da otomatikti geçen yaz manuele çevirdim şu an sıkıntısız bi şekilde gazlamaktayım ama öncelikle kullanacağın mazemelerde kalite konusunda kaçınma yapmışken bi sefer yap gerisi kolay zaten ben 92 mod. satışı olmayan günlük kullanılan bi araçtan söktüm denedim bindim ondan sonra bi gecede arabayı manuele çevirdim. aks lar ve marş aynı sıkıntısız olur tek uğraşacağın yer ise debriyaj teli oda geçecegi yer de otomatik şanzıman beyni var onu söküp atıyosun ve orda yeri işaretli delmesi biraz zor dar olduğu için gerisi al tak zaten hadi kolay gelsin.

MuraTeg
20-01-2014, 21:00
Detaylı şekilde bir konuşalım abi bunu. Nedir ne değildir fiyatlar nasıldır, set halinde falan aramaktayım şanzumanı

timucintt
20-01-2014, 21:20
motorun nesi var ? şanzımanın nesi var ?

MuraTeg
20-01-2014, 21:26
motorun nesi var ? şanzımanın nesi var ?

Olum aradım ulaşılamıyor, faceden yazıyorum bakmıyorsun ne şekilsin :D

Motor cortladı kanka, acaip çalışıyor. Sökülmeden bilemeyiz ama ters birşeyler var gibi. Yarın sökülecek. Ben motor toplanırken şanzumana da girsin istiyorum çünkü otomatik oldum olası sarmadı beni biliyorsun. Ufak ta bir vuruntu var, açtırmaya kalksam yapamazlar en iyisi manuele dönmek bence

timucintt
20-01-2014, 21:30
motoru nasıl topladılarsa seninde...kasap tuning olmuş... açtırda 3 lük sıkışmıştır ona şimdi... şanzımanda 2 lik sıkışır ıvır zıvırla 6 ya biter işin... geçmiş olsun...

bana ulaşmanda zor :)

MuraTeg
20-01-2014, 21:31
tam dediğin bütçeyi ayırdım kanka. Çözerim inşallah. Bana şanzuman bulsana :D

mehmetRS
20-01-2014, 21:34
Tegsiz hayat dertsiz hayat ama özlenilen hayat :)

timucintt
20-01-2014, 21:35
şanzıman zor... otomatik bulabilirim ama 2 liradan aşağı gelmez + açtırması var 1000 de o... :D manuel takım halinde istanbulda senin bulman daha kolay ben merisnden bulamam... integralarla ilgilenmediğim için ne nerede bulunur artık fikrim yok :)

MuraTeg
20-01-2014, 21:38
Ne diyeyim, Allah benim belamı vermiş :D

dc5
20-01-2014, 21:49
+ ecu manuel araçtan çıkma.. aks uyar ama aks mili kesinlikle değişecek kısa kalıyor çünkü..
+volan çivataları. gösterge isteğe bağlı.

turboman
20-01-2014, 21:55
+ ecu manuel araçtan çıkma.. aks uyar ama aks mili kesinlikle değişecek kısa kalıyor çünkü..
+volan çivataları. gösterge isteğe bağlı.demekki biz aksi takarken uzatıp taktık. :D olmasaydı 5 aydır nasıl binelim :)

Mikrop_Ali
20-01-2014, 22:13
rezerve edıyımde musaıt olunca yazarım :D

jdmbg
20-01-2014, 22:40
yıldırım honda candır gerisi heycandır :D allah kolaylık versin kardeşim :D

MuraTeg
20-01-2014, 22:45
Beklıyorum kanka, çok uzatma :D

MuraTeg
20-01-2014, 22:47
yıldırım honda candır gerisi heycandır :D allah kolaylık versin kardeşim :D

La barıış hepsi senin yüzünden zaten, gelme üstüme :D

jdmbg
20-01-2014, 22:49
La barıış hepsi senin yüzünden zaten, gelme üstüme :D

kardeşim ben öyle motordur bilmemnedir yaptırmadığım için yagını suyunu değiştirebiliyolar gayet başarılılar o konuda :D sen gidiyosun morgdanmı alıyosun arabaları napıyosun söylüyorum 50 kere senin araban 1.5 ex diye anlamıyosun :D :heyoo:

