PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bora 1.6 2002 Model Düşünceleriniz



Mert Alpay
18-03-2016, 22:55
Kısmetse pazartesi yada salı günü aracı almayı planlıyoruz her konuda anlaştık sahibiyle araç comfotline 1.6 Benzin&Lpg Otomatik Vites Km yüksek fakat motor çok iyi durumda ve servisi baktı expertize soktuk sağ ön çamurluk orjinaliyle değişmiş boya yok araç gümüş gri rengi sunrofflu şimdi sormak istediklerime gelirsek ;

1- LPG'yi söküp atsam çok yakar mı ?

2- Araca ufak eklemeler yapmayı düşünüyorum otomatik far sensörü otomatik katlanır ayna ayna altı led gibi daha çok oem görüntüyü bozmamak istiyorum bu konularda İzmir içi bana montaj işinde yardım sağlayacak birisi varmıdır uygun ücretli yada sadece keyfi ?

3- Araçta dikkat etmemiz gereken noktalar nelerdir ilk defa vw kullanıcam ve son olarak bu otomatik far ve katlanır ayna sensöründe kafama takılanlar var katlanır ayna araç otomatik kitlenince seyir halinde kapanırmı yada çocuk kilidi aktifken kapanır mı sorun çıkarır mı ve far sensörü ile katlanır ayna işini en uygun maliyetle nasıl yapabilirim ?

Wankel Batu
19-03-2016, 00:11
bahsettiginiz 1.6 Sr 105 hp lik motor ise lpg yi sokerseniz yakar
Genel kontroller disinda birseye bakmaniza gerek yok boralar tam anlamiyla kütük gibi arabadir kütükten kastim saglamlik anlaminda vurdugu yeri yamultur 150 bin km ye kadar bakim disinda hicbirey yapmadim birkere olsun sorun cikarmadi benim gözümde tek kotu yani farlari hic aydinlatmiyor desem yeridir.

CasabLanca
19-03-2016, 00:30
nam-ı diğer hitler motorun 16 valf versiyonu. lpg yi sökmeni gerektirecek bir motor değil uyumludur, yakıtı çok ekonomiktir. kilometresi orjinal olduktan sonra korkmanı gerektirecek birşey yok motorunda. en kronik sorunu direksiyon kutusudur ve maliyetlidir

CTG
19-03-2016, 03:08
1.6 8v 102'lik manuel normal İstanbul trafiğinde 10.5, cehennem trafikte 11-12, akan trafik denk gelirse 9 yakıyo, otomatik biraz daha yakar tahminimce. Uzun yol en son hatırladığım 4 kişi 3 bavul İstanbul-Çanakkale sıfır trafik 7 civarı yaktım. Bence arabada problem yok, 1.6 eski tip motor 10 yaksın, sorun benzinin litre fiyatında.

Dikkat edilecek pek bir şey yok standart bakımı yapıldığı sürece yukarda yazıldığı gibi kodumu oturtur hiçbiyerine bişey olmaz. Ben 50 binden beri sadece zamanı gelince sıvılar-filtreler-balata-debriyajla gidiyorum, 150 bin oldu motor ve şanzımanda hiç birşey yok.

Son dönemde alt takım eskimişti, çukurlara kendini bırakıyodu ses yapıyodu heryeri, ön salıncaklarda gevşeklik vardı. Ön salıncak burçları arka dingil takozu rot rotil z rotu vs gibi parçaları sıfırlandı. Lemforder/Febi aldım hepsini. Yerli parçalarla alt takım yaparsan ömrü uzun olmuyor, bir tanıdığımın Borasından biliyorum. Teknoloji 18 senelik, araba BMW kilosunda, dandik parça takınca kısa zamanda yer bitirir. OEM parçaların fiyatları yerliye kıyasla biraz yüksek gözükür başta ama fiyata aldanma. Ömürleri çok çok daha uzun. Harcadığın para değişmez.

