Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw e30 3.16 (m40)



fatihdurutuna
28-12-2015, 21:22
arkadaşlar herkese iyi akşamlar öncelikle kısa bir süre önce 1990 model bir e30 sahibi oldum bir süre std binip sonrasında m50b20 ile yoluma devam etmeyi düşünüyorum amacım uçmak kaçmak değil sağlıklı ve keyifli bir araca sorunsuz binmek.

aracım 210.xxx km de ve hiç tüp takılmamış sağlığı sıhhati yerinde hiç kapak açmamış yağ yakma var ama çok çok az. lifter sesi ufak ufak var ama yağ değişimi yaptıktan sonra bu sorunun geçiceğini düşünüyorum.

aracımı genel bir bakıma sokucam şuan için aracın gösterge panelinde bulunan yeşil ibareler bakımlarının tam olduğunu gösteriyor ama benm içim rahat değil komple yağ yağ filtresi benzin filtresi değiştirmeyi düşünüyorum.

gelelim sorunuma .
aracımda soğukken ilk marşta aptal bir çalışma var gaz yemiyor boğuluyor patırdayarak çalışıyor vs. ısındıktan sonra gaz yiyişi gidişi vs. sorun yok. bana ateşleme gibi geldi ama birde size sormak istedim. sizce başka bir sorun olabilir mi ayrıca rolantide de ufak bir sorun var dalgalanıyor.

debimetreyi kontrol ettim fişini çektiğimde sapıtıyor bildiğim kadarıyla bozuk olsa etki etmez fişini çekmem.

ayrıca yağ, buji ve buji kablou ne tercih etmeliyim?

forever06
28-12-2015, 21:44
arkadaşlar herkese iyi akşamlar öncelikle kısa bir süre önce 1990 model bir e30 sahibi oldum bir süre std binip sonrasında m50b20 ile yoluma devam etmeyi düşünüyorum amacım uçmak kaçmak değil sağlıklı ve keyifli bir araca sorunsuz binmek.

aracım 210.xxx km de ve hiç tüp takılmamış sağlığı sıhhati yerinde hiç kapak açmamış yağ yakma var ama çok çok az. lifter sesi ufak ufak var ama yağ değişimi yaptıktan sonra bu sorunun geçiceğini düşünüyorum.

aracımı genel bir bakıma sokucam şuan için aracın gösterge panelinde bulunan yeşil ibareler bakımlarının tam olduğunu gösteriyor ama benm içim rahat değil komple yağ yağ filtresi benzin filtresi değiştirmeyi düşünüyorum.

gelelim sorunuma .
aracımda soğukken ilk marşta aptal bir çalışma var gaz yemiyor boğuluyor patırdayarak çalışıyor vs. ısındıktan sonra gaz yiyişi gidişi vs. sorun yok. bana ateşleme gibi geldi ama birde size sormak istedim. sizce başka bir sorun olabilir mi ayrıca rolantide de ufak bir sorun var dalgalanıyor.

debimetreyi kontrol ettim fişini çektiğimde sapıtıyor bildiğim kadarıyla bozuk olsa etki etmez fişini çekmem.

ayrıca yağ, buji ve buji kablou ne tercih etmeliyim?

motor soğukkan belirttiğiniz şekilde çalışıp ısınınca düzelmesi, benzin pompasını işaret ediyor birçok araçta bu şekilde sıkıntı çıkarıyor, olması gereken basıncı öğrenip ölçtürün pompayı ve ona göre ilerleyin

fatihdurutuna
28-12-2015, 21:51
konuya da yazıcaktım unuttum pompada bi ötme var zaten hem soğukken hem sıcakken sürekli bir ses geliyor yani eğer sorun onda olsa sıcakken de o ötme varken silkeleme vs yapmaz mı

fatihdurutuna
29-12-2015, 18:30
2 dk da herşeyi çözen tech ahalisi yok mu arzayı tahmin edebilen ?

bartworkz
29-12-2015, 22:26
Benim M10 315'te de aynı problem var ancak; aracı sabah çalıştırıyorum 2 dk boyunca 2000 deviri geçmiyorum; sonrasında problemsiz gidiyor. Beyin (ateşleme) veya distribütör olabilir bizim sıkıntı.

