Orijinalini görmek için tıklayınız : YARDIM:Corsa C 1.7 Dti Uzmanlık Sınavı
Herkese İyi Forumlar
Olayı en başından anlatayım.umarım sıkılmazsınız :)
Aracım Corsa C 1.7 Dti model. Araç Aldığımda Stockdu sadece egr iptaldi
Aracımı aldıktan sonra fark ettiklerim ;
Arabanın üzerinde anahtar takılı değilken sanki araç anahtarı üzerinde unutmuşum gibi ;
1)Camlar çalışıyor
2)kapıyı açınca "biiiip" sesini veriyor. birkaç kişiye sordum corsada böyle dediler eski corsamda böyle değildi.
Çok fazla önemsemedim hatta işime geldi sebebini de araştırmadım. arabada aldığımda alarm vardı onuda söktürdüm. Böyle binmeye devam ettim .
Yazın yolum izmir'e düştü emme manifoldu genişletelim dedim emme manifold genişletildi. o esnada üst beyin soketleri sökülünce bakıldı.Biraz mazot vardı. Ustamız dedi ki çok kötü durumda olanlar var bunda bişey yok . kabloları soyalım.mazot çekmez . Kabloları soyduk . bana da dedi ki bu soyduğumuz yerleri bez bantla sar . o sırada ne olduysa artık nereye baktıysam hangi kabloları soyduğunu göremedim :D sonrada bir daha kendisine ulaşıp soramdım .
sıkıntısız şekilde döndük 1000 km yi.
Sonra tabi kaşıntı tuttu katı iptal ettirip yazılım için ankara'ya gittim . yazılım yapıldı westgate iptali yapıldı. arabada çok hoşuma gitti .kaderi değişti zaten yazılımdan sonra . olaylar burdan sonra başlıyor zaten .
Çıktık yola herşey güzel gidiyoruz . hafif sıkıştırdım bişey olmadı arıza ısıgı yandı söndu . Devam ettik sonra olan oldu 110 120 giderken bir anda araba kesildi. gaz pedalı çalışmadı. arabayı sağa çektim . Yazılım yapan arkadaşımızı aradım beyne bak dedi ,baktım soketleri söküp içi mazot doluydu . arabadaki arıza şu şekilde ;
araba 1400 devirde sabit , gaz pedalı çalışmıyor ,frene basınca rölanti normale dönüyor.
Geri döndük yardımcı oldular sağına soluna baktılar sorun beyinde denildi akşam geç vakit olmasından dolayı beyin bulamadık arabayı dükkana bırakıp mecburen çoruma döndük.Ertesi gün beyinler denendi çalışmadı en son başka bir beyin çalıştı gel dediler.Bu arada arabaya çıkma bir beyin bulundu , mazot çektiği için avans müşürü değişti . saat geç olduğu için ertesi sabahtan yola çıktım . gittim araba çalışıyor ricam üzerine usta beyinleri taşıyordu . araba çalıştı liftten indirdik geriye aldık çıkma aldığımız beyinde hard yazılım varmış değiştirmek istediğim için yazılım yapılıp marşa basıldı araba çalışmadı . Orda pompa beyni son canını verdi . başka bir arabadan pompa beyni denedik çalıştı . pompa beynini tamir edelim falan derken akşamı ettik tamirde olmadı . ordan yazılımcı arkadas sağolsun emanet olarak bir tane pompa beyni verdi . onunla aracı çoruma kadar götüreyim diye ben tekrar yola çıktım .
Arabada bi sorun yok herşey güzel 120-130 km yol yaptım tam kırıkkaleye geldim yine aynı arıza oldu. yine aynı şekilde . soketleri söktüm baktım mazotta yok üst beyinde . mecburen çoruma kadar 1400 devirde 5 viteste 60 km/h'la devam ettim .Çoruma gittim . sabah hemen arıza okutmaya gittim . ankarada okunan arızaların aynısı vardı. pompa beynini kargoladım . Emanet pompa beynini bozmamış.
Arabanın sipeçleri;kat iptal ,egr iptal,westgate iptal,emme manifold geniş(1/1)
Arıza : gaz pedalı çalışmıyor ,1400 devirde kalıyor, frene basınca araba normal rölantiye düşüyor
Sorular : 1)Arabada beyni bozan bişey mi var ?
2)bütün beyinler bana gelince niye huysuz virjin kesiliyor ?
3)beyin takıldı bende mi patladı ?
4)Beyinin aynı arızayı vermesi neyi gösterir ? normal midir ?
5)Bu beyinler tamir olur mu ? Önerdiğiniz var mı?
Arıza kodlarının ve Motor beyinlerinin Fotoğrafları aşağıdadır.
http://i.hizliresim.com/lv267l.jpg
üstteki benim aracımdaki , beyin alttaki çıkma aldığımız beyin
http://i.hizliresim.com/pBqlYz.jpg
Hata Kodları ; P1122 , P0110 , P0530 ,P0100
Arabayı satma , yakma haricindeki bütün önerilere açığım :D
aslanneron
20-12-2015, 21:20
bilgili bir kişi görürse yazar
ama dip fiyat verirsen degerlendiririz gene de :D :redspotda:alright:
Arabayı satma , yakma haricindeki bütün önerilere açığım :D
yazmıştım oysaki :D
erdem325
20-12-2015, 23:04
kontakla ilgili sorununuz benim de basima geldi.
kontak soketi bozuk. yenisini alip degistiriyorsuuz kurtuluyorsunuz.
diger sorunlar icin bilenler cevap verecektir.
tesisatta bir sıkıntı çıkarmaz sanırım :) çok teşekkür ederim
Bu arada 1.7dti da , anahtar sökülüyken camlar ve kornalar çalışır.
