PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Grande Punto Azar Azar Su Eksiltme



tuzemen
18-01-2015, 22:00
Öncelikle aracım grande punto 1.3 multijet 90 lık.

aracın 60000 km bakımında yetkili serviste devirdaim su kaçırdığından değişti.ek olarak antifriz değiştirildi.birkaç gün sonra sanırım içinde hava olduğundan dolayı su seviyesi biraz aşağı indi.Serviste max a kadar su takviyesi yapıldı.buraya kadar herşey normal.

bu arada bakım 1 ay kadar önce yapıldı.bakımdan sonraki periyotta aracım azar azar su eksiltti, ve su seviyesi maxtan min in 1-2 mm kadar altına geriledi.bu arada motorun sol kısmında(önden bakınca) yerde su birikintisi görüyordum. havaların yağışlı olmasından dolayı pek ihtimal vermemiştim.neyse yetkili serviste basınç testi yapıldı.testte su kaçağı görülemedi.fakat aracı lifte alınca motorun üzerinde alt kısımlara doğru 1-2 noktada kırmızı antifriz izi gördük.değişen devirdaimin izlerimi yoksa yeni iz mi anlayamadığımız için tekrar antifriz max a kadar dolduruldu.hatta maxın biraz daha kadar üzerine.bugün sabah suyu kontrol ettiğimde su max seviyesine inmiş.kısacası 1 parmak kadar azalmış.yerdeki su birikintisine bu sefer peçeteyi daldırdım peçete de kırmızı oldu :) haftaya servise bırakacağım arabayı. servisteki usta yağ soğutucusundan olabilir turbo kat vs komple sökülecek motorun ön kısmına bakmam lazım demişti.sorun nerde olabilir ? ben gene devirdaim diye şüphelendim ama sonuçta sıfır orjinal yetkili serviste takılan parça + üzerindeki deliktende sızıntı göremedim.

bu arada su seviyesi ölçümlerini motor soğukken yaptım.soğukken kapağı açınca su seviyesinde de değişme olmuyor.zaten sıcakken genleşmeden dolayı su seviyesi bir miktar yükseliyor.

sdtgenc
18-01-2015, 23:11
palio 1.3 multijet aracımda su eksiltiyodu biyerden kaçırıyordur diye çok üstünde durmadım bigün araba hararetyaptı ve hortumlardan biri patladı yalnız hortumdan suyla beraber yağ geliyordu. senin sorununda yüzde doksan ihtimalle yağ soğutucu denen lanet şey. nacizane önerim yag soğutucuyu değiştirin ve suyu komple yanileyin öyle deneyin.

Le10ur
18-01-2015, 23:15
Öncelikle aracım grande punto 1.3 multijet 90 lık.

aracın 60000 km bakımında yetkili serviste devirdaim su kaçırdığından değişti.ek olarak antifriz değiştirildi.birkaç gün sonra sanırım içinde hava olduğundan dolayı su seviyesi biraz aşağı indi.Serviste max a kadar su takviyesi yapıldı.buraya kadar herşey normal.

bu arada bakım 1 ay kadar önce yapıldı.bakımdan sonraki periyotta aracım azar azar su eksiltti, ve su seviyesi maxtan min in 1-2 mm kadar altına geriledi.bu arada motorun sol kısmında(önden bakınca) yerde su birikintisi görüyordum. havaların yağışlı olmasından dolayı pek ihtimal vermemiştim.neyse yetkili serviste basınç testi yapıldı.testte su kaçağı görülemedi.fakat aracı lifte alınca motorun üzerinde alt kısımlara doğru 1-2 noktada kırmızı antifriz izi gördük.değişen devirdaimin izlerimi yoksa yeni iz mi anlayamadığımız için tekrar antifriz max a kadar dolduruldu.hatta maxın biraz daha kadar üzerine.bugün sabah suyu kontrol ettiğimde su max seviyesine inmiş.kısacası 1 parmak kadar azalmış.yerdeki su birikintisine bu sefer peçeteyi daldırdım peçete de kırmızı oldu :) haftaya servise bırakacağım arabayı. servisteki usta yağ soğutucusundan olabilir turbo kat vs komple sökülecek motorun ön kısmına bakmam lazım demişti.sorun nerde olabilir ? ben gene devirdaim diye şüphelendim ama sonuçta sıfır orjinal yetkili serviste takılan parça + üzerindeki deliktende sızıntı göremedim.

