Orijinalini görmek için tıklayınız : Maf sensörünü kandırmak
Sadık Özyer
07-01-2015, 15:02
Aracımda map sensörü yok fakat maf sensörü var , buda bildiğiniz üzere turbonun emme kısmında , yaz yada kış emdiği havanın sıcaklığı farklı.
Fakat mevzu şu , intercoolerdan sonra havanın sıcaklığı emdiği 40 derecede olsa içeri giren 20 derece belki 10 derece.belki 50 ..
http://www.aa1car.com/library/maf_sensor_ford.gif
2 tane sensör kullanıp ilkindeki iat yi iptal edip coolerdan sonra taktığımdan sadece iat yi alsam herhangi bir sorun olur mu ?
http://www.sanalpazar.com/Bosphorus-Innovations-Maf-map-Skipper-V1-Hks-Fcd__isp26457802
boyle bır parca var alıp takıp kolayca yanıltabılırsın
belirli bir süre tapa gaz yaptığında antipollution hatası mı alıyorsun ?
KA®ANLIK
07-01-2015, 15:06
http://www.sanalpazar.com/Bosphorus-Innovations-Maf-map-Skipper-V1-Hks-Fcd__isp26457802
boyle bır parca var alıp takıp kolayca yanıltabılırsın
arkadaşın istediği IAT ı doğru göstermek sanırım.
ama MAF tan okuduğuna emin misiniz IAT ı.
genelde bir kanı vardır MAF ta olduğu yönünde ama turbo arabalarda genelde intercooler dan sonra olur.
sonradan mı turbo yaptınız aracı ?
Sadık Özyer
07-01-2015, 15:16
Hata falan yok aracımda , KA®ANLIK hocam beni anlamış. araç dizel hdi attığım fotoğraftaki sensör benim , iat yi ölçüyor. Methanol ve watercooler kullanıyorum. Giriş ve çıkışta çok fark var.
Osman Bahadır
08-01-2015, 13:07
Bir tane emiş hava sıcaklık sensörü al, Ford orta numarası 12A697. Transit olur, Focus olur, hepsi olur. Intercooler sonrasına yerleştir.
MAF'ın soketindeki Air Temp sinyaline bu sensörün çıkışını bağla. Tabi sensörü de 5v ile besle, MAF soketinden onu da alabilirsin. Böylece ECU'ya IAT değeri olarak IC sonrası sensörden gelen değer gider.
Bunu aracında MAF haricinde Intercooler sonrası IAT okuyan başka bir sensör yok diyorsun diye söylüyorum ki buna pek de ihtimal vermiyorum. Aracın tam model/motor bilgisini verirsen IC sonrası IAT sensörü var mı yok mu söyleriz.
byspeedman
08-01-2015, 13:52
renault group ta olur 1,5 lerin iat sensörü de kullanabilirsin debi metrede kini iptal edip ordan al Osman beyin dediği gayet makul
Bir tane emiş hava sıcaklık sensörü al, Ford orta numarası 12A697. Transit olur, Focus olur, hepsi olur. Intercooler sonrasına yerleştir.
MAF'ın soketindeki Air Temp sinyaline bu sensörün çıkışını bağla. Tabi sensörü de 5v ile besle, MAF soketinden onu da alabilirsin. Böylece ECU'ya IAT değeri olarak IC sonrası sensörden gelen değer gider.
Bunu aracında MAF haricinde Intercooler sonrası IAT okuyan başka bir sensör yok diyorsun diye söylüyorum ki buna pek de ihtimal vermiyorum. Aracın tam model/motor bilgisini verirsen IC sonrası IAT sensörü var mı yok mu söyleriz.
renault group ta olur 1,5 lerin iat sensörü de kullanabilirsin debi metrede kini iptal edip ordan al Osman beyin dediği gayet makul
Sicaklik direnc degerlerini bilerek mi tavsiyeler?
Osman Bahadır
08-01-2015, 14:23
Sicaklik direnc degerlerini bilerek mi tavsiyeler?
Ford tüm dizellerde değer aralığı aynı, PSA ortak motorlarda da... Öteki markaları bilemem.
Sadık Özyer
08-01-2015, 20:13
Ford tüm dizellerde değer aralığı aynı, PSA ortak motorlarda da... Öteki markaları bilemem.
1.4 hdi 206 2004 .
Sadık Özyer
08-01-2015, 20:50
Bir tane emiş hava sıcaklık sensörü al, Ford orta numarası 12A697. Transit olur, Focus olur, hepsi olur. Intercooler sonrasına yerleştir.
MAF'ın soketindeki Air Temp sinyaline bu sensörün çıkışını bağla. Tabi sensörü de 5v ile besle, MAF soketinden onu da alabilirsin. Böylece ECU'ya IAT değeri olarak IC sonrası sensörden gelen değer gider.
