Orijinalini görmek için tıklayınız : e36 m50b20 soru(n)lar
Selamun Aleyküm
Geçen hafta Ankara'dan bir araç aldım hatta konu açtıydım hangi ustaya götüreyim diye saolsun yardımcı olan arkadaşlar vardı.Lakin araçta ufak çaplımı desem büyükmü gerçi bilmiyorum da sorun var.
1-) Motor sogukken yani ilk marşda gaz yemiyor ne benzinde ne tüpte.Anca ayagım gazda çalıştırırsam 2 bin devir civarında bir kaç dk ısındırdığımda bu sorun ortadan kalkıyor.Gaza basmamla tepki vermesi bir oluyor.
2-)Rolantide durmuyor araç ayağımı gazdan çektiğimde bazen 1000 devirin altına düşüyor titriyor sönecek gibi oluyor sonra kendiliğinen devir yükseltiyor düşüyor kalkıyor böyle devam ediyor.
3-)3500-4000 devir aralığında vites topuzu yerinde durmuyor sanki aşağıdan ona bişi değiyor gibi bi cızırtı geliyor
Şu sorunların giderilmesinde bana yardımcı olun lütfen.Tarsus ta yaşıyorum burda anlayan usta yok.Arabayı götürdüm birinin yanına anlattım bu yukarda yazdıklarımı adam cevap veremedi durdu durdu sonra bu araçların piyasası yok diye bi cevap türetti.Ondan dolayı bu konuyu açıyorum burdaki ustalara kalırsak arabayı şuan ki halinden beter edecekler
Aracınızda tüp olduğu için aracınızın katalitik konvertörü hasar görmüş olma ihtimailinide göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim, genelde araç yeni çalıştığında hava akışı rahat bir şekilde tahliye edilmesini müsaade etmediği için yapabilme ihtimali var. düzgün bir egzoz servisine gitmeniz gerekebilir. tüp olan araçlarda katalitik konvetörün kırılma ihtimali yüksek. tüp olmasa bile 100 bin km yada 2 yılda konvertörün değiştirilmesi önerilir.
İlk çalışmadaki sorunun büyük ihtimal ısı sensörü ile alakalı, motor ısısını düzgün okumadığından fazla yada az yakıt yolluyo olabilir
Rolantideki sorunun da, ya rolanti valfi yada akışmetre ile alakalıdır, bu parçaları kendin söküp yada söktürüp kontak spreyi ile temizleyip takarsan rolanti işini büyük ölçüde çözersin. Bunları yapmana rağmen çözülmezse aracın manifold vb bi yerden hava alıyor olabilir emmenin üzerine sağa sola su dökerek aracın çalışmasının değişip değişmediğini gözlemleyebilirsin
Vites koluda ters takılmış olabilir işten anlamayan ustalar malesef bunu yapabiliyor o zamanda şafta değiyor, vitesi boşa aldığınızda tam ortada mı yoksa biraz geride mi duruyo ona bakıp çözebilirsiniz
Yarın sabah kısmetse bu dediklerinizi yapacağım teşekkür ederim verdiğiniz cevaplar için.
Az önce fark ettim araba benzinde çalıştığında yine sönüyor ama 5-10 sn 1500 devirde çalıştığında ondan sonra rölantide sönmüyor lpg ye geçirdiğimde aracı yine sönüyor.İlla tam ısınacak öle geçecek gaza yoksa hareket etmiyor yarın bunları deneyeyim sorun devam edecekmi buradan yazarım
vites sorunu vites çanağından olabilir pek pahalı bir parça değil diye biliyorum.
vites sorunu vites çanağından olabilir pek pahalı bir parça değil diye biliyorum.
tam olarak emin olmamakla birlikte şöyle düşünüyorum sorun orada olsa her zaman yapmaz mı sadece 3500-4000 devir aralığında yapıyor normalde hiç ses yok
sorun devam ediyor akışmetre ve rolanti sensörü temizliği yaptım araba benzinde çalıştığında yine sönüyor ayağım gazda çalıştırırsam bıraktığımda rölantide duruyor bu seferde araba aşırı derecede sallanıyor.Gaza aldığımda direk stop ediyor araba
sorun devam ediyor akışmetre ve rolanti sensörü temizliği yaptım araba benzinde çalıştığında yine sönüyor ayağım gazda çalıştırırsam bıraktığımda rölantide duruyor bu seferde araba aşırı derecede sallanıyor.Gaza aldığımda direk stop ediyor araba
Kardeşim o zaman birde ateşlemeyi kontrol et araç rolantide çalışırken bobinleri tek tek sökerek motorun tepkisini bir ölç bobinlerde arıza olabilir
Güncel arkadaşlar sorunları büyük ölçüde çözdük şimdi kaldı biri önemli biri önemsiz 2 sorun (:
1. Örneğin 4000 devirde giderken arabayı boşa aldığımda sönüyor araba giderken stop ediyor bunu her zaman yapmıyor sanırım rölanti valfi değişecek yinede sizlerinde fikrini almak istedim.
