Orijinalini görmek için tıklayınız : Taksiler hakkında bilgi
merttepe
23-04-2015, 22:16
Selam arkadaşlar,
İstanbul başta olmak üzere, taksiler hakkında birtakım bilgilere ihtiyacım var.
1) Bir taksi günde ortalama kaç km yol yapıyor?
2) Dizel ya da LPG de ne kadar yakıt harcıyor?
3) Bakıma ne sıklıkla giriyor?
4) En çok hangi parçaları arızalanıyor?
5) Debriyajı ne sıklıkla değiştiriyor?
teşekkürler şimdiden.
pashaboy
23-04-2015, 22:52
Ankara için ortalama 300 km yol yaparsın
Dizelin bakımı ağır oldugundan lpgli tercih edilir/ankara
Ortalama 45 günde bakıma girer
Şöför düzgün olursa kronik arıza dışında pek arızası olmaz..
Ortalama 10 ayda 2 kere debriyaj baskı balatası değişir...
merttepe
23-04-2015, 23:01
Ankara için ortalama 300 km yol yaparsın
Dizelin bakımı ağır oldugundan lpgli tercih edilir/ankara
Ortalama 45 günde bakıma girer
Şöför düzgün olursa kronik arıza dışında pek arızası olmaz..
Ortalama 10 ayda 2 kere debriyaj baskı balatası değişir...
Çok teşekkür ederim.
diğer iller için bilen arkaşlardan da yorum bekliyorum.
merttepe
23-04-2015, 23:03
Ankara için ortalama 300 km yol yaparsın
Dizelin bakımı ağır oldugundan lpgli tercih edilir/ankara
Ortalama 45 günde bakıma girer
Şöför düzgün olursa kronik arıza dışında pek arızası olmaz..
Ortalama 10 ayda 2 kere debriyaj baskı balatası değişir...
Peki yakıt sarfiyatı ne olur?
ChuckBartowsKi
23-04-2015, 23:23
Kayseri de tanıdığım taksici var
Günlük 10 km yaptığım da oldu 1000 km de diyor ortalaması hiç belli olmuyormuş
LPG tercih etmem ben diyor dizel her zaman daha iyidir dedi
2.5-3 ayda bir baktırırım arabaya satarken çok değer kaybetmesin diye dedi ama 5-6 ayda bir gideni de varmış.
Yakıt olarak ben kullanırsam 15 20kr civarı şoför kullanırsa 25-30 kr civarı dedi.
10 ayda neden 2 kez baskı değişsin şöför kasap değilse
Benim arkadaşım var babası ve tüm amcaları taksici beşiktaşta durakları. Onların bi arabasını da arkadaşıma aldık hatta. 2009 model dizel albea 865bin kmde. Yani yıllık 175 bin km ortalama.
Benzin dizel tercihi tamamen şoföre bağlı.
Dizel torktan dolayı lpg bakım masrafı düşük diye tercih ediliyo. Kullanılan güzergaha göre seçim yapılıyor.
Konuyu gordum ındım duraga sordum sorularımı :D lpglı eralardan mıllet kendını kurtarmaya bakıyomus ***** ıstanbul trafıgınde 37 kurustan assagıya yakmıyomus 1.3mjetlerdede durum 28-30 kurus ıstanbul ıcın tabıkı. havalımanı taksılerının gunluk 500kmsı garantı dıyorlar ama ortalama 200 gıbı bı mesafe. 3 aydan 3 aya bakıma gırıyorlarmıs ama 5 ayda baskı degısımını duymamıstım. en cok degısenı ıse aks kafaları fren balatalarıymıs umarım yardımcı olmusumdur :)
Konuyu gordum ındım duraga sordum sorularımı :D lpglı eralardan mıllet kendını kurtarmaya bakıyomus ***** ıstanbul trafıgınde 37 kurustan assagıya yakmıyomus 1.3mjetlerdede durum 28-30 kurus ıstanbul ıcın tabıkı. havalımanı taksılerının gunluk 500kmsı garantı dıyorlar ama ortalama 200 gıbı bı mesafe. 3 aydan 3 aya bakıma gırıyorlarmıs ama 5 ayda baskı degısımını duymamıstım. en cok degısenı ıse aks kafaları fren balatalarıymıs umarım yardımcı olmusumdur :)
Sanayide taksiye girecek bi era vardı. Sahibine sordum abi herkes accent blueya geçiyor sen hala eradasın dedim diğer arabadan o kadar memnun kaldım ki gittim sıfırı üretilmediği halde 5 bin kmde aldım onu kullanıcam 5 yaşı dolana kadar dedi. 700 bin km kapak açmadan binmiş. Böylesi de var :)
aybrskck
23-04-2015, 23:51
havaalanına çok yakın otuyorum trip günlükmü sıfırlanıyor bilmiyorum ama genelde 200 300 arası oluyor meraktan hep sorarım motor durumunu ***** istanbul taksilerinde km ler çok yüksek 800 900k km de 1.3 ler kapak açmadık yağı suyu değişir devam ederiz diyorlar birde dikkat ettiğim bir durum anadolu yakası genelde lpg li avrupa ise dizel tercih ediyor dikkatimi çekenler bunlar umarım yardımı dokunur :)
Biz değil şofor çalışıyor ama çanakkale lapseki ilçesinde de taksımız var 2014 eylül de 9000 km de 2. El dacia Logan MCV dizel aldık 2 defa baski balata değişti 1 defa aks kırıldı günlük ortalama 250 km yapıyor suan 56.000 de.
