Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : seker pancarindan yakit yapmak



hkkcn
30-01-2014, 13:31
Dun gece saat 2 gibi maceraciyi izliyordum burdurda bi meslek lisesinde cocuklar pancarin melasindan yani kuspe dedigimiz zamazingodan yakit yaptilar damitarak isitarak biseler yaptilar:D birde ethanol koydu etti.sonra motorsiklete doldurdu gazladi:D nedir bu isin asli astari bilen varmi5kg kuspeden 1 litre yakit cikartti 15kurusa :D

+soner
30-01-2014, 13:33
Zamlardan sonra böyle bir konu olmalıydı :D

Yigit-Y
30-01-2014, 13:38
Brazilyada boyle bir hadise vardi sanirim

Kahn23
30-01-2014, 13:46
Brazilyada boyle bir hadise vardi sanirim

Brezilyada mısır da tercih ediliyor ;)

gurcell
30-01-2014, 13:51
Keşke yasaklar olmasa da evde yapabilsek.

Kahn23
30-01-2014, 13:52
Alıntıdır Sene 2011

Türkler yaptı!

Şeker üretiminde kullanılan pancarın atığı olan melastan araçlar için ekolojik yakıt üretildi...
BURDUR Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Okulu öğrencileri, şeker üretiminde kullanılan pancarın atığı olan melastan araçlar için ekolojik yakıt üretti.

Burdur Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Okulu öğrencisi Ahmet Cihat Küçükkaya, akaryakıt fiyatlarının artması nedeniyle motosikletini eskisi kadar çok kullanamayınca daha ucuz ve ekolojik yakıt üretimi konusunda çalışma yapmaya karar verdi. Burdur Şeker Fabrikası’ndan pancar atığı olan melas alan Elektrik Elektronik Bölümü 10’uncu Sınıf öğrencisi Ahmet Cihat Küçükkaya, sınıf arkadaşı Hüseyin Topçu ile birlikte yakıt üretimi için çeşitli deneyler yaptı. Küçükkaya ve Topçu, aylar süren çalışma sonucu 1 litre melastan 200 mililitre etil alkol elde etti. Öğrenciler bu yakıtla patlayıcı motorları çalıştırmayı başardı.

Proje hakkında bilgi veren Kimya Öğretmeni Binay Zeybek, öğrencilerini yakıt üretimi için Burdur Şeker Fabrikası’ndan çıkan pancar atığı melasa yönlendirdiğini belirterek, şu bilgileri verdi:

"Melası mayalayarak damıttık ve sonuçta etil alkol elde ettik. Yakıt olarak kullanmak için çeşitli deneyler yaptık. Öğrencilerimiz patlar motorları sadece etil alkolle çalıştırmayı başardı. Ekolojik bir yakıt üretilmiş oldu. Yakıtın egzoz emisyon raporunu da aldık. Benzinle çalışan bir motordan çıkan karbondioksit miktarı 2.29 iken etil alkolle çalışan motordan 2.02 karbondioksit gazı çıktığı raporla ortaya çıktı. Projemiz çevre dostu. Türkiye için önemli bir gelişme."

MOTOSİKLETİ İÇİN YAKIT ÜRETTİ

Öğrenci Ahmet Cihat Küçükkaya da benzin fiyatlarının yüksek olması nedeniyle motosikletine binemediğini söyledi. Küçükkaya, "Buna bir çözüm aradım. Burdur Şeker Fabrikası’ndan pancar atığı olan melası alarak çeşitli deneyler yaptım. Bazı maddeleri melasa ekleyerek damıttım. Damıtma sonucunda etil alkol elde ettim. Etil alkolü biraz daha geliştirerek patlar motorları çalıştırmayı başardık. Amacımıza ulaştık" dedi.

HAMMADDE PANCAR

Öğrencilerin Türkiye’de bolca yetişen pancarın melasından patlar motorları çalıştırmayı başardığını belirten Milli Eğitim Müdürü İsmail Çetin ise hammaddesi pancar olan yakıtın seri olarak üretilmesi halinde Türkiye ekonomisine ciddi katkı sağlayacağına inandığını kaydetti. Çetin, şunları söyledi:

"Yıllardır yapılan petrol aramalarına rağmen bulunan petrol, tüketimin yüzde 3’ünü karşılayabilmektedir. Pancarın bu şekilde kullanımı dışa bağımlılığımızı azaltabilecektir. Türkiye’nin önemli sorunlarının başında cari açık gelmektedir. Cari açığın yüksekliği, petrol fiyatlarının yüksekliği ve yurt dışına ödediğimiz döviz miktarının yüksekliğine bağlı. Yerli kaynaklardan petrole alternatif yakıt elde edilmesi ülkemiz ekonomisine ciddi bir katkı sağlayacaktır."