4TheReveNqe
30-12-2015, 08:38
Eğer aracında benzin azaldığında pompadan uğuldama sesi geliyorsa benzin pompası yakın zamanda yolda bırakır seni.. onun dışında patırdama boğulma rolanti dengesizliğinin sebebi akışmetredir E30'un en kronik arızası. Bu arada o göstergedeki yeşil çubukların yanıyo olması aracın bakımlarının düzenli yapıldığı anlamına gelmez sonucta 25 yaşında araç kim bilir kaç sene önce yetkili servisten bakım yapıldı ? Sen genede için rahat olsun diye filtre ve yağ bakımını yaptır

peyyyzz
30-12-2015, 09:37
Benim m10 315'de sabahları ilk çalışmada çok salak çalışıyor, bazen 10 dakka marş basıyorum çalışmıyordu, şöyle bişey fark ettim , sabahları tam gaz basıp kontağı direk açar açmaz marşa basınca araba hemen çalışıyor ve hiç bi sıkıntı olmuyordu,arabanın ateşleme sistemini komple sıfırladım sorun aynıydı, lpgden dedik, benzinle denedim gene aynı sorun vardı ama sabahları tam gaz yapıp direk beklemeden marş bastığımda araç direk çalışıyordu hemde gayet normal bir şekilde hiç teklemeden salaklamadan. çözümü için pek üstelemedim açıkcası, sonrasında komple motor yaptık zaten :) motor yaptıktan sonra böyle bi sorun kalmadı. içinizi karartmak istemem ama motoru açınca blok çatlak çıktı , üç yerden su kanallarının arası çatlaktı, acaba bundan yapıyor olabilir miydi bilemem.

size tavsiyem bi tam gaz yapıp direk marşa basmanız sabahları, ama ayağınızı tam gaz sürekli tutmayın çalışır çalışmaz 1500 2000 devire düşün .

fatihdurutuna
30-12-2015, 18:10
Eğer aracında benzin azaldığında pompadan uğuldama sesi geliyorsa benzin pompası yakın zamanda yolda bırakır seni.. onun dışında patırdama boğulma rolanti dengesizliğinin sebebi akışmetredir E30'un en kronik arızası. Bu arada o göstergedeki yeşil çubukların yanıyo olması aracın bakımlarının düzenli yapıldığı anlamına gelmez sonucta 25 yaşında araç kim bilir kaç sene önce yetkili servisten bakım yapıldı ? Sen genede için rahat olsun diye filtre ve yağ bakımını yaptır

aynen benzin pompası sıkıntılı gibi zaten uğuldama var değiştiricem onu zaten. akışmetrenin arızalı olduğunu kesin olarak nasıl anlayabilirim peki

fatihdurutuna
30-12-2015, 18:14
Benim m10 315'de sabahları ilk çalışmada çok salak çalışıyor, bazen 10 dakka marş basıyorum çalışmıyordu, şöyle bişey fark ettim , sabahları tam gaz basıp kontağı direk açar açmaz marşa basınca araba hemen çalışıyor ve hiç bi sıkıntı olmuyordu,arabanın ateşleme sistemini komple sıfırladım sorun aynıydı, lpgden dedik, benzinle denedim gene aynı sorun vardı ama sabahları tam gaz yapıp direk beklemeden marş bastığımda araç direk çalışıyordu hemde gayet normal bir şekilde hiç teklemeden salaklamadan. çözümü için pek üstelemedim açıkcası, sonrasında komple motor yaptık zaten :) motor yaptıktan sonra böyle bi sorun kalmadı. içinizi karartmak istemem ama motoru açınca blok çatlak çıktı , üç yerden su kanallarının arası çatlaktı, acaba bundan yapıyor olabilir miydi bilemem.

size tavsiyem bi tam gaz yapıp direk marşa basmanız sabahları, ama ayağınızı tam gaz sürekli tutmayın çalışır çalışmaz 1500 2000 devire düşün .

yok sorun bu şekilde değil genel kondisyonu maşşallah yerinde blok flan çatlak olsa anlarım :) muhtemelen benzin pompası veya ateşleme sistemi veya arkadaşın dediği gibi akışmetre

4TheReveNqe
30-12-2015, 20:09
akışmetrenin üstündeki kapak sökülmüşse bil ki o akışmetre ayarsız demektir :) veya bi bosh car servisine götür anlarlar zaten

fatihdurutuna
30-12-2015, 22:27
işten güçten vakit bulursam gidicem inşallah kapak sökülmemiş hiç ellenmemiş akışmetre :)