bu arada su seviyesi ölçümlerini motor soğukken yaptım.soğukken kapağı açınca su seviyesinde de değişme olmuyor.zaten sıcakken genleşmeden dolayı su seviyesi bir miktar yükseliyor.

konuyu tam anlamadım ama punto doktoru bı abımız var cozulmezse yardımcı olurum saana

CasabLanca
19-01-2015, 01:14
antifriz koyunca bir yerden patlak vermiş olabilir bro

levent
19-01-2015, 01:48
egr valfine daha doğrusu soğutucusuna giden bağlantı var mı 1.3 mjet motorlarda bilmiyorum, varsa oraları da kontrol edin derim. egr soğutucusu bende radyatörden alıp devirdaim yapıyor çünkü sıvıyı.

tuzemen
19-01-2015, 10:14
palio 1.3 multijet aracımda su eksiltiyodu biyerden kaçırıyordur diye çok üstünde durmadım bigün araba hararetyaptı ve hortumlardan biri patladı yalnız hortumdan suyla beraber yağ geliyordu. senin sorununda yüzde doksan ihtimalle yağ soğutucu denen lanet şey. nacizane önerim yag soğutucuyu değiştirin ve suyu komple yanileyin öyle deneyin.

yetkili servisteki ustada yağ soğutucu olabilir demişti. bakalım artık mecbur sökülecek turbo vs. kontrol edilecek.


konuyu tam anlamadım ama punto doktoru bı abımız var cozulmezse yardımcı olurum saana

tamamdır :)


antifriz koyunca bir yerden patlak vermiş olabilir bro

eray abi sanmıyorum araba zaten antifrizli şekilde kullanılmış hep.bide öyle bi patlak olsa basınç testinde anlaşılmaz mıydı ?


egr valfine daha doğrusu soğutucusuna giden bağlantı var mı 1.3 mjet motorlarda bilmiyorum, varsa oraları da kontrol edin derim. egr soğutucusu bende radyatörden alıp devirdaim yapıyor çünkü sıvıyı.

tamamdır aklımda olsun serviste sorarım onuda.

dün akşamdan arabayı başka bir yere çektim sabah kontrol ettim su da azalma yok gibi ama altta gene su birikintisi var 4-5 cm çapında.peçete sağolsun antifrizin rengine bulandı.:)önden bakınca motorun hafif sol tarafından akıyor.radyatör olduğunu pek düşünmüyorum o yüzden.basınç testinde kaçak görülemeyince ben devirdaim ve yağ soğutucundan şüpheleniyorum.sizler ne düşünüyorsunuz?

güneşbalkan
19-01-2015, 11:59
Bu su eksiltme olayı benim tjet te de var max seviyeye getiriyorum bi daha ki kontrolümde min yakın bi seviyede oluyor hep.kıllanıyorum bende bişeylerden

sdtgenc
19-01-2015, 19:00
palio da yağ soğutucunun yerinin turboyla alakası yok senın arabanda nasıldır bilmem ama ben senin yerinde olsam sadece yağ soğutucu değiştirip bir süre takip ederdim

tuzemen
19-01-2015, 19:46
Bu su eksiltme olayı benim tjet te de var max seviyeye getiriyorum bi daha ki kontrolümde min yakın bi seviyede oluyor hep.kıllanıyorum bende bişeylerden

bende 1 ayda maxtan minin biraz aşağısına indi.kontrol etmesek başımıza iş açacaktı..


palio da yağ soğutucunun yerinin turboyla alakası yok senın arabanda nasıldır bilmem ama ben senin yerinde olsam sadece yağ soğutucu değiştirip bir süre takip ederdim

arabanın altına karton koydum şimdi tam olarak nereye düşüyor ona bakacağım. yaklaşık 12 saatte çok az 4-5 cm çapında bölge ıslanıyor.çok ufak bir sızıntı var ama sonuçta kaçak kaçaktır :) bu hafta içi servise bırakacağım bakalım..

