Orijinalini görmek için tıklayınız : Leon Cupra Nurburgring Rekor : 7m58.4s
News Template Single (http://bcove.me/iondc0ih)
Link budur video için,
276bhp, ön çeker.
Just as the McLaren P1/Porsche 918 Nordschleife lap time fisticuffs had finally calmed down, get ready for another Nurburgring lap time war.
Seat today revealed to TG that its new Leon Cupra 280 has lapped the Green Hell in a time of 7m58.4s, setting a record for front-wheel-drive production cars.
In the hands of Seat touring car champ Jordi Gene, the 276bhp hot hatch hustled round the 12.8-mile track at an average speed of 96.3mph, hitting a maximum 150.4mph through the Tiergarten section.
Seat reckons that 7m58.4s lap time lops around 10 seconds from the previous FWD record, the 8m07.97 clocked by the Renault Megane RS Trophy back in 2011.
We're told the track was dry, with an air temperature of 10*C and a track temperature a couple of degrees below that. The Cupra was wearing the optional Michelin Pilot Sport Cup 2 tyres and, beyond that strange camo paintjob, was standard production spec.
Now then. As we have stated many times, there is no official Nurburgring lap time governing authority to validate lap times. In fact, there's not even agreement on exactly where a Nurburgring lap should start and finish.
Even so, there's no question that under eight minutes for a front-drive hot hatch is a mighty, mighty quick time. Quicker - if you believe these things can be accurately compared - than the last-gen Dodge Viper, quicker than an Aston DBS, quicker than the Cadillac CTS-V.
Take a look at the exclusive video above and tell us: do you reckon there's any front-driver out there that can top the Cupra's Ring time?
Kaynak : TopGear
"Quicker - if you believe these things can be accurately compared - than the last-gen Dodge Viper, quicker than an Aston DBS, quicker than the Cadillac CTS-V."
şaka mı :)
Mich Cup2 var,Megane dakı standart yol lastıgı ıdı.
Gayet guzel zaman...
Hot Hatch yani sportif hatchback sınıfı = :surucu::china::argue: :allaalla: :allaalla: :allaalla: :allaalla: :alright:
her bakımdan cok iyi bir araç geliyor
Bu süreyle şuan geçtiği flaş arabalar:
- 2004 Corvette C6
- 2005 Viper SRT-10
- 2009 Cadillac CTS-V
- 2011 C63 AMG Performance Package
- 2009 Gallardo Spyder
- 2007 Aston Martin DBS
- 2005 Aston Martin Vantage
- 2011 Jaguar XKR-S
- 2011 911 Carrera
- 2006 Aston Martin Vantage N24
Yarı slick lastikle yapmış bu süreyi ama yinede bence çok başarılı.
Low-Rider
02-03-2014, 21:15
Honda yeni type-r ile Megane RS'in rekorunu hedef alıyordu, şimdi bir rakip daha çıktı karşısına.
Honda yeni type-r ile Megane RS'in rekorunu hedef alıyordu, şimdi bir rakip daha çıktı karşısına.
umudumuz şaban :D :D
umarım uygun bir fiyatla gelir. trophy den ucuzsa her tür alınır
Djalican
02-03-2014, 22:24
tek kapımıydı o :soru:
merttepe
02-03-2014, 22:27
leon Cupra da Dif. ne var ?
dragon07
02-03-2014, 22:30
vag grubunda seat hep hızlı araç yapıyor yani golf oktvia a3 felan hiç bu potaya girmiyor bir sebebi varmı bunun?
süren kardesimizde baya adaletliymiş.
Nasıl bu sure oldu sasırmadım degıl, lastık super tamam fılanda genede cokıyı, bıraz daha test ızlemek lazım,yorumlar fılan
Süre güzel.trophy gibi mekanik değil elektronik diff kilidi var ona rağmen başarılı olmuş ama bide yol lastiğiyle süresini görmek lazım asıl önemli olan o:)
Lastik sınırlaması yok mu sonuçta ciddi bi reklam megane neden yol lastiği ile çıkmış.
leon Cupra da Dif. ne var ?
elektronik kilit var mert.
honda, bi fuar öncesi şimdiden meganeın zamanını elde ettik tarzda bişeyler söylüyorlardı, bu ay veya nisanda lansmanı olacak sanırım yeni type r ın da. eğer bi süre varsa o zaman açıklarlar diye tahmin ediyorum bu arada ben de.
