Orijinalini görmek için tıklayınız : m50b20 - m52b28
Herkese keyifli forumlar...
m50b20 tek vanoslu motorumu m52b28 tek vanos ile değiştirmek istiyorum.
2 tane bmw ustam tesisat değişmeye gerek olmadığını söylüyor, çıkmacıları aradğımda ise tesisatında komple değişmesinin gerektiğini söylüyor.
Fiyat konusunda da bi tutarlılık yok birisi faturalı düzgün motora motorumu almadan tesisatla birlikte 7000 civarı diyor diğeri ise motorumu alıp üste 12bin diyor :) kafam çok karıştı aynı şekilde swaplayan kişiler yardımcı olabilirse çok teşekkür ederim.
FurkanElsiz
09-07-2014, 18:54
stroker da düşünülebilir. forumda da konusu vardı, Eray Yümsel'e danışabilirsin
Dctrlprn
09-07-2014, 18:57
Motoru alıp üstüne 12 bin isteyen olayı biraz abartmış gibi değil mi ?
Trance-R
09-07-2014, 19:07
Eray abi ve diğer tüm BMW'ciler durumun hakkında bilgi yazar ;)
Sakın motor alayım, motor satayım deme... Kazıklanma.
2.0 sıralı 6 motorla, çok güzel oynamalar ve güzel güçler yakalanmakta, acele etme sakın.
burkaykalyon
09-07-2014, 19:09
Swap yerine stroker yapman daha mantıklı olur. He illa swap yapacaksan da M52B28 yapma daha güçlü bir şey yap ki değsin.
Fiyatlara gelince. Herkesten BMW motoru da alma. Aracın üzerinde çalışır durumda gör. Söktür al. M50B20 motorun ortalama fiyatı durumuna göre 4000-5000 arası değişebilir. Üste 12 bin lira isteyen çok uçmuş. :) Şanzımanlı tesisatlı standart beyinli E46 M3 motoru var 17 bin liraya :)
Eğer ki düşündüğüm bordo renkli E34 Touring'in sahibiysen M52B28 ile harcama o arabayı. :) Ya üzerindeki motorla oyna(stroker vs.) ya da daha sağlam bir motor koy.
babam normalde tamirci ancak ağırvasıta yapıyor. strokerda rektefiyeciye sorduğumda hararet yapar sürekli diyor.
Swap yerine stroker yapman daha mantıklı olur. He illa swap yapacaksan da M52B28 yapma daha güçlü bir şey yap ki değsin.
Fiyatlara gelince. Herkesten BMW motoru da alma. Aracın üzerinde çalışır durumda gör. Söktür al. M50B20 motorun ortalama fiyatı durumuna göre 4000-5000 arası değişebilir. Üste 12 bin lira isteyen çok uçmuş. :) Şanzımanlı tesisatlı standart beyinli E46 M3 motoru var 17 bin liraya :)
530 düşündük ancak işletme ile ilgili daha fazla vakit ve nakit ayırmam gerekiyor. %30 motor gücü sınırını aştığı için aracın dışarıya verdiği sesti vs.vs. bunlarında mühendis tarafından onaylanması gerekiyormuş ancak 28 motorunu direk takıp işletebiliyorum projesiyle.
aynen bordonun sahibiyim.
burkaykalyon
09-07-2014, 19:15
Swap işi kolay iş değil. Fazlasıyla nakit ve vakit gerekiyor. Üçe beşe bakacaksan o külfete girme. Ya cebinde sağlam para olsun(15 bin lira mesela) gir en baba motoru swapla. Ucu ucuna işlem yapacaksan değmez M50'den M52B28'e geçmek. Benim fikrim bu. :)
Swap işi kolay iş değil. Fazlasıyla nakit ve vakit gerekiyor. Üçe beşe bakacaksan o külfete girme. Ya cebinde sağlam para olsun(15 bin lira mesela) gir en baba motoru swapla. Ucu ucuna işlem yapacaksan değmez M50'den M52B28'e geçmek. Benim fikrim bu. :)
benim amacım araçla yarışa katılmak kalkış yapmak vs.vs. değil benim amacım 20 nin hantalığını bi nebze 28 ile çözmek.
burkaykalyon
09-07-2014, 19:22
Tek çözümün standart motorunu güçlendirerek devam etmek. Stroker yap bence. Hararet sorunu vs. ben hiç duymadım açıkçası. Daha bilgili olanlar yanıt verecektir.
Tek çözümün standart motorunu güçlendirerek devam etmek. Stroker yap bence. Hararet sorunu vs. ben hiç duymadım açıkçası. Daha bilgili olanlar yanıt verecektir.
bende duymadım 1-2 araca denk geldim. kafamı çok karıştırdılar sanayideki ustalardan tutda çıkmacılara kadar.
burkaykalyon
09-07-2014, 19:37
Şu araca dokunma bence :) Herşeyiyle müthiş duruyor. Maşallah...
