PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : FD6 Civic Headers, Filtre vs... Ne Yapmalı, ya da Yapmalı mı?



rahmitanir
15-11-2015, 14:42
Merhaba Arkadaşlar,

2008 model manuel vites FD6 aracımı Zavoli akıllı kit sıralı sistem LPG ile kullanıyorum.

FD6'yıalalı 1 yılı geçti. aldığımda 48.000km'de iken, bugün 76.000km civarına geldi. Arabamdan genel olarak çok memnunum. Arabamdaki tek modifikasyon 17"'lik jantlar. Zaten bu jantları da lastiklerin taban alanı arttırıp, yol tutuşu artsın diye takmıştım (ki yol tutuşu baya da arttı). Fakat arabamla geçirdiğim 1 yılın ardından "biraz daha güç" isteği bende baş gösterdi.

Güç isterken benim için en önemli kısıt, yıllık 25.000km yol yaptığımdan malesef LPG kullanımı zorunluluğu. Hatta sırf bu yüzden son zamanlarda 2008-2009 model 1.8 motor manuel FN2 Civic Type S arıyorum ama pek temizini bulamayacağım gibi duruyor. Bu durumda da eldeki FD6 ile bir şeyler yapma arayışına girmek üzereyim.

Girizgahı tamamladığımıza göre:) şimdi asıl sorumuza gelebiliriz:
* FD6 civic'te yaklaşık 10hp gibi bir güç artışı için headers, filtre gibi işlemler yapmakta fayda olur mu?
* Headers ve filtrenin faydası varsa, lpg'li kullanımda sıkıntısı olur mu?
* Bu işlemin yaklaşık parça maliyeti ne olur? (işçilik hariç, çünkü kendi babam oto tamirci)

Özellikle FD6'larda bu işlemleri yapan, gören, bilen varsa bilgi geçerse çok sevinirim, ama herkesin fikrini de duymak isterim.

NOT 1: Abartılı egzoz seslerini hiç sevmediğimden, egzoz modifikasyonlarını tamamen spek dışı olarak kabul ediyorum.
NOT 2: Aracın güvenilirliği/dayanıklılığı olumsuz etkilenmemesi adına turbo gibi işlemler de spek dışıdır.
NOT 3: Bu da araçla ilgili fikir vermesi adına küçük bir video.

https://www.youtube.com/watch?v=6TfnGaxsAC0

Y.Emre
15-11-2015, 15:19
'Biraz daha güç' tanımınızı açmanız gerekli. Ama headersın filtrenin öyle ahım şahım faydası yok. belki 1-1,5 boy hızlanırsınız..

rahmitanir
15-11-2015, 15:34
'Biraz daha güç' tanımınızı açmanız gerekli. Ama headersın filtrenin öyle ahım şahım faydası yok. belki 1-1,5 boy hızlanırsınız..

Biraz daha güçten kastım 10-15hp civarı. neden 10-15 hp derseniz de, kıyasladığım 2 araç olan 1.6 motor fd6 125hp, 1.8 motor fn2 type s 140hp.
Yani uçacak birşey beklemiyorum, çünkü aracı uçurmak için turbo şart. Turbo olayı da doğrusu benim boyumu aşar gibi duruyor. O sebeple daha temel konulardan olaya girip, az birşey hissedilir bir tork artışı arıyorum aslında, olay bu.

i-vtec07
15-11-2015, 15:43
r16 motora turbo kit dışında yapılıcak pek bişey yok, sadece simota cb filitre kiti takıp gaz tepkilerini iyileştirebilirsiniz .

stock fb7 ile filitre headers(aslında kat iptali, headers takılamıyo) eksoz lu fb7 yi denedik ilk başısta modlu olan kafa çıkarsada uzunda yarım boy geri düşüyo yani aynı yürüyo diyelim kısaca defalarca denedik.

fb7 fd6 ile motor şanzıman aynı . boşuna para harcamayın derim, bu arabaya yapıcağınız en güzel işlem simota takmak olur çok güzel sesi var .

