PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Alt Devir İyileştirmesi



orochi-x
24-10-2015, 07:45
Öncelikle belirtmek istediğim konu arabamı çok sevdiğim ve bu arabaya arabanın ederinin 2-3 katı masraf yapacak olsamda satmayı düşünmüyor olmam :-) Yorum ve önerilerizde bunu göz önünde bulundurursanız sevinirim.

Aracım;
Marka Model : Peugeot 206 1.6 16V Quiksilver (2005)
Güç : 109 bg
Motor Hacmi : 1587 cm³
Tork : 147 Nm @3900
Motor Kodu : TU5JP4
Maksimum Sürat : 195 km/saat
Hızlanma 0 - 100 km/saat : 11.6 saniye
Tam Güç Devri : 5750 dev/dak
Silindir Adedi : 4
Silindir Çapı : 78.5 mm
Yakıt Türü : Benzin
KM : 159000

Genel Kullanım Şeklim;
Aracı günlük olarak çoğunlukla yoğun/yarı yoğun istanbul trafiğinde bol yokuşlu bir güzergahta kullanıyorum. Hafta içi 1-2 gün akşam saatleri ve Pazar günleri bu güzergahın dışına çıkarak 50 - 100 kmlik bir yol kat ediyorum. Otobanda da dahil olmak üzere maksimum hızım 120 km/saat. Bu hızı ayda yılda 1-2 kez aşmaktayım, o da en fazla 150 km/s ve çok kısa süreli.

Hoşnutsuzluğum;
Aracım ile ilgili sıkıntım; atmosferik benzinli bir araç olması nedeniyle alt devirlerde özellikle 1000 - 3000 dev/dak aralığında aracın tatminkar bir tork üretememesi.

Aracın Fabrika Çıkışı Dışında Ekstraları;
Mekanik - Motor anlamında araçta pek bir ekstra bulunmamakta. Aracı aldığımda üzerinde kalitesiz bir açık hava filtresi bulunmaktaydı. K&N Marka araca özel bir açık hava filtre kiti ile değiştirdim. Onun dışında Sarı Koni olarak bilinen Sertlik Ayarlı Koni Marka Spor Amartisörler (Ön/Arka) ve Eibach 3.5 cm spor yay bulunmakta aracımda. Her ne kadar mevzu bahis etmeye pek gerek olmasa da (öneri olarak gelebileceğinden) Sprint Booster marka gaz tepki artıcı var araçta. Geri kalan her şey fabrika çıkışındaki haliyle (stock).

Beklentilerim;
Son hız kaybım olsa da aracımın özellikle alt devirlerde daha iyi ivmelenmesini sağlamak, tork bandını alt devirlere çekmek ve/veya genel güç/tork artışı ile alt devirleri de iyileştirmek. Atmosferik bir araca yapılan modifiyeler genellikle üst devirlere yönelik. Ancak benim beklentim bunun tam tersi. Bu nedenle öneri ve yorumlarınıza ihtiyacım bulunmakta.

Şu Ana kadar Araştırdığım Konular;
. Ayna/Mahruti Dişli Oranları Değişimi
. Performans Baskı/Balatalar
. Emme Manifoldu Değişimi
. Egzoz Manifoldu Değişimi
. Egzantrik Mili Değişimi
. Sıkıştırma Oranı Değişikliği
. Chip Tuning
. Turbocharger/Supercharger Sistemler
. Kinetik Hibrit Takviye Sistemler

vs. vs.

MehmetOrkun
24-10-2015, 15:22
Çok bilgim yok ama size Supercharger Sistemler.

06ebt86
24-10-2015, 15:35
bu işlerde en önemli sey bütçe ve beklenti dogrusu ;)

Ufuk
24-10-2015, 15:58
0.5 bar k03 tarzı bir turbo (fazla büyük olmayan fazla lag yapmayacak)
4.5lt civarı cooler
Krom borular, silikon hortumlar, yağlama boruları,rekorlar,manifolt,eğer gerekecekse turbo için flanş.
Oem yağ soğutucusu ne kadar iyi bilemiyorum bilen yazarsa daha doğru olur.
Beyinin yazılabilirlik durumu yada hızı nedir bilmiyorum ama piggyback gerekbilir.
ve cutoutlu yada varex tarzı bi egzoz sistemi (istanbulda olduğunuzu söylemişssiniz,istanbulda varexsiz cutoutsuz gezilmez )
Bunlardan sonra orj baskının dayanabileceğini pek sanmıyorum bronz çaktırmanızda gerekebilir
Turbo timer,wideband,basınç saati, yağ basınç göstergesi gerekli diye düşünüyorum. (yağ basıncı ve afr alarm özellikli olandan olursa sizin için daha iyi olur)

