PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SC 1 bar LPG sorunsalı



ReSuL
12-06-2014, 14:13
Merhaba arkadaşlar, bazılarınız hatırlayacaktır uzun zamandır peyder pey yavaştan yavaştan e30 3.18is aracımıza SC uygulaması yapıyorduk. geldiğimiz nokta itibariyle çalışmalarımız son aşamaya geldi diyebiliriz.

aracımız stok motor... max boost 1 bar... enjektörlerimiz 390cc.. ve ms beyin montajı yapıldı... üzerindeki LPG sistemimiz atiker gold olarak geçen model.. 8 lik rekorlarlar ve büyük kafa regülatörün kullanıldığı safe fast modeli..

Şimdi SC yapısı ve mantığı itibariyle aşağı yukarı her devirde boost alabiliyoruz bildiğiniz üzere.. ama boost olmadığı durumlarda da aracımız atmosferik mantığıyla hareket ediyor.. bu durumda boost yokken 390 cc enjektörlerimiz 40-45 gibi bi load ile püskürtme yaparken boost geldiğinde 200 lerin üzerine çıkıyor SC ın flow undan dolayı..

sorunumuz ise kısaca anlatmak gerekirse benzin enjektörlerinin milisaniyesinin 1,8-1,9 gibi sayması.. orjinal beyin rolantida 190cc enjektörleriyle 3,2-3,4 gibi sayımları vardı ve atiker kalibrasyon yapabiliyordu. ama ms ve 390 cc den sonra araba 3000 devirde bile (kalibrasyon yaparken by pass açık olduğu için hala atmosferik gibi görüyo) hala 1,9 larda sayımlar ve haliyle LPG kalibrasyonunu tamamlayamıyor.

şu anki kullandığım atiker nozzle ları 3,0 a kadar da genişlettik ama hala ayarı tutturamadık. yalnız araya koyduğum bi anahtar sayesinde LPG ye geçince enjektör çıışını orjinal beyine verdiğimde araç LPG de çalışıyor ve yürüyo (kalibrasyon ypamıyoz ama elle haritayı yazıyoz araç yürüyo) bana söylenen benzin enjektörlerinin sayımlarının çok düşük olması sebebiyle kalibrasyon yapamıyo diyolar..

benim istediğim ise stabil bi şekilde aracı LPG de çalıştırıp sıkıntısız bi şekilde yürütmek.. bu konuda tecrübe bilgi ya da fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum..

alihan_27
13-06-2014, 01:47
Yazdığını okudumda, msle lpgyi süremiyormusun? Yani ms direk lpg enjektörünü kontrol edecek şekilde.

XSi
13-06-2014, 02:14
sorunumuz ise kısaca anlatmak gerekirse benzin enjektörlerinin milisaniyesinin 1,8-1,9 gibi sayması.. orjinal beyin rolantida 190cc enjektörleriyle 3,2-3,4 gibi sayımları vardı ve atiker kalibrasyon yapabiliyordu. ama ms ve 390 cc den sonra araba 3000 devirde bile (kalibrasyon yaparken by pass açık olduğu için hala atmosferik gibi görüyo) hala 1,9 larda sayımlar ve haliyle LPG kalibrasyonunu tamamlayamıyor.


kalibrasyon yarım kalınca nasıl bir hata mesajı veriyor?

ikincisi ms closed loop çalışıyor mu? lpg sistemlerinin kalibrasyonlarının temelinde closed loop çalışma sonucunda benzin ecusunun ne kadar düzeltme yaptığını görüp, ona göre kendi zaman çarpanını belirlemek var..

closed loop yoksa, enjeksiyon süresi değişmiyorsa bir anormallik görüp yarıda kesiyor olabilir..

1.8 motor / 4 silindirde, 3 mm nozzle ile lpg süresi çok düşük olur, atikerin solenoidlerinin açma kapama zamanları biraz fazla o nedenle sıkıntı olabilir..

önerim 2.5 mm nozzle ve 1 bar basıncı denemen

rölantide lpg enjeksiyon süren 4 ms altına düşmesin şimdilik, duruma göre basınç açıp düşürülebilirde..

wideband mevcut di mi?

ReSuL
13-06-2014, 10:19
Yazdığını okudumda, msle lpgyi süremiyormusun? Yani ms direk lpg enjektörünü kontrol edecek şekilde.


Dogrudur abicim ms ile lpg yi suremiyorum.. atesleme ms de enjektorler orjinal beyinde surdugumde lpg ile sikintisiz calisiyor..

ReSuL
13-06-2014, 10:29
kalibrasyon yarım kalınca nasıl bir hata mesajı veriyor?

ikincisi ms closed loop çalışıyor mu? lpg sistemlerinin kalibrasyonlarının temelinde closed loop çalışma sonucunda benzin ecusunun ne kadar düzeltme yaptığını görüp, ona göre kendi zaman çarpanını belirlemek var..

closed loop yoksa, enjeksiyon süresi değişmiyorsa bir anormallik görüp yarıda kesiyor olabilir..

1.8 motor / 4 silindirde, 3 mm nozzle ile lpg süresi çok düşük olur, atikerin solenoidlerinin açma kapama zamanları biraz fazla o nedenle sıkıntı olabilir..

