PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2001 Civic EK Kasa Aşırı Şarj Sorunu



ardaydn
15-06-2014, 02:11
Arkadaşımın Güvenlik Paket ies aracının çözemediğimiz bir problemi var. Araç geçenlerde gaza basınca ABS lambası yakmaya başladı rolantide söndü gaza basınca yanıyo rolantide sönüyo bunu sürekli yaptı aküyü ölçtürdük araç 14 - 14.50 şarj etmesi gerekirken 18 - 18.48 civarında fazla şarj ediyodu. Şarj dinamosunun konjektörünü değiştirdik problem çözüldü tabi 10 gün problem çıkarmadı dün yine yaptı bu sefer akü lambasıda yaktı. Konjektörü tekrar değiştirdik bu sefer problem çözülmedi başka akü taktık ışık yakmayı bıraktı aküyü ölçtük 13 civarı şarj ediyodu dip gaz yapınca max. 14.48 de kaldı aracın üzerinde ki akü ''Varta'' markaydı ve şiş duruyodu zaten gittim sıfır yetkili bayiden ''Varta'' sıfır akü aldım yeni akü ile ölçtük gayet normal çıktı max. gaz yapınca da yine 14.48 çıktı problem çözüldü fakat 2 saat sonra yolda giderken araba akü lambasıyla ABS yaktı direk servise tekrar götürdüm ve bu sefer bi anlam veremediler çünkü konjektör sıfır akü sıfır ki pasif bi marka değil şarj dinamosunu komple değiştirmek gerekiyo ama çözülmezse boşa değişmiş olucak dendi. Aracı eve garaja çekmeye giderken akü ve ABS lambası yanıyodu petrolde sigara almak için stop ettim binip çalıştırdığımda çok ilginçtir hiç bişey yok hata sıfır. Problem nedir ne değildir bi anlam veremiyoruz serviste anlam veremiyo araçta ne ses sistemi var ne de başka bişey araç 97 binde hiç LPG takılmadı. Başına gelen yada etrafında ki birinin başına gelmiş olan varsa yardımcı olsun çünkü bu arıza çok can sıkıcı fazla şarj akıl almaz zararlara yol açıcak diye korkuyoruz.

timucintt
15-06-2014, 02:59
bana daha çok konjektör bozulduğunda aşırı şarj etmesinden dolayı abs beynine veya sensörlerine zarar vermiş gibi bir izlenim yarattı bu arıza... komple sistemin ve sensörlerin check edilmesi lazım bana göre...

ardaydn
15-06-2014, 14:33
Biz arıza ilerlemeden bunu ilk yaptığında servise gittik ABS beyni başka bir ies te denendi bişey çıkmadı ABS sağlam hatta petrolden sonra bu arıza yapmadığı için ABS`yi denedim gayet güzel çalışıyodu servistekilerde bizde bi anlam çıkaramadık normalde konjektör değiştiğinde düzelmesi gerekiyo birçok Civic`te oluyomuş bu sıkıntı ama bizimkisinin yaptığı sıkıntı ile ilk defa karşılaşıyolar

bymurat___61
18-06-2014, 00:28
MANUELDEKI trouble shootınglerı ıncelemnızız tavsıye ederım. sorun cok garıp

ardaydn
23-06-2014, 01:38
MANUELDEKI trouble shootınglerı ıncelemnızız tavsıye ederım. sorun cok garıp
Problem şarj dinamosu. Değişimi yapılarak çözüldü. Fiyatını merak edenler yetkili servis fiyatı 2050 TL fabrikada dahil yok Japonya`dan sipariş üzerine getiriliyor gücümüz ona yetmediği için orjinal çıkmasını aldık 300 lira