Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ Önerisi
Herkese merhaba,
Aracımın rutin bakımı ve baskı balata değişimi geldi, 207 1.6 hdi kullanıcısıyım, iklim olarak ankarada yaşıyorum. Yağ için herkes bişey diyor o yüzden konu açıp genel bi fikir almak istedim. Bildiğiniz gibi peugeot - citroen grubu total öneriyor ford psa grubundan olmasına rağmen mobil önerisi var. 10 - 40 total koy diyen var 5 - 30 mobil 1 esp yada 3000 koy diyen var, 5 30 castrol edge start stop koy diyen var, 5 30 ince olur diyen var. En son bugün bir usta mobil 5-50 önerdi hatta yağıda gösterdi kıvamı koyu ve bal gibi akıtınca ayrılmıyor sünüyor bildiğiniz. Performans için birebir, arabayı sıkıştırıyor yarışıyorsan bariz farkı göreceksin dedi, aracım her ne kadar 90 hp olsada sıkıştırdığım arada roll yaptığım zamanlar oluyor şimdi usta aklıma girdi mobil 5 - 50 koymayı düşünüyorum bu konuda bilgili tecrübeli abilerimden, kardeşlerimden yorumlarını bekliyorum iyi akşamlar.
Arabada ne yazıyorsa onu koy Ankara en soğuğu da en sıcağı da görüyor yıl içinde optimum yağ orjinali neyse o viskozitedeki yağdır. Markaya bağlı değişkenlik hakkında yorum yapamayacağım. Yağ performansı anca çok ısınınca etkiler. Aracı çok sıkıştırıyorsan geç ısınan yağlardan alabilirsin forumda bu yağları kullanan arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verirler.
Evet Peugeot Total öneriyor ama ben 207 RC aracıma Mobil 1 ESP 5-30 dışında yağ koymuyorum. Zaten ondan daha kaliteli olduğunu düşündüğüm tek marka da Motul. Kilometre bilgisi verseydiniz daha sağlıklı yorum yapılabilirdik. Ben mobil tam sentetik koyulması taraftarıyım.
Evet Peugeot Total öneriyor ama ben 207 RC aracıma Mobil 1 ESP 5-30 dışında yağ koymuyorum. Zaten ondan daha kaliteli olduğunu düşündüğüm tek marka da Motul. Kilometre bilgisi verseydiniz daha sağlıklı yorum yapılabilirdik. Ben mobil tam sentetik koyulması taraftarıyım.
100 bin yeni oldu
100 bin yeni oldu
Peki önceki bakımlarda kaç numara yağ kullanılmış? Eğer çok kalın bir yağ kullanılmamışsa 5-30 Mobil 1 ESP koyabilirsiniz. Ama daha önce kalın bir yağ kullanılmışsa 5-30 ince gelecektir ve subap itecekleri ses yapacaktır.
Herkese merhaba,
Aracımın rutin bakımı ve baskı balata değişimi geldi, 207 1.6 hdi kullanıcısıyım, iklim olarak ankarada yaşıyorum. Yağ için herkes bişey diyor o yüzden konu açıp genel bi fikir almak istedim. Bildiğiniz gibi peugeot - citroen grubu total öneriyor ford psa grubundan olmasına rağmen mobil önerisi var. 10 - 40 total koy diyen var 5 - 30 mobil 1 esp yada 3000 koy diyen var, 5 30 castrol edge start stop koy diyen var, 5 30 ince olur diyen var. En son bugün bir usta mobil 5-50 önerdi hatta yağıda gösterdi kıvamı koyu ve bal gibi akıtınca ayrılmıyor sünüyor bildiğiniz. Performans için birebir, arabayı sıkıştırıyor yarışıyorsan bariz farkı göreceksin dedi, aracım her ne kadar 90 hp olsada sıkıştırdığım arada roll yaptığım zamanlar oluyor şimdi usta aklıma girdi mobil 5 - 50 koymayı düşünüyorum bu konuda bilgili tecrübeli abilerimden, kardeşlerimden yorumlarını bekliyorum iyi akşamlar.
Onerilen viskozite ne ise onu koymalisin aracin standart ise.
5w50 aracin icin gereksiz kalin bir yag. O yagi -ozellikle standart motorlu arabada- inatla arabana koymaya calisan kendine usta diyorsa, arkana bakmadan uzaklas.
5w30 ince bir yag degil. Gunumuz standartlarinda artik cogu sifir arac fabrikadan 0w20 ile cikiyor. Markaya cok takilma, onerilen vizkozite araliginda kalman yeterli.