Connecting site... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hayran-kalacaksiniz-171146813/detay/)
Aracı kesinlikle satmak için almamıştım yeterince masraf yaptım ancak 525 aracımdan sonra kalkıştaki hantalığından sonra satılığa çıkardım satmakta işime gelmiyor açıkcası birdaha bulamam diye. Bakalım yarın babamın arkadaşıyla konuşcaz işimizi halederse satılıktan kaldırcam.
SC tak hantalığı atar
sc derken hocam ?
swap yapmaktansa stroker yapmak daha mantıklı bence en azından işletme vs derdin olmuyacak ve motoru baştan yaparken ufak tefek dokunuşlarla bu güçleri bir tık daha üst seviyelere taşıyabileceksiniz. Stroker yapılıpta hararet yapmayıda ilk defa sizden duydum. Tabi bu durum motoru toplayan ustlarla ilgili olabilir doğru parçaları kullanmayarak yapılan uygulamadan doğabilecek bir durum tabi bunu bende daha bilgili arkadaşlar daha net bilgi vericeklerdir.
Bence siz m50b30 strokeri araştırın 525 aracınızdan sonra daha bir zevk verir.
m30b35 namı diğer bigsix reyizi buna işletebiliyorsanız ve o motoru bulabilirseniz,çok çok eğlenceli olur. Şahsen çok istemişimdir bigsix sahibi olmak ama yakıtından korktuğumdan alamadım. Gittim 2 katı fiyata dizel aldım hala yanyan giden bi bavyeralı görünce içimde bi acı olur.
Şükrü ustaya sordunuz mu ?
SerkanYazgan.
10-07-2014, 01:16
Motora o kadar para vereceğine stroker yaparsın, hem 328 den hızlı olur hemde motorun sıfır olur. Kaliteli parçaları kullansan bile motor parasından düşüğe yaptırırsın.
stroker daha mantıklı aldığın motorun sağlığı ne durumda olucak. tabi birde sonuçta kullanılmış belli km de olucak, işletmesiyle uğraşacaksın.Stroker yaparsan 8-9 bin liraya sıfır motorun olur.
Ayrıca 1 sene kadar stroker 2.5 e34 e bindim hararetle ilgili sıkıntım olmadı. Hatta aynı motor daha sonra turbo oldu :).
değerli bilgileriniz için hepinize teşekkür ediyorum. stroker 5 binliri diyor sükrü usta
Trance-R
10-07-2014, 19:11
2.8 yapılacaksa, 2.5 emme koymayı unutma mesela :) benden ufak bir tavsiye ;)
ayrıca,
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/87986-bmw-6-silindir-stroker-yapimi-20-convert-25-28-30-a.html
konuyu incele lütfen...
o konuyu ezberledim :D saolsun Eray Yümsel en güzel şekilde anlatmış
değerli bilgileriniz için hepinize teşekkür ediyorum. stroker 5 binliri diyor sükrü usta
edit : 5-7 binlira arası diyor. başka bir arkadaşımın ustasıda aşşağı yukarı rakam o diyor.
h.guroglu
10-07-2014, 21:06
elinde taş gibi dünyanın en sağlam blokalarından biri olan m50 var neden m52 gibi hararete yatkın bi motora geçtiğini anlıyamadım.
aracını sanal ortamdan biliyorum arkadaşların dediği gibi yazık olur o araca bu arada hararet yapar diyen rektifiyeciyle karşılaşırsan koşarak uzaklaş ondan okadar diyim.
senelerdir bmw camiasını içindeyim bu zamana kadar gerek kendim gerek arkadaşlarımın araçları stroker yaptık canını alıncaya kadarda gazladık ne hararet yaptı nede kol piston çıkardı
şu durumda senin yapıcağın en mantıklı olay motor içini 2,8 toplayıp üstkapağı emme manifoldu enjektörler (chipte yapılabilir) gaz kelebeği ni 25 ile değiştirip takribi 200 hp lerde sorunsuzca gazlamak olur zaten aracın kendi bloğuna strok yaptıktan sonra ruhsat vs. işleriylede uğraşmıcaksın bu dediğim işlemlerden sonra inanki çok çok eğlenceli bir araç olucaktır tecrübe ile sabittir ;)
Dctrlprn
10-07-2014, 21:09
elinde taş gibi dünyanın en sağlam blokalarından biri olan m50 var neden m52 gibi hararete yatkın bi motora geçtiğini anlıyamadım.
aracını sanal ortamdan biliyorum arkadaşların dediği gibi yazık olur o araca bu arada hararet yapar diyen rektifiyeciyle karşılaşırsan koşarak uzaklaş ondan okadar diyim.
senelerdir bmw camiasını içindeyim bu zamana kadar gerek kendim gerek arkadaşlarımın araçları stroker yaptık canını alıncaya kadarda gazladık ne hararet yaptı nede kol piston çıkardı
şu durumda senin yapıcağın en mantıklı olay motor içini 2,8 toplayıp üstkapağı emme manifoldu enjektörler (chipte yapılabilir) gaz kelebeği ni 25 ile değiştirip takribi 200 hp lerde sorunsuzca gazlamak olur zaten aracın kendi bloğuna strok yaptıktan sonra ruhsat vs. işleriylede uğraşmıcaksın bu dediğim işlemlerden sonra inanki çok çok eğlenceli bir araç olucaktır tecrübe ile sabittir ;)
Bunlara ilave olarak swap yapsan alıcagın motorun içini bilmiyosun kaç km de kimler tarafından toplandı meçhul. ruhsat vs cabası olucak. En güzeli stroker.
edit : 5-7 binlira arası diyor. başka bir arkadaşımın ustasıda aşşağı yukarı rakam o diyor.
