PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : klima hararet sorunu



Slipshod
18-08-2014, 16:01
herkese merhaba arkadaşlar. bir hafta kadar önce devirdaim arızalandığı için hararet yapıp conta yaktık. conta devirdaim termostat fan müşürü antifriz ilave edilerek değişti triger seti yenilendi sökülmüşken. sorun bundan sonra başladı. araç sürekli yüksek hararette çalışıyor. bunu da klima açıkken yapıyor. klima kapalıyken 92 -95 civarı çalışıyor klima açınca 100 civarına çıkıp devam edilirse kırmızıya geliyor. 3 senedir araç bizde hiç böyle bi sorun yaşamadık. sürekli 85-93 civarı çalışırdı araç daha 100e geldiğini görmüşlüğüm yoktur. sorun neden olabilir arkadaşlar sizce. araç opel vectra b 1.6 teşekkürler

Osman Bahadır
18-08-2014, 16:08
Klima gazı yakın zamanda değiştirildi veya ilave edildi mi?

Slipshod
18-08-2014, 16:16
klima gazı değişimi ya da ilavesi olmadı fakat yaklaşık 1 ay kadar önce klima yolda ilerlerken birden normal fan gibi üflemeye başladı. ustaya gösterdik klimanın alttan bi soket gibi bişeyi çıkmış yerinden takınca klima eskisine döndü klimayla ilgili tek sorun bu oldu.

Slipshod
18-08-2014, 16:17
bu klima soketi olayından sonra araçta herhangi bir hararet sorunu yaşanmadı.

Osman Bahadır
18-08-2014, 16:26
O zaman sorun klima kaynaklı değil, klimanın ilave yüküyle belirginleşen bir sorun. Muhtemelen uzun bir yokuş sonrasında da aynını yapacaktır.

Termostat veya müşürde sorun olabilir. Yeni takılanlar arızalı veya yanlış olabilir. Müşürün testi kolay. Fanı hangi derecede açtığına bakarsınız. Termostatı da motor ısınırken termostat çıkışı radyatör su hortumunun hangi dereceden sonra ısındığından anlayabilirsiniz sökmeden.

EREN34
18-08-2014, 16:34
Arac sogukken marsa basip fana bakin. Donmedigini gordukten sonra klimayi acip dana bakin. Klima ile birlikte fanin calismasi gerek.

Fan rolelerini degistirin, ucuz parca, kafaniz rahat olur. Fan 2. kademe calismiyorda olabilr

Slipshod
18-08-2014, 16:35
vectralarda ön ve arkada olmak üzere çift fan mı var yoksa tek fan çift kademeli fan mı var bir bilginiz var mı bu konuda. acaba diyorum klimanın fanı devreye girmiyor da hararet mi yapıyor araç? ben şu an klimaya yoğunlaşmış durumdayım. düz yolda denedim klima kapalıyken 92 93 civarındayken klimayı açınca 100e kadar geliyor. tüm bu conta triger devirdaim termostat değişimi esnasında klima fanı tesisatı zarar görüp devre dışı kalıp tüm bu işlemlerden sonra böyle bir sorun olması bu yüzden olabilir mi acaba. usta da anlayamıyor sorunu işin sinir bozucu tarafı da o. contayı istanbul dönüşü yaktık 2 hafta sonra tekrar istanbula gidiyorum aynı şey tekrar başıma gelmesin :) gittiğim güzergahta manisa tarafında sabuncubeli yokuşları var böyle gidersem araba kesin conta yakar orda eminim

Slipshod
18-08-2014, 16:37
birazdan aşağıya inip bakıcam motor soğukken fan dönüyor mu motor soğukken klima açılınca fan açılıyor mu. sanırım anlamanın tek yolu bu. çalışsa bile tam devrinde dönmediği ihtimali de olabilir. sanırım fan rölelerini dediğiniz gibi yenilemekte fayda var

EREN34
18-08-2014, 16:43
Vectra larda daha dogrusu opel grubu genelde tek fan cift kademe yapiyor. Kolay gelsin