Eğer turbo istiyorsanız bu yazdıklarım gerekli olacak. Elbette benden kat kat fazla bilenler vardır. ve elbette yazdıklarımda eksikler yada yanlışlar olabilir.(Forumdan schumi nickli moderatör özellikle pug konusunda bilgili ona danışmanızı tavsiye ederim)

alihan_27
24-10-2015, 17:14
Performans Baskı/Balatalar
. Emme Manifoldu Değişimi
. Egzoz Manifoldu Değişimi
. Egzantrik Mili Değişimi
. Sıkıştırma Oranı Değişikliği
. Chip Tuning
. Turbocharger/Supercharger Sistemler
. Kinetik Hibrit Takviye Sistemler

vs. vs.
Koyu yaptığım yerler dışındakiler istediğini vermez.
m45 büyüklüğünde sc istediğini sağlar. Ama çok uğraş gerektiriyor. Motor havuzu dar.
Bunun dışında; uygulamasını görmedim ama şanzıman diferansiyel çıkışına 10 kw 2000dvr civarı bir elektrik motoru takılabilir. 1500-3500 devir arası devrede olacak şekilde çalışabilir. Enerji deposu olarakta en mantıklı çözüm ultra kapasitör kullanmak. Elk. motoru kullanılmadığında alternatörden kapasitörleri doldurursun. Detaylıca araştırmak lazım. Kolay birşey değil haliyle.
En ucuz yol kullanım stilini değiştirmen bana göre. Düşük vites, yüksek devirde tutarak her zaman atik olmasını sağlarsın. Yakıt tüketimide cebine atik olur tabi :).

yusuf yılmaz
24-10-2015, 17:31
Gaz pedali telli degilse sprint booster tak derdine tek care alt devirlerin %50 hizlanir ama gucun artmaz sadece altlar duzelir bir dene maslak btg de 15 dk lik deneme ucretsiz umarim araca uygun olan vardir ellerinde

Ufuk
24-10-2015, 17:46
Gaz pedali telli degilse sprint booster tak derdine tek care alt devirlerin %50 hizlanir ama gucun artmaz sadece altlar duzelir bir dene maslak btg de 15 dk lik deneme ucretsiz umarim araca uygun olan vardir ellerinde

Abi ilk postu bi okursanız. Araçta zaten sprint booster var

XSi
24-10-2015, 18:21
en sorunsuz ayna mahruti uygulaması olur.

yere aktarılan torkta hissedilir artis olur.

106 gri/saxo VTS Ler e yapilan ayna mahrutiler kullanılabilir. ayni sanziman.

orochi-x
24-10-2015, 22:45
Çok bilgim yok ama size Supercharger Sistemler.
Evet, bana lazım olan şeyin aslında Supercharger olduğunu en başından beri biliyorum. Ancak uygulamak, düzgün uygulatacak yer bulmak, buna zaman ve emek ayırmak kolay bir iş değil. Maddi anlamda aracımın piyasa ederinin üzerinde bir bedel söz konusu olsa da, asıl mesele bu konuda ne yazık ki para değil. Supercharger veya Turbocharger işine giriyorsan ve bunu adam akıllı yapmak istiyorsan araçta neredeyse değişmeyen bir vida dahi kalmaması gerekiyor. Haftanın 6 günü sabah 8 akşam 18 çalışma saatleri, uzayıp giden mesailer, Pazar günlerine sarkan işler ve tam gün pazar nöbetleri ile dolu bir iş hayatının içerisinde bunu başarmak gerçekten zor. Ama eninde sonunda olacağı birgün Supercharger/Turbocharger sistemlere geçmek gibi görünüyor :-)