dnr1
19-01-2015, 21:51
Bence gevsek birakilmis kelepceden kaciriyor..birde kirmizi antifiriz lanet birsey..heryeri acip sizdirma konusunda uzman..paraflu tercih edin derim..bence borulardan birinde cok ince catlak var oradan da kaciriyor olabilir..masrafa girmeden borulari kelepceleri kontrol et..emin olunca servise birak derim..genelde sicak motor u stop edince soguma evresinde oluyor bu kacaklar..yeni stop ettigin motorda soguma gerceklesirken al eline feneri sizintiyi cok rahat goruceksin..benim t jette antifiriz koydum lpg sicak su hortumu catlayiverdi..hergun bir bardak eksiltti..degistirdim simdi koc masaallah..ama paraflu koydum..kirmizi koysam radyatoru bile delecektir eminim..nerden eminim 156imda kirmizi varken radyatorden pres yerlerinden haftada bir bir bardak eksiltiyordu..radyator degisecek dediler..inat ettim paraflu koycam degistirmiycem dedim..inanamadim 2 haftaya kalmaz butun delikler kapandi kendi kendine tamir etti ve 2 yil hic su eksiltmedi..parafluya bu yuzden cok guveniyorum..

tuzemen
20-01-2015, 10:02
Bence gevsek birakilmis kelepceden kaciriyor..birde kirmizi antifiriz lanet birsey..heryeri acip sizdirma konusunda uzman..paraflu tercih edin derim..bence borulardan birinde cok ince catlak var oradan da kaciriyor olabilir..masrafa girmeden borulari kelepceleri kontrol et..emin olunca servise birak derim..genelde sicak motor u stop edince soguma evresinde oluyor bu kacaklar..yeni stop ettigin motorda soguma gerceklesirken al eline feneri sizintiyi cok rahat goruceksin..benim t jette antifiriz koydum lpg sicak su hortumu catlayiverdi..hergun bir bardak eksiltti..degistirdim simdi koc masaallah..ama paraflu koydum..kirmizi koysam radyatoru bile delecektir eminim..nerden eminim 156imda kirmizi varken radyatorden pres yerlerinden haftada bir bir bardak eksiltiyordu..radyator degisecek dediler..inat ettim paraflu koycam degistirmiycem dedim..inanamadim 2 haftaya kalmaz butun delikler kapandi kendi kendine tamir etti ve 2 yil hic su eksiltmedi..parafluya bu yuzden cok guveniyorum..

kelepçelere ihtimal vermiyorum çünkü basınç testi yapıldı.opar elc koymuşlar antrifrizide.sonuçta orjinal ama praflu gibi değildir muhtemelen.

bu aradan dün akşamdan arabanın altına karton koydum tam olarak aktığı yeri saptamak için resimdeki yere akmış.servise bıraktım yağ soğutucusu diyorlar.turbo kat vs söküp bakılacak şuan serviste bakalım araba..

http://i57.tinypic.com/2d8bp2.jpg

http://i62.tinypic.com/34t7uhg.jpg

http://i58.tinypic.com/34ybihj.jpg

http://i61.tinypic.com/14xju2t.jpg

http://i60.tinypic.com/34r9lxg.jpg

tuzemen
21-01-2015, 08:46
güncel geçeyim, dün turbo kat vs komple sökülmüş motorun önünü boşaltmışlar kısacası, dediklerine göre yağ soğutucusunun contalarından kaçırıyormuş.bugün toplayacaklar bakalım düzelecek mi

CasabLanca
21-01-2015, 23:42
sorunu bulduysan gözüne aydın

tuzemen
22-01-2015, 07:12
sorunu bulduysan gözüne aydın

eyvallah abi sağolasın, yağ soğutucusunun contası, termostat contası birkaçta oring değişmiş. dünden altına karton koydum sızıntı yok. umarım çözülmüştür :)