Slipshod
18-08-2014, 16:46
Vectra larda daha dogrusu opel grubu genelde tek fan cift kademe yapiyor. Kolay gelsin

teşekkür ederim :) motor soğukken klima açıldığında fan dönmüyorsa ikinci kademe cortlaşmış o zaman :) sorunun kaynağı belli olduğunda tekrar burdan paylaşıcam çok sağolun herkese

XSi
18-08-2014, 19:18
geçen hafta sıcaklarda bende de aynı sorun oldu, kışın 90 civarında dolaşan hararet özellikle klima açınca 100 u gectı, kırmızıya yaklastı..

radyatör temizliği yaptırmayı düşünüyorum

bad cat
18-08-2014, 20:06
dün de benim aracım hararet yaptı. aracın sigortaları röleleri hepsi tam ancak servis beyinden fanın açması için komut gelmediğini söyledi. hararet müşürü kontrol edildi sağlam. beyin elektronikçi arkadaşa teslim edildi yarın belli olur sorun. sizin ki de böyle bişey olabilir mi acaba ?

Slipshod
18-08-2014, 20:38
az önce arabanın yanına indim motor soğukken klimayı açıp fan çalışıyo mu kontrol ettim ön ve arkada olmak üzere iki tane fan varmış ikiside çalıştı. fanlarda sıkıntı yok ama devrinde mi dönüyor onu bilmiyorum. yaklaşık 30 km yol yaptım az önce klima kapalı hararet 90-91de sabitti. bir şey dikkatimi çekti klima radyatörü önde olduğu için baya kirliydi ara boşlukları tıkanmış gibiydi. bu yüzden öndeki ikinci fanın motor radyatörüne faydası olmadığını bu yüzden hararet yaptırdığını düşünüyorum. yani detaylıca anlatıcak olursam tahminim motor klima kapalıyken kendi başını kurtarıyo termostat açıyo yetmediği yerde radyatörün fanı devreye girip soğutmayı sağlıyo fakat klimayı açınca ikinci fana ihtiyaç duyuyor fakat soğutma radyatörüne klima radyatörü tıkalı olduğu için hava gitmiyor tek fan da soğutmaya yetmiyor diye düşünüyorum. sanırım klima radyatörüne dıştan bi temizlik lazım siz ne dersiniz

EREN34
18-08-2014, 21:10
az önce arabanın yanına indim motor soğukken klimayı açıp fan çalışıyo mu kontrol ettim ön ve arkada olmak üzere iki tane fan varmış ikiside çalıştı. fanlarda sıkıntı yok ama devrinde mi dönüyor onu bilmiyorum. yaklaşık 30 km yol yaptım az önce klima kapalı hararet 90-91de sabitti. bir şey dikkatimi çekti klima radyatörü önde olduğu için baya kirliydi ara boşlukları tıkanmış gibiydi. bu yüzden öndeki ikinci fanın motor radyatörüne faydası olmadığını bu yüzden hararet yaptırdığını düşünüyorum. yani detaylıca anlatıcak olursam tahminim motor klima kapalıyken kendi başını kurtarıyo termostat açıyo yetmediği yerde radyatörün fanı devreye girip soğutmayı sağlıyo fakat klimayı açınca ikinci fana ihtiyaç duyuyor fakat soğutma radyatörüne klima radyatörü tıkalı olduğu için hava gitmiyor tek fan da soğutmaya yetmiyor diye düşünüyorum. sanırım klima radyatörüne dıştan bi temizlik lazım siz ne dersiniz

Gereksiz bir işlem olur derim. Klima radyatöründeki durum klima soğutma performansından başka hiç bir şeyi etkilemez. Klima açılınca 2. fanın çalışması, klima radyatörüne dönüş yapan gazı soğutmak içindir. Yani öndeki fan sadece klima radyatörü içindir. Su radyatörüne bir etki beklentisi yoktur.

Anladığım kadarıyla sorun su devirdaym hızında. Klima motora ciddi bir yük. Hararetin yükselmesinin sebebi suyun yeteri kadar soğumaması yada devirdaym problemi.

