PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıfır Araç En İyi Rodaj Nasıl Yapılır Hk ?



RIDVAN
10-05-2015, 13:17
Herkese hayırlı günler hayırlı güzel haftasonları...

Az yaksın yakıt hiç olmasın biraz gösterişli olsun parça ucuz olsun dedik , Hiç akılda yokken ocak ayında 2010 model symbol aldık 1.5dci gösteriş sıfır :) Elimizden geldiği kadar birşeyler yaptık binmek için yaptık ama kısmet değilmiş.

Gezmek için gitttiğimiz seat bayisinde bir anda son 1 adet kalmış kırmızı fr siparişini verdik allahın izniyle.

Sonra nete koymamla 2 gün içinde symbol sattık gitti.

Gelelim konumuza araç 23 gün sonra teslim ispanyadan yola çıktı yüksek ihtimal gemidedir. Aracımızın rodajını en iyi nasıl yaparız ? Üzmeden şişirmeden zorlamadan incitmeden en iyi rodaj nasıl yapılır motor en iyi ev verimli nasıl açılır ?

Herkese teşşekür ederim...


Sattığım symbol :)

http://i.hizliresim.com/VVaDgR.jpg (http://hizliresim.com/VVaDgR)

FR

http://i.hizliresim.com/2g1ayO.jpg (http://hizliresim.com/2g1ayO)

exclusive
10-05-2015, 13:23
rodaj hakkında herkes bir şeyler söylüyor özellikle tsi ler için rodaj sonrası yağ değişimi gerekli diyen var en az 1500 km sakin sür 3.devri geçme diyen var ( satış danışmanı ) bilenler illaki vardır burda bende doğrusunu merak ediyorum açıkçası. Araç için şimdiden hayırlı uğurlu olsun

B.Koçer
10-05-2015, 13:23
Öncelikle hayırlı ugurlu olsun
bende fr ı ilk aldıgım zaman ilk 1000 km dikkat ettim 4k devir üstüne cıkmamaya özen gösterdim
bi abimin verdiği önerileri dinledim
2 haftada bir uzun yolda 1000 km sonra 200-220 arası seyir ettim 5 - 10 dakika aralıklar ile sonra dinlendirdim 100-120 ile

çoğu kişi rodaj yok diyor yeni motorlarda belki de psikoljiktir fakat
benim aracım 18 jantlı idi
aynı aracın 17 jantlısını 200 km suratte takribi 1.5-2 boy geçiyordum :)

Kazasız belasız kullanmanız dileğimle ..

RIDVAN
10-05-2015, 13:25
rodaj hakkında herkes bir şeyler söylüyor özellikle tsi ler için rodaj sonrası yağ değişimi gerekli diyen var en az 1500 km sakin sür 3.devri geçme diyen var ( satış danışmanı ) bilenler illaki vardır burda bende doğrusunu merak ediyorum açıkçası. Araç için şimdiden hayırlı uğurlu olsun

Aynende öyle her kafadan ayrı bir ses çıkıyor burda konuya açıklık getiricez inşallah , Teşşekür ederim abicim

RIDVAN
10-05-2015, 13:28
Öncelikle hayırlı ugurlu olsun
bende fr ı ilk aldıgım zaman ilk 1000 km dikkat ettim 4k devir üstüne cıkmamaya özen gösterdim
bi abimin verdiği önerileri dinledim
2 haftada bir uzun yolda 1000 km sonra 200-220 arası seyir ettim 5 - 10 dakika aralıklar ile sonra dinlendirdim 100-120 ile

çoğu kişi rodaj yok diyor yeni motorlarda belki de psikoljiktir fakat
benim aracım 18 jantlı idi
aynı aracın 17 jantlısını 200 km suratte takribi 1.5-2 boy geçiyordum :)

Kazasız belasız kullanmanız dileğimle ..

Teşşekür ederim öncelikle.
Dediklerini harfiyen dikkate alıcam bire bir uygulucam inşallah tekrar teşşekürler.

sinanbaysal
10-05-2015, 13:53
Sımdıden hayırlı uğurlu olsun

Burak
10-05-2015, 13:53
Fabrikasyon motorda rodaj kalmadı bence. Sonuçta rodaj dedigimiz süreç parçaların birbirine alışma sureci degil mıdır? Artık parçalar cok cok küçük toleranslarla üretiliyor. Kitapçıklardaki talimatların güvenlik amacli, montaj hatası gibi bir durum olursa tehlikeye yol açmasın diye yazıldığını dusunuyorum ama net bilgim yok, kendi cikarimlarim. Tech bu konuyu aydınlatır :)

Bulut Y.
10-05-2015, 13:54
Servisten kesici kesici cikarim rodaj budur garantisi var abi niye dert ediyorsun patlarsa degistirirsin

Octane
10-05-2015, 13:57
Rodajin gerekliligi sifir araclarda uretim sonucu olusan mikro capak tarzi, keskin kenar kose tarzi seyleri torpulemekti. Yeni uretim bicimleriyle bunlar oldukca azaldi. Ama yine de onemli tabi.