Kel usta iyi is yapar fazla Üzmez. Map li bi 2.8 sesi mükemmel olur :D
commando06
11-08-2014, 14:06
m50b20 yi b28 cevırmen ıcın ıhtıyac duyacagın tum malzemeler bende mevcut hemde akısmetre emme manıfoltu egzost manıfoltu dahıl
gerısını saten bılyosundur
hepsını sana 3500tl ye verırım gerısıde rektefecıne ve ustana kalmıs
ve bu ıslemı yaparkende ne tesısatla oynarsın nede baska bıseyle sadece bı akısmetrenın fıslerı uymuyo sanırım onuda ıkı dakkada cozecek bır suru elektrıkcı var
bu kadar basıt
ama b30 yapacam dersen m54b30 krank kullanman gerekıyor ki biz bunu yapmak ıstedık krankla ılgılı sıkıntı yasadık yapanlar varmıs ama bız beceremedık
en saglıklısı b28 yapmak orjınal sanzıman ve dıf ıle kullanmak benım dıyen 28 leri haşat etmek ve 530 ları terletmek
ve bu ıslemlerden sonra hararet yaparsın yok soyle olur yok boyle olur ınanma bunlara
ben o ısı becerememın sanayice versiyonudur bu...
MARJINAL_SUFI
12-08-2014, 11:09
commando 06 rümuzlu arkadaş önemli bir noktaya değinmiş..
evet stroker ile çok daha keyifli bir makina olur zira : orj. 3.28 e göre az da olsa kısa oranlı şanzuman ve en önemlisi 3.45 dif ile çok daha atak çok daha canlı olur ..
inanması zor gelebilir ama : son viteste 3.45 difolu 3.20 bazı periyotlarda 2.93 difolu 28 den iyi idi.. yani orj şanzuman 3.45 son dişli ile 5. viteste çıldırır makina.. :)
tek handikap 28 e göre kürdan gibi kalan aks lar olur .. amiyane tabir ile : 0 çizmek 3 pedal vs vs yapılmaz ise yada extra zorlanmazsa araç kalkışlarda falan bir sıkıntı olmaz kanaatimce.
Eray yümseli örnek al m50 motora stroker yap yetmedimi turbola
Sierra Rs
12-08-2014, 13:44
Geçen de sahibinden.com'da M54B30 görmüştüm komple 6.000 gibi bi rakam yazıyordu BMW den anlamam ama belki işini görür bi bak istersen..
M52 ile ugrasma direk turbo enjektor beyin turbo manifold u 0.5 0.6 bar motor swap tan daha kolay daha az maliyet olacaktir
commando06
15-08-2014, 14:06
commando 06 rümuzlu arkadaş önemli bir noktaya değinmiş..
evet stroker ile çok daha keyifli bir makina olur zira : orj. 3.28 e göre az da olsa kısa oranlı şanzuman ve en önemlisi 3.45 dif ile çok daha atak çok daha canlı olur ..
inanması zor gelebilir ama : son viteste 3.45 difolu 3.20 bazı periyotlarda 2.93 difolu 28 den iyi idi.. yani orj şanzuman 3.45 son dişli ile 5. viteste çıldırır makina.. :)
tek handikap 28 e göre kürdan gibi kalan aks lar olur .. amiyane tabir ile : 0 çizmek 3 pedal vs vs yapılmaz ise yada extra zorlanmazsa araç kalkışlarda falan bir sıkıntı olmaz kanaatimce.
evet bendede soru ısaretıdır o aks meselesı ve frenler...
MARJINAL_SUFI
17-08-2014, 21:51
evet bendede soru ısaretıdır o aks meselesı ve frenler...
frenlere dair endişe duymaya gerek yok diye düşünüyorum..
çünkü e36 durmaz :) hele hele 9 inç jantlar genişleyen lastik tabanları ile ( tüm e36 larım öyle idi ) sanki araba henüz ters ivme hissettirmeden bile abs devreye girer :)
20 ile 28 in kaliperleri disk çapları da aynıdır zaten.. yani 28 20 den daha iyi durmaz..
commando06
18-08-2014, 08:13
acaba bu durum e34 lerdede aynımı
MARJINAL_SUFI
22-08-2014, 00:48
e36 ya dair ahkam kesecek kadar bilgi sahibi olduğumu düşünüyorum.. lakin e34 için bunu söylemem pek mümkün değil..
dolayısı ile : bilemiyorum e34 lerde öylemidir.. ancak e46 da durum çok farklı mesela 3.xx lerin hepsine kıyas ile : 3.30 un arka diskleri devasadır..
yani bir e46 nın sadece arka disklerine bakarak 3.30 olduğunu anlamak işten bile değildir.. fren performansıda ona keza..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.