0.5 bar k03 tarzı bir turbo (fazla büyük olmayan fazla lag yapmayacak)
4.5lt civarı cooler
Krom borular, silikon hortumlar, yağlama boruları,rekorlar,manifolt,eğer gerekecekse turbo için flanş.
Oem yağ soğutucusu ne kadar iyi bilemiyorum bilen yazarsa daha doğru olur.
Beyinin yazılabilirlik durumu yada hızı nedir bilmiyorum ama piggyback gerekbilir.
ve cutoutlu yada varex tarzı bi egzoz sistemi (istanbulda olduğunuzu söylemişssiniz,istanbulda varexsiz cutoutsuz gezilmez )
Bunlardan sonra orj baskının dayanabileceğini pek sanmıyorum bronz çaktırmanızda gerekebilir
Turbo timer,wideband,basınç saati, yağ basınç göstergesi gerekli diye düşünüyorum. (yağ basıncı ve afr alarm özellikli olandan olursa sizin için daha iyi olur)

Eğer turbo istiyorsanız bu yazdıklarım gerekli olacak. Elbette benden kat kat fazla bilenler vardır. ve elbette yazdıklarımda eksikler yada yanlışlar olabilir.(Forumdan schumi nickli moderatör özellikle pug konusunda bilgili ona danışmanızı tavsiye ederim)

Turbocharger olayı yukarıda bahsettiğim Supercharger olayından pek farklı değil benim için aslında ama uygulanabilirlik konusunda çok daha kolay Supercharger'a göre. Kaput altı boş alan problemlerininin birçoğundan kurtulabiliyoruz. Birşeyleri iptal etmek ve/veya yerlerini değiştirmek konusunda da oldukça avantajlı durumda. Bir de en büyük artı, aracıma özel TurboCharger Paketler (kitler) bulunmakta. DP-Engineering ve Laurent-Motors'un güzel kitleri var. Tabii bu kitler tek başına yeterli değil, yine dokunulması ve elden geçirilmesi gereken tonla konu var. Yukarıda belirttiğim nedenler ve daha fazlası nedeniyle Turbocharger benim için çok daha mantıklı duruyor ama hedeflediğim RPM bölgesinin 1000 - 3000 olması nedeniyle tereddüt ettiğim ve bunca masrafa değecek mi konusunda endişelerim bulunuyor. Bilgili ve deneyimleri arkadaşların bu konuda yorumları çok önemli.



Koyu yaptığım yerler dışındakiler istediğini vermez.
m45 büyüklüğünde sc istediğini sağlar. Ama çok uğraş gerektiriyor. Motor havuzu dar.
Bunun dışında; uygulamasını görmedim ama şanzıman diferansiyel çıkışına 10 kw 2000dvr civarı bir elektrik motoru takılabilir. 1500-3500 devir arası devrede olacak şekilde çalışabilir. Enerji deposu olarakta en mantıklı çözüm ultra kapasitör kullanmak. Elk. motoru kullanılmadığında alternatörden kapasitörleri doldurursun. Detaylıca araştırmak lazım. Kolay birşey değil haliyle.
En ucuz yol kullanım stilini değiştirmen bana göre. Düşük vites, yüksek devirde tutarak her zaman atik olmasını sağlarsın. Yakıt tüketimide cebine atik olur tabi :).
Supercharger.. Ahh Supercharger ahh.. (yukarıda değindiğim için es geçiyorum)
Hibrit olayını çok araştırdım, üzerine çok kafa yordum ama gerçekten hiç ama hiç göründüğü gibi bir şey değil. Ciddi anlamda bir emek istiyor. Türkiye'de (ilginçtir hatta dünyada Plug-in olmayan, Mild seviye) hibrit dönüşüm yapabilecek kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor (benim bildiğim). Devimsel Teknoloji gibi bu işi yapan kurumsal firmalar olsa da, ya da var olduklarını idda etselerde, ne elektronik postalara dönüş yapıyorlar ne de telefonlarına ulaşılabiliyor / cevap veriyorlar. Şu an için hala aklımın kenarında duruyor olsa da Kinetik Hibrit konusunu rafa kaldırdım artık. Yine de forumdan yardımcı olabilecek ya da yönlendirebileceği birileri varsa harika olur benim için.