Sifir km aracin rodaji sadece motor yapilmis bir arac ile ayni degil. Frenin bile rodaji var. Oncelikle bu.

Mantik, motora fazla yuk bindirmemekte. Ilk 1000-1200km boyunca, sifir km bir aracin gaydlari gomlekleri piston segman devirdaim yag pompalari her seyi yeni ve yeni uretilmis. Bu tarz hareket eden parcalar ileride daha rahat hareket etmek icin bir yatak olusturacaklar kendilerine. Bu da surekli yuksek devirlerde hasar acabilir.

Ilk 1000kusur kmde, gaz pedalina tam basilmamali. Turbo tamamen doldurulmamali, yani peak basinc mumkun oldugunca vermemeli. Ama en onemlisi arac manuelse avans vurulmamali. Cok ust devirlerden ani vites degisimlerinden kacinilmali. Turbolu arac, rodaj icin degil her zaman icin kapatirken 1 dakika falan beklenmeli ki turbo yuksek devir donerken yaglamasi kesilmesin. ani fren yapmayin. Arka arkaya sert virajlara girmeyin ki amortisor takozlari, fisekler alissin. Dayı gibi kullancaksiniz yani kisaca.

Bu capaklar atilinca motordan yag filtresi ve yag degisimi guzel olur.

Hayirli olsun.

ahmet_xy
10-05-2015, 13:59
hayırlı olsun. klasik yağ eksiltme problemleri FR'de de olabiliyor. yağ seviyesini sık sık kontrol et.

RIDVAN
10-05-2015, 14:19
Rodajin gerekliligi sifir araclarda uretim sonucu olusan mikro capak tarzi, keskin kenar kose tarzi seyleri torpulemekti. Yeni uretim bicimleriyle bunlar oldukca azaldi. Ama yine de onemli tabi.

Sifir km aracin rodaji sadece motor yapilmis bir arac ile ayni degil. Frenin bile rodaji var. Oncelikle bu.

Mantik, motora fazla yuk bindirmemekte. Ilk 1000-1200km boyunca, sifir km bir aracin gaydlari gomlekleri piston segman devirdaim yag pompalari her seyi yeni ve yeni uretilmis. Bu tarz hareket eden parcalar ileride daha rahat hareket etmek icin bir yatak olusturacaklar kendilerine. Bu da surekli yuksek devirlerde hasar acabilir.

Ilk 1000kusur kmde, gaz pedalina tam basilmamali. Turbo tamamen doldurulmamali, yani peak basinc mumkun oldugunca vermemeli. Ama en onemlisi arac manuelse avans vurulmamali. Cok ust devirlerden ani vites degisimlerinden kacinilmali. Turbolu arac, rodaj icin degil her zaman icin kapatirken 1 dakika falan beklenmeli ki turbo yuksek devir donerken yaglamasi kesilmesin. ani fren yapmayin. Arka arkaya sert virajlara girmeyin ki amortisor takozlari, fisekler alissin. Dayı gibi kullancaksiniz yani kisaca.

Bu capaklar atilinca motordan yag filtresi ve yag degisimi guzel olur.

Hayirli olsun.

Abi erinmeyip tek tek yazdığın için çok teşşekür ederim. Dediklerin hepsini dikkate alıcam ve yapıcam. Teşşekür ederim.


hayırlı olsun. klasik yağ eksiltme problemleri FR'de de olabiliyor. yağ seviyesini sık sık kontrol et.

Yağ eksiltme nadir görülen birşey dediler FR'de ama dikkate alıcam abi , Teşşekür ederim

jr1905
10-05-2015, 14:46
Bende takipteyim konuyu. Passat 1.4 Tsi aldım salı günü teslim edilecek. Bana söylenen ise ileride hantal kalmaması için arabayı yüksek devirde kullanmam. Ama sıfır arabayı çok sıkıştırmak bana pek mantıklı gelmiyor. Kimiside al kafana göre kullan eskidenmiş o rodaj olayı diyorlar.

