Orijinalini görmek için tıklayınız : Problem neyden kaynaklidir ?
altayozan
28-12-2014, 20:30
Oncelikle hayirli aksamlar.2008model corsa gsi turbo benzin aracim. 3 gun once baski balata rulmanlar volant ve yagi degisti. Bugun kirmizi isiktan kalkarken espyi kapattim. Yerler islakti. 1-2 viteste (4500rpm) patinaj cekerek yurudu. Sonra 3.vitese attmak icin debriyaja bastigimda arac bi sarsilir gibi oldu ve motor ariza isigi yakti. Saga cektim istop ettim tekrar calistirdim sorun yok. 1 km kadar gittim gitmedim yine ayni sorun. Ve arac gaz yemiyor. Yiyoda hakkini veremiyor diyelim. Eve zar zor geldim. Motor tak tak tak pancar motoru gibi ve sarsintili calisiyor. Ve devir saati bi assagi bi yukari oynuyor. Sorun ne olabilir ben anlamadim.Yatak sarmis diyen var rolanti bozuk diyen var sensorlerden yapiyor diyen var. Sizce sorun neyden kaynaklidir ?
EDİT: TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR ARAÇ SORUNU ÇÖZÜLDÜ. KONU SİLİNEBİLİR
motor sarıntılı calsıyor ve aracın teklıyor ıse
aracın motorunda sıkıntı olabılır veya ateslemnde problem olmus olabılır
Ateşleme probleminden dolayı gtc turboda kol eğmiştik. Stage 2 yazılım vardı. Umarım büyük birşey yoktur
Yağ seviyesini kontrol ettiniz mi? Yağ pompası sorunu olablir. Ateşleme sıkıntısı da olabilir, sensör arızası da. İncelemek gerek.
altayozan
28-12-2014, 20:54
motor sarıntılı calsıyor ve aracın teklıyor ıse
aracın motorunda sıkıntı olabılır veya ateslemnde problem olmus olabılır
Motor rolantide sarsintili calisiyor yururken teklemiyor sadece gazı tam yemiyor arabanin hakkini veremiyor.
altayozan
28-12-2014, 20:56
Ateşleme probleminden dolayı gtc turboda kol eğmiştik. Stage 2 yazılım vardı. Umarım büyük birşey yoktur
Bendede sadece soft yazilim var. Umarim birsey yoktur.
altayozan
28-12-2014, 20:56
Yağ seviyesini kontrol ettiniz mi? Yağ pompası sorunu olablir. Ateşleme sıkıntısı da olabilir, sensör arızası da. İncelemek gerek.
Evet yagi zaten 3 gun once degisti. Ve simdide kontrol ettigimde full gosteriyor.
dj_batukaan
28-12-2014, 21:11
ateşlemeden olabilir. birde hava akış sensörü vs. varmı bunlarda
altayozan
28-12-2014, 21:31
ateşlemeden olabilir. birde hava akış sensörü vs. varmı bunlarda
evet hava akış sensörü
dj_batukaan
28-12-2014, 21:45
o video hiç ateşleme vs. gibi görünmüyor bence sen daha çok üzerine yürümeden bi motor ustasına git, sanki içerde isyan var gibi bir grup eleman çatışmaya girmiş
VtecDream
29-12-2014, 00:08
hemen bi tamirciye git kapağı açtır hatta mümkünse çekicide falan götür.
alihan_27
29-12-2014, 00:16
ses çok fena. acil diag cihazına bağlanmalı. motoru serbest bıraksan zıplaya zıplaya kaçacak gibi titriyor.
Söylemek istemezdim ama bizim araçta da hemen hemen aynıydı
umarım en ucuz şekilde halledersin
altayozan
29-12-2014, 16:14
Sorun tam olarak sudur. Calistirip 1-2km gidip rolantide bi dakka falan bekliyorum. Araba devirden dusuyor calisma sekli degisiyor. Bobin veya enjektorden supheleniyorum ama
mehmetRS
29-12-2014, 17:10
işe bobini denemekle başlamalısınız.