Yigit-Y
30-01-2014, 13:54
Biz ham madde cok yapacak adam varsada

Ya intihar yada infaz ediliyor bu ulkede

Yoksa bor var en temiz yakit olabilecek

yavuz364
30-01-2014, 13:56
Ben evde ürettim bi ara ama kendi tarlamızda mısır yada şeker pancarı olmadığı için çok ucuza gelmedi :) bi de çok basit bi işlem değil..
o yüzden devam etmedim.. Örnekleri hala duruyor

Yapmak isteyen olursa ayrıntılı bilgi verebilirim :)

hkkcn
30-01-2014, 14:30
Bence techten biri yapar bunu :D

ProdriveSTI
30-01-2014, 14:32
Bence techten biri yapar bunu :D

Ertan Ömür görmesin konuyu,kesin kalkışır. :(

MuratCan07
30-01-2014, 16:01
tarımsal kökenli etil alkolle çalışabiliyorsa yaparım ben..

darkmoon
30-01-2014, 16:06
şeker pancarından zaten ethanol üretilir..

Brezilyada ethanol şeker pancarından biodizeli yağlı her türlü bitkiden yapabiliyorlar genelde biodizel için en yağlı bitki kanoladır ve kanola kullanılır genelde bio dizel için..

yavuz364
30-01-2014, 16:44
Evet çalışabiliyor tabii ki. İmkanınız varsa yapabilirsiniz..

Bol miktarda şeker pancarı küspesi gerekiyor tabi :)

tarımsal kökenli etil alkolle çalışabiliyorsa yaparım ben..

hkkcn
30-01-2014, 16:51
Evet çalışabiliyor tabii ki. İmkanınız varsa yapabilirsiniz..

Bol miktarda şeker pancarı küspesi gerekiyor tabi :)

konyada felan kanallarım var küspe konusunda hiç sıkıntı olmaz kamyon kamyon yığarım vallahi biri yapsa :D

suprolla
30-01-2014, 16:52
melastan denedik bi ara oldu video da çekmiştik yanarken ürünün ama etanol olarak kimyacıdan almak daha ucuza geldiği için öle kaldı :)

drago
30-01-2014, 16:54
fındık kabuğundan fermantasyon ile ethanol üretmişliğim var ama fındık kokuyor depoya konmaz :)

Mayası ve asgari şartları olursa içeriğinde şeker olan herşeyden olur neden olmasın.

Yiğit G.
30-01-2014, 16:55
şekerpancarı üretimi için arsaya ortak aranıyor :)

darkmoon
30-01-2014, 17:05
o değilde hidrojen projesi olursa bende en azından sponsor tadında maddi açıdan destek olurum elimden geldiğince

_sinan_
30-01-2014, 17:13
Evde yakıt üretmek yasak diye biliyorum ben ama ? Daha detaylı bilenler varsa yazarlar..

Serhat
30-01-2014, 17:24
Peki şeker pancarını üretirken ki maliyet ? :)

MuratCan07
30-01-2014, 17:27
neyden olduğu farketmez onlar ucuz diye küspe kullanmıştır.. içinde şeker olan herşeyden alkol elde edilebilir.. sadece şekerli sudan bile..

yavuz364
31-01-2014, 07:12
Hidrojen projesi derken ? üretimi mi yoksa hidrojen kullanan bir motor mu ??
Ben her türlü projede teknik açıdan desteğe hazırım :)

o değilde hidrojen projesi olursa bende en azından sponsor tadında maddi açıdan destek olurum elimden geldiğince

cusse
31-01-2014, 07:43
Benim kuzenim selçuk üni. ziraat fakültesinde bu yakıt olayı ile baya çalışma yaptı sadece şeker pancarında değil,kapari,çekirdek ve farklı tarımsal sebzenin atık maddelerinden de damıtarak ve işleyerek yakıt yapılabiliyor ancak biraz maliyetli bir iş ve komplike tehsis kurmak vs. gerekiyor bunun üzerine sözde teşvik felan da aldı ancak malesef birilerin işine gelmediği için destek görmüyor,onun için sadece makale ve sunum olarak kaldı sonucu ne oldu bizimki bilim adamı oldu sadece ünvan olarak tabi malesef...:(

darkmoon
31-01-2014, 07:49
Hidrojen projesi derken ? üretimi mi yoksa hidrojen kullanan bir motor mu ??
Ben her türlü projede teknik açıdan desteğe hazırım :)

içden yanmalı motorda kullanımı.. ama araç üstünde kirli hidrojenla dönüşüm değil depolama sistemli bir şey tank ile lpg gibi.. :)

mustiiiii
31-01-2014, 08:57
melasın tonu 650 tl falan olması lazım.isteyene yardımcı olurum.

GökhanAkdeniz
31-01-2014, 08:59
Ertan Ömür görmesin konuyu,kesin kalkışır. :(

Ertan reyiz görürse affetmez :D

Dookan
31-01-2014, 09:32
Dun gece saat 2 gibi maceraciyi izliyordum burdurda bi meslek lisesinde cocuklar pancarin melasindan yani kuspe dedigimiz zamazingodan yakit yaptilar damitarak isitarak biseler yaptilar:D birde ethanol koydu etti.sonra motorsiklete doldurdu gazladi:D nedir bu isin asli astari bilen varmi5kg kuspeden 1 litre yakit cikartti 15kurusa :D

ethanolün içine ne katarsan gidiyo zaten :D bazen katmana bile gerek yok :D :D

yavuz364
31-01-2014, 09:44
o işlem şuanda CNG gibi yapılabiliyor zaten ancak hidrojeni depolamak CNG gibi zor bi işlem olduğundan dolayı o sistemi kurduktan sonra hidrojen üretmeye uğraşmaktansa CNG daha kolay olduğu için direk olarak CNG kullanılıyor..
İlla hidrojen kullancam derseniz CNG kitlerinden alabilirsiniz ancak bu kitlerde önemli olan nokta tanka dolum işlemi..
200 barlık 2-3 kademeli bi pompa ihtiyacınız var. maliyeti çok yüksek 4-5 bin tl yi bulur..

