PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 hacimli araçlara 51'likmi 61'lik borumu? şu konuyu çözsek artık :D



savooo
07-03-2016, 19:19
Merhabalar;
ben şahsen sanayide çalışan elinde 48 lik boru olup onu övüp satmaya takmaya çalışan eksozculardanda,
arabasını yeni aldıgında 51'lik boru mevcut olup ben 51'likten yanayım diyen arkadaşlar hariç bu konuyuu bilisel olarak özellikle 2.0 hacimli arabalarda test edip uygulayan varmıdır?
Örneğin;
benim aracım 2.0 f7r 51'lik düz boru cektirdim ama neden ahmet mehmet çektirmiş sıkıştırma artmış
yada ahmet 61 den 51 e geçmiş 2 boy öne çıkmış arabası :D
bu tür açıklama değil teknik bi açıklama istiyorum??
:Deli:

EREN34
07-03-2016, 19:23
f7r header oem ise 51 ötesi anlamsız. Oem header çıkışı 48 çünkü. oem headerlı f7r 61den 51e düşerse perf. olumlu etkilenebilir.

Bende F7R varken çıkışı 61 olan header yaptırtıp komple düz boru sona otto titanium ile bitirmiştim egzoz işini. Fakat bende kapak vs işli yazılım ve bir takım ince dokunuşlar vardı.

Teknik olarak supap bindirmesi denen olayda eger egzoz kısmı çok free flow olursa iyi değil. azıcık back pressure olmalı ki supap bindirmesi amacına ulaşsın, silindir içi pis hava tahliye edilirken temiz havada alınabilsin

savooo
07-03-2016, 19:27
f7r header oem ise 51 ötesi anlamsız. Oem header çıkışı 48 çünkü. oem headerlı f7r 61den 51e düşerse perf. olumlu etkilenebilir.

Bende F7R varken çıkışı 61 olan header yaptırtıp komple düz boru sona otto titanium ile bitirmiştim egzoz işini. Fakat bende kapak vs işli yazılım ve bir takım ince dokunuşlar vardı.

Teknik olarak supap bindirmesi denen olayda eger egzoz kısmı çok free flow olursa iyi değil. azıcık back pressure olmalı ki supap bindirmesi amacına ulaşsın, silindir içi pis hava tahliye edilirken temiz havada alınabilsin

ben biraz daha sese takılmıştım ilk aldıgımda kesinlikle 61 olsn hem daha tok ses hemde hacimden dolayıdiye düşünüyorum. f7r bildigin üzere torklu bir araç ve torkta sıkıştırmamı yoksa genişlikli o anlamda kafam cok soru işareti var :S

EREN34
07-03-2016, 20:28
F7R azda olsa egzozda sıkıştırma ister. 306 gti içinde aynı durum geçerli.

Bence ilk işin o 2 parça dandik oem headerından kurtulmak olsun. İnan bana tahmininden daha fazla şey katarsın arabana

metin_1989
26-03-2016, 08:58
peki söyle birşey sorayım bende 2,0 araca komple 63luk boru sona 51lık susturucu takılsa orjınal durum ne olur?

EREN34
26-03-2016, 09:45
Aşırı egzoz sesinin verdiği psikolojiyle hızlandığı düşünülen bir araba ortaya çıkar bence.

sinanbaysal
26-03-2016, 12:29
peki söyle birşey sorayım bende 2,0 araca komple 63luk boru sona 51lık susturucu takılsa orjınal durum ne olur?

astra da 60 lık krom düz boru var. orta susturucu ile en ideal ölçü bence hiç elleme. sonraki oem susturucu ise biraz sıkabilir aracı. ama boru çapını elleme bence boşuna para harcarsın ;)

boosted_pug
26-03-2016, 13:44
Bu durum motordan cikicak egzost gazi ile alakali itb dereceli arti 12 sıkıstırma piston yapip altlar dolu olsun die 51 le yürümenin mantigi yok ben motor icine girmem derdeniz 51 lik yaptirin iletiye dönük olsun derseniz 60 lik iyidir

yurtdisinda draglarda yarisan atmosferik k20 lere bakin en kucuk 3 inch egzos kullaniyolar maksat üst devirde güc almaksa altlardan feragat etmek lazim

canozgur106
26-03-2016, 14:34
Eren Dumlu kardeşim durumu gayet iyi açıklamış:D

metin_1989
26-03-2016, 19:38
astra da 60 lık krom düz boru var. orta susturucu ile en ideal ölçü bence hiç elleme. sonraki oem susturucu ise biraz sıkabilir aracı. ama boru çapını elleme bence boşuna para harcarsın ;)

capı ellemıycem ama muayneye gırerken mecburen son susturucu ve orta orjınal olucak mecbur degısıcek

cuneytturkoglu
05-04-2016, 21:36
Benimde bir kaç tane sorum var :) egzoz gereğinden büyük olursa ne gibi sorunlar olur? Örneğin motordan düz boruya kadar 51 lik son susturcuda 60 lık olursa ne olur? Veya tam tersi düz boru 60 son susturucuda 51 lik olursa ne olur?

mikelazi
06-04-2016, 11:27
206gti p&p 63mm kelebek,kısa son dişli,60lık düz boru son süpersprint eksoz,185-55r14 lastikler gayet iii gidiyor.

406 2.0 p&p 63mm kelebek,2.2header 60lık düz,60lık orta, son remus dynamics 128hp

ERY98
06-04-2016, 13:28
206gti p&p 63mm kelebek,kısa son dişli,60lık düz boru son süpersprint eksoz,185-55r14 lastikler gayet iii gidiyor.

406 2.0 p&p 63mm kelebek,2.2header 60lık düz,60lık orta, son remus dynamics 128hp

Araç stok zaten 137 HP değil mi ? (2000 model ve sonrası benzinli modeller) bende mk2 406'ma p&p 306gti kelebeği, 2.2 p&p emme manifoldu, aem dryflow hava filtresi, kompe düz boru ve sona varex koymuştum, bu araç 128 hp'miydi şimdi ? :D

mikelazi
06-04-2016, 13:32
Araç stok zaten 137 HP değil mi ? (2000 model ve sonrası benzinli modeller) bende mk2 406'ma p&p 306gti kelebeği, 2.2 p&p emme manifoldu, aem dryflow hava filtresi, kompe düz boru ve sona varex koymuştum, bu araç 128 hp'miydi şimdi ? :D

pardon yukarda yalnış yazmışım.dynodynamics die.mustang dyno da 128hp çıkan serpte ne çıkar=???

yukardaki işlemin sonucu sizin cevabınızdır.buarada araç lpg li. ve 300binde