PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Corsa C 1.7dti genel bilgi ve iyileştirme



TaGo
06-04-2014, 13:16
Arkadaşlar Corsa C dizellerin potansyeli ortada. Basit bir Turbo ve cooler setupı ile 180 hp leri hatta yeniprojeler ile 200 leri hayal değil artık. Peki bu araçlar bu güçleri aldıktan sonra nasıl duracaklar? Arkalar ***** kampana, diske çevirme basit setupı varmıdır? Ön diskleri daha büyük ama az tadilat ile büyütmek mümkünmü?

Bu araçlar komple soyunca kaç kg olabiliyorlar? Yol tutuşu gergin kullanıma ne denli uygundur? Pist koşacak olsanız önerirmisiniz?

Lastik orjinal ölçöüleri tam olarak nedir? Yaklaşık 175 olacak olan ölçüyü zaten bu güçlerde 205 altı kullanamayacağımızı düşünüyorum.

Eklemek istediklerinizide alabilirim.

CasabLanca
06-04-2014, 14:05
abi en başta şunu belirteyim, dti yükleyeceğine bence stock pd130 alıp sadece yazılım egzoz yap :D hatta 110luk afn motor bile olur yani. fren sistemine müdahale edilebiliyor, brembo disk ebc balata takıyoruz. yol tutuş konusunda bir hayli şeyi elden geçirmen lazım, normal bir şekilde corsanın ön takımı yürüyeni narindir ki hard işlemlerden sonra bir hayli işlem yapmak gerekir.

kg olarak benim bildiğim normal şekilde 1100 kg felan. 205 lastik ölçüsü ile basık şekilde kullanamazsın, belli bir basıklıktan sonra 195 ölçüsünde bile kamber vermek gerekiyor.

TaGo
06-04-2014, 14:16
Dün bu yeni r52 denilen düz 17 jantlardan takıldı corsanın tekine. 205 lastikle ancak çamurluk dodiklerini sökünce sığdı. Ancak jantta et ve genişliğinden dolayıdır diye düşündüm. Olmadı 195 ölçüdede kalınır.

Düşürme hususundaysa 5 cm yeterli diye düşündüm. Birkaç parçayı karbon ve camları vs plastik yaparsak 1000 kg rahat ulaşılır gözüküyor.

pd serisi araçların hurda olanları dahi 25.000 tl lerde. Proje aracı olabilmek için pahalı geldi.

CasabLanca
06-04-2014, 14:20
eski aracımda 17 steinmetz jantlar vardı, şu haliyle hiç yay dahi yok 3 kişi binince sürtüyordu

http://i624.photobucket.com/albums/tt329/CasabLanca7/IMG_20130828_140737.jpg

TaGo
06-04-2014, 14:26
Ama sende lastik çap ölçüsüde artmış bak. Ben çap ile oynamayı düşünmüyorum. Sadece lastik taban genişliği artacak. Belki spacer ile çok azda dışarı alabilirim.

mannerboy
06-04-2014, 14:26
basık olmadan 205-40-17 jant kullandım esnediği zamanlar sürtme yapıyodu

B.Koçer
06-04-2014, 14:31
Biz 16 yı zor taktık cart curt surtme durumu mevcut :) Yay vardı tabiki ..

TaGo
06-04-2014, 14:35
Aracın arka koltukları olmayacağından içine binende olamaz beyler :D

Jant olarak 15-16 düşünüyorum. 205 ölçüyü hangisinde yakalarsam onun üzerine gideceğiz sanırım. Yol tutuş çok çok önemli. Bu yüzden taban genişlemeli, araç 4-5 cm düşmeli hatta iz genişliği artmalı. Yani dodikleri sökerek spacer takılabiliyorsada olur.

TaGo
06-04-2014, 14:38
Hatta orj ölçülerini indirdim biraz önce. 205/45/16 çap olarak bir değişim olmadan kullanılabiliyor. 205 ile sarma konusununda önüne geçilecek. Yani basınç geldiğinde araç yürüyecek. Virajlarda zaten artı hız sağlıyacak her türlü.

pamirss
06-04-2014, 14:39
peki motor konusunda ne yapılabilir konunun ehli kişiler tarafından bunu gibi bir konu yapsak http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/114905-nissan-200sx-s13-walkthrough.html çünkü 200sx gibi corsa'da tercih edilen ve büyük maliyetler olmadan yapılacak bir araç