Lastik sınırlaması yok mu sonuçta ciddi bi reklam megane neden yol lastiği ile çıkmış.
Sınırlamayı bırak aslında resmiyette böyle bir süre bile yok. Hatta tur zamanının nerden başlayıp nerde bittiği bile sektörün üstünde fikir birliği yapamadığı bir husus.
Sınırlamayı bırak aslında resmiyette böyle bir süre bile yok. Hatta tur zamanının nerden başlayıp nerde bittiği bile sektörün üstünde fikir birliği yapamadığı bir husus.
Aynen yazmışlar zaten abi onu da :)
Bridge > Gantry diyenler var, bir de tam start finish sayılan o bariyerli sağ 90 derecelik virajın orası var bu videoda sürenin durdurulduğu yer olan :)
Çok iyi bir süre bravo Leona.
Typerin işi daha zor şimdi.
Sınırlamayı bırak aslında resmiyette böyle bir süre bile yok. Hatta tur zamanının nerden başlayıp nerde bittiği bile sektörün üstünde fikir birliği yapamadığı bir husus.
Süre gereğinden fazla iyi zaten, trophy nin çıkardığı süre muazzamdı , benzer güçlerdeler, ondan iyiyse ki nasıl olucak:) bir yerden sonra indirmek çok zor o süreyi..
coıllı ful yapılı focus rs bile 7.59mu ne yapıyor:)
Güzel süre çıkartmış.İzlemesi keyifli ve gaza getirici.
ummadık taş baş yarar işler kızışıcak :D
Kilit mekanik elektronik değilNew Seat Leon Cupra revealed - BBC Top Gear (http://www.topgear.com/uk/car-news/Seat-Leon-Cupra-revealed-2013-01-08)
merttepe
05-03-2014, 09:05
Kilit mekanik elektronik değilNew Seat Leon Cupra revealed - BBC Top Gear (http://www.topgear.com/uk/car-news/Seat-Leon-Cupra-revealed-2013-01-08)
Teşekkürler, elektronik diyince çok şaşırmıştım.
KingoAtmo
05-03-2014, 09:20
Çok iyi gitmiş yahu,
Fiyatı ne civar olur bunun
individual
05-03-2014, 09:21
tek kapımıydı o :soru:
SportCoupe 280HP
5 Kapı olanı 260HP olucak.
rebeloghy
05-03-2014, 12:57
Honda'nın işi zor diyoruz ancak , resmi bir süre değil bu. Tur zamanı için ne pistten onay var , ne de fwd rekoru sahibi değişti gözüküyor. Ne zaman Leon çıkarılır , resmi süre olarak FWD rekoru değiştirilir öyle bunu konuşabiliriz..
Honda'nın takip ettiğim son açıklamaları deneme turlarında FWD rekorunu kıracak derece elde edebildik , geliştiriyoruz diyorlardı.
Kim nederse desin kendinden daha hafif motoru,arkada olan arkadan itişli,araclari virajlı yollarda.nasıl olupta hem daha ağır,hem motor önde,hem önden çekiş nasıl geçiyor...ya..tamamen reklam..önden cekislu ve motoru önde olan araçlar arkadan itişli ve arkada motoru olan araçlara göre virajlara 30 km ye yakın daha yavaş girerler..yoksa öndeki motor ağırlığı yüzünden virajı alamazlar..
