Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi A3 1.6 TDI SportBack 105bg ve 110 Bg Arasındaki Motor Farkı ?
Merhaba ,
2014-2015 Audi A3 1.6 TDI SportBack almak istiyorum. Bazı motorlar 105 , bazı motorlar 110 bg'lik arasında 5bg. dışında önemli bir fark varmı ? Yoksa küçük bir oynamamı yapmışlar ? Araştırdım ama bulamadım hiç bir yerde.Bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse çok memnun olurum.
***** site ilan no : 211018361 ve 217095202
Teşekkür ederim.
Bir fark olacağını sanmam klasik vw işleri her makyaj/kasada hp lerle 2 aşşağı 3 yukarı oynayıp duruyorlar.122lik tsi ın 125hp olması gibi...turbo bir motorda 3hp hava filtresine kafayı sokup üflesen olur zaten.Belki de dynoda ölçmüşlerdir lan bu bizim 122 likler hep iyi değerler veriyor nasıl olsa biz bunları bundan sonra 125 diye satalım demişlerdir kim ölçecek te anlayacak 3hp yi?
audi 125
seat 122 :D
90 lık polo da a1 de 105 olarak geldi diye biliyorum :D
audi 125
seat 122 :D
90 lık polo da a1 de 105 olarak geldi diye biliyorum :D
90lık polo a1 dede 90 :)
ilandakilerden kırmızı cok daha alımlı duruyor buarada.
bence bunların ıkısıde 105 bg ztn 110luk dızel yokkı vw de. bunlar ılan baslıklaırndada celıskılı yazmışlar zaten.
i-vtec07
18-06-2015, 17:55
bence bunların ıkısıde 105 bg ztn 110luk dızel yokkı vw de. bunlar ılan baslıklaırndada celıskılı yazmışlar zaten.
110 luk var .
hem 110 luk dizel a3 var hem 105 lik a3 var bizde . 105 lik daha iyi yürüyo gibi geldi bana . 110 luk daha sessiz . sanırım susturucu yazılım farkı vs var .
seat da da 1.4 tsı 125 var 122 değil . vw de 122 . vag grubunun 50 çeşit 1.4 tsı olduğu için insan şaşırıyo . :D
110 luk hic duymamistim yalniz auto-data dan baktimda 116 tida gorunuyor.
Seattaki 125 lik le vw deki 122 likte fark varmi kandirmacami gercekmi motor kodlari aynimi bende onu merak ediyorum
ilk gelen 110 luk a3 sedanlardan birisi bizde..
yazılım farkı harici fark yok diye biliyorum, mekanik fark varsa o da NOx susturucusudur (dpf türevi, dpf ile beraber çalışır)
Merhaba , Arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Araç bakarken daha rahat olcam çünkü 110'luk için çok kasmıştım. Bu forumdan çok şey öğrendim öğrenmeye de devam edeceğim. :) Bilginin sınırı yok.
ilk gelen 110 luk a3 sedanlardan birisi bizde..
yazılım farkı harici fark yok diye biliyorum, mekanik fark varsa o da NOx susturucusudur (dpf türevi, dpf ile beraber çalışır)
110 luk hic duymamistim yalniz auto-data dan baktimda 116 tida gorunuyor.
Seattaki 125 lik le vw deki 122 likte fark varmi kandirmacami gercekmi motor kodlari aynimi bende onu merak ediyorum
110 luk var .
hem 110 luk dizel a3 var hem 105 lik a3 var bizde . 105 lik daha iyi yürüyo gibi geldi bana . 110 luk daha sessiz . sanırım susturucu yazılım farkı vs var .
seat da da 1.4 tsı 125 var 122 değil . vw de 122 . vag grubunun 50 çeşit 1.4 tsı olduğu için insan şaşırıyo . :D
bence bunların ıkısıde 105 bg ztn 110luk dızel yokkı vw de. bunlar ılan baslıklaırndada celıskılı yazmışlar zaten.
