PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cold air intake ve büyük intercooler sorunsalı



rain man
11-05-2016, 19:08
Öncelikle herkese selamlar.

Yaklaşık bir ay kadar önce alfa romeo 147 1.9 dizel aracımda turbo'da modifikasyona giderek (vnt20) + 60lık düz boru egr iptali ile 1.55 civarı 200+ güç aldık, geri kalan her şey stok sadece kapalı kutu içi filtre var. O akşam baktığımızda iat gayet güzel durumda idi stok intercooler'ın iyi iş yaptığına kanaat getirdik.

Ancak önümüz yaz, havalar ısındıkça hararet veya benzeri sorun yaşamayacak olsam dahi motoru rahatlatmak adına alınan güç aralığında cold air intake ve daha büyük intercooler gerekip gerekmeyeceğine karar veremiyorum.

Yabancı forumlarda kutu içi filtrenin cda'ya göre daha maliyet etkin bir yöntem olduğunu ve yeterli geldiğinden bahsetmişler. Ancak intercooler ile ilgili bilgiler biraz karışık. Ne ve nasıl yapmak gerek? Yanlış bilmiyorsam stok ic 3.5 litre civarında, hangi hacimde nasıl bir çözüm bu durumu çok daha tatlı hale getirir? Teşekkürler.

SGTI
13-05-2016, 11:38
3.5 litre o araca yetermi yetmez mi bilmiyorum.Fakat eğer meth kit dizellere de uygulanabiliyorsa iat sorununuzu kökten çözer.

rain man
13-05-2016, 16:21
Meth kit sürekli takviye gerektiren bir sistem değil mi? Bana daha kalıcı bir çözüm daha mantıklı geliyor. Bunlardan hangisi daha aktif rol oynar o soğutma işleminde?

Bir de yeni bir konu daha açmayayım.

Yağlanmanın en üst düzeyde olması için ne yapılabilir? ***** araç orjinal dışına çıktı biraz da olsa, neler ile bu sistem daha güvenli hale getirilir?

dragstar
17-05-2016, 20:10
meth kit dolaylı yoldan işe yarayan sistem, kalıcı çözümmü evet ama intercoolerı büyütmek daha mantıklı, 3.5 lt çok ufakmış zaten

rain man
17-05-2016, 21:25
Ekstra masraflar çıktı bu ara. Mecburiyetten öteleyeceğiz biraz.

Ama yaz ortası veya sonu gibi yapmaya çalışacağım iki işlemi de aynı anda halledip tüm turbo intercooler hortumlarını krom yapsam herhalde kronik büyük bir sorundan kurtulmuş ve korunmuş olacağım.

Meth kit işi fiyatına bu ikisi de geliyorken (biraz abartmış olabilirim), bunları halletmek daha mantıklı.

Peki cai için durum nedir? Kutu içi filtreye kıyaslanınca 1-10 arasında nasıl değer veririz her ikisine.

ozans
17-05-2016, 23:24
Cai ile uğraşmaz intercooler'a yatırım yapardım ben olsam.

Yağlama için ilk adım yağ sıcaklığını gözlemliyebileceğin göstergeler edinmek. Yağ sıcaklığı ve basıncını görmek şart bence. Aracın üstünden bu ikisini görüyorsan, yazın yağ sıcaklığın tavan yapar ise yağ için de bir cooler arayışına girebilirsin.

Ucuz yollu geçici çözüm istersen mevcut intercooler'a su püskürtecek bir sistem yapabilirsin.

rain man
18-05-2016, 00:16
Cai ile uğraşmaz intercooler'a yatırım yapardım ben olsam.

Yağlama için ilk adım yağ sıcaklığını gözlemliyebileceğin göstergeler edinmek. Yağ sıcaklığı ve basıncını görmek şart bence. Aracın üstünden bu ikisini görüyorsan, yazın yağ sıcaklığın tavan yapar ise yağ için de bir cooler arayışına girebilirsin.

Ucuz yollu geçici çözüm istersen mevcut intercooler'a su püskürtecek bir sistem yapabilirsin.

Su püskürtmeli sistem derken dalga geçtiğinizi düşündüm ancak gerçekten böyle bir şey varmış :) Acaba silecek kolu fonksiyonuna entegre edilip böyle bir şey sağlanabilir mi :D

O kısmı daha çok araştıradurayım cai'nin gereksiz olacağı iyi oldu. Açıkçası ses için değil işlevsellik için alacağımdan zorunlu olmayacak olması yararıma.

Yağ basıncını ölçtük, pompanın işini iyi yaptığına kanaat getirdik. Aslında sıcaklık takibini de yapmalıyız dediğiniz gibi. Mesela diyelim ki gereğinden fazla ısınıyor, o zaman da yağ soğutucusu işine mi girmemiz lazım? Bu işe girdiğimiz takdirde yağlanmayı en iyi düzeyde tutmuş oluruz diyebilir miyiz?

Tekrar teşekkürler.

ozans
18-05-2016, 09:26
Su püskürtmeli sistem derken dalga geçtiğinizi düşündüm ancak gerçekten böyle bir şey varmış :) Acaba silecek kolu fonksiyonuna entegre edilip böyle bir şey sağlanabilir mi :D

O kısmı daha çok araştıradurayım cai'nin gereksiz olacağı iyi oldu. Açıkçası ses için değil işlevsellik için alacağımdan zorunlu olmayacak olması yararıma.