Ayrica 100 bin kilometre gunumuz sartlarinda yuksek sayilmaz. Durduk yere aracin yag eksiltmiyorken 100 bin oldu diye kalin viskozite kullanmana gerek yok.
Onerilen viskozite ne ise onu koymalisin aracin standart ise.
5w50 aracin icin gereksiz kalin bir yag. O yagi -ozellikle standart motorlu arabada- inatla arabana koymaya calisan kendine usta diyorsa, arkana bakmadan uzaklas.
5w30 ince bir yag degil. Gunumuz standartlarinda artik cogu sifir arac fabrikadan 0w20 ile cikiyor. Markaya cok takilma, onerilen vizkozite araliginda kalman yeterli.
Ayrica 100 bin kilometre gunumuz sartlarinda yuksek sayilmaz. Durduk yere aracin yag eksiltmiyorken 100 bin oldu diye kalin viskozite kullanmana gerek yok.
Ne gibi sıkıntı yaratır peki mobil 5 - 50 koyarsak
Peki önceki bakımlarda kaç numara yağ kullanılmış? Eğer çok kalın bir yağ kullanılmamışsa 5-30 Mobil 1 ESP koyabilirsiniz. Ama daha önce kalın bir yağ kullanılmışsa 5-30 ince gelecektir ve subap itecekleri ses yapacaktır.
5 50den vazgeçersem 5 30 mobil esp koyacam sanırım
En basitinden hidrolik subap iticileriniz zarar görecektir. Aracınızda herhangi bir motor modifikasyonu yokken tutup da neden fabrikanın önerdiğinden daha kalın bir yağ koyasınız ki? Kalın yağı genellikle yağ yakan, kilometresi yüksek araçlarda tercih ederler ki bu da kendini avutmaktan, motorun rektefiye edilmesi gerçeğini görmezden gelmekten başka bir şey değildir.
Bece 5-40 veya 10-40 . Ama teknik verilerinde ne yazyosa onu koymani tavsiye ederim.
En basitinden hidrolik subap iticileriniz zarar görecektir. Aracınızda herhangi bir motor modifikasyonu yokken tutup da neden fabrikanın önerdiğinden daha kalın bir yağ koyasınız ki? Kalın yağı genellikle yağ yakan, kilometresi yüksek araçlarda tercih ederler ki bu da kendini avutmaktan, motorun rektefiye edilmesi gerçeğini görmezden gelmekten başka bir şey değildir.
10-40 ile 5 -50 arasinda kalinlik olark cok asiri bir fark olmadigini okudum yine bu bolumde maksimum yag sicakligi diye bir konu var orda baya tartismislar. 5-50 10-40a gore kisin eksi derecede yazinda sicaklarda daha iyi olacagini yazmislar, sonucta sadece kisin basmiyoruz yazin 40 derece sicaklarinda da arabayla bastigimizi dusunursek 50 cok asiri kalin olmaz sanirim yeterki yag sicakligi 50 derece altindaylen dip gaz basmayin diyorlar.
Trance-R
03-03-2016, 09:12
5w-30 ilk çalıştırmada iyi,ısındıkça da özellik kaybedebilen bir yağ diyebilirim.
CST değerlerine bakın. 40 ve 100 derece de ölçüm yaparlar.
5w-40 öneririm. 0w-40 da iyidir. fakat en önemlisi, fabrika ne dediyse onu koyun...
bende Alfa var. Kronik olarak yağ eksilten araç. kalın bir yağa geçiş yapacağım. 10w-60 düşünüyorum.
5w-30 ilk çalıştırmada iyi,ısındıkça da özellik kaybedebilen bir yağ diyebilirim.
CST değerlerine bakın. 40 ve 100 derece de ölçüm yaparlar.
5w-40 öneririm. 0w-40 da iyidir. fakat en önemlisi, fabrika ne dediyse onu koyun...
bende Alfa var. Kronik olarak yağ eksilten araç. kalın bir yağa geçiş yapacağım. 10w-60 düşünüyorum.