İçerde trim sesi olabilir. Cam ile konsolun birleştiği noktalardan, torpido kapağı tarafından ve vites konsoluyla orta konsolun birleşim yerlerinden. Pek bi çözümü yok gibi. Ama kabindeki malzemenin kalitesi çoğu 2016 arabayı strese sokar. Kapı döşemeleri ve tavan sarkabilir. Bendekiler sanırım kasap oto yıkamacı sebebiyle sarktı ama kapı döşemesi genelde çoğu Borada kendini bırakıyo. Kadife-kumaş döşeme varsa standart kumaşa göre daha yumuşaktır ama biraz narin bi malzemedir. Benimkinin dikiş yerleri ufak ufak atmaya başladı, döşeme yaptırıcam. 8 hoparlör varsa hoparlörler çok güzel, kabin yalıtımı çok iyi ama teybi baya dandiktir. Orijinal teybi bozulunca istemeden de olsa Kenwood marka CD çalar aldım sesi çok değişti, öneririm. Görüntüsü hiç hoşuma gitmiyor ama o ayrı. Orijinal MP3 çalarlı teybi de var, çıkış gücünü filan bilmiyorum ama konsolu dolduran bi aksesuar.

Sürüş olarak da şehir içinde gezme tozma modunda huzurlu bi araba. 205/55/16 lastikle tutuşu kötü değil ama araba yumuşak başlı, pek çevik değil. Direksiyon b.k gibi. Çevirirsin, ölçer biçer düşünür, keyfi gelirse döner. Tamamen ölü değil belli bi sertliği var, yüksek hızlarda da güvenli, ama iletişim yok. Frenleri zımba gibi, pedal kontrolü de rahat. Farlar aydınlatmaz. Çözebilirsen bana da söyle şu ampulü al bunu yap falan diye. Acayip yavaş bi araba. Küçük dizellerin hiçbiriyle başa çıkamazsın, kay sağa geçsinler. Virajda denk gelirse affetmezsin de yol düzelince gene geçerler :)

Donanım olarak Comfortline için bugünün şartlarında "dolu" denemez ama üzmez de. 2002'lerde yanlış bilmiyorsam dijital klima falan da var.

Bora nasıldır diye sorunca içimi döktüm, merak ettiğin başka şeyler de varsa sor yazarım :) Güle güle kullan, parasına göre güzel efendi bi araba.

ckrc
19-03-2016, 04:12
O dönemin ötesinde bir araçtır, Astra G ile VW Bora gerçekten kalitelidir, güzel yol tutar, LPG Uyumludurlar, sorunsuzdurlar ve parçaları boldur.

Yakıt tüketimi benzinde ne kadar hayvani ise, LPG ile o kadar uysallaşıyor, araba yaktığı kadar gitmediği için LPG'yi sökmek gereksiz, sistemi kasap ustada yapılmışsa, tutup elektrik aldıkları yer marş değilde, manifoldu sökmedilerse LPG İğrenç bir yaktı türü, ama ne olduğunu bilen, arabadan anlayan ve tecrübesiyle teori bilgisi iyi olan bir ustanın montajını yaptığı lpg sistemi adamı asla üzmez, dizel araç sahibi arkadaşlarına iç çektirir.

Yakıt tankı kaç senelik ona bakın 10 seneden fazla ise muayeneden kalıyorsunuz, LPG Ne zaman takılmış onu öğrenin.
Döşemeleri narin biraz, döşemeler için bir çözüm bulabilirsiniz.
Tuşları çabuk soyuluyordu, b5-passat dahil hepsinin problemidir yani. Radyosu kötüdür, CD Çaları var ama mp3 çalmaz, her şeyi track hale getiriceksiniz, ben binici olsam 100 Liraya teyp alırdım, usp-sd-aux vs onu kullanırdım.
Virajlarda araba güven verir, gerçekten güven verir. Şehir içi hantaldır, direksiyonu ağırdır ama uzun yol ve yüksek hizda güvenli hissettirir araç.

Param olsa 2010-2015 B Segment Sedan alacağıma bu arabayı alırdım.

Birde eski arabalarda az km daha çok sorun demek, 2001 aracımı ilk aileden aldığımda 130 bin kmdeydi(2 sene önce)
11 senede toplam 80 bin km yapmamış araç, muayene araları 10-18 bin km falan.