Ben olsam,

1) Su radyatörünü kontrol ettirir, gerekirse değiştirirdim. "Şişleme" denilen işlemlede tıkanıklık giderilebilir ama ben her zaman değiştirme taraftarıyımdır.
2 ) Kalorifer peteğini kontrol ettiririm. ***** su ordanda dolaşıyor.
3) Her ikiside olması gerektiği gibi ise, devirdaym pompasını değiştiririm.

Şimdilik aklıma gelenler. Geldikçede yazarım.

Slipshod
18-08-2014, 21:17
devirdaimden olsa klima kapalıyken de hararet sorunu olmaz mıydı? radyatör benimde aklıma geldi de gene aynı soru aklımda klima kapalıyken hararet sorunu yok. öğrendiğim kadarıyla yeni nesil radyatörler şişlenemiyomuş artık yanları plastik olduğu için sonradan su mu kaçırıyor yoksa başka bir sebepten mi ya da bu duyduğumun aslı astarı var mı bilmiyorum :)

EREN34
18-08-2014, 21:22
devirdaimden olsa klima kapalıyken de hararet sorunu olmaz mıydı? radyatör benimde aklıma geldi de gene aynı soru aklımda klima kapalıyken hararet sorunu yok. öğrendiğim kadarıyla yeni nesil radyatörler şişlenemiyomuş artık yanları plastik olduğu için sonradan su mu kaçırıyor yoksa başka bir sebepten mi ya da bu duyduğumun aslı astarı var mı bilmiyorum :)

Tam tıkalı olma durumundan bahsetmiyorum. Su gene devirdaym oluyordur ancak yarı tıkanıklık durum yada pompanın tam perf. çalışmaması motoru soğutmaya yeterken motorun yük altında artan hararetine cevap veremiyordur. Mesela dik bir rampada uzun süre arabayı kullanın o hararet gene olacaktır.

Şişleme işleminde radyatör kazanları sökülür. Şişlendikten sonra tekrar kapatılır. Güncel plastik kazanlı radyatörlerde şişlenebilir ama kimse yanaşmaz. ***** su sızdırmazlığı sağlaması zor oluyor. Eski tiplerde kaynak yapıyor ama yeni tiplerde kazan plastik olunca contaydı, tırnakları sıkı sıkıya bükmekti derken sorunlar yaşanabiliyor.

Slipshod
18-08-2014, 21:32
devirdaim yeni değişti contayla beraber de yeni takılan arızalı olabilir belki. bugün ustaya dedim de bunlar şişlenmiyor dedi tahminim doğruymuş.

XSi
18-08-2014, 21:36
makinalar ile sökmeden temizlik yapılıyor ya, yaptıran varmı etkisini gözüyle gören?

benim vectra 20 yaşında oldu artık nerdeyse.. radyatörün içi ne durumdadır kimbilir? temizlik iş görürmü?

Slipshod
18-08-2014, 21:45
bizim radyatör 3 senelik falan yeni takıldı antifriz kullanıldı devamlı onu da belirteyim de valla hocam eski taunusda şişletirdik binerdik de hiç denemedim bu yeni nesil radyatörlerde temizletmeyi. ustaların işine gelmiyor artık söküp temizlemek şişlemek. hemen sökelim yenisini takalım uğraşmayalım modundalar. yan kapaklar sökülmeden temizlemenin bir yolu çıkarsa deneyebilirim bende. tozu ilacı suyu vs var mı ki radyatör temizliğinin?

EREN34
18-08-2014, 21:51
devirdaim yeni değişti contayla beraber de yeni takılan arızalı olabilir belki. bugün ustaya dedim de bunlar şişlenmiyor dedi tahminim doğruymuş.