önerim 2.5 mm nozzle ve 1 bar basıncı denemen

rölantide lpg enjeksiyon süren 4 ms altına düşmesin şimdilik, duruma göre basınç açıp düşürülebilirde..

wideband mevcut di mi?

Abi wideband var... bilindigi uzere kalibrasyon yaparken arac otomatik olarak benzine ve lpg ye gecis yapiyo.. kalibrasyon esnasinda benzine gecince araba stop ediyo..

Bildigim kadariyla closed loop da o2 sensorunden correction veriliyo.. yanlissa suzeltin lutfen.. biz ego correction i acmadik..

Benim sikinti olarak gordugum (yaniliyor olabilirim) lpg kalibrasyon yaparken 3000 devirdeki benzinenjektoru sayimi rolantidakiyle hemen hemen ayni.. ve yine sikinti olarak gordugum bi nokta da basinc varken 3000 devir ve basinc yokken 3000 devir de farkli yakita ihtiyac var aceba lpg deki yakit haritasinda bu anlamda bi eksiklikmi var... manifold basincini olcen bi map sensoru sistemde var ama ben bununlpg de ne is yaptigini henuz cozemedim..

yavuz364
13-06-2014, 10:32
Ms ile nie süremiyorsunuz ya ?

Ms in enjektör sinyal çıkışlarını direk olarak LPG nin de enjektör sinyal girişlerine bağlayın..
Orjinal enjektörlerin ve LPG enjektörlerinin + kontaklarını da bi röleye girin. Bu röleyi de LPG düğmesine ve MS in Tableswitch girişine bağlayın..

LPG yi açtığınızda MS harita değiştirecek ve Milisaniyeler direk olarak LPG enjektörüne göre olacak. AFR ve Avansı bile farklı ayarlicaksınız.. Orjinal LPG beyni de basıncı flan kontrol etsin işte :) Yada söküp atın benim yapacağım gibi..

ReSuL
13-06-2014, 10:51
Ms in tableswitch i nedir ne ise yarar bilmiyom acikcasi ama ben su an araya enjiktorleri orjinal beyine surebilmek icin bi anahtar koydum lpg ye gecince arac dugmeyi kaldiriyorum benzin enjektor sayimlarini orjinal beyinden okuyo ve arac calisiyo yuruyo.. ms1 extra kullaniyoruz atesleme ve enjektor haricinde ms hicbiseyi kontrol etmiyo orjinal beyin yonetmeye dewam ediyo

yavuz364
13-06-2014, 10:59
Şu şekilde yapabilirsiniz ama çok detay bilmiyorsanız hiç uğraşmayın o zaman :)
MS1/Extra Hardware Manual (http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Hardware_Manual.htm#mapswitch)

Ms in tableswitch i nedir ne ise yarar bilmiyom acikcasi ama ben su an araya enjiktorleri orjinal beyine surebilmek icin bi anahtar koydum lpg ye gecince arac dugmeyi kaldiriyorum benzin enjektor sayimlarini orjinal beyinden okuyo ve arac calisiyo yuruyo.. ms1 extra kullaniyoruz atesleme ve enjektor haricinde ms hicbiseyi kontrol etmiyo orjinal beyin yonetmeye dewam ediyo

ReSuL
13-06-2014, 14:48
Table switch i cozdum iki ayri fuel yada ignition map leri arasinda gecis yapiyo.. ama bu benim sikintimi sanirim su an cozmez yalniz cloose loop u denemek lazim ilk once o is kafama yatti.. table switch i de yazdim bi koseye :)

XSi
13-06-2014, 17:12
Abi wideband var... bilindigi uzere kalibrasyon yaparken arac otomatik olarak benzine ve lpg ye gecis yapiyo.. kalibrasyon esnasinda benzine gecince araba stop ediyo..

Bildigim kadariyla closed loop da o2 sensorunden correction veriliyo.. yanlissa suzeltin lutfen.. biz ego correction i acmadik..

Benim sikinti olarak gordugum (yaniliyor olabilirim) lpg kalibrasyon yaparken 3000 devirdeki benzinenjektoru sayimi rolantidakiyle hemen hemen ayni.. ve yine sikinti olarak gordugum bi nokta da basinc varken 3000 devir ve basinc yokken 3000 devir de farkli yakita ihtiyac var aceba lpg deki yakit haritasinda bu anlamda bi eksiklikmi var... manifold basincini olcen bi map sensoru sistemde var ama ben bununlpg de ne is yaptigini henuz cozemedim..

Yakit ihtiyaci devirle alakali degil zaten senin gordugun enjeksiyon suresi her iki devirde bir yakit puskurtulen sureyi ifade eder..

Sureyi belirleyen motorda olusan yuk/iceri giren hava/icerde olusan basinctir..

Dolayisiyla rolantide 3 ms goruyorsan 3000 devirde de 3 ms gorebilirsin bu normal bi durum..

Ego correction yoksa kalibrasyon yapamamasi normal, lpg programindaki map tablosunu manuel yapman gerekir..

Veya closed calistirabilirsen o daha iyi..

Buyuk enjektor olmasi benzin suresinin cok dusuk olmasi problem degil, zaten lpg surelerini lpg ecusu belirleyecek lpg de saglikli calistirabilirsin..