Y.Emre
15-11-2015, 16:05
Biraz daha güçten kastım 10-15hp civarı. neden 10-15 hp derseniz de, kıyasladığım 2 araç olan 1.6 motor fd6 125hp, 1.8 motor fn2 type s 140hp.
Yani uçacak birşey beklemiyorum, çünkü aracı uçurmak için turbo şart. Turbo olayı da doğrusu benim boyumu aşar gibi duruyor. O sebeple daha temel konulardan olaya girip, az birşey hissedilir bir tork artışı arıyorum aslında, olay bu.


Bahsettiğiniz güçleri almak için atacağınız taş ürküteceğiniz kuşa değmez r16da.

Feda edebileceğiniz birşeyler varsa arabayı hafifletmeye bakın. :) vtec2 110 beygir olmasına rağmen fabrikasyon 0-100 değerleri 1.8type-s ile aynı mesela, 9.1 sn. fd6'ya da 2 3 boy arası atıyor hatta. Yada uyan bi final drive dişlisi var mı diye onu araştırın. Şanzımanı kısaltırsanız ara hızlanmalarda iyileşir...

Ers
15-11-2015, 16:06
Turbo harici Hiç uğraşma .
types al niyetin varsa.

rahmitanir
15-11-2015, 16:06
Simoto cb filtreyi nereden bulabiliriz? Bir de nette bu filtreyle motor lambası yandığına dair birkaç yorum var.

omrasm01
15-11-2015, 17:05
Dizele yönelseniz daha iyi olmaz mı .

rahmitanir
15-11-2015, 18:04
Dizele yönelseniz daha iyi olmaz mı .

Eski aracım 1.3cdti corsa idi. ondan önce de megane II 1.5dci kullandım. dizelin torku güzel ama sadece 1000 bilemediniz 2000 rpm'lik bir devir bandında güzel. Ama atmosferik 7000 rpm devir bandını dolu dolu çeviriyor, yani atmosferiğin tadı başka.
bir başka konu da, eğer sakin bir kullanıcı iseniz, dizel lpg'den ekonomik. Ama benim gibi sağ ayağına çok hakim olamayan bir kullanıcı iseniz, bu sefer de lpg daha ekonomik oluyor. Çünkü atmosferik motorun yakışı bassanız da basmasanız da tahmini 8-10 litre arasında kalıyor. Ama tüm turbolu motorlarda olduğu gibi dizelde basmazsanız 4-5lt, basarsanız 7-8 litre tüketirsiniz. Yani dizel motorlarda esneklikten dolayı biraz performans aradığınızda ekonominin ucu kaçıyor.

omrasm01
15-11-2015, 21:40
Eski aracım 1.3cdti corsa idi. ondan önce de megane II 1.5dci kullandım. dizelin torku güzel ama sadece 1000 bilemediniz 2000 rpm'lik bir devir bandında güzel. Ama atmosferik 7000 rpm devir bandını dolu dolu çeviriyor, yani atmosferiğin tadı başka.
bir başka konu da, eğer sakin bir kullanıcı iseniz, dizel lpg'den ekonomik. Ama benim gibi sağ ayağına çok hakim olamayan bir kullanıcı iseniz, bu sefer de lpg daha ekonomik oluyor. Çünkü atmosferik motorun yakışı bassanız da basmasanız da tahmini 8-10 litre arasında kalıyor. Ama tüm turbolu motorlarda olduğu gibi dizelde basmazsanız 4-5lt, basarsanız 7-8 litre tüketirsiniz. Yani dizel motorlarda esneklikten dolayı biraz performans aradığınızda ekonominin ucu kaçıyor.

Bu açıdan bakınca haklısınız, fakat ileriye dönük bir seyler yapmak isteyince r16 hiç bir sekilde izin vermiyor tek secenek turbo kalıyor, elinizden aracı cıkartıp yada takasla r18 fd6 da düşüne bilirsiniz r18 in önü daha acık flashpro kullanıla bildiği için ama ne kadar mantıklı bu konu tartısılır . Dizel konusuna gelecek olursak bir çok tdi araçta bulundum gazlandıgımda 9-10 Lt geceni görmedim krs a vuruldugunda lpg daha mantıklı fakat td aracın gücünü r16 ve atmo r18 gibi vb araçlarda almak çok zor . Telefondan yazıyorum yazımda kesiklikler olabilir kusura bakılmasın

Dou
15-11-2015, 21:51
Video ile alakalı yorum yapsam sanırım alakasız olmaz.