90lık polo a1 dede 90 :)
ilandakilerden kırmızı cok daha alımlı duruyor buarada.
audi 125
seat 122 :D
90 lık polo da a1 de 105 olarak geldi diye biliyorum :D
Bir fark olacağını sanmam klasik vw işleri her makyaj/kasada hp lerle 2 aşşağı 3 yukarı oynayıp duruyorlar.122lik tsi ın 125hp olması gibi...turbo bir motorda 3hp hava filtresine kafayı sokup üflesen olur zaten.Belki de dynoda ölçmüşlerdir lan bu bizim 122 likler hep iyi değerler veriyor nasıl olsa biz bunları bundan sonra 125 diye satalım demişlerdir kim ölçecek te anlayacak 3hp yi?
90lık polo a1 dede 90 :)
ilandakilerden kırmızı cok daha alımlı duruyor buarada.
a1 de gelen 1.6 tdi lar 105hp lik tdi dı. hatta şuanda satılan a1 sportbacklerde 116hp olan tdi motorlar mevcut.
105'likler CLH motor kodlu Euro5 motorlardır. 110luklar CXX motor kodlu Euro6 motorlardır. Euro normlarından dolayı egsoz bölümünde ekstradan komplike çalışan enteresan bir filtre var euro6larda işin teknik kısmına girmiyim biliyorum ama anlatamıyorum:)
105hpler'lerde kendi içinde ayrılıyorlar start&stoplu motorlar ile olmayanlar arasında da enjektör falanda var.
105 hp a3 kullanıyorum. geçtiğimiz 2014 ekimde alırken 110luklar yeni geliyordu ama satış danışmanı arkadaş farkı euro normları ile alakalı olduğunu söyleyip bide kıyak iskonto yapınca bakmadım gözünün yaşına :)
ahmet_xy
19-06-2015, 09:18
105'likler CLH motor kodlu Euro5 motorlardır. 110luklar CXX motor kodlu Euro6 motorlardır. Euro normlarından dolayı egsoz bölümünde ekstradan komplike çalışan enteresan bir filtre var euro6larda işin teknik kısmına girmiyim biliyorum ama anlatamıyorum:)
105hpler'lerde kendi içinde ayrılıyorlar start&stoplu motorlar ile olmayanlar arasında da enjektör falanda var.
bunların hangisi en iyi şekilde kırbaçlanır? :D 105 lik mi, 110 luk mu?
bunların hangisi en iyi şekilde kırbaçlanır? :D 105 lik mi, 110 luk mu?
Onu yazılım işi yapanlar daha iyi bilir ama blok turbo vs aynı olduğu için çok bir fark olduğunu sanmıyorum.
Bu arada 122lik 1.4ler VW'de kullanılır 125'ler Audi ve Seat'tadır. 125hp 122'lik ile aynı motor fakat audinin ufak mühendislik farkları var ondan dolayı 125. VAG grubuda kendi içinde aslında ikiye ayrılıyor. VW Grubu (VW, Skoda, Porsche) ve Audi Grubu (Audi, Seat, Lamborghini) olarak ikiye ayrılmakta. Bunun için Leon'un iç malzemede ki tuşları göstergeler vs Golf'e olduğundan daha çok A3'e benziyor. Aynı şekilde motorların 125 olması ve MK1 leonun A3 ile neredeyse birebir iç bölümü kullanması bu sebepten:)
sariogluarda
19-06-2015, 09:33
110 luklar yeni çıktı euro 6 motor diye geçiyor
105 lik euro 5
110luk az da olsa biraz hızlı
Onu yazılım işi yapanlar daha iyi bilir ama blok turbo vs aynı olduğu için çok bir fark olduğunu sanmıyorum.