Bunu aracında MAF haricinde Intercooler sonrası IAT okuyan başka bir sensör yok diyorsun diye söylüyorum ki buna pek de ihtimal vermiyorum. Aracın tam model/motor bilgisini verirsen IC sonrası IAT sensörü var mı yok mu söyleriz.
Osman Bey , Methanol iat sensörüne temas edince herhangi bir sorun çıkartır mı?
Osman Bey , Methanol iat sensörüne temas edince herhangi bir sorun çıkartır mı?
Methanol iat sensöre değerse, iat emilen havadan daha soğuk olur. Buda istenilen sonuca ulaşamamak gibi bir durum olur.
Sadık Özyer
08-01-2015, 21:28
Methanolü turbodan sonra ic den önce mi basayım ? yoksa sensörden sonra mı ? Eren Abi
Sadık ben sonra derim. Bu konularda tecrübeli diğer arkadaşlarında fikrini al derim.
Sadık Özyer
08-01-2015, 21:36
Sadık ben sonra derim. Bu konularda tecrübeli diğer arkadaşlarında fikrini al derim.
O zaman sonra koyarız abi . Maf sensörü yerinede map takılamaz mı ?
O zaman sonra koyarız abi . Maf sensörü yerinede map takılamaz mı ?
Bro bilgim yok. Şahsi görüşüm olmaz.
Sadık Özyer
08-01-2015, 22:02
maf sensörünü turbodan sonraya taksam nolur peki?
Sadık kafamdaki deli sorulara tercüman olmuşun burda :D
Geçen gün yazılım güncellemesi hakkında sorduğum sorulara iat değerin değişir ondan dolayı basınç ve yakıt açılır demiştin ? iyide psa grubundaki 1.4 hdi/tdci larda sadece maf var ve oda turbodan önce ?
Benim yaptığım custom intercooler uygulamasında ecu nun soğuk hava algılama gibi bir seçeneği nasıl oluyor ? cooler ve emme arasında hiç bir sensör yokki ? hava değerini okuduğu sensör turbodan önce ve sonuçta filtre sisteminde bi değişiklik olmadığı için okuduğu hava sıcaklığı değeri hep aynı..
Sonuç itibari ile coolerdan alınan gücü perçinlemek adına emme ile arasındaki yere bir map sensörümü lazım ?
Sadık Özyer
08-01-2015, 23:41
Sadık kafamdaki deli sorulara tercüman olmuşun burda :D
Geçen gün yazılım güncellemesi hakkında sorduğum sorulara iat değerin değişir ondan dolayı basınç ve yakıt açılır demiştin ? iyide psa grubundaki 1.4 hdi/tdci larda sadece maf var ve oda turbodan önce ?
Benim yaptığım custom intercooler uygulamasında ecu nun soğuk hava algılama gibi bir seçeneği nasıl oluyor ? cooler ve emme arasında hiç bir sensör yokki ? hava değerini okuduğu sensör turbodan önce ve sonuçta filtre sisteminde bi değişiklik olmadığı için okuduğu hava sıcaklığı değeri hep aynı..
Sonuç itibari ile coolerdan alınan gücü perçinlemek adına emme ile arasındaki yere bir map sensörümü lazım ?
Benim aklımdan geçenleri bir bilsen abi .. Yok evet map sadece basıncı okur , sıcaklıkla alakası yok.
berkay_aydin
08-01-2015, 23:54
Maf yerine map olmaz tabiki, maf işlevi yazılmış, map ise manifolddaki basıncı ölçer, debi ve sıcaklık ölçemez... Birde benzer sensör dışarıda olur oda barometrik basıncı ölçer, burdaki mantık iyi güzelde dışarıdan gelen sıcaklık herzaman cooler sonrasından az olmaz mı ?
Map ın çalışma mantığını bende olmadığı için daha öncede araştırıp öğrenmedim açıkçası :)
Ama yaz ve kış dışardan gelen sıçaklık değeri ile cooler sonrası farkedebilir, çünkü yazın dışardan bariz sıcak hava çekiyorsun ama cooler onu bi nebze soğutur kanısındayım ben..
berkay_aydin
09-01-2015, 00:03
Map ın çalışma mantığını bende olmadığı için daha öncede araştırıp öğrenmedim açıkçası :)
Ama yaz ve kış dışardan gelen sıçaklık değeri ile cooler sonrası farkedebilir, çünkü yazın dışardan bariz sıcak hava çekiyorsun ama cooler onu bi nebze soğutur kanısındayım ben..
turbonun bastığı ısınan hava var ama ortada :) bunu inceleyip görmek lazım aslında :D
turbonun bastığı ısınan hava var ama ortada :) bunu inceleyip görmek lazım aslında :D
Benim cooler tecrübem daha çok kısa olmasına rağmen, arabayı epeyce sıkıştırıp kaputu açtığımda cooler emme arasının buz gibi olduğunu elimle test ettim :) ee tabi kış aylarınında faktörü var bu konuda, dediğin gibi farklı araçlarda farklı sistemlerde bunu incelemek lazım
KA®ANLIK
09-01-2015, 08:09
Aynı olayı önceki aracımda yapmıştım.
