PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lambda sensor BOSCH



0M42
02-07-2015, 19:35
Selam, aracımda bosch un 0 258 003 01 kodlu lambda sensorü var bu sensörü yenilemek istiyorum fakat aynı kodda sensor bulamadım aşağıdaki sensoru kullansam bir problem yaşarmıyım ?

http://www.ebay.de/itm/BOSCH-Lambdasonde-Oxygen-Sensor-LS-3300-LSH-24-0-258-986-502-0-258-003-300-/360791457989?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5400d8c0c5

Ayrıca bu kodlar neyi temsil ediyor bilgisi olan var mı ?

EREN34
02-07-2015, 19:38
Kodlar Boschun ref. kodları. Yetkili Bosch yedek parça satıcıları muadili varsa rahatlıkla kodu söyleyebilirler.

Eyüp
03-07-2015, 01:18
Pm. Atarsanız gün içerisinde yardımcı olabilirim.

220T
03-07-2015, 01:41
Motor kodunuzu da yazar mısınız? Ayrıca şu konuya da bir göz atın,yardımı olabilir.
http://www.techturkey.com/forum/genel/118386-bosch-universal-oksijen-sensoru.html

0M42
03-07-2015, 03:41
Motor kodum c26ne üniversal sensör kullanmak en son alternatifim çünkü fiş için kablosunu kesip ek yapmak pek işime gelmiyor.Aracımda fazla yakıt tüketimi var önceliği lambda sensörüne vermek istedim sırası ile sensörleri yenileyeceğim çıkan sağlam sensörleride yedek olarak saklayacağım.

Bu akşam üzeri sensörü söküp hidroklorik asit in içinde 3 saat kadar beklettim bayağı kurum bağlamış delikler neredeyse tıkanmış haldeydi yarın montajını yapıp bir kaç gün gözlemleyerek sonuca bakacağım ama her halükarda yenilemek istiyorum.

Asite atmadan önceki hali ;

http://i.hizliresim.com/YB0L5E.jpg

http://i.hizliresim.com/l7lGzg.jpg

http://i.hizliresim.com/vE92or.jpg

Asitten sonraki hali ;

http://i.hizliresim.com/GYVAp3.jpg

http://i.hizliresim.com/62OVl9.jpg

http://i.hizliresim.com/kkoz19.jpg

Buda fiş kısmı ;

http://i.hizliresim.com/n7n65B.jpg

XSi
03-07-2015, 08:37
Asagidaki gibi bir scope metre ile voltaj olcumu oneririm..

https://lh4.googleusercontent.com/proxy/36vhy-Gr6rjsv7b2ZK5EmqHxlpx64z_6DlcLHmJUN20YgNm1rM8SHFdm qrXlel6k7vov7RpJR9hQ4rIulR0LlbgdKBkPr_QuxgZ0c0fXKr DZtUH6UfRy6XOBwpjlTs40Aq1j_rJ5bJ4wJtvb3q7VVKBov-hiiQQ57o9gx7aLdroONF7CzX-M_A=w270-h375-nc

3 kablodan ikisi isitici direnc biride voltaj sinyal kablosu.

Voltaj sinyal kablosuna bir kablo baglayip (t yapip) sensoru fisine takin, sensoru yerine takmayin.

Kontagi acinca acik havada 0 (sifir) volt gibi deger goreceksiniz, hemen ardindan cakmak gazi tutun bu sefer deger 1 volt gibi olacaktir.

Bu durumdaysa sensor calisiyor demek. Birde yerine takin, motor calissin isinsin.

Voltaj 0-1v arasi dalgalaniyorsa, sensor calisiyor demektir. Bosa masrafa gerek yok bu durumda.

0M42
03-07-2015, 14:53
Testi yaptım evet 0-1 arası sürekli değişiyor değer fakat daha önce çekiş problemi ve aşırı yakıt şikayeti üzerine araçtan sökülmüş bir lambda sensörünü ölçmüştüm oda aynı şekilde 0 ile 1 volt arası değerler veriyordu acaba bu sensörler de bir çalışıp bir çalışmama durumu olabilir mi ?

XSi
03-07-2015, 15:28
Testi yaptım evet 0-1 arası sürekli değişiyor değer fakat daha önce çekiş problemi ve aşırı yakıt şikayeti üzerine araçtan sökülmüş bir lambda sensörünü ölçmüştüm oda aynı şekilde 0 ile 1 volt arası değerler veriyordu acaba bu sensörler de bir çalışıp bir çalışmama durumu olabilir mi ?