CasabLanca
06-04-2014, 14:47
Tarkan abi aracın %99 ihtimal ile gücün geldiği noktalarda sola doğru çekme yapacak, ıstavroz dişlisinden sola doğru aks mesafesi bizim daha kısa aracı basınca bir de kafası bükülüyor 3. vites ortalarına kadar istemsiz direksiyon sola çeker. Daha önceki aracımda bu sorunu yaşamıştım sırf o sebepten sattım ama öğrendim ki araçta sıkıntı yokmuş tüm Corsalar böyleymiş :D
http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/163722-ani-hizlanmalarda-sola-cekisin-sebebi-nedir.html

berkay_aydin
06-04-2014, 15:15
Koni gibi aftermarket ürünler çok aslında, sağlam amortisör yay, 195 45 15 gibi bir ölçü lastik ile orjinal halinden kaderi değişiyor yol tutuş anlamında, kısmen yeterli olur, sola doğru çekme çok az yapıyor yol durumuna göre 3 viteste, mazot beyni yukarı taşınır, pist için düşük bütçeli mantıklı :)

TaGo
06-04-2014, 15:19
205-45-16 ölçüsü ile 5 cm mi kullanmalıyım 3.5 cm mi peki?

berkay_aydin
06-04-2014, 15:31
205-45-16 ölçüsü ile 5 cm mi kullanmalıyım 3.5 cm mi peki?

jantın et değerine bağlı, 205 45 16 ebatta 5 cm kurtarabilir ama en iyi yol tutuşu ben sarı koni amortisörler üstünde 3,5 cm hr yaydan aldım, lastik ebatıda 195 45 16 idi, sürtme yoktu..

Slmcnsl
06-04-2014, 15:46
Koni arti 3,5 yay ve spacer ile birde sokulmus tek koltukla falan surtme problemi yasayacaginizi sanmiuorum.

aliergun
06-04-2014, 16:43
Ben koni amortisor eibach yay ikilisinden cok memnundum 1.7de 195/50/15 nokian lastiklerle ist parkta acaip keyif almistim
1.3 umde de opel corsa d sport janti 195 45 16 lastik coil ile 5cm den fazla basabiliyodum tam turda u donerken vs dodiklere surtuyordu o kadar..
Agirliga gelirsek sadece sofor koltugu, fiber kaput bagaj, pleksi camlarla 9xx olur diye dusunuyorum..

TaGo
06-04-2014, 18:42
İstanbulparkı kaçla dönebşldin peki?

TaGo
06-04-2014, 19:11
Bu arada spacer işi her türlü yalan gözüküyor. Lastik biraz genişlese sürtme problemi var. 5Cm düşüremioz illa 3.5cm olacak. Baya faydalı bilgiler çıktı ortaya

erdem325
06-04-2014, 19:21
abi 5cm neden alcaltmak istiyorsun ki?
o kadar alcaltmak olumsuz yol tutusa da sebep olabilir.
ki ben alt takimi cok yordugunu dusunuyorum o kadar alcaltmanin.

abi bir de her ne yapacaksan eger, benim sahsi tek tavsiyem, motoru indir, komple yap ne yapacaksan sonra koy yerine :)
lanet olasi arabanin isciligi cok igrenc :)

TaGo
06-04-2014, 19:29
5Cm mecburiyetimiz yok tabi. Sadece mühendis olarak yaklaşım yapıyorum. Ağırlık merkezi nekada düşerse yol tutuşu o denli artar. Lastik genişletme, iz açıklığı artırma, araç düşürme ve ağırlık düşürme hep bunun için.

Motor zaten 0 dan yapılıyor :)

berkay_aydin
06-04-2014, 19:38
5Cm mecburiyetimiz yok tabi. Sadece mühendis olarak yaklaşım yapıyorum. Ağırlık merkezi nekada düşerse yol tutuşu o denli artar. Lastik genişletme, iz açıklığı artırma, araç düşürme ve ağırlık düşürme hep bunun için.

Motor zaten 0 dan yapılıyor :)

Tek sonuç :D

http://i671.photobucket.com/albums/vv80/timb247/corsa009.jpg

TaGo
06-04-2014, 20:15
Aracın perf mansından memnun kalırsam, bunuda mutlaka yaparım :)

pamirss
07-04-2014, 01:19
Motorda ne gibi modifiyeler yapıyorsunuz.