Gaz pedali telli degilse sprint booster tak derdine tek care alt devirlerin %50 hizlanir ama gucun artmaz sadece altlar duzelir bir dene maslak btg de 15 dk lik deneme ucretsiz umarim araca uygun olan vardir ellerinde
Sprint Booster kullanıyorum ama benim işime yaramıyor, daha doğrusu benim beklentilerime cevap vermiyor. Tamam alt devirlere bir katkısı var (?), tamam ara hızlanmalarda güzel oluyor (?) ama aracın tork fakiri olduğu benim hedef aralığımda aracı tabiri caiz ise böğürtmekten başka bir işe yaramıyor, daha doğrusu o böğürmeye değecek bir katkı sağlamıyor.



en sorunsuz ayna mahruti uygulaması olur.

yere aktarılan torkta hissedilir artis olur.

106 gri/saxo VTS Ler e yapilan ayna mahrutiler kullanılabilir. ayni sanziman.
Ayna/Mahruti değişimini ciddi ciddi düşünmekteyim. Ama konu ile ilgili tonla bilgi olmasına rağmen, tam olarak kafama oturmadı bu konu. Tork artışı için zaten bana çok kısa gelen 1. Vitesi tamamen iptal etmem (kullanmamam) gerekecek sanırım :-)

meganes
24-10-2015, 23:13
Renault 105'lik dci bir araç alın bakın keyfinize :o

orochi-x
25-10-2015, 00:02
Renault 105'lik dci bir araç alın bakın keyfinize :o
:-)
İlk mesajımda da belirttiğim gibi arabamı seviyorum, satmayı düşünmüyorum. Ama ikinci bir araç olarak öneriyorsanız olabilir belki :P

alihan_27
25-10-2015, 00:32
Aşırı beslemenin hepsi ciddi maliyet ve emek istiyor. Vaktin olmadığınıda söylemişsin baştan yatıyor bu iş zaten.
Temiz 206'nın 1.4 hdi motorlusunu alıp chiple binmek istediğini verecektir diye düşünüyorum. Bahsettiğin kullanım rejimiylede çok güzel yakıt tasarrufu yaparsın bence.

orochi-x
25-10-2015, 00:44
Aşırı beslemenin hepsi ciddi maliyet ve emek istiyor. Vaktin olmadığınıda söylemişsin baştan yatıyor bu iş zaten.
Temiz 206'nın 1.4 hdi motorlusunu alıp chiple binmek istediğini verecektir diye düşünüyorum. Bahsettiğin kullanım rejimiylede çok güzel yakıt tasarrufu yaparsın bence.
Supercharger/Turbocharger olayına girmeden asıl beklentimi karşılayamayacak gibiyim. Ama en azından o son noktaya gelene kadar yapılabilecekler nedir? Başka bir alternatifim yok ise de, yıllık izin vs. bir şekilde bu işe zaman ayıracağım artık.

M U R A T
25-10-2015, 11:40
ben olsam 1.6 thp swap olabilirliğini araştırırdım

3rk4n
25-10-2015, 12:58
Aracndaki cok guzel bi motor altlarida guzeldir aslinda en uyn maliyetle yapacagin 106 gti egzantriklwri 106 gti headersi filtre kiti 48lik duZ boru 106 gti oem son susrurucu ve yazilim la cicek olur ustune sprint booster olabilir.

kelalper
25-10-2015, 14:15
sc ve ayna mahruti dışında yukarıda yazılanların hangisini yaparsan yap o alt devirler daha da ölecektir. Turbonun alt devileri doldurduğu ne zaman görülmüş.
Yapacağın en mantıklı ve en az masraflı hareket bir hava filtresini orjinale çevirmek. Böylece alt devirler toplanacaktır. Yok filtre kalacak diyorsan yazılım yapmaktır. Alt devirlerin afr si ile oynanıp bir kaç derece avans ile gayette canlı hale gelebilir. Sen zaten maks güç istemiyorsun ihtiyacında yok. Onun yerine tork bandını geliştirmek. Açık hava filtresi yüksek devirlerde güç sağlar ama altlar geberir.

orochi-x
25-10-2015, 14:31
ben olsam 1.6 thp swap olabilirliğini araştırırdım
Swap olayına çok sıcak bakmasamda, önerdiğiniz 1.6 THP Motor gerçekten güzel bir seçenek. Biraz araştırayım. Teşekkürler.