Ne ile olctunuz resimdeki gibi grafik ekrani olan bir cihaz mi, yoksa daha basit multimetre ile mi olctunuz?

0-1 v arasi duzgun dalgalar halinde gidiyorsa o sensor saglamdir.

Maxi
03-07-2015, 17:29
skopta düzenli inen-çıkan sinyal gördüyseniz sensor sağlamdır
multimetre ile takip edilmez o. yanıltır

0M42
03-07-2015, 17:37
Ben ölçümümü multimetre ile yapmıştım evet.

Slipshod
04-07-2015, 20:40
hocam nasıl deneme fırsatınız oldu mu düzelme var mı? bir de bu hidroklorik asit tuz ruhu mu oluyor? ben de temizleyeyim diyorum sakata gelmeyelim :)

0M42
07-07-2015, 18:21
Zaman zaman performans düşüklüğü yaşıyordum aracın bir gidişi diğerini tutmuyordu sensörü temizleyip montajını yaptım şimdilik performans iyi ve stabil yakıt konusunu henüz ölçemedim ama bir değişiklik yok gibi.Bu günde carbon-clean yaptırdım bir kaç gün durumu gözlemleyip buraya yazarım.

Tuz ruhu da hidroklorik asit içerir elimde hidroklorik asit olmasaydı bende tuz ruhu ile yapacaktım yada porçöz de kullanabilirsin.

Slipshod
09-07-2015, 16:41
Zaman zaman performans düşüklüğü yaşıyordum aracın bir gidişi diğerini tutmuyordu sensörü temizleyip montajını yaptım şimdilik performans iyi ve stabil yakıt konusunu henüz ölçemedim ama bir değişiklik yok gibi.Bu günde carbon-clean yaptırdım bir kaç gün durumu gözlemleyip buraya yazarım.

Tuz ruhu da hidroklorik asit içerir elimde hidroklorik asit olmasaydı bende tuz ruhu ile yapacaktım yada porçöz de kullanabilirsin.

hocam benimde çekiş düşüklüğü vardı. ateşlemeden olabilir diye bugün buji buji kablolarını değiştirdim eh denecek kadar bir düzelme oldu. sanayide iş bilmeyen ustalar olayı egzoz tıkanıklığına, benzin pompasına hatta havanın sıcaklığına kadar götürdü çekiş düşüklüğü nedenini. küfür ede ede çıktım sanayiden. çıkarken oksijen sensörü kablosunu söktüm denemek amaçlı. hep aklımda map, lambda, kat. vardı. katı iptal ettim biraz rahatladı ama sorun devam ediyordu mapı temizledim gene çare olmadı sanayicilerin üstüne o sinirle dedim kablosunu söküyorum ben bunu. söktüm gene aynı. egzozcuya dedim bir baktırayım aklımda kuşku kalmasın diye egzozcuya gittim stop ettim. kanala girmek için çalıştırdığımda araç düzelmişti. egzoza baktırdım sıkıntı yok. lambdayı sökelim dedim söktü yanık gibi dedi, neyse temizleyelim dedi dışını temizledi balata spreyi sıktı falan taktı. aman allahım o nasıl bir arabaymış. aldı alalı daha arabayı hiç böyle görmemiştim 1. viteste sara sara gitti. dedim oldu bu iş. tekrar egzozcuya geldim stop ettim. biraz durduktan sonra tekrar çalıştırdım tekrar gaz yemesi gitti. sorunum şu araç 3500 4000e kadar tam gaz bassam bile devirlenmiyor 4000den sonra bi nebze daha iyi oluyordu. ama aracın o gidişini gördükten sonra eski halinin 4000 sonrası bile azmış. biraz uzun oldu kusura bakmayın ama sorun oksijen sensöründen olabilir mi benimde?

oxygen
09-07-2015, 17:03
konu kirliliği olmasın ben de burdan sorayım.

Benim otomobilimdeki lambda sensörünü bulmak çok zor. Diyelim ki ben standalone bağladım, istediğim herhangi bir lambdayı kullanabilir miyim?

tunerviper
09-07-2015, 17:11
konu kirliliği olmasın ben de burdan sorayım.

Benim otomobilimdeki lambda sensörünü bulmak çok zor. Diyelim ki ben standalone bağladım, istediğim herhangi bir lambdayı kullanabilir miyim?

