raja52
24-02-2016, 17:59
Arkadaşlar merhaba,
Aracımda turbo timer bulunmakta, bu cihaz üzerinden, voltaj durumunu da anlık olarak gözlemleyebiliyorum. Kontağı açtığımda voltajım 12.8v seviyelerinde oluyor. Araç soğuk olduğu zamanlarda hareket halindeyken okuğum değer çalışan elektrikli cihazların durumuna göre 14.9v ile 14.1v arasında değişiyor. Bu kısma kadar sorun yok, marş almasında da sorun yok. Fakat araç ısındıkça 14.8v değeri gittikçe düşüyor. Şarj halinde 13.5v a kadar üşüyor. Araç tam ısınma durumuna geldiğinde 12.9 v ve altına doğru inmeye başlıyor. Voltaj bu duruma geldiğine arıza lambası yakıyor ve voltaj düzelene araç soğuyana kadar arıza lambam sönmüyor. Çıkan arıza P0216 Enjeksiyon Zamanlama Kontrol Devresi Arızası şeklinde, pompa avansında sorun oluştuğu anlamına geliyor. Sizce araç ısındıkça voltaj neden düşer ya da dalgalanır? Bu arada ek olarak yapılmış amfi ve sis farını iptal ettim, fakat sorun devam etmekte.
Aracımda turbo timer bulunmakta, bu cihaz üzerinden, voltaj durumunu da anlık olarak gözlemleyebiliyorum. Kontağı açtığımda voltajım 12.8v seviyelerinde oluyor. Araç soğuk olduğu zamanlarda hareket halindeyken okuğum değer çalışan elektrikli cihazların durumuna göre 14.9v ile 14.1v arasında değişiyor. Bu kısma kadar sorun yok, marş almasında da sorun yok. Fakat araç ısındıkça 14.8v değeri gittikçe düşüyor. Şarj halinde 13.5v a kadar üşüyor. Araç tam ısınma durumuna geldiğinde 12.9 v ve altına doğru inmeye başlıyor. Voltaj bu duruma geldiğine arıza lambası yakıyor ve voltaj düzelene araç soğuyana kadar arıza lambam sönmüyor. Çıkan arıza P0216 Enjeksiyon Zamanlama Kontrol Devresi Arızası şeklinde, pompa avansında sorun oluştuğu anlamına geliyor. Sizce araç ısındıkça voltaj neden düşer ya da dalgalanır? Bu arada ek olarak yapılmış amfi ve sis farını iptal ettim, fakat sorun devam etmekte.