Ankara gel sorunlarını çözelim kardeşim.
Malesef yürümeyen araçla biraz zor.teklifiniz için sağolun yer değil arızayı arıyorum :)
Malesef yürümeyen araçla biraz zor.teklifiniz için sağolun yer değil arızayı arıyorum :)
Akışmetreyi degiştirmeyi bir dene
Akışmetreyi degiştirmeyi bir dene
Fişini sökerekde akışmetreden kaynaklanıyorsa bu durum normale mi döner araç?
Fişini sökerekde akışmetreden kaynaklanıyorsa bu durum normale mi döner araç?
Fişini söktügünde problem düzeliyorsa sorun akışmetre. çevrede varsa başka bi araç onun akışmetresini takıp denebilirsin
Fişini söktügünde problem düzeliyorsa sorun akışmetre. çevrede varsa başka bi araç onun akışmetresini takıp denebilirsin
Teşekkür ederim deneyince sonucu yazarım buradan :)
Teşekkür ederim deneyince sonucu yazarım buradan :)
Tamam kardeşim olmassa başka bir çare söylicem :)
Tamam kardeşim olmassa başka bir çare söylicem :)
Eyvallah teşekkür ederim fakat araba yürümediğinden yanımda değil ben il dışındayım babamı arayıp şuna baktır buna baktır diyorum işlerim yavaş yürüyor o yüzden :D
Tamam kardeşim olmassa başka bir çare söylicem :)
Akışmetre fişinden söküldü araba aynı durumda :D diğer öneriyide alabilir miyim? :D
Akışmetre fişinden söküldü araba aynı durumda :D diğer öneriyide alabilir miyim? :D
Kardeşim sen bi yazılımı orjinale çekip denesene
Kardeşim sen bi yazılımı orjinale çekip denesene
Size pm attım arıza ile ilgili :)
Çözüm arıyorum hala fikri olan yok mu?
Beyinler stocka çevrildi denendi, tüm tesisata bakıldı sorun hala devam ediyor
rekord2000
28-12-2015, 08:36
Beyin arızası varsa, tamir yoluna gitmeyin, aksarayda rekor oto gibi opel parçacı lara bakın, 0 km beyinler tamir masrafından daha ucuza gelir.
Beyin arızası varsa, tamir yoluna gitmeyin, aksarayda rekor oto gibi opel parçacı lara bakın, 0 km beyinler tamir masrafından daha ucuza gelir.
Abi önerin için sağolda beyin almaktan korkar oldum, aslında şu var beyinleri bozan bişey varsa bu aynı çünkü iki beyindeki kodlar aynı yeni aldığımız beyninde bozulma durumu olabilir ama şu an sensörlerden şüpheleniyorum ama sonucu ne olucak bilmiyorum 1.7 dti ile ilgilenen herkese sordum ama cevap yok. Herkes aracı bi görmek istiyor ama arabayı yürütemiyorum 60 60 arabayı silkeliyerek biryerlerede götüremiyorum çekicilerde işin düşmeye görsün zaten. Beyin ucuza gelir çıkmacıdan ama çalışmazsa buyrun cenaze namazına :D
çürüsün mü araba günceli :D
erdem325
30-12-2015, 07:16
sıfır beyin alacaksın.
corsa da beyni bozan unsurlar, vibrasyon ısı ve mazot.
edu yu yani pompa beynini adamlar resmen motor bloğuna koymuşlar.
bu nedenle hem ısıya hemde hatrı sayılır bir miktarda vibrasyona maruz kalıyor. üstüne üstün pompa üzerindeki mazot ısı sensörünün gövdesi de zamanla çatlayıp mazot sızdırmaya ve bu mazot kablo içerisinden ta edu nun içine ulaşıyor. ben ilk pompa beynini söktüğümde içinde basınçlı mazot vardı, içi mazotla dolu demiyorum, "basınçlı mazotla" doluydu diyorum :)
sıfır beyni alacaksınız ve yerini değiştireceksiniz.
ben sağ amortisör kulesinin oraya koymuştum. siz de uygun bir yer belirleyip bu beyni oraya taşıyacaksınız. taşırken de kablolar kesilip uzatılacak. kesip uzattığınız yerlerde lehim ve makaron olacak. bu nedenle mazot gelse bile edu ya ulaşamayacak. ek yerlerinden çıkar dışarı. mazot hiç gelmesin derseniz de pompa üzerindeki çatlak sensörü değiştireceksiniz. 300küsür lira gibi bir fiyatı vardı yanılmıyorsam.