Aracndaki cok guzel bi motor altlarida guzeldir aslinda en uyn maliyetle yapacagin 106 gti egzantriklwri 106 gti headersi filtre kiti 48lik duZ boru 106 gti oem son susrurucu ve yazilim la cicek olur ustune sprint booster olabilir.
Kat iptali.. Düz boru.. Alt devirleri iyice öldürmez mi?
Egzantrik mili değişimini zaten düşünmekteyim, VVT desteği olmayan bir motorda alt devir iyileştirmesi için nasıl bir dereceli egzantrik kullanılmalı ve Cam timing nasıl ayarlanmalı? (Kafamın basmadığı konulardan birisi daha :-D )

orochi-x
25-10-2015, 15:03
sc ve ayna mahruti dışında yukarıda yazılanların hangisini yaparsan yap o alt devirler daha da ölecektir. Turbonun alt devileri doldurduğu ne zaman görülmüş.
Yapacağın en mantıklı ve en az masraflı hareket bir hava filtresini orjinale çevirmek. Böylece alt devirler toplanacaktır. Yok filtre kalacak diyorsan yazılım yapmaktır. Alt devirlerin afr si ile oynanıp bir kaç derece avans ile gayette canlı hale gelebilir. Sen zaten maks güç istemiyorsun ihtiyacında yok. Onun yerine tork bandını geliştirmek. Açık hava filtresi yüksek devirlerde güç sağlar ama altlar geberir.
Önceki iletilerde de bahsi geçtiği üzere, Supercharger'ın aradığım ve beklentilerimi karşılayacak yegane şey olduğunu biliyorum. Bu başlığı açmamın sebebi de alternatifleri işin ehillerinden öğrenmekti. Yoksa gerçekten bu konulardan çok anladığım söylenemez, bilgim sadece internet araştırmalarından ibaret ve tamamen teorik. Şu ana kadarki yorum ve önerilere bakılırsa Supercharger dışında çok bir alternatifim bulunmamakta.

Açık hava filtresi konusuna gelince, yine önceki iletilerde belirttiğim gibi aracı aldığımda üzerinde kalitesiz bir açık hava filtresi bulunmasından dolayı, K&N marka araca özel Açık Hava Filtre Kiti ile değiştirdim. Hatta uzun arayışlar sonucu aktif bir Hood Scoop temin edip, 3D Yazıcı ile kaput altında su-hava tahliye sistemli bir düzenek dahi oluşturdum. Henüz araca montajını yaptırmadım (6 aydır yaptırıcam) ancak alt devirlere olumsuz etkisini bilmeme rağmen orijinal sisteme dönerek bu kadar uğraşı çöpe atmakta pek istemiyorum. Yine de istediğim şey alt devirleri iyileştirmek olduğuna göre, sanırım, uğraşlarımı deneyim olarak düşünüp, orijinal hava kazanına ve kutu içi filtreye dönsem daha iyi olacak gibi duruyor.

Yorum ve önerilerin için teşekkürler.

220T
25-10-2015, 16:06
Beklentiniz yüksek olsa da öncelikle aracınızın,sensörlerinizin sağlıklı olduğundan emin olduktan sonra girişimlere başlayın.Farkında olmadığınız bir problemi çözmek,büyük adımlardan kurtarabilir.Ayrıca Magic Performans ile de görüşebilirisiniz.

ulasoztas1
03-11-2015, 06:56
sizi ne kadar tork artışının tatmin edeceğini bilemiyorum ama ayna mahruti(ve kamalı mili) değişimi aracın devirlenmesini rahatlaştırır ve hızlandırır ancak son süratiniz düşer. Aracın üzerinde hangi dişli var bilemiyorum ama 14/60 ayna mahruti yeterli olacaktır.

orochi-x
04-11-2015, 12:38
sizi ne kadar tork artışının tatmin edeceğini bilemiyorum ama ayna mahruti(ve kamalı mili) değişimi aracın devirlenmesini rahatlaştırır ve hızlandırır ancak son süratiniz düşer. Aracın üzerinde hangi dişli var bilemiyorum ama 14/60 ayna mahruti yeterli olacaktır.
Öneri için teşekkürler.

canozcan
17-02-2016, 00:46
Ayarlı kasnak takıp eksoz egzantrigini motor çalışma yönünde 1 ila 5 derece arasında deneyerek çeviriniz.