Opelde aracı cihaza bağlamadan, arıza kodunu öğrenebiliyosun.
http://forum.donanimhaber.com/m_31132238/tm.htm
Şu linkte bilgi mevcut. Bana sorarsan egr valfinden olabilir. Astramda başıma gelmişti. Linkteki yöntemi uygula kodu/arızayı buraya yazarsın.
Motor icinde bir sorun oldugunu pek sanmiyorum, yatak vursa devir arttikca sesinde artmasi lazim sensorleri bi kontrol ettirt alt devirde boyle yapmasi ateslemeden kaynaklanir yada yakit gelmiyodur vs.
ghibli06
29-12-2014, 20:55
tamamen kişisel fikrim:
kalkış yaptığında bakımda gevşek takılan bir fiş (bu ateşleme ya da benzinle alakalı olabilir) yerinden fırlamış olabilir... bunun neticesinde motor düzensiz çalışıyor orası kesin ama içine ne zarar vermiştir ya da vermiş midir o kadarı müneccimlik olur...
altayozan
29-12-2014, 21:14
Bugun ustamiz geldi araca soyle bi ayakustu bakti. Bujiler buji kablosu veya bobinlerden dedi. Tam net bisey soyleyemiyorum makinaya baglamadan dedi. Buyuk bisey oldugunu dusunmuyomus.Yuregime su serpti valla :) bujilerde 2 ay once degismisti. Bobinlere isaret ediyor bu o halde :D
altayozan
29-12-2014, 23:48
Opelde aracı cihaza bağlamadan, arıza kodunu öğrenebiliyosun.
http://forum.donanimhaber.com/m_31132238/tm.htm
Şu linkte bilgi mevcut. Bana sorarsan egr valfinden olabilir. Astramda başıma gelmişti. Linkteki yöntemi uygula kodu/arızayı buraya yazarsın.
arabamda tid bilgi ekranı (yol bilgisayarı ) olmadıgı için bende cıkmıyor bu. denedim ama yok olmuyor
Hava hortumunun girdiği yerde (üst kapağın birleştiği yerden) yağ mı atmış yoksa rengi mi öyle. Sorun bujılerde ise çokta pahallı değil çözümü
arabamda tid bilgi ekranı (yol bilgisayarı ) olmadıgı için bende cıkmıyor bu. denedim ama yok olmuyor
Yol bilgisayarı olmasına gerek yok. Gaza frene aynı anda bas, konrağı aç. Arıza lambasının yanıp sönme sayısına göre kodu öğrenebilirsin.
Astra-G ECN - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=87szfFRoM-A)
Mesela şu videodaki aracın arıza kodu P0443 (1. de 10 kere yanıyo o sıfır demek. Sonra 4 4 3 kez yanıyo)
altayozan
30-12-2014, 16:18
Sorun belli oldu. 4.piston sisme yapiomus vurmuyomus. Bir daha opel alan ozani tum techturkey ailesi.... 96binde lan araba !
ghibli06
30-12-2014, 21:22
Sorun belli oldu. 4.piston sisme yapiomus vurmuyomus. Bir daha opel alan ozani tum techturkey ailesi.... 96binde lan araba !
tam anlayamadım neymiş işin teknik kısmı?
nasıl anladılar ? motor söküldü mü
altayozan
30-12-2014, 21:37
nasıl anladılar ? motor söküldü mü
Hayır sökülmedi usta öyle dedi. detaylı makinayamı ne baglamışlar. bende anlamadım cidden. motor acılcak dedi 4.piston şişme yapıomuş görevini yapamıomuş.
saniyede veya dakikada 140kere vurması gerekirken 60 vuruyomuş. böyle söyledi aynen.
altayozan
30-12-2014, 21:38
tam anlayamadım neymiş işin teknik kısmı?
4.piston gitmiş yani
dj_batukaan
01-01-2015, 01:37
ilk başta banada sensör yada ateşlemedenmiş gibi gelmişti ama videodan sonra açıkçası korktum çünkü vuruntu hiçte az değildi, eğer sadece 4 pistonsa büyük geçmiş olsun
Bizim araçta 3. piston kolu eğilmişti. Geçmiş olsun
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.