aslanneron
30-12-2015, 08:05
çürüsün mü araba günceli :D
kardeşim 9 peşin diyorum çürümesin makina :D :D:heyoo::hihih::hoo::alright::allaalla:
sıfır beyin alacaksın.
corsa da beyni bozan unsurlar, vibrasyon ısı ve mazot.
edu yu yani pompa beynini adamlar resmen motor bloğuna koymuşlar.
bu nedenle hem ısıya hemde hatrı sayılır bir miktarda vibrasyona maruz kalıyor. üstüne üstün pompa üzerindeki mazot ısı sensörünün gövdesi de zamanla çatlayıp mazot sızdırmaya ve bu mazot kablo içerisinden ta edu nun içine ulaşıyor. ben ilk pompa beynini söktüğümde içinde basınçlı mazot vardı, içi mazotla dolu demiyorum, "basınçlı mazotla" doluydu diyorum :)
sıfır beyni alacaksınız ve yerini değiştireceksiniz.
ben sağ amortisör kulesinin oraya koymuştum. siz de uygun bir yer belirleyip bu beyni oraya taşıyacaksınız. taşırken de kablolar kesilip uzatılacak. kesip uzattığınız yerlerde lehim ve makaron olacak. bu nedenle mazot gelse bile edu ya ulaşamayacak. ek yerlerinden çıkar dışarı. mazot hiç gelmesin derseniz de pompa üzerindeki çatlak sensörü değiştireceksiniz. 300küsür lira gibi bir fiyatı vardı yanılmıyorsam.
çatlak olan avans sensörünü değiştirdim . beyinlerin yeride değişti . motor beyni motorun blogunun hemen arkasında kalan ses yalıtım malzemesının ustunde ,pompa beyni ise sigorta kutusunun altında .
beyinler sizin dediğinz gibi ısı titreşim ve mazottan bozuluyor tamam ama bunların hiçbirini görmedi 2.beyin :D
bundan dolayı sadece 2 seçenek düşünüyorum ;
1)Beyni bozan elektrik aksamda birşey var
2)Sensörlerin birinde bir hata var
3.beynı almaktan korkar oldum artık . ve ustaların hepsi işin içinden çıkamadığı zaman beyin diyor malesef :(
kardeşim 9 peşin diyorum çürümesin makina :D :D:heyoo::hihih::hoo::alright::allaalla:
Kardeşim bedava mezar var girer misin ? :hihih:
http://i.hizliresim.com/65Pn4l.jpg (http://hizliresim.com/65Pn4l)
Çürüyecek heralde burda :D
tolga_55
06-01-2016, 17:00
Gaz pedalinda sknti olabilir kardesim baska aractan söküp bi denemelisin.
tolga_55
06-01-2016, 17:06
Birde yazilimdan sonra oldu galiba bu problem orjinal dosyani yuklet yedegi vardir yaptirdigin firmada ... 2 secenek var gaz pedali yada yazilim
Gaz pedalinda sknti olabilir kardesim baska aractan söküp bi denemelisin.
gaz pedalını denemedim ama 4 arıza var hepsini mi değiştirmek lazım ?
BthnKrkt
06-01-2016, 21:46
Bence sorununuzu yetkili servis çözecektir. Bende gtc cdti varken. Söküp takılırken ana söketlerden birinin içindeki turuncu silikon katlanıp sıkısmıs. Araba calısıyor ama hiç cekmiyo ve 3-5 arıza kodu veriyodu. Samsun reisteki elektrik ustası aldı pc yi karşısına hangi soketten nerden ne gectiğini ölçe ölçe gelip soketteki sıkıntıyı buldu. Toplam 60 tl vermiştim. O dönemde istanbuldan ismi lazım olmayan bir usta bile gelip bakıp beyine nok atmıştı
Bence sorununuzu yetkili servis çözecektir. Bende gtc cdti varken. Söküp takılırken ana söketlerden birinin içindeki turuncu silikon katlanıp sıkısmıs. Araba calısıyor ama hiç cekmiyo ve 3-5 arıza kodu veriyodu. Samsun reisteki elektrik ustası aldı pc yi karşısına hangi soketten nerden ne gectiğini ölçe ölçe gelip soketteki sıkıntıyı buldu. Toplam 60 tl vermiştim. O dönemde istanbuldan ismi lazım olmayan bir usta bile gelip bakıp beyine nok atmıştı
çok teşekkür ederim öncelikle . çok haklısınız ama çorum yetkili servisinin tutumu hiç hoş değil bu konuda. paşam diyor ki sorunu tespit edip parça siparişini veririz . sorun hallolur . bende diyorum beyın değişti 110 km sonra aynısını yaptı araç başka bişey olmasın diyorum. çıkma beyin bu her an arıza yapması muhtemel diyor :D bir tane özel opel servisi buldum bakalım bu hafta sonu orayada bir götürücem . beyinciyi arıyorum beyin arızal olsa bile bozan bişey varsa garanti vermem ben beyine diyor :D şaştım kaldım kısacası
aslanneron
06-01-2016, 23:45
kardeşim fiyat hala geçerli istersen arabayı çekici ile alırız gelip :D:D:redspotda:alright:
tolga_55
07-01-2016, 07:48