içden yanmalı motorda kullanımı.. ama araç üstünde kirli hidrojenla dönüşüm değil depolama sistemli bir şey tank ile lpg gibi.. :)

ontheair
31-01-2014, 11:14
Tofaş bir kaç sene önce Uludağ Üniversitesi ile bu konu üzerine çalışmalar yapıyordu. Bir tane Doblo'yu bio yakıtla çalışabilecek şekilde modifiye etmişlerdi. Sonrasın ne oldu ama takip edemedim.
Bio yakıt esasında yeni değil. Yukarıda da yazıldığı gibi Kanola gibi yağlı tohumlu bitkilerden elde edilebiliyor. Daha çok dizel motorlarda kullanılıyor. Dizel motor benzinli gibi nazik olmadığından içinde hiç petrol türevi olmasa bile yağı yakabiliyor. Benzinli motorda ise bir miktar benzin konulması gerekiyor. Yani motorine göre daha pahalı.
Alman AutoBild dergisi de uzunzaman önce bir Golf MK1 dizel ile yaklaşık bin km'lik bir yolu sadece marketten temin edilebilen ayçiçek yağı ile yapmıştı. Hatta sonuna doğru kırılırsa kırılsın mantığı ile zeytinyağı vs. de kullanmışlardı. Herhangi bir sıkıntı çıkmamıştı sonunda.
Türkiye'dede bir dönembio dizel kullanımı vardı. Hatta yakıt sınıfına girmediğ için hazır kitler ile evdede üretilebiliyordu. İstanbul Zeytinburnu'nda ambarlada bir kaç tanede satan yer vardı. Fakat daha sonra üretimi lisansa bağlandı. Lokantalardaki atık yağlar kullanılıyordu. Halen daha birkaç firma atık yağ topluyor ama sanırım satışı çok yaygın değil. İsteyen için de aşağıdaki video biyodizel yapımını anlatıyor.

Ev Yapımı Biodizel Biyo Dizel (Mazot) Yapımı [HD] Home Made Biodiesel [HD] - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=vtavdRFgLBY)

darkmoon
31-01-2014, 11:20
o işlem şuanda CNG gibi yapılabiliyor zaten ancak hidrojeni depolamak CNG gibi zor bi işlem olduğundan dolayı o sistemi kurduktan sonra hidrojen üretmeye uğraşmaktansa CNG daha kolay olduğu için direk olarak CNG kullanılıyor..
İlla hidrojen kullancam derseniz CNG kitlerinden alabilirsiniz ancak bu kitlerde önemli olan nokta tanka dolum işlemi..
200 barlık 2-3 kademeli bi pompa ihtiyacınız var. maliyeti çok yüksek 4-5 bin tl yi bulur..

kafamdan geçen esasen dalgıç tüpleri.. :) benzin ile beraber hybrid bir şekilde kullanılsa sanırım benzinli bir araba baya baya az yakar..

yavuz364
31-01-2014, 12:05
Dalgıç tüpleri o iş için uygun zaten. hybrid olarak yada tek başına da çok güzel oluyor ama dediğim gibi yüksek basınç pompası problemi çözülse olay biter zaten :)
kafamdan geçen esasen dalgıç tüpleri.. :) benzin ile beraber hybrid bir şekilde kullanılsa sanırım benzinli bir araba baya baya az yakar..

Sert@ç
31-01-2014, 12:13
Bende son gunlerde niyetliyim boyle birseye ama cr araclar icin zararli olabilir diye korkuyorm...

darkmoon
31-01-2014, 12:19
Dalgıç tüpleri o iş için uygun zaten. hybrid olarak yada tek başına da çok güzel oluyor ama dediğim gibi yüksek basınç pompası problemi çözülse olay biter zaten :)

idariyeten ticari bu işi yapan yerlerin compressör makineleri kullanılır.. benim merakım motora uzun vadede yada kısa vadede zararı olurmu %100 hidrojenle çalışabilirmi çalışsa bir zararı olurmu gene uzun yada kısa vadede..

aslında bir ekip olsa hurda yasası ile hurdaya çıkan bir sürü araçlar var bir tanesi alınıp bin tl ye falan üstünde testler çalışmalar yapılabilinir. bende fikir çok teknik bilgi fazla yok yani işin kimya ve mühendislik kısmı..

yavuz364
31-01-2014, 12:53
Yıldız teknikte bizim bazı araştırmalarımız olmuştu. oranın test laboratuarında hidrojen testleri benzinden daha iyi çıkmıştı :)
Benzine göre çok daha temiz yanan ve güzel bir yakıt o yüzden motora zararı olmaz..