TheKaptan
24-04-2015, 03:47
İstanbul için konuşuyorum günde 400 500 arası km yapıyo 1.3 multijet albea için konuşuyorum 60 70 binde baskı balata değişiyor 200 km ye şehiriçi 50 tl mazot yakıyor
free-hifi
24-04-2015, 08:17
ist genelinde era nın benzinlisi albeanın 1.3 mjet dizeli kullanılıyor era 30-35 albea 25-30 kuruş yakar
merttepe
24-04-2015, 09:38
Kayseri de tanıdığım taksici var
Günlük 10 km yaptığım da oldu 1000 km de diyor ortalaması hiç belli olmuyormuş
LPG tercih etmem ben diyor dizel her zaman daha iyidir dedi
2.5-3 ayda bir baktırırım arabaya satarken çok değer kaybetmesin diye dedi ama 5-6 ayda bir gideni de varmış.
Yakıt olarak ben kullanırsam 15 20kr civarı şoför kullanırsa 25-30 kr civarı dedi.
Çok teşekkür ederim.
merttepe
24-04-2015, 09:39
Benim arkadaşım var babası ve tüm amcaları taksici beşiktaşta durakları. Onların bi arabasını da arkadaşıma aldık hatta. 2009 model dizel albea 865bin kmde. Yani yıllık 175 bin km ortalama.
Benzin dizel tercihi tamamen şoföre bağlı.
Dizel torktan dolayı lpg bakım masrafı düşük diye tercih ediliyo. Kullanılan güzergaha göre seçim yapılıyor.
Güzergaha göre motor seçimi ilginç bir veri oldu, çok teşekkürler.
merttepe
24-04-2015, 09:40
Konuyu gordum ındım duraga sordum sorularımı :D lpglı eralardan mıllet kendını kurtarmaya bakıyomus ***** ıstanbul trafıgınde 37 kurustan assagıya yakmıyomus 1.3mjetlerdede durum 28-30 kurus ıstanbul ıcın tabıkı. havalımanı taksılerının gunluk 500kmsı garantı dıyorlar ama ortalama 200 gıbı bı mesafe. 3 aydan 3 aya bakıma gırıyorlarmıs ama 5 ayda baskı degısımını duymamıstım. en cok degısenı ıse aks kafaları fren balatalarıymıs umarım yardımcı olmusumdur :)
Dostum zahmet etmişsin çok teşekkürler. Çok değerli veriler, eline sağlık.
merttepe
24-04-2015, 09:41
havaalanına çok yakın otuyorum trip günlükmü sıfırlanıyor bilmiyorum ama genelde 200 300 arası oluyor meraktan hep sorarım motor durumunu ***** istanbul taksilerinde km ler çok yüksek 800 900k km de 1.3 ler kapak açmadık yağı suyu değişir devam ederiz diyorlar birde dikkat ettiğim bir durum anadolu yakası genelde lpg li avrupa ise dizel tercih ediyor dikkatimi çekenler bunlar umarım yardımı dokunur :)
İstanbul içinde bile motor farklılığı tercihi olabiliyor demekki, teşekkürler bu da ilginç bir veri olmuş :)
merttepe
24-04-2015, 09:42
Biz değil şofor çalışıyor ama çanakkale lapseki ilçesinde de taksımız var 2014 eylül de 9000 km de 2. El dacia Logan MCV dizel aldık 2 defa baski balata değişti 1 defa aks kırıldı günlük ortalama 250 km yapıyor suan 56.000 de.