Ben IAT ın yerini Methanol'den sonraya taşıdım.
OBD üzerinden giriş hava sıcaklığını kontrol ediyordum.
IAT sensörü ile Methanol memesini aynı hizada konumlandır. Yani biri intake borusunun üst kısmında iken diğeri altta olmasın. bir de aralarında en az 20-25cm olsun.
Ben bu şekilde montajladığımda, giriş hava sıcaklığını OBD üzerinden kontrol ettiğimde,
dışarısı 23 derece iken IAT 26-30 arasında oluyordu. Methanol ü bastığımda ise IAT 17-18 derecelere düşüyordu. son devir bitirdiği yüksek devirlerde de 19-20 derecelere geliyordu.
yani öyle anormal bir soğuma olarak algılamıyordu methanol'den sonra IAT sensörü.
Oldukça uzun süre de kullandım. Bir problem yaşamadım.
aradaki mesafe yeterli olduğunda zaten methanol hava ile yeterli karışımı sağlıyor olacaktır.
Sadık Özyer
09-01-2015, 12:05
Aynı olayı önceki aracımda yapmıştım.
Ben IAT ın yerini Methanol'den sonraya taşıdım.
OBD üzerinden giriş hava sıcaklığını kontrol ediyordum.
IAT sensörü ile Methanol memesini aynı hizada konumlandır. Yani biri intake borusunun üst kısmında iken diğeri altta olmasın. bir de aralarında en az 20-25cm olsun.
Ben bu şekilde montajladığımda, giriş hava sıcaklığını OBD üzerinden kontrol ettiğimde,
dışarısı 23 derece iken IAT 26-30 arasında oluyordu. Methanol ü bastığımda ise IAT 17-18 derecelere düşüyordu. son devir bitirdiği yüksek devirlerde de 19-20 derecelere geliyordu.
yani öyle anormal bir soğuma olarak algılamıyordu methanol'den sonra IAT sensörü.
Oldukça uzun süre de kullandım. Bir problem yaşamadım.
aradaki mesafe yeterli olduğunda zaten methanol hava ile yeterli karışımı sağlıyor olacaktır.
Teşekkür ederim , bir sorum daha olucak , mafı intercoolerdan sonraya komple taşısak ne olur?
KA®ANLIK
09-01-2015, 12:28
Teşekkür ederim , bir sorum daha olucak , mafı intercoolerdan sonraya komple taşısak ne olur?
MAF muhtemelen turbodan öncedir.
Intercooler dan sonraya taşırsanız turbodan gelen basınçlı hava maf ın çalışma aralığı dışında olacaktır. arıza yakacaktır diye tahmin ediyorum. zaten maf'ta bozulacaktır.
MAF olduğu yerde kalmalı,
Osman'ın dediği yöntem ile IAT sensörünü intercooler dan sonraya yerleştirmeniz en doğrusu olacaktır.
Sadık Özyer
09-01-2015, 15:53
MAF muhtemelen turbodan öncedir.
Intercooler dan sonraya taşırsanız turbodan gelen basınçlı hava maf ın çalışma aralığı dışında olacaktır. arıza yakacaktır diye tahmin ediyorum. zaten maf'ta bozulacaktır.
MAF olduğu yerde kalmalı,
Osman'ın dediği yöntem ile IAT sensörünü intercooler dan sonraya yerleştirmeniz en doğrusu olacaktır.
Teşekkür ederim
Sadık Özyer
12-01-2015, 01:31
http://www.truckcustomizers.com/images/prods/AEM/AEM-V2-Diesel-Water-Methanol-Injection-Kit-2-large.jpg
Burda maf ic den sonra?
Konuyu hortlatiyim.
2011 model 1.4 hdi 207 aracimda suan oem hybrid, dp, 1.6 hdi cooler var. Arac suan 1.3 bar basiyor duman da cok az enjektorleri biraz daha acacaz fakat aklimda birkac soru var. Hdi yazilimlarina gore suan stage 2 ve biz bunu 3 yapmis olacaz. 1. Sorum bende map yok maf var sanirim ve turbo basincini 1.5 bara kadar acabiliyormusuz ve 1.5 yukarisinda arac korumaya aliyormus kendini, birde dip gaz giderken bazen maf sensoru arizasi verip arac stop ediyor. İzlemem gereken yol nedir ? 2. Sorum 1.4 hdi yukleyenler belki bilir 120 hplerden ve yukarisinda orj baski siyiriyor yetmiyor diyorlar dogru mu ? Yoksa siyirma olmayip baskinin omru mu kisaliyor sadece, benim baski servis mali orj 10 bin kmde
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.