Test yada çalışmalık pek birşey yok gibi. dolum yapacak yer bulursam ben kendi arabamı bu iş için kullanabilirim zaten..

Bu iş için olacak kompressör kademeler arası soğutmalı olması lazım ve araç bağlantı aparatı flan almak lazım. böyle bi kompressör nereden bulunur bilmiyorum..
Kendi tüpünü dolduran dalgıç var mı acaba sitede ?? :)

idariyeten ticari bu işi yapan yerlerin compressör makineleri kullanılır.. benim merakım motora uzun vadede yada kısa vadede zararı olurmu %100 hidrojenle çalışabilirmi çalışsa bir zararı olurmu gene uzun yada kısa vadede..

aslında bir ekip olsa hurda yasası ile hurdaya çıkan bir sürü araçlar var bir tanesi alınıp bin tl ye falan üstünde testler çalışmalar yapılabilinir. bende fikir çok teknik bilgi fazla yok yani işin kimya ve mühendislik kısmı..

psikolojikdeli
31-01-2014, 13:04
bende bundan var yavuzda antalyada :S
BAUER KOMPRESOR JUNIOR BENZINLI 330 BAR - Kompresör - Monofaze Elektrikli Kompresör (http://www.dalismalzemeleriburada.com/bauer-kompresor-junior-benzinli-330-bar-bauer-kompresor-junior-benzinli-330-bar/detay/760362402#.UuuRLvl_tic)

darkmoon
31-01-2014, 13:04
onu diyicekdim bende dalgıçlar nasıl dolduruyor diyicekdim neticede özellikle turistik yerlerde o tüpleri sık sık doldurmak zorundalar.. sanırım taşınabilir bir aparatı bir şeyi vardır gibime geliyor..

ontheair
31-01-2014, 13:13
Hidrojen yakıt hücresi ile çalışan otomobil zaten Hyundai tarafından yapıldı. ix35'i temel alan prototip çok uzak olmayan bir gelecekte satışa sunulacak. Daha eski zamanlarda da GM, Opel markası altında bunun üzerineçalışıyordu. Hatta bir tane de Zafira yapmışlardı. ( Opel Zafira için link: netinform: Hydrogen and Fuel Cells (http://www.netinform.net/h2/h2mobility/Detail.aspx?ID=171) )
BMW ise 5 ve 7 Serileri üzerinde başarılı sonuçlar aldı. ( BMW 7 Serisi için link: BMW EfficientDynamics : BMW CleanEnergy (http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/efficient_dynamics/phase_2/clean_energy/bmw_hydrogen_7.html) )

İstanbul'da da hidrojen dolum tesisi açıldı. ( link: Türkiye'nin ilk hidrojen dolum istasyonu açıldı - Milliyet Haber (http://ekonomi.milliyet.com.tr/turkiye-nin-ilk-hidrojen-dolum-istasyonu-acildi/ekonomi/ekonomidetay/26.11.2012/1633246/default.htm) )

Demek istediğim hidrojenli otomobiller veya genel anlamda alternatif yakıtlı otomobiller üzerine başarılı çalışmalar mevcut. Esasında Amerika'yı yeniden keşfetmenin anlamı yok.

Fakat iki yıl önce Murat Okçuoğlu ile bir röportaj yapmıştım. ( Tanımayanlar için link : Hürriyet (http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2005/04/13/627495.asp) )
Kendisi içten yanmalı motorların henüz evrimlerini tamamlamadığını söylemişti. Henüz bu motorları tam verimi ile kullanamıyoruz. Zaten sizlerinde gördüğü üzere 20 yıl önceki motorlara baktığımızda 9-10 lt/100 km yakıt tüketimi normal gelirken bugün 7 lt/100 km'lik tüketim bize fazla geliyor. Açıkçası alternatif yakıtlardan önce içten yanmalı motorların tüketim değerlerinin nasıl daha aşağıya çekilebilecğeini tartışmamız gerekiyor.

darkmoon
31-01-2014, 13:19
Amerikayı yeniden keşfeden yok dediğiniz araçlar sıfır araçlar bizler mevcut sürdüğümüz araçlar üstünde bu sistemi kullanmak için sohbet ediyoruz.. yoksa sadece hyundai değil hondada yapdı gm de yapdı gm in evo projesi 6 ıncı jenerasyonunda hatta..

mevzu o değil mevzu mevcut sürdüğümüz yolda giden araçları çalıştırabilmek..

fazla yakan araç yokdur pahalı yakıt vardır..

Eskiden bizler 9-10 litreye gayet ideal derdik şimdi ideal değerlerimiz 6-7 litreye düşdü.. bunun nedeni aracın daha az yakması değil esasen benzinin dizelin pahallaşması benzin 1 tl olsa 9-10 litre yakıcak araca kim çok yakıyor der umursamaz bile...

By_HaNNibaLL
31-01-2014, 13:33
Amerikayı yeniden keşfeden yok dediğiniz araçlar sıfır araçlar bizler mevcut sürdüğümüz araçlar üstünde bu sistemi kullanmak için sohbet ediyoruz.. yoksa sadece hyundai değil hondada yapdı gm de yapdı gm in evo projesi 6 ıncı jenerasyonunda hatta..

mevzu o değil mevzu mevcut sürdüğümüz yolda giden araçları çalıştırabilmek..

fazla yakan araç yokdur pahalı yakıt vardır..