Çok teşekkürler. Debriyaj çabuk yıpranmış sanki.
merttepe
24-04-2015, 09:43
İstanbul için konuşuyorum günde 400 500 arası km yapıyo 1.3 multijet albea için konuşuyorum 60 70 binde baskı balata değişiyor 200 km ye şehiriçi 50 tl mazot yakıyor
Çok teşekkürler. :icon_tup:
merttepe
24-04-2015, 09:44
ist genelinde era nın benzinlisi albeanın 1.3 mjet dizeli kullanılıyor era 30-35 albea 25-30 kuruş yakar
çok teşekkürler, benzinlide era, dizelde fiat kullanımı baskın diyorsunuz. :icon_tup:
adana 150km civari yol yapiyor
Şu an İstanbul'da Dacia Stepway revaçta
ben inanmıyorum 800 binde falan kapak açmadıklarına şöförler kasaptanda öte araba sürüyolar bakım aralıkları kısadır mutlaka ama kapağa falan inanmayın :D kişisel kullanıcı gözü gibi bakıyor arabasına ama 150 binde su koyveriyor motor , taksici bütün gün istanbul yollarında 1 milyon km yapıyor ama kapak açmıyor bu nasıl iş ? :)
Benim fikirtepeden yakın akrabam albea ile 850 bin km de kapak açtı biraz daha sürdü sonra yeni albea aldı.
onursumer
24-04-2015, 10:38
ben inanmıyorum 800 binde falan kapak açmadıklarına şöförler kasaptanda öte araba sürüyolar bakım aralıkları kısadır mutlaka ama kapağa falan inanmayın :D kişisel kullanıcı gözü gibi bakıyor arabasına ama 150 binde su koyveriyor motor , taksici bütün gün istanbul yollarında 1 milyon km yapıyor ama kapak açmıyor bu nasıl iş ? :)
tanıdığıgımın hyundai servisine birçok karaç geliyor, 450-500bin km de hiç el değmemiş
i30 dizel gordum sadece turbo masrafı yapmış 480bin de falandı soylediğine gore
ama genelde hyundai dizel kimse tercih etmiyor dizelde çok ekonomik değil 1.4 lpg devam ediyorlar :)
free-hifi
24-04-2015, 13:14
2016 da lada westa giriş yaparsa 5 yıl muhabbeti yüzünden çoğu taksici vesta alacak
İstanbulda LPG'li taksı kalmadı neredeyse kalanlarda Anadolu yakasında ve genellikle Accent Era, Motor ömrünün azalması ve sıralı sistemlerin getirdiği benzin sarfiyatından dolayı tercih edilmiyor. Albea 1,3 mj'ler 700-800 bin km kapak açmadan kullanılıyor. Günlük 500-750 km arasında yol yapılıyor avrupa yakası taksileri 27-30 kuruş civarında yakıyor. Anadolu yakasındaki taksiler 25-27 arasında yakıt yakarlar.
Şöförlere göre değişmekle beraber 60 bin KM'de bir baskı balata, 75-80 bin Kmlerde fren balataları değişiyor. bu süreçlere +-10 bin km ekleyebilirsiniz,taksiciler bizim gibi bitsinde öyle gideyim,değiştireyim mantığında değiller çünkü taksiler 24 saat çalışır her saat kaybı hem kiradan hemde müşteriden zarardır.
Gidilmişken hepsini bir anda değiştiriyorlar.
ben inanmıyorum 800 binde falan kapak açmadıklarına şöförler kasaptanda öte araba sürüyolar bakım aralıkları kısadır mutlaka ama kapağa falan inanmayın :D kişisel kullanıcı gözü gibi bakıyor arabasına ama 150 binde su koyveriyor motor , taksici bütün gün istanbul yollarında 1 milyon km yapıyor ama kapak açmıyor bu nasıl iş ? :)
Aslında sürekli kullanılması ve gerektiğinde bakımlarının yapılması kapak açılmamasını sağlıyor.
Küba'da hala 1950 model amerikan araçları aktif kullanılıyor.
Yani bir mühendis adayı olarak hiç bir makinenin narin-kibar-aralıklarla kullanılmaya dayalı tasarlandığını sanmıyorum, araba motorları gibi kompact sistemlerin sürekli çalışma,yağlanma vb. prensiplere göre tasarlandığını ve kişisel kullanım sonuçlarında kısa vadede ömürlerinin bittiğine inanan birisi olarak firmaların bunları ticari kaygılar ile değiştirmediğini düşünüyorum.