PriSOneR
20-01-2014, 23:03
kardeşim kesinlikle manuele döneceksen bulursan ys1 sanzıman tak oranları q1 e göre kısadır 92 teglerde bulunur bu şanzıman.

onuRcbk
20-01-2014, 23:29
Allah yardımcın olsun kardeşim , kullanacağın parçaları iyi seç kardeşim sende bilirsin bu integralar çok nazik makineler, yardımcı olabileceğim bir durum olursa özelden irtibata geçebilirsin

MuraTeg
21-01-2014, 16:30
tesekkurler arkadaslar, bugun motor sokulmeye baslandi. gelismeleri bol bol yazarim

slowmotion
21-01-2014, 17:10
devilboy nickli arkadaşımız otm - manuele çevirdi. görünce yazar

Mikrop_Ali
21-01-2014, 17:16
kanka öncelikle bütün parçaları kenara koymadan başlama bu işe.

nelerein gerektiğini biliyosun zaten hepsini topla sök otomatiği komple tık tık tık takılır elindeki parçalar.
dikkat etmen gereken nokta var otomatik vites kolunu söktüğünde ordan bi şalter çıkacak onu sökmiceksin p konumunda duracak. veya onu iptal edip gerekli bağlantıları yapmak gerekiyor yokşa çalışmaz araban.
parçalar akkan abide var zaten fıyatıda iyi bence onları almanı öneririm ben hepsini yollamıştım ona volan civatalarınıda bulursun hurdacıdan.
debriyaj halat işi kolay fiyatıda uygun delik yeri belli zaten ordan matkapla deliyosun.
kadran hiç sıkıntı olmaz ben karbon folyo kapladım iç kısmına al sana manual kadran. sadece arkadan yeşil soketi sökceksin ışıklar yanmasın diye.
montajı yapan kişide işi biliyorsa sana pek bişey kalmaz zaten.
eksik bişey olursa ara yine buluruz

MuraTeg
21-01-2014, 18:26
kanka öncelikle bütün parçaları kenara koymadan başlama bu işe.

nelerein gerektiğini biliyosun zaten hepsini topla sök otomatiği komple tık tık tık takılır elindeki parçalar.
dikkat etmen gereken nokta var otomatik vites kolunu söktüğünde ordan bi şalter çıkacak onu sökmiceksin p konumunda duracak. veya onu iptal edip gerekli bağlantıları yapmak gerekiyor yokşa çalışmaz araban.
parçalar akkan abide var zaten fıyatıda iyi bence onları almanı öneririm ben hepsini yollamıştım ona volan civatalarınıda bulursun hurdacıdan.
debriyaj halat işi kolay fiyatıda uygun delik yeri belli zaten ordan matkapla deliyosun.
kadran hiç sıkıntı olmaz ben karbon folyo kapladım iç kısmına al sana manual kadran. sadece arkadan yeşil soketi sökceksin ışıklar yanmasın diye.
montajı yapan kişide işi biliyorsa sana pek bişey kalmaz zaten.
eksik bişey olursa ara yine buluruz


Kanka Akkan abiden alacam şanzumanı sanırım, benim otomatıgı ona verıp uste bır mıktar para ıle anlasıcaz. Baskı balata buldum orta halli, debryaj teli baskı bilyası ve volan vidaları eksik. başkada bırsey eksık degıl. Sanırım gönül rahatlıgıyla cıkacaz bu ısın ıcınden. Motor sokuldu bugun yarın rektefıyecı bakacak, hayırlısı olsun hakkımızda. Ararım konusuruz yıne

dc_crx
21-01-2014, 18:41
Forumda da üye olan Kaan Poyrazoğlu abimizde şuan senin sizin yaptığınz işlemi yapıyor teg'i manuele çeviriyor onada p.m atabilrsnz istersenz

dc5
21-01-2014, 19:47
demekki biz aksi takarken uzatıp taktık. :D olmasaydı 5 aydır nasıl binelim :)

uzatarak takmışsındır.. aks demiyorum. önce ne olduğunu bir araştır bence. sol tekerden şanjımana giren 2 parçalı milden bahsediyorum. yani intermediate shaft diye geçiyor. araştır öyle yaz. öyle büzerek bükerek uzatarak olmaz bu işler.:icon_wack
bu arada Türkiye de integraya ilk manual swap yapan kişilerdenim. :icon_tup:

dc5
21-01-2014, 19:52
link de gerekli bilgiler var.
1990-1993 Integra automatic to manual transmission conversion - Honda-Tech (http://honda-tech.com/showthread.php?t=2304301)