MEGFB
17-02-2016, 01:18
alt devirleri canlandırmak isteniyorsa kayıpları azaltmak da düşünülebilir. hafif jantlastik- mobil1 tam sentetik yağ- hafif volant-daha iyi debriyaj

sc kranktan güç alacak vereceği şaibeli denenmiş varsa yapılmalı. ayna mahruti kısaltırsanız 100kmh daki devirinizi artırır

XSi
18-02-2016, 19:59
sizi ne kadar tork artışının tatmin edeceğini bilemiyorum ama ayna mahruti(ve kamalı mili) değişimi aracın devirlenmesini rahatlaştırır ve hızlandırır ancak son süratiniz düşer. Aracın üzerinde hangi dişli var bilemiyorum ama 14/60 ayna mahruti yeterli olacaktır.

PSA 1.4 8v saxo ve 106, 5 vitesleri baya uzundur.

Hatta 1.5d lerin şanzıman 5. Vites daha da uzundur.

Kısa ayna mahruti ile yukarıdaki 5 vites dişlisi kullanılırsa 1-2-3-4 kısa 5 te ise 230-240 yapabilen 106 gti kullanmisligim var :)

mikelazi
19-02-2016, 11:59
106 için söylüyorum.1.4 8v 6000devirde 218 yapar
gti aynı devirde 190 yapar.son dişlileri aynıdır.

bende 206 qik olsa emme-header-düz boru-filtre-peşinede yazılm.yeterdi :)

Trance-R
19-02-2016, 13:43
Motor için, 106 gti egzantiriği + 4-1 headers ( 4-2-1 üst devirler içindir ) + yazılım + hafif volan ... biraz canlandırır hatta iyileştirir.

üst kapak için madem egz. takılırken de, port polish yapılıp kapatılabilirsin :) bu işlemlerle de çok fazla para harcamamış olursun.

turbo idi SC idi, maliyet ve emek ister...

ERkut 205
20-02-2016, 21:09
SC veya stroker kit yapmaktan başka bir çözüm yok.
Hatta alt devirleri kuvvetlendirdikten sonra kısa bir ayna mahruti değil daha uzun oranlı bir ayna mahruti ile kuvvetli olduğunuz devir bandını çabuk değil besleyerek geçmek mantıklı olacaktır. Bu tabi ki de alacağınız güce oranlı olmalıdır.

Aslında en güzeli stroker kit + Dereceli bir eksantrik , standart ayna mahruti.

Eğer motora bir şey yapmadan direk kısa oranlı bir ayna mahruti devirlenmeyi kolaylaştıracağı için, alt devirleri daha canlandıracaktır.

LnchCntrl
20-02-2016, 21:21
Turbo besleme maliyetli ve emek isteyen bir iş, kaldı ki alt devirlere nokta faydası olmaz. Devrede bile olmayacaktır.

Sc benim çok sevdiğim sesine hasta olduğum bir besleme fakat yine çok maliyetli ve emek isteyen işler

Yerinizde olsam, yazılım yaptırıp altları canlandırırım. Üstüne birde altları canlandıracak ölçüde ( araştırılması gerek , aracı tanımıyorum ) egzoz yapardım.

MuzaffeR
10-03-2016, 15:39
Motor için, 106 gti egzantiriği + 4-1 headers ( 4-2-1 üst devirler içindir ) + yazılım + hafif volan ... biraz canlandırır hatta iyileştirir.

üst kapak için madem egz. takılırken de, port polish yapılıp kapatılabilirsin :) bu işlemlerle de çok fazla para harcamamış olursun.

turbo idi SC idi, maliyet ve emek ister...

Headers'ı ters yazmışsınız, 4-2-1 alt devirler içindir. 4-1 de back pressure daha azdır, altlar ölür üstler canlanır.

Port polishin esas faydası hatta amacı emmeye yapılmasıdır. Daha rahat ve çok hava almayı sağlar. Egzoz montajının bununla ilgisini anlayamadım. Ayrıca kapak motorun üstündeyken nasıl port polish yapılacak ?

Trance-R
10-03-2016, 15:57
Ters yazılan bir şey görmedim. 4-2-1 üst devir içindir.

http://www.techturkey.com/forum/sohbet/103413-headers-farki-4-2-1-ve-4-1-a.html ...

bu konuya (+) olarak, 4-2-1 klasik olarak üst devirler içindir. 4-1 ise back pressure artıracağından ( geneli ) alt devirler içindir. Hatta yine yanlış anlayabileceğini düşünerek şunu da eklemek isterim... Bahis konu, honda makineleri kullanıcıları daha çok. Honda-Headers konusu gibi olmuş.
Peugeot marka makineler için farklı tepkiler verebilir. Makine ve Headers tasarımından hp/tork oranları değişebilir.