Birde asıl merak ettiğim ilk kez turbo bir arabam olacak kullanırken nelere dikkat etmem gerekiyor ?

mert_can 41
10-05-2015, 14:51
Bende takip teyim leon mu ibiza cupramı diye arada kalıp ibiza cupra aldım hatamı ettim bilmiyorum ama rodaj konusunda fikir olur banada :)

+soner
10-05-2015, 15:01
Rodaj modaj hikaye eskidendi o işler. Fabrikada zaten testler yapılırken yüksek devirlere getiriyorlar arabaları. Gönül rahatlığıyla bin zaten 0 km araba alıyorsun istesende sıka sıka gidemezsin :)

Rodaj yüksek performans arabaları için önemli bir durum ama binek arabalarda yok artık.

emrekuzdere
10-05-2015, 15:15
Sıfır lastik aldığınızda bile ilk 150 km ani hareketlerden kaçınmanız önerilir. Fren diskleriniz değiştirildiğinde de aynı şekilde belirli bi süre sakin kullanmanız önerilir. Rodaj diye bir şey kalmadı ne demek. Sıfır araba alıyorsun HER PARÇASI sıfır.

Burak-Akın
10-05-2015, 15:31
Konu yararlı olmuş takipteyim. Ayrica seat ın tasarımları gittikce güzellesiyor:icon_tup:

fdoganb
10-05-2015, 15:36
geçen sene arkadaşıma FR alırken danışman kişi cupralara 3000 km rodaj öneriyoruz ama frlarda bu durum yok demişti. ancak sıfır araçlarda şahsen en azından 1000 km olabildiğince sert ve "coşkulu" tepkilerden kaçınırım

fthdrn
10-05-2015, 15:52
O değilde geçen limana gemiden 640 tane duster indirdik. Kullananlara baktımda 1. Viteste kesiciye sokan tipler vardı. :D

painkller
10-05-2015, 15:58
O değilde geçen limana gemiden 640 tane duster indirdik. Kullananlara baktımda 1. Viteste kesiciye sokan tipler vardı. :D

Aliciyla ozel anlasma yaparak yollanan gorevliler onlar, hizli rodaj adi altinda her turlu makasa ve darbeye hizli test yapiyorlar. umarim gorev askiyla yanip tutusup airbaglarinde rodajini ustlenmezler.

Konu cok yararli olmus, acik acik yazan usenmeyen herkese tesekkurler

Shadow_Dancer
10-05-2015, 16:11
Valla ben ilk 3 bin km'de arabayı normal kullandım.. Gazlamadım ani frenden kaçındım.. Dsg oldugu için vites degişim aralıkları zaten ideal seviyede.. NE olursa olsun ilk etapta sert kullanımdan kaçınmak mantıklı.

Kahn23
10-05-2015, 16:17
67500'den fiyat veriyorlardı. Sen de bu fiyata mı aldın?

RIDVAN
10-05-2015, 16:53
67500'den fiyat veriyorlardı. Sen de bu fiyata mı aldın?

Herkese teşşekür ederim çoğu kişinin bende dahil olmak üzere işine yaramasına konunun sevindim

Abi 64.500 peşin aldım ben 30 günde geliyor araç ...

Kullanıcı
10-05-2015, 18:02
rodajda normal arabalar için ilk 1000 km önemli bu km içindede aracı zorlamayıp ani fren ani gaza basmayıp sakin kullanmalı
Not:illaki uzun yolda rodaj yapılır diye bir kayde yok ben çoğunlukla akşam saatleri trafiğin olmadığı zaman rodaja çıkarım

atituti
10-05-2015, 18:12
motorlar fabrikalarda zaten ne testlerden geçiyor , kullanıcıya gelene kadar en az 100 kilometre yol yapıyordur o motor.rodaja gerek yok artık sıfır motor olmadığı için üstünde..

ECD
10-05-2015, 18:41
Servisten kesici kesici cikarim rodaj budur garantisi var abi niye dert ediyorsun patlarsa degistirirsin
Hahahahah üstad eyv güzel güldürdün :D :D :D :D

brky33
10-05-2015, 18:52
Mayıs sonunda bi aksilik olmaz ise ACT & DSG Leon FR alıyorum bende rodaj aklımda olan bi meseleydi çok iyi oldu bu konu :) Takipteyim :)

Aracınız sizinde hayırlı olsun şimdiden :)

Octane
10-05-2015, 19:49
Yav. Sigma denen bir sey var. her uretilen motoru her uretilen parcayi her zaman testlerden gecirmiyorlar. 19 dakikada bir arac cikiyor. Bu guvenlik birimi yani sigma, 1000de bir olabilir, 100de bir olabilir. Her uretilen arac her parca teste girmez. Bant kontrolu icin belli araliklarda bir bir arac ve malzeme secilir ve o testten gecirilir, boylece bantin kontrolu saglanir. Siz her motoru laboratuarda bagladiniz calistirdiniz rodaj yaptiniz binlerce km.

