PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aracı ilk sefer calıstırırken zorla calısması bogulması?



firatgs
28-01-2015, 23:02
Merhaba beyler herkese hayırlı günler

Aracta birkaç saat kullanmayıp sonra marsa bastığımda cok boğulur gibi oluyor ama çalışıyor, göstergedeki birçok ışık yanıyor sonra sonuyor normal hale geliyor hersey, bundan sonra bidahaki ust uste calıstırmalarımda sıkıntısız çalışıyor orda sorun yok ama belli bir zaman geçip çalıştırınca oyle değil. bujiler 5-6 bin km olmadı değişeli bobinlerde oyle. nediyorsunuz beni yarı yolda bırakırmı durum

saygılar

tayf
28-01-2015, 23:09
lpg varsa eger gaz kesıcı valf arızalanmıstır , gazı kesemedığı ıcın motor boğuluyordur

firatgs
28-01-2015, 23:26
lpg varsa eger gaz kesıcı valf arızalanmıstır , gazı kesemedığı ıcın motor boğuluyordur

lpg yok hocam

drivertech
28-01-2015, 23:29
Aynı problem bende de var ilk marşta soğuk motorda tekleyerek mi çalışıyor?

mehmetRS
28-01-2015, 23:29
alternatörü ve aküyü ölçtürün.. elektrik dalgalı geliyorsada yapabilir bunu. Bu durum akünün, bitmişliğinden vs olmuyor, aküden kaynaklı yada alternatörden kaynaklı bambaşka bir sorun olabilir.

firatgs
29-01-2015, 00:14
Aynı problem bende de var ilk marşta soğuk motorda tekleyerek mi çalışıyor?
evet mars nerdeyse basmayacak gibi olurken gurultulu sekilde çalışıyor, gaz vermeden.

0M42
29-01-2015, 00:25
Aracınız enjeksiyonlumu ?

drivertech
29-01-2015, 00:26
Ben de sabah saatlerınde ustaya baktırıcam rölanti motorundan şüpheleniyorum ayrıca ayarsızlık var gibi sanki araba hava yakıt karışımını yanlış yapıyor gibi hissettiriyor gaz verince normal ama kendi kendine bırakırsan 100 200 300 400 kademe kademe çıkıyor araç .. Neyse çözüm bulursam yarın yazarım yine geçmiş olsun büyük birşey değildir inş.

Tayfun.O
29-01-2015, 00:34
ejeksiyona bakın derim

drivertech
29-01-2015, 00:39
Bakıldı arkadaşı bilmiyorum ama ben tps ayarına kadar girdim distirbütör vs boğaza kadar girdim ama halen aynı beyinden şüpheleniyorum ya da pompadan

emrah-58
29-01-2015, 00:58
Benim araçda ilk calıstırdıktan sonra 30 saniye felan kendi kendine bogulup patlatarak çalışıyor, ben hafif gaza basılı tutarsam sorun yok. , rölantim köpek kuyrugu gibi dalgalanıyor aracın gaz tepkisi çok zayıf.. gaza basıp bırakırken egsozda patlatmalar oluyor

byspeedman
29-01-2015, 07:50
Araç nedir?

0M42
29-01-2015, 09:55
Enjektörleriniz sızdırıyor sanırım.

emrah-58
29-01-2015, 13:36
cooper 1.6 120hp peugeout -bmw ortak motor

firatgs
29-01-2015, 20:38
ejeksiyona bakın derim

evet araç enjeksyiyonlu, nissan 350z.
enjektorden olsa çalıştıktan sonra tekleme yada herhangi bir belirti olur diye düşünüyorum siyah duman falanda yok göze batan.

firatgs
29-01-2015, 20:42
böyle birsey buldum bir kaynaktan, eger mümkünse sorun aküde demektir.

Büyük ihtimal aküdür,aracınız çalıştıkdan sonra dinamo aküyü şarj ediyor toparlanıyor,sonraki basışınızda rahat çalışıyor fakat 2 saat sonra akü deşarj oluyor basmakta zorlanıyor.

ef186
29-01-2015, 22:12
kaç beygir bir gün önce nekadar arpa verdiniz ?

otomobil 72 camaromu 2000 fiesta dizelmi?

önce detay sonra sorun ve çözüm fikirleri lütfen ...

ef186
29-01-2015, 22:15
evet araç enjeksyiyonlu, nissan 350z.
enjektorden olsa çalıştıktan sonra tekleme yada herhangi bir belirti olur diye düşünüyorum siyah duman falanda yok göze batan.

akü alternatör ölçümü kış aylarında otomobil sahiplerinin genel çözüm yolu .
bu değilse ateşleme sistemi bujiler enjektörler test.
buda değilse kompresyon testi .

0M42
29-01-2015, 22:33
Yakıt hattı sürekli belirli bir basınca mağruz kalır motoru stop etseniz dahi fuel rail içerisinde basınçlı yakıt bulunur.Ucuna pislik gelmiş kirlenmiş enjektor nozulu yatağına tam oturamadığından uzun vadede silindir içerisine basınç yüzünden işeme yapar buda ilk çalıştırmada motorun boğulmasına neden olur.

Sizin probleminiz kesin budur demiyorum ama %80 böyle bir durum söz konusu.

firatgs
30-01-2015, 11:43
oncelikle cevaplar icin tesekurler, peki sorun buysa temizletme bakım işiyle halledilirmi yoksa koklu bi degisime gerek varmıdır

Yakıt hattı sürekli belirli bir basınca mağruz kalır motoru stop etseniz dahi fuel rail içerisinde basınçlı yakıt bulunur.Ucuna pislik gelmiş kirlenmiş enjektor nozulu yatağına tam oturamadığından uzun vadede silindir içerisine basınç yüzünden işeme yapar buda ilk çalıştırmada motorun boğulmasına neden olur.

Sizin probleminiz kesin budur demiyorum ama %80 böyle bir durum söz konusu.

0M42
30-01-2015, 12:08
Enjektörler temizlenebiliyor evet

0M42
30-01-2015, 14:46
Enjektörler temizlenebiliyor evet

0M42
30-01-2015, 14:47
Enjektörler temizlenebiliyor evet hatta kendin bile temizleyebilirsin youtube a injector cleaning yazarsan bir sürü örnek video çıkar.

Not : Diğer iki mesajı silebilirmisiniz nasıl oldu anlamadım.

drivertech
30-01-2015, 15:18
Benim araçda ilk calıstırdıktan sonra 30 saniye felan kendi kendine bogulup patlatarak çalışıyor, ben hafif gaza basılı tutarsam sorun yok. , rölantim köpek kuyrugu gibi dalgalanıyor aracın gaz tepkisi çok zayıf.. gaza basıp bırakırken egsozda patlatmalar oluyor


Ben dün aracın boğazını söktüm güzel bi temzlik yaptım sensoor yuvalarını yani soketlerini temzledim , en ince ayrıntısına kadar temizlik yaptım taktıktan sonra hava ayarını widebanda göre ayarladım biraz da motoru dinleyerek şu anda iyi kaderi değişti arabanın diyebilirim. Denemekte fayda var..

firatgs
31-01-2015, 22:42
aracı gösterdim aku alternatör sağlam, enjektörde isemeden kaynaklı olmuş olabileceğini söylediler, zaten suan düzeldi normal mars basıyor sıkıntı yok gibi birdaha olursa enjektörlere odaklanacağım.

emrah-58
01-02-2015, 03:50
bugün biryere gösterdimde büyük ihtimal egzantrik ayarı yapılcak yani timing.. zamanlama sorunu gibi görünüyor