PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hararet Sorunsalı



Tkrl
05-02-2016, 02:22
Arkadaşlar aracımı 1 yıldır kullanıyorum ancak (MS1) beyin üzerinden değerleri bu hafta içerisinde gözlemleyebildim ve hararetin, özellikle motoru biraz sıkıştırınca 110'lara kadar çıktığını gördüm. Ancak hararet göstergem de bir değişme yok. Araç konusunda bilgili abilerimle bu konuyu görüştüm ama TechTurkey'in bu duruma yorumu nedir onu merak ediyorum. Şimdiye kadar bi sorun olmadığı için biz bir müdahaleye gerek olmadığına karar verdik. Sizce hararet müşürünü değiştirmelimiydik?

3rk4n
05-02-2016, 11:14
Bence bi sıkıntı yok gibi. Aracın fan açmasında falan bi sıkıntı yoksa bişi olmaz.

Tkrl
06-02-2016, 00:09
Eyvallah hocam fan açmada sorun yok, sadece 100 den sonra açıyor.

Y.Emre
07-02-2016, 15:16
Emin olmak için, radyatör suyunu, motor yağını kontrol edin. bunlarda bir şey yoksa araba bi 5dk çalıştıktan sonra radyatör hortumlarını elinizle sıkmaya çalışın, çok sert olmamalı. Son olarak birde araç fan açtıktan sonra elinize kalınca bir bez alıp radyatör kapağını açın, köpürme de yoksa sorun yok demektir.


Bunlardan herhangi birisi hararet yaptırdığınıza/conta patlattığınıza işaret eder.

Tkrl
15-02-2016, 01:03
Hocam cevabınız için teşekkür ederim.
Su normal seviyede eksilme yok denecek kadar az, hararet 90 derece ve üzerine çıkınca yedek depodaki su maksimumun da üzerine çıkıyor sadece.
Yağ tam eksilme yok.
Kapağı açıp köpürme kontrolünü hiç denemedim. Tam olarak açıklayabilirseniz onuda denerim en kısa zamanda.
Birde fanın 100 dereceden aşağıda çalışmasını sağlayacak bir müşür kullansak daha iyi olmaz mı?

canozcan
17-02-2016, 00:18
Hocam cevabınız için teşekkür ederim.
Su normal seviyede eksilme yok denecek kadar az, hararet 90 derece ve üzerine çıkınca yedek depodaki su maksimumun da üzerine çıkıyor sadece.
Yağ tam eksilme yok.
Kapağı açıp köpürme kontrolünü hiç denemedim. Tam olarak açıklayabilirseniz onuda denerim en kısa zamanda.
Birde fanın 100 dereceden aşağıda çalışmasını sağlayacak bir müşür kullansak daha iyi olmaz mı?

Öyle bir müşür yokki. Termostati çıkarıp bi dene istersen. Acaba egt kaç? Yoksa göstergen bence onu tak. Silindir içi ısı yüksek olmasında. Segmanlar kaynar kompresör kacar yağ kalitesi bozulur vs vs

Tkrl
20-02-2016, 00:34
Öyle bir müşür yokki. Termostati çıkarıp bi dene istersen. Acaba egt kaç? Yoksa göstergen bence onu tak. Silindir içi ısı yüksek olmasında. Segmanlar kaynar kompresör kacar yağ kalitesi bozulur vs vs

Sanayi çevresinden 90'lık fln diye tabir edilen müşür olduğunu söylediler ama ben radyatör sıvısını değiştirdim sorunu çözüldü. Fan yine 100 derecede açıyor sanırım standartmış hondaların müşürleri. Şuan herhangi bir sorun kalmadı ama egt sensörü gereklimidir? Aracım karburatörden enjeksiyona geçti sadece, geri kalanında stock bi araç. Birde kompresör kaçması olayı nedir tam olarak? Ara ara frenlerın kompresörü düşüyor pedala basılı tuttuğunda basınç kaçırıp pedal içine giriyor. Ben rölanti motoru olmadığı için devirin düşmesine bağlıyorum bu durumu ama bahsettiğiniz kompresör olayı bunun gibi bir şey mi?

tornado38
18-03-2016, 16:54
hocam fren merkezi içindeki lastik o ring gibi ıvır zıvır bişeyler var tamit takımı veya komple merkez takın frenleriniz her an boşalabilir