cdaydin
10-05-2015, 19:54
Aracınız hayırlı olsun.Artık aracın fabrikasında birçok teste sokuyorlar arabayı,Parcalar birbirine alışıp geliyor.Yani rodajlı geliyor diyebiliriz.Ben hic acımadım valla 1.5 ay önce sıfır araba aldım bayiden cıkarttıgım gün otobanda 202 km hız gördüm,Suan araba 5 bin km oldu hala 202 yapıyor birebir aynı.Motorun acılma mevzusu falan yok bana göre.

dqn
10-05-2015, 20:06
Epeyi sıfır araç alıp sattık.Yeri geldi showroomdan çıkar çıkmaz tapa gaz gitmek zorunda kaldık kimisi ise hiç yüksek devir bile görmedi.Ben aralarında ki farkı çözemedim.:) Son aldığımız passatta rodaj yapayım dedim servise götürdüm yağı değiştirmek için usta ben 1000kmdeki arabanın yağını değiştirmem deyip göndermişti epeyi tartışmıştım vs.

Sonuç olarak bence en iyi rodaj arabayı düzgün sürmektir.500-600 km sakin sürüldükten sonra bi çevre yolu sonrasında yağ değişimi illa rodaj yapılacaksa en mantıklısı bence.

ckrc
10-05-2015, 21:46
Yanlış anlamazsanız birşey söylemek istiyorum
Symbol gerçekten çok kötü olmuş, umarım aynı mantıkta modifiye ile fr'yi bozmasınız.

Yorumlarım tamamen kişisel,yanlış anlamayın.

AdemAr
11-05-2015, 01:15
Parcaların alışması nedir ya :)) Fabrikasyon bi hata yoksa bi sıkıntı olmaz öyle 1000 kmde törpülenip birbirine alışacak malzemelerden oluşsaydı motor 20 k da motorun içinde parça kalmazdı alışa alışa :)

RIDVAN
11-05-2015, 08:41
Yanlış anlamazsanız birşey söylemek istiyorum
Symbol gerçekten çok kötü olmuş, umarım aynı mantıkta modifiye ile fr'yi bozmasınız.

Yorumlarım tamamen kişisel,yanlış anlamayın.

Öyle bir yorum yazmışsınki böyle bir konunun içinde böyle birşey , Bunu yanlış anlamamak

Ers
11-05-2015, 08:45
fr elleme diyo işte, olmamış sembol diyo :D

ali_utku
11-05-2015, 09:03
Bugüne kadar aldığımız bütün sıfır araçlarda rodaj yaptık .Ben zararını görmedim fazladan 1 defa yağ değiştim o kadar.Tavsiyem sıfır araçta olsa rodaj yapman.

Genel hususlar önceki postlarda söylenmiş zaten.Tam gaz yapma bir süre.Uzun süreli sabit hızlı sürüş yapmamaya çalış.Ve tek seferde uzun yola çıkıp 1000 km yapıp rodajı bitirme.Parça parça km yaparak rodajini tamamlaman daha dogru olur.

Hayırlı olsun bu arada :)

adilhcl
11-05-2015, 09:37
Arkadasım aracını gule gule kullan oncelıkle benımde tavsıyem ne olursa olsun 1000 km kadar sakın sakın kullan ondan sonra bak keyfıne,
birde 2 tane sıfır km olmak uzere tdi dsg leon kullanma durumum oldu depolarından yakıt sesı gelıyordu sakır sakır acaba benzınlılerde de gecerlımı bu onu kullanınca bı test edebılırmısın? ( depo genelde 1/2 den yukarda oldugu durumlarda cok bellı oluyor )

sipsak
11-05-2015, 09:44
direk çök gaza..bana göre rodaj budur...sana geleseye kadar ne testlerden gecmiştir o araba

MK8800
11-05-2015, 10:27
2012de F10 525d aldik , ilk gununden itibaren satana kadar irzina gectim bi zararini gormedim :D

emp:)
11-05-2015, 11:07
Keyfin nasıl isterse öyle kullan, rodaj falan hikaye. Arabalar en son kontrol aşamasında fabrikada dyno ve fren testinden geçiyor. Her türlü zorlanılmış oluyor kısaca:)

onn_dear
11-05-2015, 13:59
ben sıfır km aldığım golf7 de ilk 1500 km çok sakin kullandım, her zaman şunu düşün, ilk 1500 km sakin kullansan ölür müsün? Hayır, ilk 1 ay sakin kullan zararı olmaz sonuçta, sonra normale dönersin.

Gunes G.
11-05-2015, 14:11
"Herkesin surusune kimse karisamaz"

Bu degerli anektoddan sonra gevsekligi birakip ciddi yazmak gerekirse fabrikadan gelen araclari istediginiz gibi kullanabilirsiniz. 3000 devir filan gecilmesin denmis, basilmasin zorlanmasin denmis, arkadaslar, uretici bunlari kullaniciya yaptirmak istemeseydi zaten size gerekli limitleri koyup satardi araci. Yani siz istemediginiz icin degil, istesenizde ceviremezdiniz o deviri belirli bir km'ye kadar. O yuzden gonul rahatligi ile basabilirsiniz hatta basarsaniz daha bile iyi olur performans acisindan.

