PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1998 Honda CRV subap boslugu ayari



speedyrazor
21-07-2015, 23:03
babam kisa zaman once 1998 model honda crv aldi.Bu aralar ilk calistirmadan sonra hareket etmeye kalkinca surekli stop etmeye basladi.Araci 190 bin km de aldik suan 200 bin km de.Daha once subap ayari kimbilir ne zaman yapilmis.Ben hemen subap boslugundan suphelendim ve ayar yaptirmasini soyledim fakat goturdugu 2 ustadan biri ramazani bahane edip ramazandan sonra getir demis digeri yogunum 3-4 gun sonra getir demis.Ben de boyle bir durum olunca kizdim ve boyle ustalara para vermemek icin kendim yapmaya karar verdim.Ayrica evde cok fazla kullanilmayan 67 bin km de 2011 model lpg li honda civic var ve ona da subap boslugu ayari yapilmasi gerekiyor.Ben de kendime arabana en iyi bakimi kendin yaparsin diyerek kendim yapmayi deneyecegim.Arabanin ayari bozuk daha ne kadar bozabilirim zaten.

Bu uyeligi de techturkey forumunda bu islerle mesgul olan cok kisi gordugum icin onlardan biri olmak istedigim icin actim.Soruma gelince 1998 model lpg li crv nin emme ve egzos boslugu kac mm olmali. Ona gore sentil filler cakisi alacagim ve motor kapagini soktukten sonra hangi parcalari degistirmeliyim mesela conta kesin degisecek.Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim.

XSi
21-07-2015, 23:19
boşluk bilmiyorum, motor kodu ile googleda arama yaparsan mutlaka sonuç çıkar.

sentil çakısı hemen alabilirsin, 0.05 mm ve katları şeklinde 1 mm ye kadar 20 ölçüde olur genelde, daha geniş kapsamlıda olur ama subap boşluğu için gerek olmaz. 1 mm ye kadar olan çakı işini görecektir.

subap kapağı contası her zaman gerekmesede önemlidir ve makul fiyatlı olduğundan değiştirilmesi iyi olur.

birde nasıl yapacağını, gene motor kodu ile youtube da video aratıp önden bir feyz alırsan daha rahat hareket edersin.

ben 1.4 peugeot motoruna yapmıştım 2-3 kere.

ilk seferinde çok uzun sürdü ama sonra pratikleşince hızlanmıştım baya.

speedyrazor
21-07-2015, 23:29
cevap icin tesekkur ederim hemen motor koduyla bir arama yapacagim

speedyrazor
21-07-2015, 23:40
aslinda motor koduyla aramak aklima gelmemisti bunu buldum suan 0.13-15 mm emme 0.20-23 mm egzos olmasi gerekiyor
yapmak isteyenler icin bir rehber buldum
http://www.hondasuv.com/members/showthread.php?37551-How-to-adjust-your-valves-97-01-CRV&

speedyrazor
22-07-2015, 00:20
http://www.b20vtec.com/images/valveadjustment1.png
http://www.b20vtec.com/images/valveadjustment2.png

Dou
22-07-2015, 00:54
Kitapciga gore emme 10mm, egzoz 18mm ayarlaman gerekir, ya da buna en yakin degeri ayarlaman gerekir.

Tabi ayarlayacagin silindirin tepe noktada olduguna emin ol mutlaka. Bunu kasnaklardan anlarsin. Internetten alman gereken sentili "metric feeler gauge" diye aratabilirsin. Ozellikle metric (mm) almaya dikkat et daha hassas ayar icin.

Ayrica elinde tork anahtarin varsa mutlaka kullan hem kulbultor hemde rocker arm icin. Kulbultor kapak contasini da acmisken mutlaka degistir, cok ucuz bi parca zaten.

Hatta acmisken bujilerin durumuna da bak, kotuyse degistir. Motoru kolay dondurmek icin illaki sokuceksin bujileri zaten.

Youtube'da bir suru video var, hatta turkce bile var Honda ayarlayan, yapmadan once bunlara goz at mutlaka.

bymurat___61
22-07-2015, 01:17
Honda ıcın zaten manuel gayet guzel acıklamıs. benımde aklımda bu aralar ama bır tork anahtarı almadan yapmıyayım dıyorum.

Gayet guzel bır yalın ıngılızceyle anlatılmıs.

Dikkat edılmesı gerekne noktalar bence hava sıcaklıgı 25 30 derecede arac en az bana gore 24 saat mars yapmamıs olmalı.
onun harıcınde ateşleme sırasına gore 1 3 4 2 olmalı sırayla yapılıyor.

Ama ıste o ayar bıraz tecrube gerektiriyor denılıyor. Buutn kaynaklarda tatlı sıkı gırecek sekılde ayar tavsiye edılıyor.

Ama bu tatlı sıkı kıme gore neye gore ? Onun için manuellerde aralık verılıyor genelde.

bymurat___61
22-07-2015, 01:19
Bu arada aralık D serısıne gore baya farklı :) sankı daha zor gıbı D ye gore

Bu arada kesınlıkle Tork anahtarı odunc almanı tavsıye ederım . Gerçi ustadan cok ben kullanıyorum ayıp oluyor bazen ama onemlı :)

XSi
22-07-2015, 07:49
Tatli sıkı karsiligi

Aralik 0.2-0.23 demis. O bosluga 0.25 mm caki girmemeli.

Giriyorsa yanlis ayar olmus demek tekrar gevsetip denemek lazim.

Ayar yapilan cakinin 1 buyugu ile girip girmeme seklibde kontrol edilerek ilerlenebilir.

Motor soguk sicak olmasi onemli, servis proseduru neyse o olmali.

speedyrazor
22-07-2015, 23:20
bu arada suan yogunum onumuzdeki hafta aksam ustu ayar yapmayi dusunuyorum eger bir aksilik olmazsa
fotograflari cekip buraya atarim