Orijinalini görmek için tıklayınız : Alternatör Küçültme-Condenser-Hafif Akü
1-)Aracımızın üzerindeki alternatörden daha ufak boyutta olan başka bir alternatör, orjinal olanın gücünü üretebilir mi?
Şöyle de sorayım; bir büyük bir küçük alternatör, küçük olan daha fazla veya aynı gücü üretebilir mi?
2-)Condenser'in akımı düzenlediğini biliyoruz, peki yukarıdaki durumda küçük alternatör daha az güç üretebiliyor farz edersek alternatöre faydası olur mu, sıkıntı yaşamamızı engeller mi?
3-)Hafif akü'nün akım anlamında bir eksikliği oluyor mu?
Şöyle de sorayım; hafif akü demek daha zor araç çalıştırmak, elektriksel anlamda daha çok sıkıntı mı demektir?
4-)Küçük alternatör-hafif akü ikilisi sıkıntı çıkarır mı sizce?
Dipnot: xenon,tesisat vs. gibi ekstra yük bindiren şeyler yok.
1) Dış ölçüler o kadarda önemli değil daha küçük boyutta ama daha güçlü alternatör yapılabilir. Tabi fiyatı da daha yüksek olacaktır.
Sorunuzun bu kısmı ne kadar küçük ne kadar büyük olduğuna göre değişir.
2) Bilmiyorum
3) Maxi abinin dediği gibi cca vs önemli çalıştırırken, birde 'c' değeri mevzusu falan var aküler için, Hafiflikten kastın ne olduğu önemli daha az amperli akü mü aynı amper değerine sahip daha hafif akümü vs.
Bence o kadarda uğraşmaya değmez abi, elektrik-akü vs konusunda daha bilgili abiler var forumda yanlışım varsa düzeltsinler
Condenser, kapasitör, kondansatör bu eleman yoktan enerji üretmez, içdirenci az bir eleman kendisi, anlık olarak akım çekilmelerimde daha çok faydası olur, birazda alternatörden çıkan voltaj eğrisini düzeltme yarar, alternatör küçültülerek daha fazla akım alınacağını zannetmiyorum, formül olarak
1 hp 0,735kw yani biz araçtan 735watt güç çektiğimiz zaman, elektriksel olarak 1 hp kaybediyoruz daha bunun mekanik kayıbı var :)
Önceki mesajda bahsettiğim küçüklük büyüklüğü yanlış anlamışsınız, bahsettiğim dış ebat büyüklüğü idi.
Ayrıca, alternatör küçültülerek te daha güçlü hale getirilebilir. Ancak burda atılan taş ürkütülen kurbağaya değmeye bilir. 12V 60A'lık %80 verimli alternatör yerine 12V 50A %95 verimli alternatör koymak gibi.
Önceki mesajda bahsettiğim küçüklük büyüklüğü yanlış anlamışsınız, bahsettiğim dış ebat büyüklüğü idi.
Ayrıca, alternatör küçültülerek te daha güçlü hale getirilebilir. Ancak burda atılan taş ürkütülen kurbağaya değmeye bilir. 12V 60A'lık %80 verimli alternatör yerine 12V 50A %95 verimli alternatör koymak gibi.
Anlatında bari bunun nasıl yapılacağını yardımcı olun arkadaşa
alternatör ve su pompası kasnaklarını hafifletmek ile esas etki oluyor, 2-3 hp de olsa.
Alternatör pompası oem 220 gr, MWR 160 gr. %25 az dönüyor alternatör MWR kasnak ile, parazit kaybı azaltmaya yarıyor(muş).
http://www.monkeywrenchracing.com/images/MWRudpulleydyno.jpg
Condenser akım düzenleme değil de akımı sabit tutmaya yönelik esas olarak.
Hafif akü ise gerekli değerleri sağladıktan sonra ağırlık avantajı dolayısı ile faydalı.