Yanliz siz yine de siz olun ve kullanma klavuzunu okuyun, ondan sonra kullanin aracinizi. Benim yazdigim yazi genelde dogru olsa da siz yine de hic kimsenin soylediklerine guvenmeyin, acin kendiniz okuyun, okumayi aliskanlik haline getirin. Okurken basta biraz sikilirsiniz belki ama sonuca siz kazancli cikarsiniz, hem beyninizi kullanmanin tadina filan da varirsiniz okuyup anlamaya calisirken, bunlar hep hayatin guzellikleri :)

Gunes G.
11-05-2015, 14:12
anekdot olacak, imla hatasi olmus

Erden
11-05-2015, 14:23
Yakasik 5 sene once reno fabrikasinin ek insaat isleri icin teklif hazirliyorduk ve fabrikayi gezmeye gittik.
Fabrikanin bahcesinde soferler bantdan cikan yeni arabalarla kesiciye gidiyorlar ve tumseklerden deli gibi geciyorlardi.
Onlari gordukten sonra bence rodaj hikaye.)

dkaya87
11-05-2015, 14:40
Yakasik 5 sene once reno fabrikasinin ek insaat isleri icin teklif hazirliyorduk ve fabrikayi gezmeye gittik.
Fabrikanin bahcesinde soferler bantdan cikan yeni arabalarla kesiciye gidiyorlar ve tumseklerden deli gibi geciyorlardi.
Onlari gordukten sonra bence rodaj hikaye.)

+1, size rodaja gelene kadar dip gaz görüyo araçlar, en azından fiat ve röno'nun tr üretimleri böyle :)

umut01
11-05-2015, 15:41
Şimdiye kadar aldığımız araçların hepsinde (7 tane ) ilk 1000 km sakin kullanım 1/3 gaz tepkisi, sonraki 1000-2000 arası 2/3 gaz tepkisi ile kullanın yazıyordu. Motor tam performansını 3000 km'den sonra verir yazıyordu.
Bu mantıkla gidersek, yakıt tüketimi de belli bir km yaptıktan sonra (2000-3000 km) düşüyor. Öyleyse rodaj diye birşey var.
Parçaların uyumu için belli bir süre dikkatli kullanmak gerekli.

dragon07
11-05-2015, 15:53
1hafta evvel 240km deki linea ile istanbula gittim,

ilk etapta 160ı geçmiyordu afyona geldigimde 180 gördüm otobandada 210 gördüm ,artık istanbula yaklastıgımda 180le çok rahat gidebiliyordu rodaj modaj dinlemedim bastım direk ciğerli bir lineayı piyasaya kazandırdıgımı düşünüyorum

leona gelince 1000km deki kontrolden sonra hemen motul 300v yağı dök

kelalper
11-05-2015, 16:41
Anasını satiim millet gerdek gecesinde ve sonrasında karısının canını düşünmez ama yeni araba aldığı zaman rödajını düşünür. Vur kırbacı yürü yaw düşünmeye değmez.

mmtrıza
11-05-2015, 16:59
Persembe günü borusandan 2015 1.18i aldik istanbuldan denizliye gelecektik araç teslim bölümündeki arkadaş 3.000 deviri geçmeden denizliye kadar devam edin rodajini tamamlar dediler bizde öyle yaptik

pejoemre07
11-05-2015, 17:03
kime sorduysam 3000 km 3k devir dedi bencede böyle yapılması mantıklı bende 206+ aldım ve bende rodaj yaptım şimdi cıncık gibi :D

HondatugraL
11-05-2015, 17:24
Çök gaza falan denmişte sen riske atma derim sakin sakin kullan sonradan zaten çökecen gaza zaten bişey olacaksada 3k km den sora olsun hiç değilse efendı gibi rodajını yaptım dersin

RIDVAN
11-05-2015, 18:15
Herkese tek tek teşşekür ederim , Zahmet edip yazmışsınız allah razı olsun , Benim düşüncem ilk 1000 km'de sakin kullanıp sonrasında havalar ısınıyor güzel bir uzun yol tatil maiyetinde güzel sıkıştırıp soğutup gidip gelip normal hayata dönmek ...

RIDVAN
11-05-2015, 18:17
Anasını satiim millet gerdek gecesinde ve sonrasında karısının canını düşünmez ama yeni araba aldığı zaman rödajını düşünür. Vur kırbacı yürü yaw düşünmeye değmez.