OrcunInce
09-03-2014, 15:39
Kim nederse desin kendinden daha hafif motoru,arkada olan arkadan itişli,araclari virajlı yollarda.nasıl olupta hem daha ağır,hem motor önde,hem önden çekiş nasıl geçiyor...ya..tamamen reklam..önden cekislu ve motoru önde olan araçlar arkadan itişli ve arkada motoru olan araçlara göre virajlara 30 km ye yakın daha yavaş girerler..yoksa öndeki motor ağırlığı yüzünden virajı alamazlar..
İmla, Türkçe falan derken yazılan yazıdan hiçbir şey anlamadım.
Mini GP ile Korfezde 52,4 sec ile,E92 M3 un best time suresi yakandi.
Buarada 30 km hangi araca-hangi viraja ve pilota gore?
Buarada cupranin ici cok keyifsiz ve tek kapisi haric siradan duruyor.
İmla, Türkçe falan derken yazılan yazıdan hiçbir şey anlamadım.
Önden çekişli araçlar arkadan itişlilere göre 30km/h hızla viraja daha yavaş girerler diyor. :D
Sadece gülerim, o kadar ar-ge aktarma çalışması ağırlık dağılımı boşuna yapılıyor zaten.
Mini GP ile Korfezde 52,4 sec ile,E92 M3 un best time suresi yakandi.
Buarada 30 km hangi araca-hangi viraja ve pilota gore?
Buarada cupranin ici cok keyifsiz ve tek kapisi haric siradan duruyor.
Bu biraz piste görede değişir diye düşünüyorum. İstpark pistin de fark daha fazla olur doğru mu?
Şunu da merak ediyorum. Fuara vs gidiyrosunuz, bazı insanlar ile iletişim içindesiniz. HotHatch dediğimiz araçların standart güçleri artık 280-300 hp lere dayandı (c sınıfı) 1-2 nesil sonra bu araçlar FWD olarak mı devam edecek? Yoksa diğer çekiş türlerine geçilecek mi? gibi sorular sordunuz mu? Standart modellerin şasileri üzerinden gidiliyor bu araçlar geliştirilirken, maliyetler günümüz de her sektör için önemli. AWD, RWD ya da Haldex gibi sistemler bu araçların maliyetlerini çok yükseltir değil mi?
pisstte redline a kadar gelip limit vites atmak mı yoksa 1000d/d alttan atmakmı daha iyi süre çıkartır ? cogu vıdeoda lımıt vıtes atılmıyor. hangısı daha mantıklı
pisstte redline a kadar gelip limit vites atmak mı yoksa 1000d/d alttan atmakmı daha iyi süre çıkartır ? cogu vıdeoda lımıt vıtes atılmıyor. hangısı daha mantıklı
Bu aracın performans eğrilerine göre değişir. Eğer ki atıyorum 6500 den sonra aracın devir bandında güç olarak düşüş var ise redline 7000 bile olsa boşuna oraya kadar zorlar ve zaman kaybedersiniz. 6500 de atmak daha faydalı olur. Ben böyle biliyorum. Daha bilgili arkadaşlar daha açıklayıcı yazalar. :D
8.000rpm
09-03-2014, 17:26
Vites atısları da asırı agresıf degıl
Sure daha da asagı cekılebılır gıbı duruyor
İst park da yakalamasi mumkun degil.
Virajlar genis ve duzluk cok.
Arkadan yapmalari icin altyapi komple degismeli yani yeni model uretilmeli ve buyukkkk masraf demek.
Eger viraja yaklastiysaniz vites buyutmeyin yada tam gaza yakin yer varsa,oncesi atilabilir.
Ama genel surus olarak nerede max guc uretiyorsa oraya kadar gitmeli devir.
Alttan atiyirsa ya zorlamiyor yada motoru koruyor.
Murat abi +1
Güç bandının limitlerinde değil de özellikle hafif eğimli ve tam gaz devam edilecek yerlerde bir nebze erken atmak torkla birlikte daha iyi hızlanma olarak geri dönüş yapabilir.
Pistte roll gibi vites atmak çok önemli değil bu arada, sanıldığı kadar fark etmez ki videodaki abi de Hakkari üzerinden atmıyor vitesleri :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.