Bu arada 122lik 1.4ler VW'de kullanılır 125'ler Audi ve Seat'tadır. 125hp 122'lik ile aynı motor fakat audinin ufak mühendislik farkları var ondan dolayı 125. VAG grubuda kendi içinde aslında ikiye ayrılıyor. VW Grubu (VW, Skoda, Porsche) ve Audi Grubu (Audi, Seat, Lamborghini) olarak ikiye ayrılmakta. Bunun için Leon'un iç malzemede ki tuşları göstergeler vs Golf'e olduğundan daha çok A3'e benziyor. Aynı şekilde motorların 125 olması ve MK1 leonun A3 ile neredeyse birebir iç bölümü kullanması bu sebepten:)
Yeni Passatlar 125hp.Ben şahsen 3hp ile ilgili hiç bir fark olduğuna inanmıyorum.Zaten bana kalırsa amaç 122hp motor sahiplerine aracının motorunu eski teknoloji gibi hisettirmek.Niye çünkü 125hp olan yenisi var..Vw satış stratejisinde aşmış.Yavrum Japonlarda bir motor yapıp 2-3 kasada birden kullanıyor.
Yeni Passatlar 125hp.Ben şahsen 3hp ile ilgili hiç bir fark olduğuna inanmıyorum.Zaten bana kalırsa amaç 122hp motor sahiplerine aracının motorunu eski teknoloji gibi hisettirmek.Niye çünkü 125hp olan yenisi var..Vw satış stratejisinde aşmış.Yavrum Japonlarda bir motor yapıp 2-3 kasada birden kullanıyor.
Eski yeni ile alakası yok 125 ile 122 lik araçlar aynı dönemde satıldılar mk2 leonda kullanılan 125hp (CAX Kodlu) motor ile güncel passatta satılan 125hp'lik motor (CZC Kodlu) aynı değildir bir önce ki kasada kullanılan 122lik ile mk2 leon motoru kıyaslanabilir. Önce 122 üretildi sonra 125 çıktı diye bir şey değil bu demek istediğim. Yavrum Japonlar gibi bir motor yapıp her modelde hiç geliştirmeden 10 sene kullanmıyorlar. Her modele göre farklılıkları olan 10larca tsi üniteleri var:)
Yeni Passatlar 125hp.Ben şahsen 3hp ile ilgili hiç bir fark olduğuna inanmıyorum.Zaten bana kalırsa amaç 122hp motor sahiplerine aracının motorunu eski teknoloji gibi hisettirmek.Niye çünkü 125hp olan yenisi var..Vw satış stratejisinde aşmış.Yavrum Japonlarda bir motor yapıp 2-3 kasada birden kullanıyor.
Yazdığın cümledeki bakış açısı çok ilginç geldi bana. Yanlış anlama ama iki motor arasındaki farklar bariz belliyken hiçbir fark olduğuna inanmıyorum demek dünya yuvarlak değil demek gibi olmuş.
Eski yeni ile alakası yok 125 ile 122 lik araçlar aynı dönemde satıldılar mk2 leonda kullanılan 125hp (CAX Kodlu) motor ile güncel passatta satılan 125hp'lik motor (CZC Kodlu) aynı değildir bir önce ki kasada kullanılan 122lik ile mk2 leon motoru kıyaslanabilir. Önce 122 üretildi sonra 125 çıktı diye bir şey değil bu demek istediğim. Yavrum Japonlar gibi bir motor yapıp her modelde hiç geliştirmeden 10 sene kullanmıyorlar. Her modele göre farklılıkları olan 10larca tsi üniteleri var:)
Yazdığın cümledeki bakış açısı çok ilginç geldi bana. Yanlış anlama ama iki motor arasındaki farklar bariz belliyken hiçbir fark olduğuna inanmıyorum demek dünya yuvarlak değil demek gibi olmuş.
Yani diyorsunuz ki b6 Passat'taki 122hp motor ile yeni Passat'taki 125hp motor ayrı motorlar öyle mi? Bahsi geçen iki motor arasında ne farklar olduğunu söyleyebilirmisin merak ettiğimden soruyorum.Öyle kod değişikliğiyle farklı motor üretilmiyor çünkü.
Yavrum japonlar en azından masaya koydukları motoru geri çekmezler Vw nin 140 lıkları 170 likleri üretimden kaldırdığı gibi...
Yani diyorsunuz ki b6 Passat'taki 122hp motor ile yeni Passat'taki 125hp motor ayrı motorlar öyle mi? Bahsi geçen iki motor arasında ne farklar olduğunu söyleyebilirmisin merak ettiğimden soruyorum.Öyle kod değişikliğiyle farklı motor üretilmiyor çünkü.