2 senedir 15 yaşında bir aracı günde 75-100 kmden az olmamakla beraber kullanarak, yağ-su vb. değişiklikleri bile haftasonu iş çıksın diye yapan birisi olarak söylüyorum.
istanbulda ben haftasonları 24e çıkıyorum ara sıra.günde ortalama 300 400 km yol yapar dizel albea bu iş için biçilmiş kaftandır.300km de 70 lira felan yakıyordum en son çalıştığğımda mazot 360 küsürlüyken.
Bu ara yaş muhabbetinden dolayı Çanakkale'de taksisini değiştirenler de Dacia Modgy ve 1.5d 2WD Dacia Duster akımı var. :)
i-vtec07
24-04-2015, 13:53
antalyada taksi için otomabil ruhsatlı ford coruıer akımı başladı 1.5 dizel olanlardan . .)
duster ve lodgy de bi hayli çoğaldı .
eskiden serviste calısırken kırık bi taksici dayı vardı
sadece kendisi ve bi tanıdıgı kullanıyorlardı aracı.
yetkili servis oldugu halde bakımda pompadan yag koydurmaz illa içerden kapalı kutu yag alırdı o derece titiz
780kusur binde bakıma gelmişti yıl sonu motor yaparız heralde diyordu
Bilecik'te taksicilik yapıyoruz. Burada dizel şuan revaçta çok dağlık olduğundan torka ihtiyaç duyuluyor.
10 km yaptığımda 500 1000 km yaptığımda oluyor. Sıfır 2010 yılında Tata İndigo Marina aldım 250k kmde geçen ay sattım iki kez baskı değişti bir kez enjektörler,
Balatalar yılda diskler bir buçuk yılda değişti. 2-3 ayda bakım oldu. Turbo hiç değişmedi. En çok şanzumanda sıkıntı yaşadım bir kez komple üç kez farklı farklı şekillerde tamir gördük. Şuan Doğan kullanıyorum 30kr civarı şehir içi tüketimim. :)
günde 500tl para kazanıyor ortlama bı taksı demekki bu kmlerı yapıosa:) plaka kıralıyanlar masraflar cıkınca ayda 5000temız var ozaman istanbulda
Mekanik bir aletin sağlıklı işlemesi için gerekli olan tek şey doğru ve düzenli bakımdır.
Taksicilerde de bu özeni gösterenler bir şansızlık olmazsa 500.000 kmnin üstüne kapak açmadan çıkabiliyorlar.
merttepe
24-04-2015, 21:48
Beyler,
Vakit ayırıp da yazdığınız için hepinize çok teşekkür ederim.
Umarım verdiğiniz bilgilerde, milletçe gurur duyabileceğimiz bir projeye bir damla katkıda bulunacak.
Elinize sağlık. teşekkürler.
bugra_0101
25-04-2015, 01:58
günde 500tl para kazanıyor ortlama bı taksı demekki bu kmlerı yapıosa:) plaka kıralıyanlar masraflar cıkınca ayda 5000temız var ozaman istanbulda
öyle bir şey varsa hemen gidip kiralayalım :)
bence taksi kiralamak şu an için sadece bir iş sahibi olmak ve şofor yevmiyesine çalışmak
hellchaosdead
25-04-2015, 02:33
fazlasıda kalır abı kardes yada baba ogul calıssanız...
Yerli oto mu geliyor yoksa. Umarım bu müjdeyi alırız en yakın sürede. =)
Valla bizim 15.000. nüfuslu ilçede şofor uzun yol çıkmazsa sadece gün de 12 saat çalışıyor ölü sezonda bile 2000 tl bırakıyor bize şofor parası yakıt ıvir zivir çıkarıca ki durakta 13 ilçe de 20 tane taksi var korsanları saymazsak istanbulda 5000 den az kazanmazsin bence
merttepe
25-04-2015, 13:01
Yerli oto mu geliyor yoksa. Umarım bu müjdeyi alırız en yakın sürede. =)
Malesef, yerli oto çok zor. Türkiyede motor ve şase tasarlanmıyor daha. O yerli tank falan yaptık sanıyorlar ya...
Google aramalarda çıkmasa şu yazılanlar, çok şey yazacağım da.
Bizimki başka bir proje, patentini falan aldık, bakalım başarabilecek miyiz.
