PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : b16a2 Yanlış buji kullanımı sonucu ateşleme sırası karışır mı ? Araç fakire çeker mi?



drivertech
25-08-2015, 23:17
Aracım civic vti 98 model benzinli (açık filtre, düz boru) stock motor .

Yardımcı olabilieceklere şimdiden çok teşekkür ediyorum yaklaşık bir saat araştırma yapmama karşın net bir sonuç çıkaramadım yine konu açmak durumunda kaldım . Sorunumuz şöyle bujilerimizi değiştirdik genel bakım vs. yapıldı herhangi problem yokken araç sabit gazda afrde okuduğum değerler 15.x 16.x arasında gidip geliyor oldu. Yani rölantide de motoru dinlediğinizde hava alırmış gibi çok az rölanti yükselip iniyor . Ayrıca vites geçişlerinde patlama sesi ve kompresörde akarken araç gaza basınca araç silkeleyip devam ediyor . Alt devirlerde de aynı şekilde . Bujiden şüphelenip araştırma yaptığımda buji kodu bkr 6 en 11 yazmış burdaki üstadlar ve kullanıcılar bujimi söküp baktım zfr5j11 bujisi var buda yanlış hatırlamıyorsam crv bujisi olarak gözükyor. Yanlış buji kullanımından dolayı aracın çalışması bariz bu kadar farkeder mi ? ayrıca araç yarım gazda fakirde yani 15.x 16.x değerlerinde gidip geliyor olması yanlış bujiden kaynaklanır mı ?

İat sensor soketındeki oksitlenme (motor yıkatmaktan ) soketı değiştirip gerçek değerleri görünce zımba gibi oldu herşey kendimi ve Üstad Birol abimi burdan selamlıyorum :) .


Biraz uzun oldu ama yardımcı olabilirseniz çok sevinirim teşekkürler.


Tps ayarı , hava kaçakları , o2 sensor temizliği kontrolü , ect sensor değişimi , map kontrolü beyin soketleri akımlarını kontrol edildi.

MeRtCaN
25-08-2015, 23:25
%80 o2 sensorun arızalı bana gore
cunku aynı problemler benımde basıma geldı o2 degısınce duzelmsıtı

cıvıc vtı ın orjınal bujısı NKG bkr6 en 11 dır
ama bahsettıgın sorunlar bujıden kaynaklanacagını sanmıyorum

o2 sensorunu baska bır vtı dan alıp denemenı onerırım
veya aracın subap ayarını kontrol ettırmenı gaz kelebegını emme manıfoldunu temızlemenı onerırım ayrıca arac rolantıde al ver yapıyorsa bı yerden hava kacagı da olabılır

ozans
25-08-2015, 23:33
O2 sensörü yanmada kullanılmamış oksijeni ölçtüğünden, tam yanma olmadığında fakir okuması gerekir mantıken. Çıkardığın bujilerin uçları ne renk?

MeRtCaN
25-08-2015, 23:36
bujı ucları beyaz renk ise araç fakir yurumustur veya çok siyah ise fazla zengindir.

bence aracını HIM test cıhazına baglayıp yol testıne cıkıp degerlerı kontrol etmek gerekır.

drivertech
25-08-2015, 23:37
Abi teşekkürler , netten yaptığım araştırmalarda da öyle gözüküyordu fakat o2 sensörünü cihaza bağladığımda değerler normal gözüküyor. Ayrıca şunu belirtmeye unutmuşum aracın ect sensorünü iptal edince soketini sökünce araba normalleşiyor safe moda mı geçiyor diye düşündüm ama sadece ect yi söküp yürüyünce kendine geliyor afr sabit gazda 13.5-8 gibi bi değer ve dipte 12.3 te yürüyor denemek için bakmıştım tabi vtec aktif olmuyor. Yarın bujileri ilk iş değiştiricem sonuca bakıcam .

drivertech
25-08-2015, 23:41
O2 sensörü yanmada kullanılmamış oksijeni ölçtüğünden, tam yanma olmadığında fakir okuması gerekir mantıken. Çıkardığın bujilerin uçları ne renk?

siyah fakat gri tonluydu rengi , fakir tam okumuyor aslında şöyle 16 14.8 arasında yani hava alıyor gibi gidip geliyor bujiler dediğim gibi zfr5j 11 ngk bujisi fakat aracın oemi olmadığı iiçin ve diğer faktörleri elimden geldiğince kontrol ettiğim için bujiden şüpheleniyorum

ozans
25-08-2015, 23:56
ECT'yi söktüğünde default soğuk kabul edip yakıt ekliyodur. Motoru ısıttıktan sonra multimetre ile direncini ölçmeni öneririm.