öncelikle condenser demeyelim
kondansator yada capasitor doğrusu.
condenser, yanlışım yoksa klima nın bir parçasıdır.
küçük akü yada küçük alternatör daha az akım verir demek günümüzde yanlış olacaktır
kullanılan teknoloji önemli, belki küçük olan büyük olandan daha güçlü bile olabilir.
en doğrusu üzerinde yazan akım değerlerini kıyaslamak ve ona göre karar vermek.
ben olsam şöyle yapardım
eğer mesele ağırlığı düşürmek ise önce koltuklardan başlardım, jantlar ,sonra müzik tesisatı falan filan diye giderdim.
mesele bir kaç yerden güç kazanmak ise
elektrikli direksiyon pompası, elektrikli su pomposı takardım
ayrıca alternatör çıkışınada tam gazda şarjı kesecek bir elektronik düzenek kurardım.
Alternatör içinde önemli olan boyut değil özellikleri. Yani,
Rotor ve stator (dönen iç kısım ve sabit gövde) tasarımları ve bobinaj durumu (sarım sayısı, kullanılan bobinaj telin kalınlığı, sarım adedi) ile her boyutta olmasa bile yakın boyutlarda aynı değeri yakalama şansı var.
Gözüne x marka araca ait alternatör kestirip al. İyi bir bobinajcıya götürüp, "800d/d'da X-Volt Y-Amper, 7200d/d'da Z-Volt W-amper değerlerini alacak şekilde yeniden sardırmak istiyorum" dersen işi yapabilir diye düşünüyorum. Zaten götüreceğin alternatörde istediğin değerlere yakın olacağından sorun olacağını sanmıyorum.
Çok alakasız değerler istersen, hesap sonu yapılan sarımın sığmama riski olur. Karkasta sarımlar hazırlanıp, oluklara el ile teker teker yerleştir. Yerleştirme sonrası sarımların bağlanması, verniklenmesi, kapağa fırçalar vs takılması derken toplanır.
Alternatör AC motordur. Otomobiller için diyotlar yardımı ile DC'ye çevrilir.
Ac motorların elektrik bağlantı noktasına AC bağlarsanız mil (otomobilde alternatör kasnağı takılan kısım) döner, Mili çevirirseniz elektrik uçlarından elektrik üretirsiniz.
Hesap kitap ile ilgili gerekli dökümanlarım var. Zamanında sarmışlığım ve çalıştırmışlığımda var. Gerekli ekipman olmaması (karkas gibi spesifik şeyler) ve yıllardır el atmamış olmamdan sarım konusunda yardımcı olabileceğimi pek sanmıyorum
Kondansatör (capacitor):
capacitor ismi ile satılan ürünler daha çok ses sistemlerinde kullanılan kondansatörlere verilen isim
"arabadaki ses sistemim için 2F kapasitor aldım gibi"
bilirsiniz üzerinde digital bir voltaj gösterdesi vardır, kocaman uzun silindirik ve genelde dışı hep parlak veya aynalı yanar döner olur.
birde performansa etki ettiği söylenen, gücü arttıran, size masaj bile yapan "voltage stabilizer" ismiyle satılan ürünler var bilirsiniz.
genelde plastik şeffaf kutuları vardır, içerdeki devreler gözükür falan
hepsinin içinde kondansatörler var ama işte bunların kapasiteleri önemlidir.
voltaj stabilizer diye satılan ürünlerin şöyle diyebilirimki %99 u sahte
bir kaç marka varki onların ürünleri doğru, öyle hemen aklınıza gelen tanınmış firmalar değil.
bu konuda bir çalışmam var bitsin teknik bölüme yazıcam.
Anlatında bari bunun nasıl yapılacağını yardımcı olun arkadaşa
Sağolsunlar diğer arkadaşlar/abiler benim yerime yazmışlar yazılabilecekleri. İş verimde bitiyor en basit özet bu. Buna rotorun, statorun kalitesi, sarımların kalitesi, oluşturulan elektrik yada manyetik (hangisiydi unuttum) alanın düzgünlüğü direkt olarak elektrik çıktısının değerini ve noise'li olup olmamasını etkiliyor. Mekanik olarak kullanılan kasnaktan tutunda soğutmasına, rulmanına kadar etkiliyor.
Birsürü parametre varken, 1hp 1hpdir diyip enerjinin korunumunu yazmak fazla kolaya kaçmak oluyor, ideal dünyada yaşamıyoruz ki.