Eskiden bizler 9-10 litreye gayet ideal derdik şimdi ideal değerlerimiz 6-7 litreye düşdü.. bunun nedeni aracın daha az yakması değil esasen benzinin dizelin pahallaşması benzin 1 tl olsa 9-10 litre yakıcak araca kim çok yakıyor der umursamaz bile...

Çok doğru şeyler yazmişsiniz ama yakit ucuz olsa 10 litre yaksa sıkıntı yok 15 litre bile makul görünüyor 1 TL olduğundan bu sefer git gide alternatif yakitlar unutulacak ve petrol bi süre sonra bitecek.

Okulda bende cok araştirma yaptim elimde dünya kadar belge video vs var ama devletten teşvik değil daha engel olduğu için hiç kimse yapmiyor bunu.

ontheair
31-01-2014, 13:39
Amerikayı yeniden keşfeden yok dediğiniz araçlar sıfır araçlar bizler mevcut sürdüğümüz araçlar üstünde bu sistemi kullanmak için sohbet ediyoruz.. yoksa sadece hyundai değil hondada yapdı gm de yapdı gm in evo projesi 6 ıncı jenerasyonunda hatta..

mevzu o değil mevzu mevcut sürdüğümüz yolda giden araçları çalıştırabilmek..

Verdiğim örneklerde otomobiller hidrojeni doğrudan yakıt olarak kullanmıyor kimsayal tepkime sonucu ortaya çıkan enerji ile ilerliyor. Yani LPG veya CNG gibi hidrojenin kendisini yakmak kontrolsüz patlamalara da yol açabilir. Hidrojen son derece parlayıcı ve de yanıcı bir gazdır. Bu nedenle herhangi bir şekilde kıvılcım vs. ile ateşlenemez.

Şu an için en mantıklı olanı biyoyakıtı desteklemek. Güncel kullandığımız otomobillerde de bunu kullanmak mümkün.

darkmoon
31-01-2014, 13:40
Çok doğru şeyler yazmişsiniz ama yakit ucuz olsa 10 litre yaksa sıkıntı yok 15 litre bile makul görünüyor 1 TL olduğundan bu sefer git gide alternatif yakitlar unutulacak ve petrol bi süre sonra bitecek.

Okulda bende cok araştirma yaptim elimde dünya kadar belge video vs var ama devletten teşvik değil daha engel olduğu için hiç kimse yapmiyor bunu.

benim dediğim şey şu bugün amerikalı 4.0, 5.0 araçlara bizdeki 1.6-2.0 araçlar gibi normal biniyorlarsa bunun temel nedenide budur yakıtın ucuz olmasıdır..

bizde tam tersi araç az yaksın diye motorlar ufaldı araçlar git gide basitleşdi ucuz maliyet olsun diye..

gün geldimi benzin 7-8 tl olursa ne olucak bu sefer bu gün 6-7 litre yakan ekonomik dediğimiz araçlara gene bugünün 15 litre yakan araçları muamelesi yapılıcak..

Sıkıntı araçlarda değil yakıtta..

Burak
31-01-2014, 13:41
Evime yakın seker fabrikası var, 1 dönüm de kapalı alanımız var girissem mı :)

ontheair
31-01-2014, 13:43
benim dediğim şey şu bugün amerikalı 4.0, 5.0 araçlara bizdeki 1.6-2.0 araçlar gibi normal biniyorlarsa bunun temel nedenide budur yakıtın ucuz olmasıdır..

bizde tam tersi araç az yaksın diye motorlar ufaldı araçlar git gide basitleşdi ucuz maliyet olsun diye..

gün geldimi benzin 7-8 tl olursa ne olucak bu sefer bu gün 6-7 litre yakan ekonomik dediğimiz araçlara gene bugünün 15 litre yakan araçları muamelesi yapılıcak..

Sıkıntı araçlarda değil yakıtta..

Downsizing uygulaması sadece akaryakıt fiyatları ile değil her yıl biraz daha sıkılaştırılan CO2 emisyonu sınırlandırılması ile de ilgili.

darkmoon
31-01-2014, 13:45
Verdiğim örneklerde otomobiller hidrojeni doğrudan yakıt olarak kullanmıyor kimsayal tepkime sonucu ortaya çıkan enerji ile ilerliyor. Yani LPG veya CNG gibi hidrojenin kendisini yakmak kontrolsüz patlamalara da yol açabilir. Hidrojen son derece parlayıcı ve de yanıcı bir gazdır. Bu nedenle herhangi bir şekilde kıvılcım vs. ile ateşlenemez.

Şu an için en mantıklı olanı biyoyakıtı desteklemek. Güncel kullandığımız otomobillerde de bunu kullanmak mümkün.

üniversitelerde bunun üstüne denemeler var araçlar sorunsuz çalışıyor.. onu bilmesem zaten bu kadar üstünde durmam..

Tennessi Üniversitesinin hho tank ile giden toyota araçı..