drivertech
26-08-2015, 00:11
Ölçümünü yaptım fakat doğal haliyle ısınıyor ve soğuyor voltmetrede gözlemledim birini takarken kırdım yeni aldığım arızalı olduğunu düşünüp değiştirdim sonuç aynı maalesef .

pcvirus
26-08-2015, 09:17
distributorun için bi kontrol et buji kablolarınıda
enjektör soketlerini bi sök tak
soketlerin dibinden kablo kırılabiliyor oralara bi bak

exca
26-08-2015, 14:44
Hondanin afr degerlerini bilmiyorum ama şöyle yardimci olmaya calisayim , cruise kullanimda afr fakir ve tam gazda normalse muhtemelen o2 sensoru bozuk , yok hem normal kullanimda hem tam gazda fakirse mafdan sonra bir yerlerden hava aliyordur. Ayrica hondalarda intake hakikaten soguk bolgedeyse fakire gittigini duymustum...

by_hayali
26-08-2015, 14:53
bi takım buji alıp gap aralıkları ayarlayıp denemek en kolay ve ucuz iş olacaktır çözüm için :) sonrasında o2 ve buji kablolarını kontrol etmek gerekiyor.

drivertech
26-08-2015, 15:54
Gün içinde bosch servisinden ngk yarın geleceği için fr7dcx bujisini aldım fakire çekme olayı şöyle söyleyebilirim yine al ver yapıyo araç ama eskiden 15.xx de gezerken şimdi 14.8 lere iniyo 15.xx geliyo bariz bir değişme oldu alt devirlerde sanki çekiş daha hisseder oldum gaza dokununca silkeleme kalktı özellikle denedim bunları. Sıra o2 sensöre geldi galiba çünkü bugün farkettim araç kendi kendine gazı kesiyor hızlanırken . Gelişme oldukça yazıcam,yarın bigün birinin işinede yarar umarım. Bilgiler için çok teşekkür ediyorum.

Ayrıca egzostdaki benzin yani çiğ yakma sıfır çok güzel kokusu var :) maşallah.

drivertech
02-09-2015, 10:53
Bugün o2 sensörü değiştirdik fakat problem devam ediyor

drivertech
02-09-2015, 20:43
Tekrar yabancı sitelerden baktımda çoğu kişi aynı problemi yaşayıp ect yi iptal ettiklerinde karışımın düzeldiği ve rölanti titremesinin geçtiğini söylemişler. Burdan yola çıkarak ect

Injection period
Idling speed
Engine Cooling Fan (FC )
Ignition timing

Bağımlı olarak çalışıyor yani sıcaklığa göre yukarıda yazdığım şeylere direk müdahele ediyor buda bir bilgi yardımcı olabileceklerin yorumlarına açığım yardım lütfen

ozans
03-09-2015, 00:49
Tekrar yabancı sitelerden baktımda çoğu kişi aynı problemi yaşayıp ect yi iptal ettiklerinde karışımın düzeldiği ve rölanti titremesinin geçtiğini söylemişler. Burdan yola çıkarak ect

Injection period
Idling speed
Engine Cooling Fan (FC )
Ignition timing

Bağımlı olarak çalışıyor yani sıcaklığa göre yukarıda yazdığım şeylere direk müdahele ediyor buda bir bilgi yardımcı olabileceklerin yorumlarına açığım yardım lütfen

ECT'yi iptal etme, doğrusu ile değiştir. Japon koyduysa bir bildiği var. Soğukta çalıştırırken de çok sıkıntı çekebilirsin ECT yoksa.

drivertech
03-09-2015, 11:27
Takılı kullanıyorum şu anda denemek için söktüm sadece, sorunu çözemedik halen insanın canını sıkıyor kalkışlarda vites geçişlerinde problem yaşıyorum haliyle ufak bir problem belli ama çözemedik henüz.

drivertech
07-09-2015, 21:24
Emme manıfoldunun arkasında check valve girişi gibi bir giriş var bunun boşta olması (ağzı kapalı) normal midir westhing house ya da başka bir giriş mi var oraya bilen var mıdır acaba?

ozans
08-09-2015, 00:04
Cruise control için opyonel galiba : http://honda-tech.com/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/b16a2-hose-diagrams-2805955/

MeRtCaN
08-09-2015, 12:48
fotograf ekleyebılırmıyın

vtı ın emme manıfoldunda hıc bos yer yok hepsı bır yere baglıdır.

drivertech
09-09-2015, 13:18
Buldum vakum ölçer gibi bi parça için konulmuş sanırım, emmenin tam üstünde bugün tps yi söküp uzun yol yaptım sabit gazda 15.1 15.2 afr de yürüdü araba sanırım komple fabrikasyon dolu şekilde bir throttle body bakıcam sonra tekrar yazıcam.