Ahaha :) :) Alper Abi bu nasıl bir yorumdur yav :) Alın teri abi en iyi sonucu sorunsuz almak için çabamız ... Karar verildi 1000km sabır sonra sıkmaya başlarız ...

RIDVAN
11-05-2015, 18:20
Yakasik 5 sene once reno fabrikasinin ek insaat isleri icin teklif hazirliyorduk ve fabrikayi gezmeye gittik.
Fabrikanin bahcesinde soferler bantdan cikan yeni arabalarla kesiciye gidiyorlar ve tumseklerden deli gibi geciyorlardi.
Onlari gordukten sonra bence rodaj hikaye.)

Gerçektenmi vay ben onların a...... Ayıp sıfır araba aldık adamlar bizden önce neşesini alıyolar yokki ispanyada akrabalar gönderim :) :)

Onurkk06
11-05-2015, 20:08
Peki start stoplu araçlarda nasıl olacak pat diye duruyor araç onun bi kuralı var mı? Ben ani durkalklı trafiklerde kapatıyorum

Shadow_Dancer
11-05-2015, 20:10
Peki start stoplu araçlarda nasıl olacak pat diye duruyor araç onun bi kuralı var mı? Ben ani durkalklı trafiklerde kapatıyorum

Onu icat edeni bi yakalasam zaten...

Honda Type_R
11-05-2015, 20:34
Kimse kusura bakmasinda bu 1000km niye bunu kim cikardi onu anlamadim.
Eger arac sifirsa ve arabanin herhangi bi limitide yoksa(kesici yada limitor gibi) basarim abi adamlar bunun icin yapmadilar mi arabayi?
Bi dusunelim o zaman 4 silindirli bir arabada 3000dd 1dakika boyunca gitttiginizi varsayalim her bir pistonunuz dakikada 750 kez asagi yukari hareket ediyor demektir yanin hangi segman hangi yatak hangi alismadan bahsediyorsunuz?
Tamam dikkatli kullanin ilk motorda mars yaptiktan sonra motor isinica ben hemen yag yag diltresi degisiyorum capaklari falan atsin diye sonra 100km de ve 500 km de degisiyorum sivilarini sonra devam
Bu rodaj eger hareketli parcalari alismasiysa eger merak etmeyin o devirlerde alisir zaten alismazsada sizin 1000km nizi beklemez

mert_can 41
11-05-2015, 21:02
2009 da sıfır corolla aldığmızda 1000 km bakımı vardı 1000 km yavaş kulanıp bakıma gelin demişlerdi :)

Octane
11-05-2015, 21:37
aracta start stop var zaten. Turboyu beklemeye gerek yok.

YANLIS.

Start stop araclarda elektrikli bir yag pompasi turboyu besler. Fakat park ettikten sonra kontak kapatildigi icin elektrikli her sey durur. Start stoplu aracin trafikte stop ettiginde caminin direksiyonunun freninin de calismamasi lazim o zaman.

CenKeR
11-05-2015, 21:59
polo gti aracımı aldım 0 olarak rodajı dikkatli yaptım 2000 km 120 km hızı hiç geçmedim sonra ufak ufak gazlamalarla başladım yani direk 200 yapmadım
12-140-160 vs vs :)

efrasyab
11-05-2015, 22:17
öncelikle aracınız hayırlı olsun..forumda yanlış hatırlamıyorsam JCW GP'ye daha karaya ayak basmadan downpipe vs yapıldığını okumuştum rodaj öncesi..uygulama hakkında tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilgi verebilir sanırım..

Sadık Özyer
11-05-2015, 22:27
aracta start stop var zaten. Turboyu beklemeye gerek yok.

YANLIS.

Start stop araclarda elektrikli bir yag pompasi turboyu besler. Fakat park ettikten sonra kontak kapatildigi icin elektrikli her sey durur. Start stoplu aracin trafikte stop ettiginde caminin direksiyonunun freninin de calismamasi lazim o zaman.

Allah allah gazladıktan sonra start stop direk devreye girmiyor diye biliyordum .

