Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Toplanmış Turbo Motorların Rodajı...
ghibli06
30-11-2015, 13:19
Tech de bir çok konu var, çoğunu da okudum açıkçası, konunun birine yancı olmaktansa güncel bilgi paylaşımı olsun dedim...
turbolu araçlarda rodaj süresince basıncı kısmak gerekir mi?
tahmini rodaj km si nedir? ilk ayar ne zaman yapılmalı, basınç ne zaman açılmaya başlanmalı?
uzun yolda rodaj olmayacağını artık kabul ettiğimize göre, günlük kullanıp rodaj yaparken neleri yapıp neleri yapmamalıyız?
ilk yağ mineral yağ olacak, ne kullanmalı 5-30, 5-40?
ilk çalıştırmadan sonra yerinden kımıldatmadan yağı değiştirmek faydalı mıdır?
sorular sorunlar paylaşalım bakalım, fikir alalım...
abi ben 0,5 basınçda 3000km civarı şehir içi rodaj yapdım,
ghibli06
30-11-2015, 13:56
abi ben 0,5 basınçda 3000km civarı şehir içi rodaj yapdım,
yağ ne kullandın?
Sadık Özyer
30-11-2015, 13:59
Atmosferik olarak kullanıp daha sonra turbonun montajı nasıl olurdu? Subarularda öyle görmüştüm , s85 e de öyle yapıcaz.
ghibli06
30-11-2015, 14:00
Atmosferik olarak kullanıp daha sonra turbonun montajı nasıl olurdu? Subarularda öyle görmüştüm , s85 e de öyle yapıcaz.
öyle bir şans yok, V motorun altında kalıyor 2 turbo, zaten EVC var basıncı her türlü kısabilirim...
Rodaj konusunda benim düşüncem şu şekilde, ne derece doğrudur bilemiyorum.
Devir dönmemek lazım, yağdaki bilumum paçacıktan dolayı. Ama load da lazım, segmanlar otursun diye.
Turbo sağolsun düşük devirde daha fazla load yaratmak mümkün. O yüzden turbosuz, basınçsız, atmosferik olarak rodajı yapmak çok mantıklı gelmiyor bana.
Bir yandan da segmanlar oturmadığından daha fazla oluşacak blow by derdi var. O sebepten de basınç abartılmamalı rodajda diye düşünmekteyim.
İmkan varsa fazladan ilk 300km bir tur fazladan yağ/filitre değiştirmek olumlu bir adım olabilir.
15 40 mineral yağ kullandık , ilk 50km de yağ degiştik 350 km de roll yaptım 1200kmde tekrar yağ degiştim ve sentetiğe geçtim 3000km deyim ve 15 kere roll yaptım aracım son derece iyi şuanda
dragon07
30-11-2015, 15:57
bu konunun belli bir özeti var ama herkesin rodaj stili farklı ben şimdiye kadar 10 araba rodajı yaptıysam hiçbiri digerine benzemedi :)
fakat ilk marşta aracınızı belli bir müddet çalıştırıp yağını degiştirmek hepsinde bu işin standardı bana göre,
sonraki adımlar ısıtıp sogutmalı devir bantlarını kullanarak çok fazla yüke bindirmeden şehir içi trafiginde uzun yolda yaparak kimine göre 250km kimine görede 500km de bir yağ degiştirerek yapmak yeterli olur,
3 yada 4 kere yağ degiştirmek yeterli olucaktır yağ olarakta motul kullanmanızı öneririm motul rodaj yagları vs hepsi mevcut
Bende ortaya bir fikir sunayım ortalık karışsın en iyisi :D
Bana kalırsa en az 3000km rodaj yapılmalı şehiriçi veya şehir dışı fark etmez ancak basınç 3kere ayarlanmalı her 1000kmde bir arttırılarak(oranları size kalmış yani aracınızın motoruna göre). Örnek vermek gerekirse ilk başta 0,5 ise 1000km olunca 0,6... bu şekilde arttırarak yaparsanız motor yavaş yavaş zorlanma derecelerini görür ve daha iyi performans alırsınız. Ayrıca yağ konusuna gelirsek bana kalırsa yağda şöyle değişmeli 1000km de bir basınç değişimi yapacaksanız eğer ilk yağ değişiminiz 500km de ikincisi 1500km de üçüncüsü 2500km de sonrasında da 3500km de değişimim yapıp sonrasında rutin yağ değişim döngüsüne dönebilirsiniz. Şimdi kafanızda ne kadar saçma bir fikir bu diye düşünüyor olabilirsiniz; bunu da şöyle açıklayayım motor 0.5 barda iken 2 kere yağ değişimi görecek sizde buna göre motorun verdiği tepkileri çok rahat gözlemleyebilirsiniz hatta farklı yağ çeşitleri deneme şansınız bile olur postta 5-30 veya 5-40 demişsiniz motorunuzun bu yağlara tepkilerini görmeniz açısından başarılı bir yöntem olabilir ama maddi açıdan birazcık sıkıntıya sokabilir hem yağ değişecek hem de filtresi zorlayabilir ama denenebilir bir yöntem bana kalırsa :) İyi günler dilerim
hiçbir arabama rofdaj yapmadım.. marşa basıp basıncı acıp gazladım.. herkesin kendi fikri ama rodaj diye birşey yoktur..
turboman
30-11-2015, 16:40
ben ilk etapta 400 km 0.5 barda 4 bin deviri geçmeden kullandım 400 ün sonrasında yağ filitre değişip gazlamaya başladım çok şükür şu an 4000 km oldu sıkıntısız biniyoz.
Oem ölçülerle toplanan bir motorda da bu kadar çetrefilli rodaja gerek var mı?
Her motor ve setup için aynı rodaj şekli geçerli olmaz bence. Eğer ölçüler orj değerlerde ise yatak boşlukları vs de değişmedi ise ilk mineral yağ ile çalıştırıp yağ yenileyip sonrasında 1000-1500 km, çok yüksek devir görmeden yer yer yük vererek, bol ısıtıp soğutarak yapılacak rodaj yeterli ve makul olacaktır benim düşüncem
Yiğit G.
04-02-2020, 00:45
Oem ölçülerle toplanan bir motorda da bu kadar çetrefilli rodaja gerek var mı?
Her motor ve setup için aynı rodaj şekli geçerli olmaz bence. Eğer ölçüler orj değerlerde ise yatak boşlukları vs de değişmedi ise ilk mineral yağ ile çalıştırıp yağ yenileyip sonrasında 1000-1500 km, çok yüksek devir görmeden yer yer yük vererek, bol ısıtıp soğutarak yapılacak rodaj yeterli ve makul olacaktır benim düşüncem
valla benim canım sıkıldı kimi 3000 km diyor benim usta 1000-2000 arası yeter dedi , şehir içi normal kullan ara ara deviri çok diplemeden basabilirsin dedi. 10w40 koydu herhalde , rodaj bitince motul 5-40 koyacakmışız. Ama işin boktan yanı ben yol yapmıyorum bu araç ile yazın motor yapıldı bu aya geldik daha 1500 km yaptım. Basamıyorum da korkudan yağ değişmeden yani bi 6 ay daha mı beklicem anlamadım :) Gidip yağı değiştirsem mi bu hafta gazlamak istiyorum artık. Stage 2 cooper S bu arada...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.