Benim muhabbetim vardır bindiğimde sohbet ederim hemen hemen hepsi 1.3 albea için ekmek arabası diyor.kendi kullanıp gece şöföre verenlerde era tercih ediyor en rahatı oymuş.1.4 lpg li ile 1.5crdi aynı yakıyomuş bakım masrafı zevk renge kalmış.sonuçta biriyle ayriyetten çalışması gerekirken lpg yede gidiyorsun birisinde girdimi komple yaptırıp çıkıyosun
1) Bir taksi günde ortalama kaç km yol yapıyor?
2) Dizel ya da LPG de ne kadar yakıt harcıyor?
3) Bakıma ne sıklıkla giriyor?
4) En çok hangi parçaları arızalanıyor?
5) Debriyajı ne sıklıkla değiştiriyor?
Dizel 1.3 albea kullanılır genelde istanbul avrupa yakası şehir içi 28 kuruş tüketimi vardır.
Peridiyodik bakım 1,5-2 ayda yapılır dizel araç için burda taksicilerin gittiği servis var 80 tl yağ vs. tüm filtreler
İbrahim33
25-04-2015, 19:24
1) Bir taksi günde ortalama kaç km yol yapıyor?
2) Dizel ya da LPG de ne kadar yakıt harcıyor?
3) Bakıma ne sıklıkla giriyor?
4) En çok hangi parçaları arızalanıyor?
5) Debriyajı ne sıklıkla değiştiriyor?
2 sene önce 5-6 ay kadar çalıştım takside. (mersinde) çalıştığım araba 2010 model mondeo iş potansiyeli yönünden maşallahı vardı.
Günde 400 km yapıyorduk ortalama 2 şoför.
36 litre Lpg ile 380-400 km yapıyorduk. (2010 1.6 mondeo)
Araç tık dediği anda sanayide hemen tamir ettiyorduk arızalanan parçayı.
İbrahim33
25-04-2015, 19:37
bu arada taksi deyince :)
2-3 gün önce yakaladım. yazılımlı herhalde bide , arkada megachips çıkartması var :) tam istediğim projeyi yapmış arkadaş. allah rısk açıklığı versin.
http://s3.postimg.org/y1v7xkkbn/IMG_0421.jpg
İstanbul'da ticari taksi sahibiyiz 1.6 fiat linea kullanıyoruz ortalama 280-320 kuruş yakıyoruz trafiğin durumuna göre arabaların hepsi artık uzun ömürlü sorun yaşamazsınız kolay kolay baskı balata olayı kullanımla alakalı biz 120 binde falan kaçırmaya başlayınca değişiyoruz günlük ortalama 2 şoför iş durumuna göre ortalama 400-500 km yol yapıyoruz 100-120 lira yakıt alıyoruz ayda 9 bin-12 bin kilometre yol yapan bir araba motor arıza vermez kolay kolay ama neyin arıza vereceğini kestiremezsiniz bunun yanında kaza riskini trafik cezalarını trafik sigortasının çok ama çok yüksek olduğunu yanınızda çalışan kişiye de sigorta yapmanın zorunlu olduğunu belediye vs ödenen aidatları hesaplamanızı herhangi bir sorunuz olursa özelden de yazabilirsiniz seve seve cevaplarım
mimarsertac
27-04-2015, 16:22
[QUOTE=İbrahim33;7823152]bu arada taksi deyince :)
2-3 gün önce yakaladım. yazılımlı herhalde bide , arkada megachips çıkartması var :) tam istediğim projeyi yapmış arkadaş. allah rısk açıklığı versin.
Kadıköy civarında 2015 kasa var bu aralar.
redbull35
27-04-2015, 17:30
Geçen hafta İstanbul a fuar için geldim. Havalimanından taksiye bindim 2015 corolla idi. Taksicilere kampanya yapmışlar p nedenle tercih ettiklerini söyledi. Araç lpg liydi
Dayımin izmir havalimanin da taksi hattı var oda 2014 corolla dizel kullaniyor
günde 500tl para kazanıyor ortlama bı taksı demekki bu kmlerı yapıosa:) plaka kıralıyanlar masraflar cıkınca ayda 5000temız var ozaman istanbulda
Trafik cezalari,Sigorta bedelleri,durak ödemeleri vb. giderleri çıkartınca o kadar değildir sanırım.
Ancak plaka sahiplerinin zarar etme şansı yok, çünkü 30 bin taksi plakasına ekleme yapılamıyor arz-talep dengesinde arz hep sabit. :):)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.