Bence sorununuzu yetkili servis çözecektir. Bende gtc cdti varken. Söküp takılırken ana söketlerden birinin içindeki turuncu silikon katlanıp sıkısmıs. Araba calısıyor ama hiç cekmiyo ve 3-5 arıza kodu veriyodu. Samsun reisteki elektrik ustası aldı pc yi karşısına hangi soketten nerden ne gectiğini ölçe ölçe gelip soketteki sıkıntıyı buldu. Toplam 60 tl vermiştim. O dönemde istanbuldan ismi lazım olmayan bir usta bile gelip bakıp beyine nok atmıştı
Reiste bu isi yapan usta varsa helal olsun. Ben 2013 teyken aracimda sola cekme sorunu vardi frene basinca sola atiyo arac kendini . Gittim reise ,abs olmadigi icin normal dedi :D sert frende tekerler kitlendiginde normal anlarim ama az bisey basinca bile sola savurmasida abs olmamasindanmis. Cok bilgililer
BthnKrkt
07-01-2016, 09:10
çok teşekkür ederim öncelikle . çok haklısınız ama çorum yetkili servisinin tutumu hiç hoş değil bu konuda. paşam diyor ki sorunu tespit edip parça siparişini veririz . sorun hallolur . bende diyorum beyın değişti 110 km sonra aynısını yaptı araç başka bişey olmasın diyorum. çıkma beyin bu her an arıza yapması muhtemel diyor :D bir tane özel opel servisi buldum bakalım bu hafta sonu orayada bir götürücem . beyinciyi arıyorum beyin arızal olsa bile bozan bişey varsa garanti vermem ben beyine diyor :D şaştım kaldım kısacası
Reiste bu isi yapan usta varsa helal olsun. Ben 2013 teyken aracimda sola cekme sorunu vardi frene basinca sola atiyo arac kendini . Gittim reise ,abs olmadigi icin normal dedi :D sert frende tekerler kitlendiginde normal anlarim ama az bisey basinca bile sola savurmasida abs olmamasindanmis. Cok bilgililer
Reisteki usta cidden iyi idi. İşinide severek yapıyodu hatta o dönem 40K da astra g si vardı tertemiz. Arabanın işi bittikten sonra benim arabayla test turu atmıstı. Abartısız 15 gün boyunca kontrol etmediğimiz yer kalmamıştı. Ama dökümanda çok önemli hangi sokette hangi pin de ne gecmeli vs herseyi görebiliyor. Bana beyin al diyen oldu, selenoid valfi diyen oldu (almıstım onuda). Yazılımdan diyen oldu, turbodan, pompadan diyen oldu. 12V gecmesi gereken pinden 5V geciyordu ilginç şekilde.
Orjinal yazılıma döndük westgateyi taktık beyinler kontrol edildi hava akışmetrenin fişi çekik denedik arıza hala devam ediyor. Ustamızdan biri acil servis moduna almış araç kendini dedi ama o moddan nasıl çıkaracağını bilmiyor :D sorun hala günceldir işin aslı
Ben olsam önce gözle, sonra multimetreyle teker teker tesisatı kontrol ederdim. Sıyrılmış kablolar varsa sök tak yaparken birbirine değmeyi bırakıp bir süre zamanla kontakt yapıyo olabilir.
Ben olsam önce gözle, sonra multimetreyle teker teker tesisatı kontrol ederdim. Sıyrılmış kablolar varsa sök tak yaparken birbirine değmeyi bırakıp bir süre zamanla kontakt yapıyo olabilir.
Herkes tesisattan olma ihtimali yüksek diyor ama baktılar tesisatına bi sorun görünmüyor dediler, sigorta kutusunun arkasında bi kutu daha var son ümidim orası ordanda çıkmazsa, tuttuk
hala arıyoruz sorun guncel
aslanneron
05-02-2016, 19:04
kardeşim teklif hala geçerli uzayan senemiz için 10.750 son
Gaz pedalı
Akışmetre
Tesisat
Klima basınç sensörü
Hepsi denendi sorun güncel
LnchCntrl
31-03-2016, 13:02
Bir bu konu birde Aöf konusu görünce içimi huzursuzluk kaplıyor . Umarım çözülür..
oabayram
31-03-2016, 13:05
Bence sorununuzu yetkili servis çözecektir. Bende gtc cdti varken. Söküp takılırken ana söketlerden birinin içindeki turuncu silikon katlanıp sıkısmıs. Araba calısıyor ama hiç cekmiyo ve 3-5 arıza kodu veriyodu. Samsun reisteki elektrik ustası aldı pc yi karşısına hangi soketten nerden ne gectiğini ölçe ölçe gelip soketteki sıkıntıyı buldu. Toplam 60 tl vermiştim. O dönemde istanbuldan ismi lazım olmayan bir usta bile gelip bakıp beyine nok atmıştı
ismi lazım olmayan ustanın ismini paylaşırmısın?
Bir bu konu birde Aöf konusu görünce içimi huzursuzluk kaplıyor . Umarım çözülür..
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim :)
Tayfun.O
31-03-2016, 21:59
Bizim arabada aynısı yapıyordu soğuk havalarda yapmaya başladı 1 2 hafta çözüm bulamadan bindik. Arıza ışığı yakık şekilde 3. vites 35le gittim geldim.