2.Yol bilgisayarı yazıların yarısı var yarısı yok anakartı oynayınca yazılar geliyor geri gidiyor bunu yaptırabileceğim tanıdığınız uzman arkadaşlar varmı
güncel arkadaşlar az önce bıktırdı beni araba rölantide durmuyor yolda ha bire sönüyor
Maf sensörünü neyle temizlediniz ?
Maf sensörünü neyle temizlediniz ?
kontak spreyi ile hocam az önce videosunuda çektim biraz sonra paylaşırım yolda 2 kere kaza yaptıracaktı beni frenler boşalıyor bende vitese atıp çalıştırayım dedim bu sefer araba dellendi öndeki arabaya giriyordum acilen bu sorunu halletmem lazım
buda videosu ; e36 rölanti sorunu - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yNS30YwjEd0)
Sesinden sanki ateşmede problem varmış gibi ses geliyor
Herşeyi geçtim bu kilometreye kadar muhtemelen hiç maf sensörü ve vakum hortumları değişmemiştir
Açık hava filtresi bile stop etmeye sebep olabilir(standart e46 m3e csl filtre sistemi takınca stop ediyor)
Bugün herşeyi tekrar söktüm ve temizledim bujilere baktım yağlama yok bütün hortumlara köpüklü su sıktım herhangi bi hava kaçağı yok ateşlemesi gayet iyi şuanda araç rölantide duruyor en azından bugünlük bunu çözdüm ama araba sallanarak çalışıyor şimdide bu çıktı rölantide aşırı titriyor egsozla ilgili olabilirmi
noelbaba
04-12-2014, 16:23
E36 rolantideki titreme normaldir yani sarsinti az da olsa olur. Ama oyle aynayi titretecek kadarsa adini unuttugum bir parca var filtrenin yaninda onu degistirince duzeliyor. 120 liralik bir parca ..
2.yazdiginin sebebi de lpg .. Motor sogukken yapar bunu cogu lpg li arabada olan bir sorudur. Gaz ayari yaptirsan bile ise yaramaz isinana kadar duser devir.
Allah belasını versin böyle arabanın az kaldı dalgakırandan denize atacam ya da benzin döküp yakacam.
Araba sapa sağlam çalışıyordu 3-5 gündür eskiye dönük gram titreme bile yoktu.Bugün bindim sorunsuz yine okula gittim araba sağlam yağmurda kaldı.Akşam ders bitti gittim arabanın başına bastım marşa çalıştı geri söndü.Tekrar bastım bu sefer hiç algılama yapmadı.5 dk bekledim bastım yine sonuç hüsran.Bir arkadaşı aradım eksi kutup başlığını sök beyni resetlesin git 20 dk gezin gel tak dedi harfiyen yaptım.Bu sefer amg arabası dörtlüleri ve kısaları yakmaya başladı bir modül ile yapmak istesem olmaz sanki polis arabası şimdi bıraktım öyle bir başına yatıyor dağın başında kafam çok bozuk.
Orhun1907fb
10-12-2014, 15:02
Allah sabır versin kardeşim , bende böyle sıkıntıları çok yaşadım bilirim.Aracı bence bir müddet yatır imkanın olduğu zaman güzelce bir ateşleme sensör kontrollerini yaptırt.
Arabanın şaka gibi bir sorunu varmış neyse ki elektrikçi usta hemencecik anladı.Benzin pompasını araç tüpe geçince devre dışı bırakmak için arada olan röle bozulmuş benzin gelmiyor arabada çalışmıyordu.Neyse hallettik inş. artık gönül rahatlığıyla binebilirim yaşlandırdı araba beni 1 ayda.
Yeni konu açmadan burdan yazayım dedim.Son 10 gündür aracı söndürürken takır tukur ses geliyor bir vuruntu yapıyor.Rölantide veya yüksek devirde gram ses yok, motor yatak vuruyor ihtimali varmıdır ?
