Orijinalini görmek için tıklayınız : Atmosferik Beslemede Max. Min. Yakıt
Arkadaşlar merhaba, Sorumla ilgili cevabı bir çok yerde aradım ancak bulamadım.
Aracımda Megasquirt 1 beyin kullanıyorum ve bu yaz harika derecede ayarlanmış yakıt ayarım havaların soğumasıyla birlikte aşırı fakir olarak değişti. Bu beyin eski olduğu için yakıt ayarının rakım farklılıklarında ve mevsim değişikliklerinde bozulacağını daha önceki zamanlardan biliyorum.
Asıl konu aracım max. ne kadar fakir ve max. ne kadar zengin olarak çalışabilir?
Şuan hava sıcaklığı 0 a ulaştığında bağzı devirlerde 16.5 afr değerlerine kadar fakirleşiyor yakıt, aşırı beslemeli araçların fakir de kırılacağını herkes söylüyor ancak atmosferik stock motorlarda bu durum tam olarak nedir? :soru:
eksik bilgi var
bazı devirler derken hangi devirler mesela? (ayrıca yük)
genel olarak tüm devir ve yük aralığındaki hava-yakıt karışımını bilmek lazımki cevap verilsin.
mesela örnek 0-2000 devir aralığında karışım 16.5 afr ise bir sorun olmaz, biraz daha fakir olursa en kötü tekler motor.
ama tam gaz 6000rpm gazlamış gidiyorsun.. afr 16.5!! o zaman sıkıntı büyük.
hava ve motor suyu sıcaklığına göre ateşleme ve enjeksiyon çarpanları vardır
bunlar düzgün ayarlamazsan yaz ve kış farklı afr görmeniz normal
hakan abiye katılıyorum yüksek devirde fakirde düşme yakıt kesme gibi durumlardan motor kıran piston eriten bi kaç kişiye şahit olmuştum
bir örnek vereyim
bu hava-yakıt karışım tablosu atmosferik bir araca ait
ama yanlış anlamayın böyle olacak demiyorum
tablo, araca göre farklılık gösterebilir.
bu tabloya olması istenen afr değerleri gözüyle bakabilirsiniz, istenen bu
ama yukarıda dediğim gibi bu tabloyu etkileyen başka faktörler var
en sol dikey sütun yük (kpa)
en alt yatay bölge devir
idle rölanti demek
wot, wide open throttle tam gaz demek
cruise, sakin kullanım gibi bişey demektir
görüldüğü üzere hava yakıt karışımı devir ve yüke göre değişkendir
alt devirlerde ve yük yokken fakir tarafa doğrudur 14,15,16 civarı
ama gazladıkça zengine gider 11-12 civarı
http://www.megamanual.com/afrtable.GIF
Eksik bilgi için kusura bakmayın,
bahsettiğim bağzı devirler 2000 ve 3500 devir arası olan devirler sakin kullanım.
4000 devir ve sonrasında dip gazda 13-13,5 afr değerlerini görüyorum.
Paylaştığınız tabloya göre bu durumda uygun değerlere yakın sanırım şuan ayarım.
Yakıt ayarı konusunda kendim araştırmalar yaparak yakıt ayarını kendim yapabilecek düzeye geldim,
ancak yakıt ayarındaki sınır değerler konusunda net bilgi edinemedim bir türlü.
Mesela sakin kullanımda yakıt ekonomisi yapmayı düşünüyorum benzin fiyatları dolayısıyla.
2000 -3500 devir arasını 16.5 afr de stabil yapsam ekonomi sağlarmıyım?
Bu arada aracım 1.5 EL 93 model Honda Civic sedan, İes emmesi ile enjeksiyonlu olarak kullanıyorum. Geri kalan motor bloğu tamamen stock.
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.