@ozans link paylaşımı için teşekkürlerçok yardımcı oldu. Mertcan abi aynı şekilde teşekkür ederim.

MeRtCaN
09-09-2015, 13:35
bu kadar ugrasma yerıne bı tane p28+hondata s300 al tum degerlerı gor ıptal edılmesı gereken sensor olursa ıptal edıp kullansana

drivertech
21-11-2015, 21:32
Tekrar bakıma girdi bugün araç,bujileri ngk ile değiştirdik güzel bir sibop ayarı tekrar avans ayarı sonuç muhteşem , ilk çalışmada hava yakıt karışımım olması gerektiği gibi 14.5 şeklinde. Fakat al ver devam ediyor. Ayrıntılı bir şekilde cihazda yolda , serviste liftte teker teker baktım . Sonuç şöyle o2 sensor grafiklerini düzgün gösteriyor , fakat şunu farkettik tps sensor -0.2 - +0.2 şeklinde bir data gösteriyor . Araştırmalarım devam ediyor bitince burda tekrar paylaşmaya çalışacağım . Motorun al ver yapması öyle sanıyorum ki tps sensorunun oturduğu bölümdeki boşluktan yada sensörün içindeki dirençte bir sıkıntı olduğundan dolayı araç kesiklik yapıyor. Sorunu bulunca yazacağım tekrar .

silent furious
28-11-2015, 21:17
Avansı kaç yaptınız bir de bakımdan sonra dip gaz afr kaç gösteriyor ?

drivertech
29-11-2015, 14:43
Avansı hatırlamıyorum, usta tabancayla halletti ben o arada muayeneye gıreceğim için diğer işleriyle uğraşıyordum bu arada hb civicier beş kişilik gözüktüğü için dört normal kemer bir bel kemeri şeklinde olmalı. Afr dip gaz aynı 12.7 devir arttıkça 12.3 gibi yürüyoruz . Arabada kesklik mi desem silkeleme mi desem aynen devam yeni beyin taktım kablo ohm şasilerini ölçtüm tektek olması gerektiği gibi herşey bir ara iat 23 derece gosterıyodu ısıttım suyla baktım değişme yok alver devam , benzin regülatöründen şüphelenmeye başladım ben zaman olursa onada bakıcam.

silent furious
29-11-2015, 19:14
Çözersin inşallah bende de Vtec üstü zengin problemi var Vtec altı 12.8 Vtec üstü 11.9 lara düşüyor bakım yaptım filtreyi temizledim bujileri değiştirdim avansı kontrol ettim (18). ne olduysa afr bozuldu wide band sensörünü değiştirip tekrar ayara gidicem gerçi en son 3 sene önce ayarlandı 12.8 ip gibiydi .

MeRtCaN
29-11-2015, 20:20
Sizin araç boc Vtec di dimi ?

drivertech
29-11-2015, 20:53
Evet üstad boc bende şu anda

gokcell13
29-11-2015, 21:50
Hocam bizim arkadasta iyi atesleme yapsın diye crv bujısı takmış.Arabanın feleği şaştı rolentide titremeler vs anlattıgın gibi acil orjınal bujilerini takıyorsun düzeliyo

drivertech
29-11-2015, 21:56
Gorunce dırek değiştirdik zaten şu an ngk var üstünde şu an arızanın neresınde olduğğunu bulabılsem dırek parçayı temin edicem bulamıyoruz ne yazık ki yarın son olarak yakıt sıstemını kontrol edıp pompayı yenılıycem regülatörden ya da pompadan şüpheliyim ayrıntılı yazıyorum ki yarın birgün birinin başına gelirse yardımcı olur konu. teşekkürler

MeRtCaN
29-11-2015, 22:21
boc vtec eskı 07vy bılıyorsundur
zamanında aybek arabaya p28 beyın baglamak ıcın aracın beyın tesısat soketlerını keserek harness yapmıstı
bence bı beyın tesısatı kontrol karısıklık olabılır sase alamıyor olabılır bı kac sensor bence kontrol hatta ımkanın varsa komple beyın tesısatını deegıstır

tabı sızden once sahıplerı tesısatı degıstırmedı ıse

drivertech
29-11-2015, 22:51
Evet , ben aracın motorunu komple ayrıca elektrik tesisatı çok karışık durumda olduğu için değiştirdim , şaselemelerede ayrıca motor içinde baktık takılırken de standart haliyle ayrıntılı inceleyerek baktık taktık beyini değiştirdim arıza yapmış olabilir diye ondanda da tık yok alcam aem beyin yazılım yaptırcam en sonunda ama bozmak istemiyorum tekrar arabayı kafayı yiyecem yani .

drivertech
13-01-2016, 16:44
Tüm arızalar vs. contalar değiştirilip bakıldı benzin rayları enjektörler regülatör denendi sorun ect sensöründen ya da distrbütörde ki ateşleme modülünden şüpheleniyorum . Ect sensörünü söktüğümde araç gayet düzgün çalışıyor . Ect sensörü direk hava yakıt karışımına ecu aracılığıyla müdahale ettiğini biliyorum sensor connector kablolarıyla beraber ayrıntılı kontrol edildi.