5k km'de bozulan devirdaym görmüşlüğüm var :)

XSi
18-08-2014, 21:58
bizim radyatör 3 senelik falan yeni takıldı antifriz kullanıldı devamlı onu da belirteyim de valla hocam eski taunusda şişletirdik binerdik de hiç denemedim bu yeni nesil radyatörlerde temizletmeyi. ustaların işine gelmiyor artık söküp temizlemek şişlemek. hemen sökelim yenisini takalım uğraşmayalım modundalar. yan kapaklar sökülmeden temizlemenin bir yolu çıkarsa deneyebilirim bende. tozu ilacı suyu vs var mı ki radyatör temizliğinin?

Makinalar var hem ondeki radyator hem kalorifer petegi icin kullaniliyor.. Sokmeden makinaya baglayip kimyasal ve su kullaniliyor..

Gercekten faydasi var mi ama bilmiyorum

Slipshod
18-08-2014, 22:04
5k km'de bozulan devirdaym görmüşlüğüm var :)
hocam bizim takılır takılmaz böyle şeyler yaşanmaya başladı :) takılalı 100 km olmamıştır. daha 4 gün kadar oldu

Makinalar var hem ondeki radyator hem kalorifer petegi icin kullaniliyor.. Sokmeden makinaya baglayip kimyasal ve su kullaniliyor..

Gercekten faydasi var mi ama bilmiyorum

araştırmak lazım aslında ne kadara yapıyorlar faydası var mıdır. gerçi ben küçük yerdeyim sayılır burda yapcaklarını sanmıyorum ama istanbul gibi yerde yapan bir çok yer vardır.

EREN34
18-08-2014, 22:10
hocam bizim takılır takılmaz böyle şeyler yaşanmaya başladı :) takılalı 100 km olmamıştır. daha 4 gün kadar oldu



Bence olay su radyatöründe ama devirdaym bozuk çıkarsada şaşırma. Herşey kısmet :)

Slipshod
18-08-2014, 22:28
zaten parçacıyla tartışmıştım eğer bir de sattığı parça arızalı çıkarsa cümbüş var buyrun gelin :D

commando06
19-08-2014, 17:57
klıma acıldıgında aracın yakıt ve hava emıslerı normalkınden farklı olur bunu beyın ayarlar
kompresorun verdıgı yuku mınımum hıssettırmek ıcın bıraz daha fazla yakıt puskurtur dıye bılıyorumkı bı forumda klıma kapalı ve acıkkenkı yakıt harıtasını gostermıslerdı ordan bılıyorum

yanma odasında normalden daha fazla yakıt yanacagından aracın sogutma suyu normalınden dah hızlı ısınır
ama bu hızlı ısınma sogutma sıstemı saglıklı bı aracta hararete sebeb olmaz
bence sogutma sıstemınızde aksi giden bıseyler var
ya hava tam olarak alınmadı yada bı yerlerde bı tıkanıklık var ya termostatınız tam acmıyor ya radyatorunuzde tıkanma var
v.s

Maxi
19-08-2014, 18:10
Klimayı açtığınız zaman klima radyatörü üzerinden (kondenser denir ona) ciddi bir sıcaklık dışarı atılmaktadır.
ev tipi klimalarda elinizi dış ünitenin fanına yaklaştırın fark yoktur, ciddi bir sıcak hava atılmaktadır.
biz içeride serinleriz ama bu dışarıya sıcak hava olarak aks eder.

Klima ve normal araç soğutma suyu radyatörleri arka arkaya olduğundan motor suyu çok daha çabuk ve fazla ısınır.
O yüzden klimayı açtıktan belli bir süre sonra fan 2. kademede otomatik çalışır ki araç hararet yapmasın.

Slipshod
19-08-2014, 18:53
Cevaplar için öncelikle herkese teşekkürler. Peki bu kondanserin dış gözeneklerinin tıkanması böyle bir soruna yol açabilir mi acaba. Hala bir ihtimal onun da etkisi olabilir gibi geliyor. Soğutma sistemi komple yenilendi radyatör hariç. Bir de öğrenmek istediğim şey bu iki fanın devir ölçümü yapılabiliyor mu. Kaç devir/dk olmalı mesela sağlıklı bir fanda.