En son biri dedi ki kalitesiz mazot almısşsın filtreyi tıkamış ,soğuk yiyince içinde su birikmiş donmuş dedi .Yeterli mazot gelmediğinden araba kendini korumaya alıyor dedi.
Ucuz çözüm olduğu için deneyek dedik filte değişti Total den depo fulllendi. Yarıya indikçe bi daha fullendi 2-3 sefer tekrar ettik.
En sonunda geçti sıkıntısız biniyorum.
Tabi geçiş evresinde 2-3 sefer aynı boku yedi.
Üniden 3. vites 35le 20 dk lık yolu 1 saatte gittim :D
90 la gidiyorken araba gaz kesip istop etmesi kadar berbat bir şey yok aman dikkat olun bu evrede yavaş kullanın
(araç ford ranger fikir olsun diye yazdım)
Bizim arabada aynısı yapıyordu soğuk havalarda yapmaya başladı 1 2 hafta çözüm bulamadan bindik. Arıza ışığı yakık şekilde 3. vites 35le gittim geldim.
En son biri dedi ki kalitesiz mazot almısşsın filtreyi tıkamış ,soğuk yiyince içinde su birikmiş donmuş dedi .Yeterli mazot gelmediğinden araba kendini korumaya alıyor dedi.
Ucuz çözüm olduğu için deneyek dedik filte değişti Total den depo fulllendi. Yarıya indikçe bi daha fullendi 2-3 sefer tekrar ettik.
En sonunda geçti sıkıntısız biniyorum.
Tabi geçiş evresinde 2-3 sefer aynı boku yedi.
Üniden 3. vites 35le 20 dk lık yolu 1 saatte gittim :D
90 la gidiyorken araba gaz kesip istop etmesi kadar berbat bir şey yok aman dikkat olun bu evrede yavaş kullanın
(araç ford ranger fikir olsun diye yazdım)
Denemeye değer öneri için teşekkür ederim. Filtreyi değiştirip depoyu fulleyelim bakalım umarım olur:)
yukcell88
01-04-2016, 16:53
Tamamen uç örnek belki ama;
2007 chevrolet captiva'mız şirket aracı, şirket ortaklarının altında, sağa sola gitmeye kullanılır. Hor kullanılmazdı, yola gider gelirdi araç.
185 bin bandını aşınca oldu olan. 150 binden sonra ara sıra turbo kapatıp şişen, kontak kapat aç ile kendine gelen araç artık gaz pedalını adam yerine koymaz oldu. Şanzıman da kendini korur hale gelince 1200-1400 d/dk'yı geçmeyip üstelik 3. vitese de geçmemeye başladı. (otomatik)
Kayseri Opel / Chevrolet Servisi İnciroğlu'na gittik; bize "aracın turbosunun bitik olduğunu, değişeceklerini" söylediler. Turbosuz bir aracın sadece hantallaşacağını, devir ve vites yükseltmemek gibi bir saçmalığa bürünmeyeceğini düşünebilen ben soru yönelttim : "Turbo değişimi sorunu düzeltmezse turbonuzu iade alıp eskisini takacak mısınız?" El cevab: "Hayır, öyle bir şey yapamayız, biz sorunu o şekilde tespit ettiysek turboda illa ki problem vardır, turboyla düzelmezse başka sebepleri neler diye araştırırız" oldu. Ne dediğimizi söylemeye gerek yok elbette.
Sonrasında Yeni Sanayii sitesinde bir Opel'ci bulduk Chevrolet yapmam dese de durumu anlatınca araca bakacağını bildirdi. Ertesi gün arayıp "Aracın egzantrik millerinin aşındığını, değişmesi gerektiğini, turbonun da sadece checkvalf'inin kırıldığını, onu birleştirebilirlerse birleştireceklerini, yoksa yenisini temin edeceklerini" bildirip, İnciroğlu'nun turbo değişim maliyetinin %60'ına tüm sorun çözüldü ve bakım vb. yapıldı.
Yazım biraz uzun oldu farkındayım ama detaylar sizin işinize yaramasa da belki bir başkası nasiplenir.
Şimdiden geçmiş olsun.
Eğer Kayseri'deki ustaya ulaşmak isterseniz; durumu anlatmak, fikren de olsa destek almak için Op-Kay'a ulaşın. Nette telefonları mevcut.
Tamamen uç örnek belki ama;
2007 chevrolet captiva'mız şirket aracı, şirket ortaklarının altında, sağa sola gitmeye kullanılır. Hor kullanılmazdı, yola gider gelirdi araç.
185 bin bandını aşınca oldu olan. 150 binden sonra ara sıra turbo kapatıp şişen, kontak kapat aç ile kendine gelen araç artık gaz pedalını adam yerine koymaz oldu. Şanzıman da kendini korur hale gelince 1200-1400 d/dk'yı geçmeyip üstelik 3. vitese de geçmemeye başladı. (otomatik)
Kayseri Opel / Chevrolet Servisi İnciroğlu'na gittik; bize "aracın turbosunun bitik olduğunu, değişeceklerini" söylediler. Turbosuz bir aracın sadece hantallaşacağını, devir ve vites yükseltmemek gibi bir saçmalığa bürünmeyeceğini düşünebilen ben soru yönelttim : "Turbo değişimi sorunu düzeltmezse turbonuzu iade alıp eskisini takacak mısınız?" El cevab: "Hayır, öyle bir şey yapamayız, biz sorunu o şekilde tespit ettiysek turboda illa ki problem vardır, turboyla düzelmezse başka sebepleri neler diye araştırırız" oldu. Ne dediğimizi söylemeye gerek yok elbette.