Viraj dönerken bir elin viteste, diğer elin direksiyonun tepesinde kalıyor. Bir kaç yerde dikkatimi çeken ilk şey bu oldu. Bunu düzeltmen lazım.

Turbo kit dışında yapacağın hiç bir şeyde verim alacağını düşünmüyorum bu arada. Katalitik iptali - ya da R16-R18 literatüründe headers değiştiğinde de alt devirlerin daha da ölecek. İster istemez aracın daha çok yakacaktır.

buda.pest
15-11-2015, 21:53
Biraz daha güçten kastım 10-15hp civarı. neden 10-15 hp derseniz de, kıyasladığım 2 araç olan 1.6 motor fd6 125hp, 1.8 motor fn2 type s 140hp.
Yani uçacak birşey beklemiyorum, çünkü aracı uçurmak için turbo şart. Turbo olayı da doğrusu benim boyumu aşar gibi duruyor. O sebeple daha temel konulardan olaya girip, az birşey hissedilir bir tork artışı arıyorum aslında, olay bu.

Fd6 için filtre egsoz headers ile +10 hp gibi bir durum yok maalesef.Kendi Fd6 civic aracımda kat iptal halde kullandım 10 bin km civarı.Ordaki tecrübelerime dayanarak kat iptali devamında düz boru ve sonra orjinal susturucuyla + yukarda arkadaşların dediği filtreler ile en iyi kombinasyonu sağlayabilirsiniz.Yalnız yukarda bahsettiğim gibi 10 hp olmaz ama sizi 2-3 boy hızlandırır en azından 17 jantın verdiği hantallığı ortadan kaldırır.

rahmitanir
15-11-2015, 22:00
o zaman turbo mu lazım arkadaşlar? 0.5 bar'da falan motoru fazla kasmadan lpg ile kullanılabilir mi? Lpg konusunda motorun dayanımını geçtik, elektronik bağlantılar nasıl olacak?

Y.Emre
15-11-2015, 22:02
Dogukan o kadar farkediyor mu yav ? 2 3 boy kadar yani ?

omrasm01
15-11-2015, 22:12
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/33381-lpg-turbo-hakkinda.html
Bu sekilde bir konu var yardımxı olacaktır

Seven7
15-11-2015, 22:17
Bundan önce turbo yapılmış bir fd6 vardı lpg ile günlük kullanılıyordu. Bence eğer aracınıza evlat gözüyle bakıyorsanız turbo işine girebilirsiniz, en azından paranızın karşılığını alırsınız.

-Murat Özcan-
16-11-2015, 13:24
Biraz rahatlabilir aracı fakat o kadar farkedeceğini düşünmüyorum ben

buda.pest
16-11-2015, 17:59
Dogukan o kadar farkediyor mu yav ? 2 3 boy kadar yani ?

Yunus ben stokken bi arkadaşımda filtre+kat iptali+düz boru+orjinal son susturucu vardı.İkimizde stokken denediğimizde yarım boy önde gidiyordum ben,bu dediklerimden sonra 2 boy önüme düştü,hatta defalarca denedik bende inanmadım ama sonuç aynıydı :)

Y.Emre
16-11-2015, 18:47
Yunus ben stokken bi arkadaşımda filtre+kat iptali+düz boru+orjinal son susturucu vardı.İkimizde stokken denediğimizde yarım boy önde gidiyordum ben,bu dediklerimden sonra 2 boy önüme düştü,hatta defalarca denedik bende inanmadım ama sonuç aynıydı :)

İyi farketmiş bence :) Burak'ın c4 gibi imanlanmış demek ki :D

buda.pest
16-11-2015, 18:59
İyi farketmiş bence :) Burak'ın c4 gibi imanlanmış demek ki :D

Onu hiç deme dur :D

Burak K.
16-11-2015, 21:00
Onu hiç deme dur :D

FD6 geçen kaç tane c4 kaldı Allasen :D

Y.Emre
16-11-2015, 21:11
FD6 geçen kaç tane c4 kaldı Allasen :D


Onu hiç deme dur :D

Buyur aga kendi geldi :D

buda.pest
17-11-2015, 19:46
FD6 geçen kaç tane c4 kaldı Allasen :D

Lpg de bastım ben orda asdlasld