Standalone bağladıktan sonra wideband kullanırsın. Eski tip narrowband lambda çöpe :)

0M42
10-07-2015, 07:02
hocam benimde çekiş düşüklüğü vardı. ateşlemeden olabilir diye bugün buji buji kablolarını değiştirdim eh denecek kadar bir düzelme oldu. sanayide iş bilmeyen ustalar olayı egzoz tıkanıklığına, benzin pompasına hatta havanın sıcaklığına kadar götürdü çekiş düşüklüğü nedenini. küfür ede ede çıktım sanayiden. çıkarken oksijen sensörü kablosunu söktüm denemek amaçlı. hep aklımda map, lambda, kat. vardı. katı iptal ettim biraz rahatladı ama sorun devam ediyordu mapı temizledim gene çare olmadı sanayicilerin üstüne o sinirle dedim kablosunu söküyorum ben bunu. söktüm gene aynı. egzozcuya dedim bir baktırayım aklımda kuşku kalmasın diye egzozcuya gittim stop ettim. kanala girmek için çalıştırdığımda araç düzelmişti. egzoza baktırdım sıkıntı yok. lambdayı sökelim dedim söktü yanık gibi dedi, neyse temizleyelim dedi dışını temizledi balata spreyi sıktı falan taktı. aman allahım o nasıl bir arabaymış. aldı alalı daha arabayı hiç böyle görmemiştim 1. viteste sara sara gitti. dedim oldu bu iş. tekrar egzozcuya geldim stop ettim. biraz durduktan sonra tekrar çalıştırdım tekrar gaz yemesi gitti. sorunum şu araç 3500 4000e kadar tam gaz bassam bile devirlenmiyor 4000den sonra bi nebze daha iyi oluyordu. ama aracın o gidişini gördükten sonra eski halinin 4000 sonrası bile azmış. biraz uzun oldu kusura bakmayın ama sorun oksijen sensöründen olabilir mi benimde?

Lambda sensörü arızası belirtisi genelde araç performansının değişkenlik göstermesi ve yakıt sarfiyatının artması olarak görülür.Lambda sensörüne yapışan kurumları balata spreyi sökmez daha güçlü bir kimyasala ihtiyaç vardır bunun için en iyi kimyasal hidroklorik asitttir.Sensörü söküp 3 - 4 saat asitte bekletebilirsin ara ara asitten çıkarıp ölçüp yapan uc kısımdaki deliklerden içeriye basınçlı hava tutup tekrar asite daldır.

Slipshod
10-07-2015, 09:52
Lambda sensörü arızası belirtisi genelde araç performansının değişkenlik göstermesi ve yakıt sarfiyatının artması olarak görülür.Lambda sensörüne yapışan kurumları balata spreyi sökmez daha güçlü bir kimyasala ihtiyaç vardır bunun için en iyi kimyasal hidroklorik asitttir.Sensörü söküp 3 - 4 saat asitte bekletebilirsin ara ara asitten çıkarıp ölçüp yapan uc kısımdaki deliklerden içeriye basınçlı hava tutup tekrar asite daldır.

sağolasın :) peki en son bu asitten çıkarınca herhangi bir spreyle veya suyla durulama yapmak gerekir mi? direk asitten çıkarıp takınca sorun olmuyor mu yoksa?

Slipshod
10-07-2015, 13:59
sabahtan sensörü söküp porçöze koydum 2.5-3 saat beklettim porçözünü atsın diye yağsız kontak spreyiyle son kat temizliği yaptım az önce taktım motor soğukken gene patinaj çekerek kalktı gayet iyiydi bi tur attım geldim tur sonuna doğru gene performans azaldı. sanırım benim sensör gidik.

anil37
10-07-2015, 14:06
herhangı bır bosch servısını arayıp o yazdıgın numarayı soyledıgınde sana referans numarası verıceklerdır . o referansdakı sensoru alıp kullanabılırsın hıcde problem yasamazsın

0M42
10-07-2015, 15:37
sağolasın :) peki en son bu asitten çıkarınca herhangi bir spreyle veya suyla durulama yapmak gerekir mi? direk asitten çıkarıp takınca sorun olmuyor mu yoksa?

Ekstra olarak başka bir spreyle durulama yapmana gerek yok su ile durulayıp basınçlı hava ile iyice kurutabilirsin.

Slipshod
10-07-2015, 15:57
Ekstra olarak başka bir spreyle durulama yapmana gerek yok su ile durulayıp basınçlı hava ile iyice kurutabilirsin.

:) yağsız kontak spreyiyle porçözü arındırdım her ihtimale karşı da takınca iyi oldu çekişi bi tur attım geldim gene azaldı. sensör değişecek sanırım benim

edit: araçta arıza ışığı yanmıyor. kablosunu söktüğüm zamanda yanmamıştı. kesin yanması gerekir mi oksijen sen. arızasında?