Yavrum japonlar en azından masaya koydukları motoru geri çekmezler Vw nin 140 lıkları 170 likleri üretimden kaldırdığı gibi...
Evet kod degısıklıgı ıle farklı motorlar uretılıyor. B6 passattakı 122 eskı tıp zıncırlı sıstemdır. Yenı passattakı Motor trıgerlıdır. Ikı aracında motor kaputlarını açma sansın olursa ıkısının görünümünün de bırbırıne hıc benzemedıgını (122lıgın turbo önde 125lıgın arkada, hava fıltresı 122lıkte sağda 125lıkte motor ustunde vs.) anlarsin. Kisaca ayni degiller.
Vag grubu motor gelistirir Daha iyisi varsa ona yonelir. Yavrum japonlar gibi 2 3 tane musterisi eski kullandgi aracinin motoru hala yeni araclarda kullanilmasindan mutlu olsun diye 10 sene motoru Masada birakmaz.
as,
bir şey soracagım cax kodlu 122 lik motorla seattaki 125lik motor aynımıdır yoksa motor koduda farklımıdır ? o yılların motorundan bahsediyorum şuanki 125likten değil.
as,
bir şey soracagım cax kodlu 122 lik motorla seattaki 125lik motor aynımıdır yoksa motor koduda farklımıdır ? o yılların motorundan bahsediyorum şuanki 125likten değil.
Ikiside cax motor ikiside ayni ama 3hp lik fark tam olarak Audi ve Seatta neyden kaynaklaniyor dersen bende bilmiyorum. 3hp audinin ufak muhendislik farklari ile alakali olmasi gerekiyor.
Mehmetmert
20-06-2015, 20:58
Eski 1.6 tdi 105 ile yeni 1.6 tdi 105'in
-turbo,enjektor,ecu,egzoz sistemi,mazot pompalari,ust kapak,sogutma sistemi... Vs tamamen farklidir.Kagit ustunde guc ayni ama verimler farkli
-Ayni sey 1.4 tsi motor icinde gecerli,turbo,egzoz sistemi cartincurtu komple herseyi farkli..:
Devir degisiyor 1.4 tsi 160 maliyetli motordu ve euro5 idi bitti.Buna vazgecme denilmez,onun yerine ea288 motor gelisti performans olarak mesela.
Sonuc egzoz sisteminde farklilik var sanirim 110luklarda gerinkalan herseyleri ayni
Ikiside cax motor ikiside ayni ama 3hp lik fark tam olarak Audi ve Seatta neyden kaynaklaniyor dersen bende bilmiyorum. 3hp audinin ufak muhendislik farklari ile alakali olmasi gerekiyor.
Yalandan yazmamışlardır herhalde ozaman yazılım farkı olabilir belki
euro 6 1.6 tdi 115 hp oldu şimdi onu napcaz? :D skoda 1.6 tdi lar 115hp oldu. fabia ve rapid'e 1.4 3 silindir tdi 90 hp ler geldi ve dsg opsiyonu var.
kalipson
20-06-2015, 21:54
Octavia'ya da 4x4 opsiyonu gelmiş. 6 ileri manuel.
Octavia'ya da 4x4 opsiyonu gelmiş. 6 ileri manuel.
sedan kasa da hiç görmedim de combi de vardı bayadır
kalipson
20-06-2015, 23:15
Sedan'a da gelmiş 4x4
Fuarda da vardı zaten.
Bir de ticarilerde kullanılan 1.6 102 hp lik motor var bunda ne fark var ?
Evet kod degısıklıgı ıle farklı motorlar uretılıyor. B6 passattakı 122 eskı tıp zıncırlı sıstemdır. Yenı passattakı Motor trıgerlıdır. Ikı aracında motor kaputlarını açma sansın olursa ıkısının görünümünün de bırbırıne hıc benzemedıgını (122lıgın turbo önde 125lıgın arkada, hava fıltresı 122lıkte sağda 125lıkte motor ustunde vs.) anlarsin. Kisaca ayni degiller.