Hydrogen Car - just running on Hydrogen produced from water and sunshine - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=_1Bv99YOGlY)


Downsizing uygulaması sadece akaryakıt fiyatları ile değil her yıl biraz daha sıkılaştırılan CO2 emisyonu sınırlandırılması ile de ilgili.

Bugün 1.6-2.0 ve üstü araçların zaten emisyon değerleri çok çok iyi yeşil hattın içinde hepsi düşük emisyon olsun diye illa küçük hacim almanın bence mantığı yok..

ontheair
31-01-2014, 13:59
üniversitelerde bunun üstüne denemeler var araçlar sorunsuz çalışıyor.. onu bilmesem zaten bu kadar üstünde durmam..

Tennessi Üniversitesinin hho tank ile giden toyota araçı..

Hydrogen Car - just running on Hydrogen produced from water and sunshine - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=_1Bv99YOGlY)



Bugün 1.6-2.0 ve üstü araçların zaten emisyon değerleri çok çok iyi yeşil hattın içinde hepsi düşük emisyon olsun diye illa küçük hacim almanın bence mantığı yok..

Evet yapılmışı var. Fakat yapan kişinin kendisi de henüz ( yıl 2012) petrol türevli yakıtlarla baş edebilecek kadar düşük maliyete sahip olmadığını da belirtiyor.

Bir de şu var. Otomobile dikkat edersen arka koltuklar iptal. Gelen ekstra ağırlığı tahmin edemiyorum.

Yaptığım araştırmalar dersem biraz iddialı olacak ama bugüne kadar öğrendiklerimi birleştirdiğimde bugün için ideal sistemin Biyo yakıtla çalışan ve elektrikli bir motor ile desteklenen otomobilin olduğunu söyleyebilirim.
Mesela Honda CR-Z veya Civic Hybrid'in biyoyakıtla çalışan bir versiyonunda oldukça iyi sonuçlar alabilir. Ağrlık optimize edilmiş bir durımda. Petrolden de uzak durulursa hem çevreci hem de kullanılabilir otomobil ortaya çıkabilir.

ontheair
31-01-2014, 14:02
üniversitelerde bunun üstüne denemeler var araçlar sorunsuz çalışıyor.. onu bilmesem zaten bu kadar üstünde durmam..

Tennessi Üniversitesinin hho tank ile giden toyota araçı..

Hydrogen Car - just running on Hydrogen produced from water and sunshine - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=_1Bv99YOGlY)



Bugün 1.6-2.0 ve üstü araçların zaten emisyon değerleri çok çok iyi yeşil hattın içinde hepsi düşük emisyon olsun diye illa küçük hacim almanın bence mantığı yok..

99 g/km'nin altına inebilmek için uğraşılıyor. Dediğim gibi çevre yönetmeliği her geçen gün biraz daha sıkılaşıyor.

yavuz364
31-01-2014, 14:02
şaka mı yapıyon yaa :D sen ne yapıyorsun bu kompresörü :S dalgıçsan haberim nie yok. neden antalyaya dalmaya gitmiyoruz ? :D


bende bundan var yavuzda antalyada :S
BAUER KOMPRESOR JUNIOR BENZINLI 330 BAR - Kompresör - Monofaze Elektrikli Kompresör (http://www.dalismalzemeleriburada.com/bauer-kompresor-junior-benzinli-330-bar-bauer-kompresor-junior-benzinli-330-bar/detay/760362402#.UuuRLvl_tic)

Aslında benim çalışmalarım arasında bi yandan da hidrojen yakıt hücresi de var :) o konu da türkiyede üretimi yapılabiliyor ancak verim artırmaya çalışıyoruz.. Dünyadaki yakıt hücresi verimlerine ulaştık şuanda..

Hidrojen yakıt hücresi ile çalışan otomobil zaten Hyundai tarafından yapıldı. ix35'i temel alan prototip çok uzak olmayan bir gelecekte satışa sunulacak. Daha eski zamanlarda da GM, Opel markası altında bunun üzerineçalışıyordu. Hatta bir tane de Zafira yapmışlardı. ( Opel Zafira için link: netinform: Hydrogen and Fuel Cells (http://www.netinform.net/h2/h2mobility/Detail.aspx?ID=171) )

ontheair
31-01-2014, 14:07
Aslında benim çalışmalarım arasında bi yandan da hidrojen yakıt hücresi de var :) o konu da türkiyede üretimi yapılabiliyor ancak verim artırmaya çalışıyoruz.. Dünyadaki yakıt hücresi verimlerine ulaştık şuanda..

Zaten en büyük sıkıntı verimlilik. Yani minimum ağırlık ve maliyetle maksimum mesafeyi kat edebilmek.

Olmaz, yapılamaz diye bir iddiam yok ama yapılmasının kazancı nedir? En azından bugün şartları için.

Güncel otomobilleri dönüştürme işine ise kesinlikle mantıksız gözüyle bakıyorum.

yavuz364
31-01-2014, 14:10
sorunuzu tam anlamadım.. Araçlarımızı hidrojene çevirmenin kazancını soruyorsanız CNG ile karşılaştırdığımızda hidrojenin bi kazancı yok..
Ancak benzin yada mazot ile karşılaştırırsak benzinin neredeyse 10 da 1 i maliyetle aracınıza binebiliyorsunuz..