noelbaba
29-06-2015, 07:52
Sondururken derken kontak kapatmadan bahsediyorsan debriyajdan gelme ihtimali yuksek. Birde biz kaput acikken fark ettik lpg enjektorleri sabit degil arabayi kapattigimda enjektorler sarsintidan motora vuruyormus altlarini ufak bir parca sungerle besledik ses kesildi
noelbaba
29-06-2015, 07:54
Bu arada araba 400bini devirmis onu gorunce keyfim yerine geldi demekki bunlar 300-400 dinlemeden gidiyor masallah : )
Bu arada araba 400bini devirmis onu gorunce keyfim yerine geldi demekki bunlar 300-400 dinlemeden gidiyor masallah : )
Aracım şuan 460 larda km.Arada bir dellendiriyor beni sonradan tekrar binince unutuyon.Şuan ki tek sorunu stop ederken gelen takırtı. Onuda birazdan gidip gösterecem ustaya
Yeni konu açmadan eski konudan devam edeyim dedim, 3 ay önce castrol 10/40 yağ degişimi yaptık yani 4k km önce 2 gündür arabayı sıkıştırınca iticilerden ses gelmeye başladı sizce yağ pompasınamı baktırayım yağ degişimi yapmalıyım
MARJINAL_SUFI
03-03-2016, 00:04
hiç motor açılmamış 460 bin deseniz şaşırmam konu m50 ise..
zira bir çok e36 ım oldu yağ eksiltmeyen, yağına bakmadan marşına basabildiğim yegane bmw imdi m50..
200 bin küsürlerde idi..
şunu bir denemenizi öneririm ; büyük vites ile aracı mümkün olduğu kadar yavaşlatın titremeye başlasın ve yürütmeye çalışın..
örneğin 3. vites 10 km ye kadar düşün yada 4 .. 30 km lere
benzeri durum daha fazlası ile nüksedecekmi..
itici sesi aracın dizel gibi çalışmasına sebep olur amiyane ifade ile şakır şakır ses gelir..
duyduğunuz ses itici sesi olmayabilir..
zira itici sorunu var ise araçta en bariz soğuk motorda belli eder kendini..
hiç motor açılmamış 460 bin deseniz şaşırmam konu m50 ise..
zira bir çok e36 ım oldu yağ eksiltmeyen, yağına bakmadan marşına basabildiğim yegane bmw imdi m50..
200 bin küsürlerde idi..
şunu bir denemenizi öneririm ; büyük vites ile aracı mümkün olduğu kadar yavaşlatın titremeye başlasın ve yürütmeye çalışın..
örneğin 3. vites 10 km ye kadar düşün yada 4 .. 30 km lere
benzeri durum daha fazlası ile nüksedecekmi..
itici sesi aracın dizel gibi çalışmasına sebep olur amiyane ifade ile şakır şakır ses gelir..
duyduğunuz ses itici sesi olmayabilir..
zira itici sorunu var ise araçta en bariz soğuk motorda belli eder kendini..
Hocam bu sorunu ben yaşıyorum. Araç ilk çalıştığında iyice ısınana kadar çıtı çıtı ses geliyor. (LPG enjektörlerinden gelen ses degil. Benzinde de yapıyor). Motor yapılalı 2 ay falan oldu. Toplasan 2000-3000 km anca yapmıstır. Şimdi ustaya götürüp göstersem kabul etmeyeceğinden adım gibi eminim. Ben sana sağlam verdim diyecek. Yağ pompası değişmemiş olabilir mi? Gerçi fiyat listeme yağ pompası adı altında 550 TL fiyat eklemişti. İticiden Başka bir sebebi olabilir mi? Eğer itici ise yeni yapılan motordan bu sesi duymak gerçekten çok acı. Ayrıca motor gövdesinde yağ kaçakları var. Tam bir fiyasko :(
livaneli
17-03-2016, 19:17
Hocam bu sorunu ben yaşıyorum. Araç ilk çalıştığında iyice ısınana kadar çıtı çıtı ses geliyor. (LPG enjektörlerinden gelen ses degil. Benzinde de yapıyor). Motor yapılalı 2 ay falan oldu. Toplasan 2000-3000 km anca yapmıstır. Şimdi ustaya götürüp göstersem kabul etmeyeceğinden adım gibi eminim. Ben sana sağlam verdim diyecek. Yağ pompası değişmemiş olabilir mi? Gerçi fiyat listeme yağ pompası adı altında 550 TL fiyat eklemişti. İticiden Başka bir sebebi olabilir mi? Eğer itici ise yeni yapılan motordan bu sesi duymak gerçekten çok acı. Ayrıca motor gövdesinde yağ kaçakları var. Tam bir fiyasko :(
Vanos bileziği aşınmışsa ondan da yapabilir çıtırtıyı.
Keşke öyle olsa ama Vanos yok hocam. Vanossuz m50 :(
cagalazade
04-06-2020, 19:07
Hortlatmak gibi olmasın ama iticilerden gelen ses için temizlik, değişim, katki gibi çözümlerle sonuca ulaşabilen var mı arkadaşlar? Ses rahatsız ediyor iyice... rölanti dalgalanması mevcut bu arada ama lpg de çok bariz, hatta stop etme de yapıyor bazen ama benzindeyken çok daha stabil. Öneri ve yorumlar olursa çok sevinirim, şimdiden teşekkürler
ghibli06
04-06-2020, 19:23
iticiler sıfır alınacak, lpg de iyi bir ustada bakılacak...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.