Mikrop_Ali
21-01-2014, 20:01
benim integra d serisi otomatikten düze çevirdim aksları direk taktım hiç bir işlem yapmadan.
belki b serilerinde farkediyor olabilir boyutlar.

dc5
21-01-2014, 20:10
benim integra d serisi otomatikten düze çevirdim aksları direk taktım hiç bir işlem yapmadan.
belki b serilerinde farkediyor olabilir boyutlar.
olabilir. b serisi swapda değişmesi gerek.

MuraTeg
21-01-2014, 20:13
Aksta işlem yapılıp uyuyor degısmesıne gerek yok. Kaan abıyle sureklı ıletısım halındeyız zaten sagolsun bir kere bile of demedi onca sorumu yanıtladı

turboman
21-01-2014, 20:27
uzatarak takmışsındır.. aks demiyorum. önce ne olduğunu bir araştır bence. sol tekerden şanjımana giren 2 parçalı milden bahsediyorum. yani intermediate shaft diye geçiyor. araştır öyle yaz. öyle büzerek bükerek uzatarak olmaz bu işler.:icon_wack
bu arada Türkiye de integraya ilk manual swap yapan kişilerdenim. :icon_tup:
bizde birine danışıp yapmadık. kendi çabamızla yaptık ama aks mili falan değiştirmedik bizim integra özel üretim o zaman daha ne diyelim.:cool:

dc5
22-01-2014, 17:10
bizde birine danışıp yapmadık. kendi çabamızla yaptık ama aks mili falan değiştirmedik bizim integra özel üretim o zaman daha ne diyelim.:cool:
aracını tam sol veya tam sağ yap, bas gaza yürüt bakalım şaft nasıl iniyor yere:beuj:
özel aracında hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler:icon_tup:

Time-R
22-01-2014, 17:36
Murat hayirli olsun, simdiden kolay gelsin, basarilar - eminim guzel is cikacaktir.

Bu arada asagida bahsi gecen, bircok honda sevdalisini hayatindan sogutan yamyamlari hic onermiyorum, zamaninda yaptiklari islere saygim sonsuz; ama zamaninda.


- Geçmiş olsun

- Prelude'sini Turbolayan ve manuele çeviren bir arkadaşımızın konusunu paylaşayım. Manuel konversiyona döndürme işlemi Radar honda seref usta tarafından yapılmış ve sorunsuz

http://www.techturkey.com/forum/genel/17403-h22-prelude-manual-conversion.html

- Kolay gelsin inşallah...

turboman
22-01-2014, 18:38
aracını tam sol veya tam sağ yap, bas gaza yürüt bakalım şaft nasıl iniyor yere:beuj:
özel aracında hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler:icon_tup:eyvallah sizin gibi arkadaşların duasıyla biniyoruz sağolasın tam tersi 6 ayda ilk defa sağ dış aks ı parçaladı oda önceden beri bi ses vardı ama direksiyonu tam kırıp ta gazlamak hiç huyum değildir araba sıfırda olsa ters bi durum zaten sağ aks ı da düz giderken parçaladı dişli asfaltta bi arkadaşımız saolsun o parçaladı özel arabanın aksını... :cool:

timucintt
22-01-2014, 19:14
beyler tartışmayın boşuna ben 2 teg manuele çevirdim... sabit olan orta aksta değişmek zorunda... otomatikle manuelin aksı arasında 3 cm fark var... değişmeyen arkadaşlar aks lalesinin derinliğine güvenmesin...

MuraTeg
22-01-2014, 20:59
Motor söküldü bugun, ak koyun kara koyun cıktı ortaya. Bismillah diyerek başladık işe güzel gidiyor bakalım. Samet ilgin için teşekkür ederim ;)