Slipshod
20-08-2014, 13:40
Bugün sanayiye gidip kondanseri dıştan güzelce yıkattım gözenekleri açıldı fakat sorun devam etmekte. Aynı model bi radyatör bulup onunla deneme yapılacak sorun kesilirse radyatör değişimi devam ederse arabaya benzin döküp yakma işlemine geçicem :fire:

ErenDurmus
20-08-2014, 13:56
Ayni motor suyu ve yagı isinma olayi bendede olmustu .Kisa surede hararet artiyodu gecen gun ustaya goturdum Klima gazi ozelligini kaybetmis . Sisteme yag ve klima gazi basildi suan sikintisiz dolaniyorum klima acik . Bence gaza bayadir ellenmiyorsa bi baktirin derim ozelligini kaybedip eksilebiliyo . saygilar.

Maxi
20-08-2014, 13:58
bu sıkıntıyı "soğutma sistemi problemi" olarak görmelisin.
bunun içine radyatörler, sıcaklık müşürleri, termostat, su pompası, fan müşürü, fan , fan direnci falan giriyor.
hangisinde sorun var?
gerçekten 1 kerede çözmek şans işi.


geçen ay arkadaşın turbo alfaromeo 145 (q4 motoru takılmış olan) benzer sıkıntıya müdahale ettik. araba çok ısınıyordu.

önce daha önce takılmış olan dandik ne üdüü belirsiz fan yerine hayvan gibi çift kademeli alfaromeo guilletta fan taktık. biraz iyileşme oldu ama yetersiz.

sonra içerden kontrol edilebilen çift kademeli elektronik termostat taktık
istediğin gibi sıcaklık derecesini ayarlıyorsun
gene fayda etmedi hala sıkıntı var.
gazlayınca çabuk ısınıyor, klima açınca 100 dereceyi geçiyor.

sonra mekanik termostat söküldü, belki açmıyor belki az açıyor diye.
her ihtimale karşı mekanik termostatın içindeki termostat söküldü
artık suyun önünü kesen bir engelde yok
faydası oldu ama yeterli değil, hala klimayı çalıştıramıyorsun fazla ısınıyor motor.

geriye şu an su pompası kaldı
o değişecek bakalım heralde artık düzelir ki bundan ötesi "su yollarında tıkanıklık" olabilir mertebesine geçmek demek.

Slipshod
20-08-2014, 14:39
Termostatı devirdaimi fan müşürü değişti me olduysa ondan sonra oldu zaten 100 dereceyi görmeyen araba kırmızıya gelir oldu. Dikkatimi çeken bişey oldu genleşme kabına yukardan bi hortum bağlanıyor bu hortumu tutan çubuk gibi şey sanıyorum kırılmış. Yani hortum genleşme kabına bağlı ama gevşeklik var çekince çıkıyor mesela. Acaba başınç yapmayıp sıcaklığı o yüzden mi arttırıyor ya da başka bir olasılık triger seti komple değişti acaba kayışların gerginliği tam yapılmamış olup da devirdaim randımanlı çalışmıyor olabilir mi, mümkün mü böyle bir şey. Araç durduğu yerde denediğim kadarıyla klima açık olsa bile 92lerde kalıyor. 8-10 dk rolantide klima açık bekledim hararet yapmadı hiç.

Slipshod
20-08-2014, 14:52
Ayni motor suyu ve yagı isinma olayi bendede olmustu .Kisa surede hararet artiyodu gecen gun ustaya goturdum Klima gazi ozelligini kaybetmis . Sisteme yag ve klima gazi basildi suan sikintisiz dolaniyorum klima acik . Bence gaza bayadir ellenmiyorsa bi baktirin derim ozelligini kaybedip eksilebiliyo . saygilar.

cevabınız için teşekkürler :) klimasından çok memnunum soğutması güzel içerde üşütüyo tam kademeli çalışırsa. Klima gazı özelliğini kaybetmiş olsa soğutmasında sıkıntı yaşanır mı yoksa aynı şekilde soğutmaya devam mı eder?