Araba 2 ay boyunca her hafta bana masraf çıkarttı, yok baskı-balataları yatmaktan çatlamıştı yolda kalacağımı anlayınca sanayiye gittim. başka bir gün triger kayışı kopmuş kardeşim kullanırken çekici ile çektirdik sanayiye yaptırdık, sonra ben bir genel bakım yaptırdım arabaya.

Diyordum ki, bakımdan sonra satayım çünkü bu araba iflah olmaz daha çok masraf açar 3-5 e bakmadan verip yeni araba alacaktım.

Odur budur derken 3 Senedir her gün tekeri dönen araba yaklaşık 87 bin kmdir. yağ-su-filtre dışında masraf açmadı. KMsinin olması sizi üzmesin, çekindirmesin o yaşta ve düzgün bakılmamış 100-150 bin kmdeki arabalar size çok masraf açar.

Mpower
19-03-2016, 09:27
Otomatik vitesler de 16 v yok diye biliyorum 1.6sr otomatik vardı zamanında çok memnunduk ev alırken satmıştık 1 sene içinde palioyu satıp bora almak gibi bir hedefim var.Farların aydınlatmaması dışında bir de gaz kelebeği sorunu var ama pahalı bir sorun değil.Lpg olmadan binilmez.

marikan
19-03-2016, 09:54
Otomatik far sensörü çin sitelerinde hazır kitler var VW Bora için. Ben Passat'ta ondan kullanıyorum. Hiç bir kesme biçme yapmıyorsun. Eski far anahtarını söküp kiti ve yeni gelen far anahtarını takıyorsun. Sensörünü de cam kenarında bir yere çıkardın mı tamamdır.
Ayna altı aydınlatma tavan lambasından alınacak. Başka türlü çok zor.
Katlanır ayna içinde orjinal çıkma alacaksın. Diğerlerini tavsiye etmem.
Konfor modülün değişecek veya kodlanacak tam emin değilim. Ayna ayar düğmen değişecek. Üzerinde ayna katlama modu olan anahtar ile. Tüm bunlardan sonra aracı kitlediğinde aynaların katlanmayacak. Çünkü orjinalinde yok böyle bir seçenek.
Ama custom birşeyler yapılacaksa o zaman iş değişir.

Mert Alpay
19-03-2016, 14:00
Hepinize yorumlar için teşekkür ederim çok iyi bilgilendirmeler oldu benim için marikan abi sana bi özel mesaj attım sensörle alakalı

Mert Alpay
19-03-2016, 14:30
Hızla pek işim yok gibi duruyor zaten bora ağır bir araç olduğu için hiç işim yok hızla :D Benim için arabanın önemi dışarıdan diri ve güzel bir duruşu olması ve konforlu olması birde ctg abi sanırım çözmüşler ampül işini osram night breaker h7 ile çözüldüğünü gördüm bir kaç forumda burdada gördüm sanırım emin değilim bi bak istersen

hddsheriff
19-03-2016, 15:22
Sunroof lu ilk sahibinden boya darbe yok uzun yolda kullanılmış
İlan No: 283254650
Loading site please wait... (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sunroof-lu-ilk-sahibinden-boya-darbe-yok-uzun-yolda-kullanilmis-283254650/detay)


İlan detaylarını incelersen sağlamlık konusunda net fikir sahibi olursun. Gözün gibi bakarsan , ustan da iyiyse 400-500 bin km sorun yaşatmaz.

marikan
19-03-2016, 16:23
Aynaya harcayacağın paraya bixenon dönüşüm yap. Hem araca da çok yakılıyor mercek.

CTG
19-03-2016, 17:58
Havalandırma kanallarının ve cam açma düğmelerinin çevresindeki plastik kaplamalar soyulur. Plastidip çözüm olabilir belki siyah olduğu için. Ya da trim boyaları varmış sanırım. Benim buralarda bi problemim yok o yüzden araştırmadım. Vites topuzunun deri kaplaması 100 binde soyuldu benim. Orijinal topuz piyasada yok.

Elinde fazladan deri kaplı ORİJİNAL topuzu olan varsa bana ulaşsın kendisine çok enteresan teklifler yapabilirim :)