Utku
11-05-2015, 22:33
rodaj her zaman vardır arkadaşlar.en azından debriyajı fren balataları lastikleri tepkimeye alışmamış süspansiyonları.1000 km usturuplu kullanmak yeterlidir bana göre.Hala bu devirde rodaj kalmadı diyen varsa 2011 de 5.20 yi avcılar borusandan ambarlara buram buram yanık kokturdum.Rodaj dediğimiz şey hep var olacak yani :)

Utku
11-05-2015, 22:34
rodaj her zaman vardır arkadaşlar.en azından debriyajı fren balataları lastikleri tepkimeye alışmamış süspansiyonları.1000 km usturuplu kullanmak yeterlidir bana göre.Hala bu devirde rodaj kalmadı diyen varsa 2011 de 5.20 yi avcılar borusandan ambarlara buram buram yanık kokturdum.Rodaj dediğimiz şey hep var olacak yani :)

edit 5 km de idi :o

Onurkk06
11-05-2015, 22:48
Yanlız bizim şirket aracımız golf 1.2 tsi start stoplu 3 kişi kullanıyoruz sanmıyorum bu arabaya rodaj falan hakgetire :) şu an 22 kya geldi ama gidişi falan beni şaşırtıyo diğer 2 arkadaş her türlü kasaplığı yapıyorlar ama ben sadece gazlıyorum dediğim gibi trafikde 2 3 saat geçirip sağa çektiğim an s s devreye girince duruyor elimden geldiği kadar dikkat ediyorum ben genede kapatmadan 20 30 saniye beklemeyi

Onurkk06
11-05-2015, 22:50
Sen genede ilk 1000 km birazdaha sakin ol sonra kademe kademe gazla derim sonuçta kendi aracın sıfır cillop gibi maşallah kazasız belasız bu arada

ChuckBartowsKi
11-05-2015, 22:57
Rodaj olayı hikaye sıfır C180 aldım ardından E180 sadece balatalar ve fren oturuyor o ilk başlarda koku yapıyor zaten kimse sıfır aracı alıp gaz köklemez ama dikkatli şekilde hız yapmak sıkıntı yaratmıyor artık arabalar bize geldiğinde belki de yüzlerce testten geçiyor...

MeJo
12-05-2015, 00:21
2009 da sıfır civic almıştım herkes sakın gazlama zorlama dedi ben 1000 km sürekli çevire çevire yardıra yardıra gezdim.
sonra aynı düz vites tüm civic leri geçmiştim :) çokta takmamıştım ama turbo araçta dikkat etmek gerekir kanısındayım.

997TT
12-05-2015, 00:36
Rodaj suresi ve tipi araca degisir...
400km den 2000km ye kadarda degisiklik gisterir...

M U R A T
12-05-2015, 08:32
araçlar fabrikada test ediliyor hikayesini kim uydurdu :)

golgeoyunu03
12-05-2015, 09:05
aracta start stop var zaten. Turboyu beklemeye gerek yok.

YANLIS.

Start stop araclarda elektrikli bir yag pompasi turboyu besler. Fakat park ettikten sonra kontak kapatildigi icin elektrikli her sey durur. Start stoplu aracin trafikte stop ettiginde caminin direksiyonunun freninin de calismamasi lazim o zaman.

Start stop aktif iken trafikte stop ettiğinde, benim direksiyonum çalışmıyor?

RIDVAN
12-05-2015, 10:14
Herkese tek tek teşşekür ederim , Zahmet edip yazmışsınız allah razı olsun , Benim düşüncem ilk 1000 km'de sakin kullanıp sonrasında havalar ısınıyor güzel bir uzun yol tatil maiyetinde güzel sıkıştırıp soğutup gidip gelip normal hayata dönmek ...

Son karar budur :)

onn_dear
12-05-2015, 10:45
"Herkesin surusune kimse karisamaz"

Bu degerli anektoddan sonra gevsekligi birakip ciddi yazmak gerekirse fabrikadan gelen araclari istediginiz gibi kullanabilirsiniz. 3000 devir filan gecilmesin denmis, basilmasin zorlanmasin denmis, arkadaslar, uretici bunlari kullaniciya yaptirmak istemeseydi zaten size gerekli limitleri koyup satardi araci. Yani siz istemediginiz icin degil, istesenizde ceviremezdiniz o deviri belirli bir km'ye kadar. O yuzden gonul rahatligi ile basabilirsiniz hatta basarsaniz daha bile iyi olur performans acisindan.

Yanliz siz yine de siz olun ve kullanma klavuzunu okuyun, ondan sonra kullanin aracinizi. Benim yazdigim yazi genelde dogru olsa da siz yine de hic kimsenin soylediklerine guvenmeyin, acin kendiniz okuyun, okumayi aliskanlik haline getirin. Okurken basta biraz sikilirsiniz belki ama sonuca siz kazancli cikarsiniz, hem beyninizi kullanmanin tadina filan da varirsiniz okuyup anlamaya calisirken, bunlar hep hayatin guzellikleri :)

ya kendinle çelişmişsin. Golf7 nin kullanma kılavuzunda ilk 1500 km motorun maximum devrinin 2/3 ünden fazla basılmaması ve gaza sonuna kadar basılmaması gerektiği yazıyor.