Fakat Ect sensorunu değiştirmiş olmama rağmen farklı yani farkında olmadan farklı bir araç için üretilmiş bir ect takmış olabilirmiyiz ondan böyle birşey yapar mı diye düşünüyorum bilgisi olan varmıdır? Farklı omajlar gönderip ecuyu yanlış yönlendiriyor olabilir mi ?

Apocaltique
15-01-2016, 15:18
Merakla takip ediyorum sorun cözuldu mu?

drivertech
15-01-2016, 16:03
Merakla takip ediyorum sorun cözuldu mu?

Ayrıntılı yazmaya çalışıyorum, şu anda net bir gelişme yok diyebilirim deneme yaptıkça yazıcam.

ozans
15-01-2016, 16:57
Tüm arızalar vs. contalar değiştirilip bakıldı benzin rayları enjektörler regülatör denendi sorun ect sensöründen ya da distrbütörde ki ateşleme modülünden şüpheleniyorum . Ect sensörünü söktüğümde araç gayet düzgün çalışıyor . Ect sensörü direk hava yakıt karışımına ecu aracılığıyla müdahale ettiğini biliyorum sensor connector kablolarıyla beraber ayrıntılı kontrol edildi.

Fakat Ect sensorunu değiştirmiş olmama rağmen farklı yani farkında olmadan farklı bir araç için üretilmiş bir ect takmış olabilirmiyiz ondan böyle birşey yapar mı diye düşünüyorum bilgisi olan varmıdır? Farklı omajlar gönderip ecuyu yanlış yönlendiriyor olabilir mi ?


Olabilir. Benim S13 için ustam bosch marka bir ECT vermişti, orjinalinden farklı okuyordu, beyin olduğundan kalibrasyonunu değiştirip devam ettim. %100 aynı gözükse de verdiği değer farklı idi.

Motor kodu ne tam olarak, biraz daha kurcalayayım google amcayı.

Talih.b16
15-01-2016, 17:25
ect gibi parçaları oem almak herzaman iyidir.
servisten şase no ile.
aynı sorun bizde vardı, ect değişti, birde devir sorunu vardı.
vakum saati bağlamışlar çıkmış, bulduk orjinale döndürdük, birde rolanti motoru bozuktu.dalgalanma yaptıryordu.
değişti saat gibi oldu araç.

drivertech
29-01-2016, 22:12
Olabilir. Benim S13 için ustam bosch marka bir ECT vermişti, orjinalinden farklı okuyordu, beyin olduğundan kalibrasyonunu değiştirip devam ettim. %100 aynı gözükse de verdiği değer farklı idi.

Motor kodu ne tam olarak, biraz daha kurcalayayım google amcayı.

Stock herşeyimiz b16a2 , filtre açık , kat iptali var 60 lık borudan yapar mı acaba diye düşündüm arızaya geçince neden sabit okusun sorusu geliyo aklıma bulacam inat ettim uzun zaman beraber olacaz civigimle o yüzden zaman da mekan da herşeyimiz var bakalım hayırlısı değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim .

drivertech
27-03-2016, 11:46
Evet sorunumuz tam anlamıyla çözüldü, aynı problemi yaşayanlar için yazıyorum,

Her türlü kontroller yani ;

Tps kontrolü , tps ayarı çıkış ve giriş voltjları (araç beyninden)

Ect sensor kontolü ( engine coolant sensor ) hassas bir parçadır çıkarırken takarken sıkıntı çıkabilir,

Distrbütör içi grank sensörü ateşleme modülleri kontrolü,

Kesinlikle 16-20 aralığındaydı sanırım b16a2 için düzgün bir sibop ayarı,

o2 sensor kontrolü ,

İacv yani rölanti valve kontrolü,

Yapıldıktan sonra geçenlerde adapazarına gidip gelmem gerekti acildi ve seri bi şekilde ortalama 160 km/h hhızla gidip geldim yakıtı shell v power aldım ertesi gün geldiğim de bi arıza yakıp karışımın çok net ve düzgün çalıştığını gördük . Sanıyorum araç kendi kendine kalibrasyon yaptı şu an herşey net ve kesin . Yarın birgün yardımı olursa diye yazdım . Aynı problemleri yaşayanlar olursa yardımcı olurum.