Zaten en büyük sıkıntı verimlilik. Yani minimum ağırlık ve maliyetle maksimum mesafeyi kat edebilmek.

Olmaz, yapılamaz diye bir iddiam yok ama yapılmasının kazancı nedir? En azından bugün şartları için.

Güncel otomobilleri dönüştürme işine ise kesinlikle mantıksız gözüyle bakıyorum.

ontheair
31-01-2014, 14:13
sorunuzu tam anlamadım.. Hidrojenle araca çevirmenin kazancını soruyorsanız CNG ile karşılaştırdığımızda hidrojenin bi kazancı yok..
Ancak benzin yada mazot ile karşılaştırırsak benzinin neredeyse 10 da 1 i maliyetle aracınıza binebiliyorsunuz..

Fakat bu sadece yakıt maliyeti. Peki kullanım ömrü, dönüşüm maliyeti?

Ayrıca merak ettim, çalışmalarında hidrojeni doğrudan yakıt olarak mı kullanıyorsun? Buji ile ateşleyerek yani?

darkmoon
31-01-2014, 14:14
Ancak benzin yada mazot ile karşılaştırırsak benzinin neredeyse 10 da 1 i maliyetle aracınıza binebiliyorsunuz..

Zaten konuşduğumuz tüm mevzu bu...

yavuz364
31-01-2014, 14:27
Dönüşüm maliyeti CNG sistemi ile tamamen aynı. hatta CNG ile birçok açıdan benzerlik gösteriyo tabii arada ufak ve gözden kaçan bir nokta var hidrojenin sızdırmazlığını sağlamak CNG ye göre çok daha zor :)

Kullanım ömrü benzin veya mazottan çok daha fazla

Hidrojeni doğrudan kullanmaya kadar her türlü oranlardaki testlerin sonuçları var (ben şahsi olarak denemedim). Vaktim olursa internete koyabilirim.. Güç- verim v.b. değerler benzin ile aynı gibi çok fazla fark yok yani.

Fakat bu sadece yakıt maliyeti. Peki kullanım ömrü, dönüşüm maliyeti?

Ayrıca merak ettim, çalışmalarında hidrojeni doğrudan yakıt olarak mı kullanıyorsun? Buji ile ateşleyerek yani?

darkmoon
31-01-2014, 14:36
Dönüşüm maliyeti CNG sistemi ile tamamen aynı. hatta CNG ile birçok açıdan benzerlik gösteriyo tabii arada ufak ve gözden kaçan bir nokta var hidrojenin sızdırmazlığını sağlamak CNG ye göre çok daha zor :)

Kullanım ömrü benzin veya mazottan çok daha fazla

Hidrojeni doğrudan kullanmaya kadar her türlü oranlardaki testlerin sonuçları var (ben şahsi olarak denemedim). Vaktim olursa internete koyabilirim.. Güç- verim v.b. değerler benzin ile aynı gibi çok fazla fark yok yani.

bir üniversitenin motorsiklet motoru üstünde testi vardı bulamadım.. adamlar hemde çok kaba saba direk piyasa işi elektroliz sistemleriyle çevirmişler hidrojeni basit sanayi tipi bir tüple gelişi güzel bağlamışlar motor gayet stabil 10-15 dakika çalışdı..

bizdeki bir sanayidede ustalar direk sudan çevirme hidrojenle murat 124 çalıştırmışlardıda bulamadım youtube da neyse zaten konu bio konusu fazlada hho ile kirletmemek lazım..

ama o iş için forumda ayrı bir konu açılıp ekip falan kurulup birşeyler yapılabilinir.. dediğim gibi gerekirse bin tl ye falan hurda yasasıyla hurdaya ayrılmış motoru sapa sağlam bir araç alınıp üstünde testler falanda yapılabilinir v.b ..

ontheair
31-01-2014, 15:19
Konuyu kirlettiğimizi düşünmüyorum. Sonuçta alternatif yakıtlardan bahsediyoruz.

Peki hidrojenin metaller üzerindeki etkisini nasıl aştınız?

yavuz364
31-01-2014, 15:26
hidrojen sadece çelik, titanyum ve bazı alaşım metallere hidrojen korozyonu denen şekilde zarar veriyor. Bu korozyon çeşidi de direk olarak hidrojene maruz kalmasıyla kolay kolay olmuyor. Hidrojen bileşimli asitlerde daha çok görülüyor..
Bunu önlemek için ona göre alaşım kullanıyorlar..
Bizim sistemimizde pek böyle bi sıkıntı yok çünkü biz direk olarak hidrojen kullanıcaz ve saf hidrojenin bulunduğu kısımlar sadece yakıt hatları. onlar da zaten arabanın orjinali olmadığı için hidrojene uygun malzemelerden yapılır.
Ki dediğim gibi saf hidrojende böyle bir problem yok.

Konuyu kirlettiğimizi düşünmüyorum. Sonuçta alternatif yakıtlardan bahsediyoruz.

Peki hidrojenin metaller üzerindeki etkisini nasıl aştınız?