Sonrasında Yeni Sanayii sitesinde bir Opel'ci bulduk Chevrolet yapmam dese de durumu anlatınca araca bakacağını bildirdi. Ertesi gün arayıp "Aracın egzantrik millerinin aşındığını, değişmesi gerektiğini, turbonun da sadece checkvalf'inin kırıldığını, onu birleştirebilirlerse birleştireceklerini, yoksa yenisini temin edeceklerini" bildirip, İnciroğlu'nun turbo değişim maliyetinin %60'ına tüm sorun çözüldü ve bakım vb. yapıldı.
Yazım biraz uzun oldu farkındayım ama detaylar sizin işinize yaramasa da belki bir başkası nasiplenir.
Şimdiden geçmiş olsun.
Eğer Kayseri'deki ustaya ulaşmak isterseniz; durumu anlatmak, fikren de olsa destek almak için Op-Kay'a ulaşın. Nette telefonları mevcut.
Abi yorumun için çok teşekkür ederim. Bilgi almak amacıyla soruyorum eğer ki sorun bu tip bir durum olsaydı beyin değiştikten sonra düzene girer miydi 120 km boyunca?
dragstar
02-04-2016, 23:17
o kadar Corsacı var konu çözüm bulmadı, facebookda, Fehmi Tekin var ona yazarmısın bu durumu belki o çözebiir, elinden çok 1.7 dti geçti, forumada üyede nickini hatırlamıyorum
benim anlamadığım olay . beyin mazotla mı çalışıyor ?:confused::confused:
Allah sabır versin 4 aydır durum değişmemesi ilginç
o kadar Corsacı var konu çözüm bulmadı, facebookda, Fehmi Tekin var ona yazarmısın bu durumu belki o çözebiir, elinden çok 1.7 dti geçti, forumada üyede nickini hatırlamıyorum
Fehmi abiyede ulaştım oda bilmiyor malesef :)
benim anlamadığım olay . beyin mazotla mı çalışıyor ?:confused::confused:
Allah sabır versin 4 aydır durum değişmemesi ilginç
Yetkili servis abartı bir fiyat vermeseydi ben bu kadar beklemezdim araçlada arıza modunda il dışına çıkamadığım için böylece kaldık abi :) malesef arıza durumunda muayeneden de geçemedim bir eksiğimiz o vardı tam oldu :)
Onur Fatih
04-04-2016, 03:49
Valla bu corsa 1.7 dti larin hepsi lanetli araba. 2 tane aldim 2 side beni cok ugrastirdi.
Soruna gelince bence bi yerlerde kisa devre var. Benim klima komressorunun ustundeki musur yerinden cikip sasi yaptiriyordu ve dedigin gibi gaz yemiyordu araba. Bazen gelip bazen gidiyordu vs vs.
Gaz pedali 5v ile calisiyor corsalarda. Bence skinti dedigim gibi. Herseyi denemissin zaten
Bu arada iyi sabir varmis sende. 3 aydir cozum bulamadim diyorsun ben olsam atese verirdim arabayi simdiye. Bu yonunden dolayi helal olsun diyorum
Onur Fatih
04-04-2016, 03:52
Sen 5v ile calisan tum herseyi kontrol ettir birine kesinlikle burda bi kopukluk var
Valla bu corsa 1.7 dti larin hepsi lanetli araba. 2 tane aldim 2 side beni cok ugrastirdi.
Soruna gelince bence bi yerlerde kisa devre var. Benim klima komressorunun ustundeki musur yerinden cikip sasi yaptiriyordu ve dedigin gibi gaz yemiyordu araba. Bazen gelip bazen gidiyordu vs vs.
Gaz pedali 5v ile calisiyor corsalarda. Bence skinti dedigim gibi. Herseyi denemissin zaten
Bu arada iyi sabir varmis sende. 3 aydir cozum bulamadim diyorsun ben olsam atese verirdim arabayi simdiye. Bu yonunden dolayi helal olsun diyorum
Çok şükür gidip gelme gibi kötü huyları yok haddini biliyor :D yetkili bayinin vermiş olduğu uçuk fiyatdan dolayı özel servise yöneldik özel servislerde sadece motor ve kaportacı var malesef :( tıs2000 programını arıyorum malesef onuda bulamadık, kafama göre bi ustada bulamadım erteledikçe erteliyor hepsi :) yorumun içinde teşekkür ederim dostum fazlasıyla gereksiz bi sabır var inşallah gün gelip bitmez :)
aslanneron
05-04-2016, 00:27
kardeşim biliyon demi teklif dip ölü olarak her zaman geçerli :D :D bi kat aşşa geldigin anda el sıkışırız
kardeşim biliyon demi teklif dip ölü olarak her zaman geçerli :D :D bi kat aşşa geldigin anda el sıkışırız
satmıyom olim ya töbe töbe :D
dengex81
12-04-2016, 13:59
Günceldir...
sorun hala aynımı
sorun hala aynımı
Evet malesef hala aynı.
