Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor yaptirirken kapak neden taslandir?
Motorda herhangi bir sorun yokken arac hararet yapmamisken yeninden motor yaptirmak istersek (Ornek: Stroker kit) motor kapagi neden taslanir? Ya da neden taslanma ihtiyaci duyulur. Aciklama su sekilde kapagin altinda temiz bir yuzey elde etmek. Fakat taslanmadan solvent ile silinse temiz bir yuzey elde edilemez mi?
hararet yapmasada kullanımdan doğan eğrilik aşınma olur kapakda o yüzden taşlanması gerekir bildiğim kadarıyla.
illa her kapak açildiginda taslanacak diye bir zorunluluk yok. kontrolü yapilir, egrilik varsa taslanir.
Bulut Y.
08-09-2014, 08:10
Su kanallarin orda kirec camur birikim vs olmussada ustunden bi toz alinir
Osman Bahadır
08-09-2014, 08:10
Kontrolü yapılır, eğrilik yoksa silinir.
Ama kapak kapakçıya girdiği zaman kontrolünü yaptım, eğrilik yok, al-tak diye çıkmaz genelde. İlle de bi inceden alır, hem kapaktan, hem sizin cepten...
Kontrolü yapılır, eğrilik yoksa silinir.
Ama kapak kapakçıya girdiği zaman kontrolünü yaptım, eğrilik yok, al-tak diye çıkmaz genelde. İlle de bi inceden alır, hem kapaktan, hem sizin cepten...
içimden geçeni yazmışsın osman abi :)
Cevaplar icin tesekkur ederim beyler. Tahmin ettigim gibi imis.
Kapak egirligi kapagin uzerine metal levha koyularak olculmuyor mu? Oylese kapagi soktukten sonra kapakciya gitmeye gerek yok. Anlasildi... Ihtiyac olursa gideriz...
Bazen icimden bir sey diyor MaslakWarehouse'dan al sifir blogu hic ugrasma koy hybrid pistonu hic bir usta ile ugrasma kendi isini kendin hallet...
Osman Bahadır
08-09-2014, 10:19
Subaru sanırım araç.
http://www.importtuner.com/tech/impp_1007_cylinder_head_distortion_check/
Contaları iyice gözden geçirir, kontrole edersin. Sentille her açıdan toleransları kontrol edersin. Sorun yoksa yüzeyi temizler, takarsın.
Tabi bunu araçta evvelinde sorun yok diye varsayarak söylüyorum.
Garanti olsun diye temizlik pasosu gecilebilir egrilik yoksa..
Tezgahta komperatorle olculunce durum netlesecektir ne kadar paso gerektigi..
Subaru sanırım araç.
http://www.importtuner.com/tech/impp_1007_cylinder_head_distortion_check/
Contaları iyice gözden geçirir, kontrole edersin. Sentille her açıdan toleransları kontrol edersin. Sorun yoksa yüzeyi temizler, takarsın.
Tabi bunu araçta evvelinde sorun yok diye varsayarak söylüyorum.
Yillardir icimde bir stroker sevdasi vardi. Malzemeleri topladim sadece yerine koymak kaldi. Makinayi kullaniyorum bir sikinti yok Masallah...Fakat saglam kapak neden taslandigini anlamadigim icin sordum. Hepsini bakalim kontrol ederiz basladigimizda..
Herkese cevaplar icin tesekkur ederim.
fsunnetci
09-09-2014, 00:51
4 defa motor yaptırdım üst kapak taşlatmadım hiç :) hararet yapmadıysan üst kapak ile pek işin olmaz tekrar kullanabilrsin..
timuçin38
12-09-2014, 21:19
4 defa motor yaptırdım üst kapak taşlatmadım hiç :) hararet yapmadıysan üst kapak ile pek işin olmaz tekrar kullanabilrsin..
Bende taşlatmadım teg de. Fakat ilginç bir durum oldu. 2 sene önce motor rektefiye oldu. gözüm gibi baktım ne hararet ne su eksikliği oldu ama contada yanık oldu. kapağı sökerken bazı civataların torku düşüktü sanırım torklama hatası oldu. kapağı ve blok yüzünü ölçtürdüm hiç bir eğiklik v.s çıkmadı yeni conta aldım taktım düzgün sırası çapraz olarak torkladım hiç bir sıkıntı yok şuan :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.