Orijinalini görmek için tıklayınız : Emme manifoldu temizliği
Emme manifoldu temizliğini nasıl yapmak gerekir arkadaşlar bu gün temizleme maksatlı boğaz kelebeğini söktüm aman aman bir kir yada kurum yoktu fakat emmenin içinde enteresan bir şekilde kurumdan ziyade yağ filmi tabakası oluşmuş aracım 300 küsür binde.Deneme maksatlı elimin ulaştığı kadar bezle silmeye çalıştım yağ filmini alınca altı tertemiz alüminyüm görünüyor.Bu iş için bazı firmaların spreyleri var araç çalışıyorken emmeden sıkıyorsun vs. bunlar iş görüyormu yoksa komple emmeyi söküp temizlemek mi gerekir ?
Kurumlaşma olmadığı için daha kolay bir yöntemi olabilir diye düşünüyorum sizlerinde fikirlerini almak istiyorum daha önce tecrübesi olan arkadaşlar fikirlerini ve tecrübelerini yazarsa çok sevinirim.
Abi emme dökümse,sök yıkamacıda basınçlı suyu bas geç. Dizel olmadığı için emmeyi temizlemesi kolay olur. Bizim arkadaşların corsalarında emmeleri biz önce kurum kitlesini el yordamıyla dağıtıp ardından basınçlı su ile abana abana yıkayarak temizliyorduk. ilaç vs gerek yok en güzeli söküp temizlemek.
Burak Demirci
02-04-2016, 18:23
benzın le yıka basınçlı kompresörle ıcını temiz olur
En güzeli söküp temizlemek ama bu biraz zahmetli dediğim gibi kurum vs yok bende o yüzden sökmeden daha az zahmetli bir çözümü vardır belki.Bu bahsi geçen emme hattı temizliği için kullanılan spreyleri deneyen varmı peki işe yarıyorlarmı yoksa çöp ürünlermi ?
dragstar
02-04-2016, 20:25
kurum oluşması için EGR valfi olması lazım, şuan sizin emme manifoldunda olan yağlı film tabakası gibi olan şey krank havalandırmadan gelen yağ buharının oluşturduğu pislik
Erel güzel konu açmıştı Oil Catch Tank in yararları hakkında, http://www.techturkey.com/forum/makaleler-teknik-bilgiler/215022-oil-catch-tank-yag-buhari-haznesi-nasil-ne-icin-takilir-ve-nasil-kullanmaliyiz.html?highlight=oil+catch+tank
en güzel temizlik selülozik tinerle veya balata spreyiyle oluyor
Oil catch can aklımda var alacağım fakat temizlemek için her halükarda sökülmesi gerekiyor diyorsunuz yani
dragstar
02-04-2016, 23:05
Araba çalışırken balata spreyi basabilirsiniz ama çokda boğmamak lazım, ama en güzeli söküp temizlemek, sökmüşkende içini hafif 100 kum zımparayla alıp döküm hatalarına gidermekde cabası :)
Özgür Güneş
04-04-2016, 18:35
Arkadaş kullandı spreyi, 90 liraydı pazarlıkla 50 liraya aldı :D araçta yazılım vardı, 80 binde aracı, kullandıktan sonra çekişin bayağı iyileştiğini söyledi, katalizör ilk günki gibi olmasada iyi temizlediğini söylüyor.
mikelazi
04-04-2016, 19:01
balata spreyi iyi iş görür.yaglı ve yapışkan degil.hemde uçucudur.
Teşekkürler arkadaşlar aciliyeti olmasa da külbütör kapağı contamı değiştirecektim zaten kapağı sökmek için manifoldu da sökmek gerekiyor contayı temin edip işe koyulayım en iyisi ve bir tanede catch can almam gerekiyor tabi herkese teşekkürler.
dragstar
04-04-2016, 19:38
Emme manifoldu contasını değiştirirken teflondan yaptırabilirsiniz, manifold inanılmaz soğuyor.
Benim manifoldum contalı değil daha doğrusu her silindir girişine o-ring koymuşlar ama contaya çevrilebilir sanıyorum bu teflon contayı nerede kime yaptırabilirim ve maaliyet ne oluyor ? Daha önce bununla ilgili bir konu açmıştım ama bir sonuca ulaşamamıştım ayrıca sıcaklık farkı ne kadar oluyor bunu ölçerek test edebildin mi yada kabataslak olarak şu kadar derece fark oluyor diyebilirmisin ?
Yeni konu açmak istemedim 1.3 multijet için emme temizliği ve egr iptali ne kadara mal olur ?
D16inside
01-05-2019, 12:55
üzgünüm yanlış yere yazdım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.