Yeni beyinlerimizi denemek için sipariş ettik sonuçları yazarım :)
Aldım elime avometreyi, karşıma tıs2000 şemasını bağladım arabaya op-com'u baktım arıza veren sensörlere hepsi bi 4.98 V kafasında çektim tek tek kulaklarını arızalar gitmedi tabi :D sonra aldım elime tineri yazılımcı kardeşin bana itelediği pimleri oynanmış içi mazot dolu beyni döktüm tineri diş fırçasıyla fıtı fıtı temizledim güzelce :) bazı kopukluklar çıktı ya ben temizlerken kopardım yada kopuktu. sonra üst beyne sensörlerden gelen soketlerin kablolarını belirledim, düşündüm dedim bunlar sök tak yalama olmuştur sokete bişey yapamayınca beyinin arıza veren sensörlere ait pinlerini havyayla güzelce kalınlaştırdım, klimayı opcom ve fişlerini çekerek iptal ettim gaz pedalında 6 kablo vardı 2 sindeki kırığı belirleyip yandan kabloyu gönderdim o iş böylece çözüldü :D yetkili bayinin verdiği fiyatıda koydum cebime arabaya aftermarket güzel parçalar bakıyorum. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim :) bugün yardımcı olmayanlar sayesinde kendimiz usta olduk onlara teşekkürler ayrı :D
Aldım elime avometreyi, karşıma tıs2000 şemasını bağladım arabaya op-com'u baktım arıza veren sensörlere hepsi bi 4.98 V kafasında çektim tek tek kulaklarını arızalar gitmedi tabi :D sonra aldım elime tineri yazılımcı kardeşin bana itelediği pimleri oynanmış içi mazot dolu beyni döktüm tineri diş fırçasıyla fıtı fıtı temizledim güzelce :) bazı kopukluklar çıktı ya ben temizlerken kopardım yada kopuktu. sonra üst beyne sensörlerden gelen soketlerin kablolarını belirledim, düşündüm dedim bunlar sök tak yalama olmuştur sokete bişey yapamayınca beyinin arıza veren sensörlere ait pinlerini havyayla güzelce kalınlaştırdım, klimayı opcom ve fişlerini çekerek iptal ettim gaz pedalında 6 kablo vardı 2 sindeki kırığı belirleyip yandan kabloyu gönderdim o iş böylece çözüldü :D yetkili bayinin verdiği fiyatıda koydum cebime arabaya aftermarket güzel parçalar bakıyorum. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim :) bugün olmayanlar sayesinde kendimiz usta olduk onlara teşekkürler ayrı :D
Hele şükür bitmiş çileniz :) Allah bir daha yaşatmasın.
aslanneron
25-04-2016, 22:59
kardeşim gözün aydın gerçekden sonunda çileyi çözdün bundan sonra bol dumanlı gezmeler ama ölücü olarak senin arabaya her daim talibim :D :D
Hele şükür bitmiş çileniz :) Allah bir daha yaşatmasın.
teşekkür ederim,cümlemize yaşatmasın inşallah :)
kardeşim gözün aydın gerçekden sonunda çileyi çözdün bundan sonra bol dumanlı gezmeler ama ölücü olarak senin arabaya her daim talibim :D :D
sağol kardeşim gerçekten :) ölü tekliflerinle beni her ne kadar soğutsanda , kalbinde bi 15 edeceğini biliyorum artık :D
Geçmiş olsun aylarca DTİ kovaladım kendime ,hem param yetmedi hemde bu tarz sorunlar başıma gelebileceği için bu niyetten vazgeçtim Allah a şükür 1.3 multijet palio aldım hiç bir konuda üzmedi beni :)
Geçmiş olsun aylarca DTİ kovaladım kendime ,hem param yetmedi hemde bu tarz sorunlar başıma gelebileceği için bu niyetten vazgeçtim Allah a şükür 1.3 multijet palio aldım hiç bir konuda üzmedi beni :)
Hayırlısı olsun tabi kısmette varmış bunu yaşamak bu konuda biraz üzdü şimdi aramız iyi törtörle :)
CorleoneTR
06-05-2016, 09:05
geçmiş olsun bende birkaç farklı siteden bir corsacı olarak takip ediyordum çözdüğüne sevindim.
omerbeytekin
06-05-2016, 09:18
Gozun aydin, bende bi suredir takip ediyorum son 3 senedir bikac farkli 1.7 yi uzun sure kullanma imkanim oldu hatta cok arkadasima 1.7 dti aldirdim hicbirinde bu kadar garip bir sorun cikmadi. Tekrar gozun aydin, iyi gazlamalar.
geçmiş olsun bende birkaç farklı siteden bir corsacı olarak takip ediyordum çözdüğüne sevindim.