Sert@ç
31-01-2014, 17:51
Bio dizel cr motorda tecrube eden varmi ?
Uzun sureli kullanimda ne gibi problemler cikabilir ?
Bide biodizel ve normal mazotu karistirip (50/50) daha saglikli sekilde kullanilabilir mi ?

fuatozkan
31-01-2014, 17:53
Bio dizel vardı bi ara artık yağları toplayıp yapıyorlardı o ne oldu ?

darkmoon
31-01-2014, 19:14
atık yağada gerek yok commonrail olmayan eski nesil dizel motorlar direk normal marketlerde satılan yağı yakıyor.

dh forumunda öyle iki üç kişi vardı adamlar direk depoya bimden aldıkları tenekelik ayçiçek yağını koyuyorlardı.. konusuda vardı orda..

hatta orda bir arkadaş bayadır 60-70 bin km dir aracında normal ucuza ne bulursa kanola ay çiçek yağı kullanıyordu..

Ertan Ömür
02-02-2014, 21:46
Ertan Ömür görmesin konuyu,kesin kalkışır. :(
Benim ilgi alanım tamamen başka. Bu tür işler bana ters korkma :D.

furkane
02-02-2014, 22:15
atık yağada gerek yok commonrail olmayan eski nesil dizel motorlar direk normal marketlerde satılan yağı yakıyor.

dh forumunda öyle iki üç kişi vardı adamlar direk depoya bimden aldıkları tenekelik ayçiçek yağını koyuyorlardı.. konusuda vardı orda..

hatta orda bir arkadaş bayadır 60-70 bin km dir aracında normal ucuza ne bulursa kanola ay çiçek yağı kullanıyordu..

Traktöründe mazot yerine zeytinyağı kullanıyor (http://www.odatv.com/n.php?n=traktorunde-mazot-yerine-zeytinyagi-kullaniyor-2111121200)
Adam aynı arazide 5 litre mazot yaktığı yerde 3.5 litre yağ yakıyomuş. Common Rail olmayan hangi araçlar var?

darkmoon
02-02-2014, 22:42
Traktöründe mazot yerine zeytinyağı kullanıyor (http://www.odatv.com/n.php?n=traktorunde-mazot-yerine-zeytinyagi-kullaniyor-2111121200)
Adam aynı arazide 5 litre mazot yaktığı yerde 3.5 litre yağ yakıyomuş. Common Rail olmayan hangi araçlar var?

2000 öncesi olan hemen hemen bütün dizeller.. örnek opel de dti motor bmw de tdi motorlar psa grubunda 2000 öncesi dizeller v.b

slm
02-02-2014, 22:54
Traktöründe mazot yerine zeytinyağı kullanıyor (http://www.odatv.com/n.php?n=traktorunde-mazot-yerine-zeytinyagi-kullaniyor-2111121200)
Adam aynı arazide 5 litre mazot yaktığı yerde 3.5 litre yağ yakıyomuş. Common Rail olmayan hangi araçlar var?


Zeytinyağı fiyattan dolayı pek ekonomik olmaz.ama kanola soya veya keten yağı daha ucuzdur

furkane
02-02-2014, 22:57
Hürriyet - 6 saatte 1.4 YTL’ye ’ev yapımı’ biyodizel (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/4802463.asp) böyle birşeyde var ama işin gerçekçiliği nedir ne değildir?

darkmoon
02-02-2014, 23:57
atık yağdan bio dizel yapmak meşakatli bir iş yağı temizlemen içindeki atıklardan kurtulman lazım ikincisi fermante etmen lazım yağı biodizel hale getirmek için bir seri işlemden geçirmen lazım..

amerika avrupada bunu ahırında evinin bir odasında yapanlar var.. adamlar cafe ve restaurantlardan atık yağlarını bedavaya alıyorlar onlardan bio dizel üretiyorlar..

ama en temizi çok ucuza bir yağ üreticisi bulup ondan galon varil hesabı ile çok çok ucuza bitkisel yağ almak olur hatta birde ortak bulsanız çok dahada ucuza alırsınız..

Yoksa bim den migrosdan teneke yağ alıyım deseniz en ucuz yağın litre fiyatı gene dizele yakın ..

Berkan
03-02-2014, 08:12
yağda maşallah benzinle aynıymıs :D

Kırlangıç Ayçiçek Yağı 18 Lt - Süpermarket - Hepsiburada.com (http://www.hepsiburada.com/liste/kirlangic-aycicek-yagi-18-lt/productDetails.aspx?productId=zykom8697419812083&categoryId=60002211&navq=categoryid%3d60002211%26fh_view_size%3d12%26f h_sort_by%3d-order_stock_attribute_pl%252c-ranking_cocktail_bestseller%26fh_secondid%3dzykom8 697419812083%26fh_lister_pos%3d3%26fh_location%3d% 252f%252fcatalog01%252ftr_TR%252fcategories%253c%2 57bcatalog01_2147483619%257d%252fcategories%253c%2 57bcatalog01_2147483619_28001469%257d%252fcategori es%253c%257bcatalog01_2147483619_28001469_60001330 %257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_2147483619 _28001469_60001330_60002211%257d%26fh_refview%3dli ster)