10-60 a geçmeden valvoline maxlife dene,deneyen arkadaşlarımız var alfa da,sonuç olumlu
beyler bugün valvoline tr distribütörü jenoil ile ilgili bazı duyumlar aldım,sahte dolum falan mevzuları.telde konuştuğum yağ toptancısında çalışan bi arkadaşım anlattı,detayları bu akşam öğreniceğim kendinden ve bunu burada yazıcağım.şu an anladığım kadarıyla bu arkadaşlar başka bi firmanın distribütörüyken sahte dolum nedeniyle dist. likleri iptal olmuş.detayları yazacağım yarın kesin.
bu arada ben 3 dür valvoline kullanıyorum ve arkadaşlarımada tavsiye ediyorum,şu an arabamda maxlife 5-40 var,firmayla yada yağla ilgili bi sıkıntım yok.böyle bişey duydum ve bunu söyleyen 30 yıllık arkadaşım,6 yıldır bu sektörde çalışıyor
Satanael
05-03-2016, 22:57
2 gn önce bende 207 1.6 hdi aracımın yağ değişimini yaptım.Bende araştırdım ettim vs ne koysak daha iyidir diye arac 89 bindeydi yeni aldıgım icin hepsi yenilensin istedim.
yağ firma tavsiyeside tamamen firmanın anlaşmaları ile alakalı.petronasta bmw yazıyor castrollde wv elfte renault vs.firma hangi yağ firması ile anlaşmalıysa doğal olarak onu tavsiye ediyor :D (yakın bi arkadaşımın aracı vardı araç için BP tavsiye ediyordu yakıt icin ama ben bp den hic memnun kalmadım şimdiye kadar kurşunsuz benzininden mesela.)
castrol titanium serisine baktım tek özelliği mobil 1 esp ile partikül filtreli araclar icin uygun oldugundan fiyatı biraz yüksek.Tam sentetik olayına bişi diyemem belki ama partikül muhabbetinden o dediğiniz yağlar bi tık daha pahalı.
Tamirci abimi yıllardır tanırım oda yıllardır citroen c3 kullanıyor 1.4 hdi motoru.Bilir benimde pimpirikli oldugumu aslında 5-40 koymak iyidir dedi ama ben mobil diye diretince oda mobil 3000 5-30 sıkıntı yaratmaz dedi. en sonunda mobil 3000 5-30 tam sentetik koyduk.yanındaki arkadası yıllardır peugeot servisinde calısmıs oda dedi hatta en idali bu diye. sordum sıkıntı yaratmaz abi dedi üstüne basa basa.zaten bişi olaydı mehmet abi hayatta koydurmazdı :D birde bu araçlara sakın fazla yağ koyma dedi 4 lt ideal aslında dedi fazla koyarsan turboya kadar ceker sorun cıkar sonra dedi.(teknik olarak bu kısmından anlamam turbolu dizel araclarda ondan bişi diyemedim.)
bakım öncesi arac 7 lt civarı yakıyordu sehir icinde şimdi dikkatsiz kullanımla 6.1 gösteriyor ortalamada. biz araclarımıza cok önem veriyoruz bakıyoruz ediyoruz ama daha öncekileri nasıl baktı oda önemli acıkcası.ben 10 binlik yağ ile 20 bin km gidenide gördüm.Benim aracı aldıgım şahıs yağ bakımı yaptım dediği halde ne hikmetse yağ kartı bulunamadı vs. belkide daha önce tam sentetik yerine yarı sentetikte başmış olabilirler hepsi var sayım.
Valvoline iyi bir markadır. Türkiye'de pek bilinmez. Maxlife yüksek kilometreli araçlar için üretilen ve baya tanınmış bir yağ.
Ne gibi sıkıntı yaratır peki mobil 5 - 50 koyarsak
Kısa vadede farkını fazla yakıt tüketimi ve güç kaybı olarak hissedersin.
Uzun vadede yatak-egzantrik-yağ pompasında aşınman normale göre fazla olur.
arkadaşlar yukarda bahsettiğm mevzunun kaynağı şu,arkadaşım gebzede bir yağ toptancısında çalışıyor,eneosunda bayisi bu çalıştığı yer.bi firmaya teklif götürüyor,adam onun teklifinin yaklaşık 8-10 tl altına zaten bu yağı aldığını söylüyor.neyse bunlar eneos ana dağıtıcıyla irtibata geçtiklerinde söylenen şu,o yağlar distribütör daha önce farklı bi firmadayken yapılan kaçak,merdiven altıyağlar,bu yüzden jenoil in distribütörlüğünün iptal edildiğini söylüyorlar.mevzu arabada hangi yağı kullanıyosun diye bana sorupta valvoline deyince tarafıma anlatılan mevzu,valvoline yağlar jenoilde şu an..ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum,arkadaşım bana yalan yanlış hikaye anlatmaz ama ondan öncesini,ona bunu söyleyen firma veya kişileri tabiki tanımam etmem.
tornado38
16-03-2016, 22:27
önerilen vizikosite ne ise onu koy ama mobil derim başkada demem
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.