Neyi tarif edeyim anlamadım, her bir parametreyi hesap kitap edip ben mi şöyle yap böyle yap diyeceğim ? :D Mümkün diyorum sadece geri kalanı uğraşmak isteyenin yapacağı iş.
Paylaşım yapan herkese öncelikle teşekkürler.
Amaç güç kazanmak ve hafiflemek. Klasik sökmenin dışında, onlar basit yapılabilecek şeyler. Benim istediğim yağını çıkarmak diyebilirim fakat çok güzel etkileri olduğunu biliyorum az çok tecrübemde var kayış kısaltmak gibi.
Yapmak istediklerimi oluşturmuştum zaten, az çok biliyordum perçinlemek ve yeni bilgiler almak için açtım konuyu. Levent'in paylaştığı su pompası kasnağı hafifletmek hiç aklıma gelmemişti öğrenmiş oldum mesela.
Madem yağını çıkaracaksın,
klima h.d. vs iptal edip v kayışı kısaltma dışında v kayışı incelt.
Ör:5PK yani 5 kanallı kayış yerine 3PK kayış tak. Zaten h.d. ve klima iptal ettiğinden kayış incelmesinden dolayı kopma olayı ile karşılaşma riskin azalıyor. Krankın yükünü çeken kayışta %40 sürtünme azaltmış olursun.
Tabi sık sık kontrol edip aklına estikçe değiştirmende fayda var :)
abi dediğin şeyleri yaptım :)
ama sorduğum şeyleri ve + olarak yapmadığım daha bir ton incik boncuk var.
(sanırım onları yapmış olsaydım 5-10hp daha fazla alıcaktım. neyse geçmiş geçmişte kaldı şimdi daha profesyonel bir iş olur yaptığım zaman. not: bilmeyenler için önceki aracım 306gti idi.)
güzel bilgiler bunlar kanımca.
Şimdiki aracın içinde before after yapalım. Before yaparız sonra ben arazi :D After Allah Kerim :)
ahaha ben araç almadım abi daha. şuan bu konularda araştırma yapıyorum sadece :)
öncelikle condenser demeyelim
kondansator yada capasitor doğrusu.
condenser, yanlışım yoksa klima nın bir parçasıdır.
küçük akü yada küçük alternatör daha az akım verir demek günümüzde yanlış olacaktır
kullanılan teknoloji önemli, belki küçük olan büyük olandan daha güçlü bile olabilir.
en doğrusu üzerinde yazan akım değerlerini kıyaslamak ve ona göre karar vermek.
ben olsam şöyle yapardım
eğer mesele ağırlığı düşürmek ise önce koltuklardan başlardım, jantlar ,sonra müzik tesisatı falan filan diye giderdim.
mesele bir kaç yerden güç kazanmak ise
elektrikli direksiyon pompası, elektrikli su pomposı takardım
ayrıca alternatör çıkışınada tam gazda şarjı kesecek bir elektronik düzenek kurardım.
abi alternatör, den güç çekildikçe dahada çok zorlanıyo yani araç motoruna daha fazla yük biniyo, şimdi acaba direksiyon pompasına örnek vermek gerekirse mekanik çalışan bir pompamı yoksa, elektrikle çalışan bir pompamı daha az çalar motordan ??
abi alternatör, den güç çekildikçe dahada çok zorlanıyo yani araç motoruna daha fazla yük biniyo, şimdi acaba direksiyon pompasına örnek vermek gerekirse mekanik çalışan bir pompamı yoksa, elektrikle çalışan bir pompamı daha az çalar motordan ??
Abi ikisi aynı güç çekse bile, elektriklinin avantajı akü ilede beslenebilmesi.
bilgiler çok güzel ve faydalı,yazanların eline sağlık valla..
abi alternatör, den güç çekildikçe dahada çok zorlanıyo yani araç motoruna daha fazla yük biniyo, şimdi acaba direksiyon pompasına örnek vermek gerekirse mekanik çalışan bir pompamı yoksa, elektrikle çalışan bir pompamı daha az çalar motordan ??
elektrikli pompa daha verimlidir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.