PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Toyota Avensis 2.0 D4 Sorun



gan
23-09-2014, 12:48
2008 model Avensis 2.0 D4 benzinli olan aracın motorunda bir takım sıkıntılar vardı. Çoğunu halletik.
Ama su eksiltme olayı bir türlü çözülemedi. Toyota servisine de girdi. Sanayadeki ve Toyota servisindeki ustalardan hiç biri üst kapak contasının değişmesi gerektiği ile ilgili bir şey söylemedi.

Ama araç daha önce bir çok defa susus kaldı hararet yaptı ve contada sorun olma ihtimali yüksek çünkü daha önceden radyatör de değişti ve tüm bağlantılar kontrol edildi.

Bu araçlarla genelde ustalar pek uğraşmak istemiyor. Söylendiğine göre conta değişince sürülmesi gereken bir malzeme varmış bu da bir tek Toyota servisinde varmış (şehir efsanesi gibi). Ustalar ağız birliği yapmış gibi hepsi conta değişcekse serviste halledin diyor.

Araçta aynı zamanda kara düzen LPG var. Sıralı değil. Acaba LPG mi araçın motor ısısını çok yükseltiyor da su kaybı oluşuyor.

Su eksiltmesi gibi bir sorunun buradan tahmin etmesi zor biliyorum. Ama conta harici başka neden kaynaklanabilir.
Bir de bu D4 2.0 benzinli motorlarla uğraşmış bir servis/usta tavisyeniz varsa çok iyi olur.

levent
23-09-2014, 14:19
Direk enjeksiyondan dolayı sökmek istemiyor olabilirler, fsi larda da aynı durum mevcut çünkü :) serviste iyi fiyat çıkar ancak hiç değilse sorun nüksederse 1 yıl işçilik garantisi var bir de öyle düşünün.
Ihtimaller ise Conta önde dursa da Kapağı açınca altından ne çıkacağı belli olmaz :(

LPG yi iptal edip benzinde kullanınca da aynı sıkıntı var mı bir de?

gan
23-09-2014, 15:03
Benzinde bunu gözlemleyebilecek kadar uzun kullanmadım.
En kısa zamanda denerim iyileşme varsa yazarım.

Nightfish
23-09-2014, 15:07
Bu kasalarda LPG takılamıyor deniliyor. Çoğu firma da bu araca LPG takmak istemiyor. Sorun buradan kaynaklı olabilir mi ?

SHOCKİNG
23-09-2014, 15:16
Anlattıklarınıza bakılırsa conta yanık gibi görünüyor. İmkanınız varsa lpg sistemini conta değiştikten sonra sökün aynı problemi başka marka bir araçtada yaşadım. Lpg sistemi sıkıştırma yaptığı için hararet yükseliyor. Buda contanın yanmasına sebep oluyor.

gan
23-09-2014, 15:55
Bu kasalarda LPG takılamıyor deniliyor. Çoğu firma da bu araca LPG takmak istemiyor. Sorun buradan kaynaklı olabilir mi ?

Sıralı Lpg Sistemi takılamıyor. Eski sistem LPG adapte ediliyor. Ama hararet sorunu LPG'de olmuyordu sırf. Araç alındığından beri (o zaman lpg yoktu) araç yüksek sıcaklıkta çalışıyor fan hep devredeydi. Radyatörü değiştirince sorun çözüldü ama su eksiltmeye devam ediyor. Sorun contadan büyük ihtimal de servise de o kadar para vermek istemiyoruz.

levent
23-09-2014, 16:11
Bu kasalarda LPG takılamıyor deniliyor. Çoğu firma da bu araca LPG takmak istemiyor. Sorun buradan kaynaklı olabilir mi ?

Bildiğimiz sıralı LPG takılamaz. Direk enjeksiyon için üretilen LPi, LPDi kitler takılabilir.


Sıralı Lpg Sistemi takılamıyor. Eski sistem LPG adapte ediliyor. Ama hararet sorunu LPG'de olmuyordu sırf. Araç alındığından beri (o zaman lpg yoktu) araç yüksek sıcaklıkta çalışıyor fan hep devredeydi. Radyatörü değiştirince sorun çözüldü ama su eksiltmeye devam ediyor. Sorun contadan büyük ihtimal de servise de o kadar para vermek istemiyoruz.

Bence bir fiyat alın servisten, ona göre olmadı adam akıllı bir usta ile görüşün derim.