Port Polish'in esas amacı, EMME'ye yapılacaktır şeklinde olamaz. Öyle bir cümle olamaz yani. Üst kapaktaki " hava " ile etkileşimi olan çoğu noktaya Port Polish yapılır.
Cevabımda, Egzost montajı ibaresi geçen bir cümle yok. Egz. demek Egzantrik'in kısaltmasıdır.
Egzantrik, üst kapak sökülmeden takılamayacağı için de, Madem Kapak açılacak, Egzantrik ve Port Polish'i aynı anda uygula demektir.

umarım faydalı olmuştur @MuzaffeR

MuzaffeR
10-03-2016, 21:11
Ters yazılan bir şey görmedim. 4-2-1 üst devir içindir.

http://www.techturkey.com/forum/sohbet/103413-headers-farki-4-2-1-ve-4-1-a.html ...

bu konuya (+) olarak, 4-2-1 klasik olarak üst devirler içindir. 4-1 ise back pressure artıracağından ( geneli ) alt devirler içindir. Hatta yine yanlış anlayabileceğini düşünerek şunu da eklemek isterim... Bahis konu, honda makineleri kullanıcıları daha çok. Honda-Headers konusu gibi olmuş.
Peugeot marka makineler için farklı tepkiler verebilir. Makine ve Headers tasarımından hp/tork oranları değişebilir.

Port Polish'in esas amacı, EMME'ye yapılacaktır şeklinde olamaz. Öyle bir cümle olamaz yani. Üst kapaktaki " hava " ile etkileşimi olan çoğu noktaya Port Polish yapılır.
Cevabımda, Egzost montajı ibaresi geçen bir cümle yok. Egz. demek Egzantrik'in kısaltmasıdır.
Egzantrik, üst kapak sökülmeden takılamayacağı için de, Madem Kapak açılacak, Egzantrik ve Port Polish'i aynı anda uygula demektir.

umarım faydalı olmuştur @MuzaffeR

Egz. yazdığınızda ben onu egzoz olarak algıladım dalgınlıkla, onda haklısınız.

Fakat headers konusunda size katılmıyorum, konu hakkıda çeşitli kaynak ve bilgileri internette bulabilirsiniz. Zaten verdiğiniz başlıkta da ilk cevapta benim dediğim anlatılmış.

Konuya gelicek olursak, araç sahibi aracın 2-3 katı masraf yapıcak bile olsam satmayı düşünmüyorum, arabayı canlandırmak istiyorum diyor. O zaman hiç ıvır zıvırla uğraşmayın, iyi bir garajda kaliteli malzemeler kullanarak fazla basınç kullanmadan SC taktırın, uzun seneler sorunsuz zevkle binin..

orochi-x
11-03-2016, 13:41
Konuya cevap yazan arkadaşlar için öncelikle teşekkürler. Konuyu takip ediyor olsam da cevap yazmıyordum uzun süredir. Bu zaman zarfında Alt Devir İyileştirmesi için yaptığım / yapabildiğim tek şey Açık Hava Filtresini söküp orijinal kazana dönmek oldu. Kararım SuperCharger ve/veya Hibrit sistemler üzerine netleşti. Hibrit için ciddi araştırma içerisindeyim ama oldukça yavaş ve uzun bir yol olacak benim için.

CanAli
28-04-2016, 21:46
Konuya cevap yazan arkadaşlar için öncelikle teşekkürler. Konuyu takip ediyor olsam da cevap yazmıyordum uzun süredir. Bu zaman zarfında Alt Devir İyileştirmesi için yaptığım / yapabildiğim tek şey Açık Hava Filtresini söküp orijinal kazana dönmek oldu. Kararım SuperCharger ve/veya Hibrit sistemler üzerine netleşti. Hibrit için ciddi araştırma içerisindeyim ama oldukça yavaş ve uzun bir yol olacak benim için.

inşallah istediğiniz sonuca ulaşırsınız takipteyim yazılarınızı. Aynı dert bizde de var 2006 hyundai sonata 2.4gls var çokta seviyorum fakat altlar fena ölü bende sizin gibi çözüm arıyorum.