onn_dear
12-05-2015, 10:48
Peki start stoplu araçlarda nasıl olacak pat diye duruyor araç onun bi kuralı var mı? Ben ani durkalklı trafiklerde kapatıyorum

walla ben kapatıyorum ve turbo araçta sağlıklı oldugunu düşünmüyorum

TayfunS
12-05-2015, 13:44
arabayi ankaradan aldim kutahyanin ilcesindeyim. bayi ile evimin arasi 450 km kadar. bayiden ciktim polatli yolunda 190 200 gordum bi muddet de oyle gittim ki 1000 kmde kontrolu vardi arabanin. ne cikacaksa bi an once ciksin diye :) ve bir kere de dikkat etmedim aman basmiyim vs diye. yalnizca sogukta bazen 1 dk bazen 5 dk rolantide calistirirm arabayi. stop ederken de uzun yoldan gelmissem veya gazladiysam min. 1 dk rolantide calistirirm.

Mr.K
12-05-2015, 14:18
yahu frenleri alıştırına kadar sakin sür ani frenden vs baskıdan kaçın,onun harici siz sanıyomusunuz sıfır km araç dipgaz gidince 500km'de kol çıkartıyo ? Ben hiç rastlamadım şahsen : ) dediğim gibi frenler alışsın,lastikler alışşsın bi 250-300km ondan sonra yardır gitsin.

EvO 86
13-05-2015, 13:24
sakin kullanmakla kimse birşey kaybetmez, zaten herkes söylemiş motor harici parçalarında alışmazı lazım, süspansiyon, frenler, debriyaj vs .vs.

Bu arada fabrika limitör koyardı diyen arkadaşlar, rodajın bir gereklilik olduğu 90 larda (rodaj için fabrikadan farklı yağ, ilk 1000 bakımları vs.vs.) bile arabalarda rodaj yapılsın diye limitör falan yoktu. Koyamazlar zaten. üzerine kamyon geliyor çok hızlı bir şekilde uzaman lazım, gaz tepkisi deviri sınırlı araçla ne yapacaksın?

Prensipte metal alışması için sık ısınıp soğuması lazım, onun içinde genellikle şehiriçi tavsiye edilir. Uzun yol yani sabit devir tavsiye edilmez. Kaldı ki kullanım klavuzunda dahi yazıyorsa inkar etmenin anlamı yok. (ilk bakımı 15.000 olan araçlarda dahi yazıyor)

Rodaj insanın kendine yakışanı giymesidir diyerek 90 lara da bir gönderme yapmış olayım :) Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.

RIDVAN
30-07-2015, 23:34
.............................

RIDVAN
30-07-2015, 23:43
Aracın şuan güncel KM,si 2.000 herkesin önerdiği gibi ilk 1.000 km zorlamadım 1.000 sonunda yağ eksiltir git tamamlat dediler ücret istemedi servis ben zorlada olda ustaya servise yani değiştirdim . Uzun yol yapıp yazılanlar gibi soğuttum ısıttım rodajı elimden geldiği kadar dikkat ettim . Eş değer araçlarla denediğimizde aramızda 2.3 boy fark oluyor. Pilotaj farkımı yoksa iyi rodajmı kafamız karıştı. Şuan aracı nete koydum düğünüme az kaldı gönlümde bir kaç araba daha var onlara binicem yoksa yazılım eksoz filtre devam .

onur_S
31-07-2015, 02:41
Bende aldiktan sonra dayanamadim 80 kmde gazladim, benim aracta bi kere aynisindan denedik 3 boy fark yapti ard arda denedigimizde, 2000 km filan bekleyemem ancak rodaj var en azindan fren balatalari ilk 3000 km ottu sonra kesildi, direksiyon simidi dondururken ses yapiyordu o da kesildi araba baslarda gitmiyodu 3-4 bin kmden sonra acildi

Gunes G.
31-07-2015, 11:57
ya kendinle çelişmişsin. Golf7 nin kullanma kılavuzunda ilk 1500 km motorun maximum devrinin 2/3 ünden fazla basılmaması ve gaza sonuna kadar basılmaması gerektiği yazıyor.

Tekrar yaziyorum. Acin kullanici klavuzunu okuyun ondan sonra kullanin aracinizi. Uretici belirtiyorsa 2/3'unden fazla basilmamasi gerekiyor diye o zaman basmazsin, ya da basarsin senin bilecegin is. Uretici belirtmemisse, bas yapistir demek ki toleranslar dahilinde. Ciddi problem yaratacak olsa uretici buna zaten engel olur, soguk aracla vtec acamamak gibi mesela, ya da yine M serilerinin bir cogunda olan limitorun kademeli olarak acilmasi gibi.

Yani diyorum ya, kendiniz okuyun, genel yazilara gore davranmayin. Genel yazilar her kosulda her durumda dogru olmaz.