Vag grubu motor gelistirir Daha iyisi varsa ona yonelir. Yavrum japonlar gibi 2 3 tane musterisi eski kullandgi aracinin motoru hala yeni araclarda kullanilmasindan mutlu olsun diye 10 sene motoru Masada birakmaz.
Peki eski kasa pasat ile yeni çıkan passat motorları/kodları farklı eyvallah ama kendin söylüyorsun aynı motor kodlu aynı özelliklerde motorun vw grupta hem 122 lik hemde 125lik versiyonunun olması benim söylediğim Vw'nin "beygirlerle oynama" olayına bir örnek değil mi?Vw Audi'de aynı motoru farklı bir motormuş gibi farklı bir güçle satıyor ki Audi'ye binen adam benim premium arabam Seatla aynı motoru paylaşmıyor desin diye yanlışmıyım?Bu küçük beygir güçleri üzerinden pazarlama stratejisi değil de nedir? Benim dediğimde doğruluk payı yok mu yani? Bunun dışında şu var niye 140-170 lik tsi lar geri çekildi? Bugünkü tek şarj motorlardan daha iyi olmalarına rağmen? Tek sebep maliyet değildir heralde.Koca firma üretmeden önce maliyet hesabı yapmamış olamaz.Benim tahminim dayanıksız olmaları(çift beslemeden dolayı) ki yavrum Japonlar da bu konuda tutarlılar işte.Önce piyasaya sür patlarsa geri çek olayı yok onlarda,dsg de buna bir örnek mesela. Tamam teknoloji gelişiyor vs ama sık değişiklik yapanda sık hata yapar.
Eski 1.6 tdi 105 ile yeni 1.6 tdi 105'in
-turbo,enjektor,ecu,egzoz sistemi,mazot pompalari,ust kapak,sogutma sistemi... Vs tamamen farklidir.Kagit ustunde guc ayni ama verimler farkli
-Ayni sey 1.4 tsi motor icinde gecerli,turbo,egzoz sistemi cartincurtu komple herseyi farkli..:
Devir degisiyor 1.4 tsi 160 maliyetli motordu ve euro5 idi bitti.Buna vazgecme denilmez,onun yerine ea288 motor gelisti performans olarak mesela.
Sonuc egzoz sisteminde farklilik var sanirim 110luklarda gerinkalan herseyleri ayni
Eski 105tdi ile güncel olanının saydığın yönlerden farklı olduğunu biliyorum.O ayrı bir konu orada 2-3hp güç artışı durumları yok.Sorunlu / dayanıksız görülen parçalar değişmiştir/güncelleme vs olabilir. Her araçta makyaj sırasında olur bunlar zaten insanlar hissetmeden.Mesela Mazda'dan küçük bir örnek verecek olursam bk kasa Mazda 3 ile bl kasa Mazda 3 aynı motorları kullandılar kaput altı görünüm tamamen aynıydı,güç/tork/devir vs herşey birebir.Ama mesela biri gaz teli kullanıyor diğeri elektronik gaz pedallıydı.Bunu kimse farketmemiştir bile...Ama tutupta 105hp aracı,alın buda 106hp yeni motor diye satmıyor işte.Halbuki yazılımı/eksozu biraz kurcalar 105 değil 107hp yapar o motoru ne var.Tsi/Tdi gibi turbo ünitelerde bu çok daha kolay.
Peki eski kasa pasat ile yeni çıkan passat motorları/kodları farklı eyvallah ama kendin söylüyorsun aynı motor kodlu aynı özelliklerde motorun vw grupta hem 122 lik hemde 125lik versiyonunun olması benim söylediğim Vw'nin "beygirlerle oynama" olayına bir örnek değil mi?Vw Audi'de aynı motoru farklı bir motormuş gibi farklı bir güçle satıyor ki Audi'ye binen adam benim premium arabam Seatla aynı motoru paylaşmıyor desin diye yanlışmıyım?Bu küçük beygir güçleri üzerinden pazarlama stratejisi değil de nedir? Benim dediğimde doğruluk payı yok mu yani? Bunun dışında şu var niye 140-170 lik tsi lar geri çekildi? Bugünkü tek şarj motorlardan daha iyi olmalarına rağmen? Tek sebep maliyet değildir heralde.Koca firma üretmeden önce maliyet hesabı yapmamış olamaz.Benim tahminim dayanıksız olmaları(çift beslemeden dolayı) ki yavrum Japonlar da bu konuda tutarlılar işte.Önce piyasaya sür patlarsa geri çek olayı yok onlarda,dsg de buna bir örnek mesela. Tamam teknoloji gelişiyor vs ama sık değişiklik yapanda sık hata yapar.