Çok teşekkür ederim abi,aklıma gelen bütün forum sitelerine açmıştım konuyu :)
Gozun aydin, bende bi suredir takip ediyorum son 3 senedir bikac farkli 1.7 yi uzun sure kullanma imkanim oldu hatta cok arkadasima 1.7 dti aldirdim hicbirinde bu kadar garip bir sorun cikmadi. Tekrar gozun aydin, iyi gazlamalar.
Arıza ışığını ben yaktım aslında, deyim yerindeyse 50 tane ustaya ellettim aracı çözmek için kurcaladıkca dahada içinden çıkılmaz bir hal aldı araba, çok şükür hallettim. İyi dileklerin için teşekkürler abi :)
Bu arada bu arıza durumunda epey farklı programlar öğrendim autodata olsun, tıs2000 şemaları olsun,kronik mazot pompa beyni olsun :)aynı durumda sıkıntı yaşayan abilerim, kardeşlerim olursa hiç çekinmeden ulaşsınlar damdan düşenin halinden damdan düşen anlar. Elimden geldiğince yardımcı olur, yol gösteririm :)
mikelazi
06-05-2016, 11:21
konunu sürekli takipteydim.sorunu çözmen gerçekten bana bile ohh dedirtti.
iyi günlerde kullan aracını :)
konunu sürekli takipteydim.sorunu çözmen gerçekten bana bile ohh dedirtti.
iyi günlerde kullan aracını :)
Sağolasın abicim Allah razı olsun :)
Geçmiş olsun,kendin el atmadın mı bazı şeyler çözülmüyor.
Geçmiş olsun,kendin el atmadın mı bazı şeyler çözülmüyor.
Müşteri her ne kadar ustanın bilenini tutsada, usta müşterinin bilenini tutmuyor malesef :) eyvallah abicim teşekkür ederim :)
rain man
12-05-2016, 08:44
Okurken başta keyfim kaçsa da sonra kendi sorunum çözülmüş gibi sevindim. Geçmiş olsun.
Arabayı aldığımdan yana aldığım en büyük hata bir defada yapmak istediklerimi gerçekleştirmek yerine gün gün parça parça halletmeye çalışmak oldu. Maddi imkanları bir kaç ay biriktirip herşeyi tamamladıktan sonra bunu yapmaktansa fırsat buldukça biraz da heyecandan yapmaya çalıştım.
Ama ben yapmaya çalıştıkça başka taraflar bozuldu. Ne bileyim fiat yetkili servise alt tablalar değişsin diye bıraktım arabayı aldığımda eli kulağında olan cam açma kapama tuşu kırılmıştı. Jantların eğriliği hallolsun diye bıraktık servis kendisi teklif etmişti akşam aldık geldik arabayı 0 boyalı jantlar ertesi sabah servisten 350 km uzakta baktığımda tüm jantlarım tornacıda korunmadan düzeltilmiş çizik çizikti.
Arabaya yükleme yapacağım her ne kadar üzerindeki baskı balata volant 15 bin km'lik olsa da güçlendirilmiş takayım dedim yurtdışından sipariş geçtim. Gelen baskı balata ayırmadı, ayırmadığı gibi üst merkezim iyice gitti 2 kez işçilik verdim. İlk sök tak da olmayınca orjinal baskı balatayı taktık ama bir sıkıntı vardı, ikinci sök tak da gördük ki bunu yapan adam traversi sökmeden bu işlemi yaptığı için hasar vermiş çıkarırken. Haliyle yok yere hem aldığımız ürün olmadı, hem orjinal 0 niyetindeki parçalardan oldum tekrar 0 almam gerekti ve işçilikler, yol ve zamanım...
Gittiği gibi dursun dedik, gta versiyonunda olan fren kitini getirdik. Getirirken satıcıya ya bizim jantlar 17 ama olmayabilme ihtimali var bir sorun olmasın kaliperler dedik. "Yok abi birşey olmaz ben 16" da kullanıyorum dedi" 2 ay saçma bir torna işi için bekledik ardından bir taktık hop kaliperler sürtüyor.
Mecburen flanş takacağız 5 mm'lik. Bijonların uzaması lazım dediler hayhay dedik. Dedim ki taktığınız bijonların diş aralığı orjinalle aynıydı değil mi bir sorun olmasın? "Tabi hocam aynı diş aralığında dediler" 3 ay öyle bindik ardından başka bir işlemde tekerler sök tak yapılırken bir baktık 20 bijon deliğinde helegol denilen zımbırtı vardı ve makina ile sökerken bijonların etrafına sarılı şekilde çıktılar. Söken usta, gören tornacı bunu yapan usta senin canına kastetmiş dedi. Gidip adama hesap sordum onu elle söksünler diye demedim mi size deyip su yüzüne çıktı. Oldu mu sana 4 teker porya parası.
Çok üzerine düşmeyeceğim bu saatten sonra. Hele ki bildiğini düşündüğünüz ustalar sizin bilmediğiniz öyle hasarlar veriyor ki. İşin ehline bırakın abi arabayı. Çorum ankara arası çok uzak değildi. Bırakıp dönseydiniz en azından içiniz rahat ederdi.
Alın size 1.5 yıllık araba maceramda başıma gelenlerden ufak bir parça.
Neyse geçmiş olsun :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.