Supercharger+turbo motorlar ile ilgili dediklerine kısmen katılıyorum. Maliyetli motor evet ama bir tek maliyetten kaldırılmadığını ufak tefek problemler ve cidden daha iyisini artık yaptıklarını için kaldırıldığını düşünüyorum. (mesela 150 act motor gibi). Ama 125hp 122hp olayı sandığın gibi bir algı yaratmakla ilgisi yok. Ayrıca Seatta 125 tsi kullanıyordu yani Audi benim motorum Premium gibi gözüksün derdinde değildi tamamen ufak değişimler ile alakalı. Aslında her marka VAG grubunda birazda olsa kendi içinde bağımsızlık yaşayabiliyor. 3hp'de onun göstergesi daha önceden de söylediğim gibi VAG kendi içinde ikiye ayrılır VW grup ve Audi grup diye Seatta Audi grup içinde yer alıyor onun kullandığı motoru kullanıyor.
Mehmetmert
21-06-2015, 11:14
Ya ne alaka teknoloji gelisiyor herseyin daha verimlisi cikiyor ortaya,Niye yapmiyor o zaman honda 1.6 vti 180hp yapsin koysun yeni honda civice? Gelistirsin onca yil gecmis?Koymaaaz koyamaz eski eskide kalmistir,heleki euro emisyon normlarini karsilayamaz.TSI 160lik unite artik eskidi,euro 6 normlarina uymuyor.Daha cok yakiyor yeni motorlardan neden adam hala israrla bunu kullansin? Araclarda motor kodu degistiginde bile farkliliklar oluyor Ornek vermek gerekirse tsi 160 cth-cav...Ayni blok,ayni turbo,ayni enjektor....vs ama cth 4-5 boy daha hizli cav motordan...
Yada eski cift beslemeli 140lik motorla,yeni tsi 140(actsi150) alakari yok,yeni 140lik unite hem daha az yakiyor,hem euro6 hemde daha hizli?Ne yapsin hala bu uniteyi neden kullansin daha verimlisi varken? (Hizli konusunada aciklik getiriyim tsi160 yuklenmeye cok daha musait ve onu cok acik,fakat stock-stockta ozellikle tsi150act gayet basarili)
Tdi meselesine gelince Golf6-leon2-caddy-jettamk6-polo6r...vs olanlar golf7-leon3-octavia3...vs ayni olmadigini yazdim cunku soranlar olmus ama siz lafimi carpitiyorsunuz,Honda sunu yapiyor Mazda bunu yapiyor...Bizene onlardanki konu sahibi soru sormus bizde cevapliyoruz.Alin buda yeni motor diye tanitmiyor demisiniz Mazda, tanitamaz cunku ayni motoru kullaniyor,bu adam komple herseyini degistirmis bastan sona yeni motor demesimi mesele oldu,ayni gucte daha verimlisini yapmis.
Tsi122-125 olayinada neden bunkadar takildiniz bilmiyorum,kendini 3 hp fazlayla ben premiumum diyen adam hic agzini acmasin derim ben :)
Mehmetmert
10-04-2016, 09:32
Arkadaslar konu hort ve kesin bilgi arayan olursa ogrensin.Mqb euro5(105)TDI ile euro6(110)TDI arasindaki farklar
-Egr sistemi degisik
-Euro6da degisken zamanli krank var
-Son olarakda daha degisik bir katalizor var,geri kalan hersey ayni...
90 lık cay motordur euro 5'e kadar destekler ea189 motor ailesidir.
105-110 luk clha-cxxb olarak geçen euro 5 euro 6 motorlardır. ea288 motor ailesidir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.