Yağ basıncını ölçtük, pompanın işini iyi yaptığına kanaat getirdik. Aslında sıcaklık takibini de yapmalıyız dediğiniz gibi. Mesela diyelim ki gereğinden fazla ısınıyor, o zaman da yağ soğutucusu işine mi girmemiz lazım? Bu işe girdiğimiz takdirde yağlanmayı en iyi düzeyde tutmuş oluruz diyebilir miyiz?

Tekrar teşekkürler.

Cam suyu hortumlarından T yapıp bir ucu yönlendirebilirsin ama her sıktığında cama da su sıkarsın :D

Statik testler yeterli değil bence. İki basit gösterge hayat kurtarır yeri heldiğinde. Yağ çok ısınınca fazla incelip yağlama özelliğini kaybediyor, basınç ta düşüyor beraberinde genellikle. Birkaç senaryo : Yatak sarmaya başladın, yağ basıncından öncesinden farkedip belki krankını kurtarıcan. Yağ soğutucu kit aldın, sandwich plate den yağ kaçırıyor, basınc göstergesinden farkedip motor kırmadan durabilirsin.

rain man
18-05-2016, 10:59
Hocam açıklamalar için sağolun. Dediğiniz gibi yapip takip etmek en güzeli. O zaman uygun yollu yağ basınç saati arayışına da gireyim ben. Hayat kurtaracak mesele çünkü.

Intercooler içinse yaz boyu ara ara obd cihazından iat'ı takip edeceğim. Durumlar elverdiği takdirde gerekeni yapacağım kısmetse. Çok teşekkür ettim.

ozans
18-05-2016, 11:41
Şunu da eklemeden gitmeyeyim :

http://www.techturkey.com/forum/maxigauges/

IAT, su/yağ sıcaklığı, yağ basıncı vs vs herşeyi görebiliyorsun, alarm kurabiliyosun, hepsi tek yerde. Tek tek almaktan daha ucuz ve hepsi tek ekranda. Tavsiye ederim.

mikelazi
18-05-2016, 12:03
4.veya 5. vites üst devirlerde en fazla iat ı kaç gördünüz.200hp için 3.5lt cooler bence az.1.6hdi de 3.8lt.

rain man
18-05-2016, 15:15
Şunu da eklemeden gitmeyeyim :

http://www.techturkey.com/forum/maxigauges/

IAT, su/yağ sıcaklığı, yağ basıncı vs vs herşeyi görebiliyorsun, alarm kurabiliyosun, hepsi tek yerde. Tek tek almaktan daha ucuz ve hepsi tek ekranda. Tavsiye ederim.


Bir kez aem'in turbo basınç göstergesini alıp taktım, geç gördüm onu biraz. O yüzden yağ basınç göstergesini de alıp yanına koyup o şekilde halletmeye çalışacağım. Keşke daha erken görseymişim. Teşekkürler.

rain man
18-05-2016, 15:16
4.veya 5. vites üst devirlerde en fazla iat ı kaç gördünüz.200hp için 3.5lt cooler bence az.1.6hdi de 3.8lt.

3. vites üst devirlerde baktık değerleri tam hatırlamadığım için yanıltmak istemem ancak intercooler'ın gayet yeterli işlediğine dair kanaat getirmiştik. Ancak o akşam bayağı sıkıştırdık araç rölantide beklerken fan açmaya başlamıştı (ilk kez).

3.5 lt konusunda yedek parça olarak satılan intercooler'ın uzunluğundan yola çıkarak 3.5 dedim. Tahmini 7-8 lt arası yeterli olur dendi. Bi kabına koyabilirsek halledeceğim onu da.

rain man
22-05-2016, 23:18
Peki yatak vurma sesi sebebiyle alttan karterin açılıp yatakların değişimini yapıp başka birşeye gerek duyulmama sonrası koruma amaçlı ne yapabiliriz?

Yağ pompası her türlü ihtimale karşın değişmeli mıdır? Ekstra güvenlik amaçlı ne gerekir?

kelalper
23-05-2016, 11:47
Turbo da CAI in getirisi minimal ne kadar soğuk çekersen çek fırın gibi turbonun içinden geçtiği için iat çok belirgin düzmüyor turbo beslemelerde. Önemli olan Turbodan sonra soğutabilmek. Büyükçe bir IC işinizi görür biraz turbo lag oluşur ama verim artar.

rain man
23-05-2016, 16:10
Tek yol intercooler o zaman. 200-250 hp aralığında 1.9 dizel motorla gt2052'de ne kullanmak gerekir core size?

Bir de okuduğuma göre markadan markaya soğutma kalitesi değişiyormuş. Tavsiye edilen ne olur bu durumda?

aliergun
24-05-2016, 10:41
Pm göndermiştim size sanıyorum. HG motorsport un coolerlarını inceleyebilirsiniz. konuyu okuyup kullananlar olursa yorum yapıcaklardır.

rain man
24-05-2016, 11:05
Pm göndermiştim size sanıyorum. HG motorsport un coolerlarını inceleyebilirsiniz. konuyu okuyup kullananlar olursa yorum yapıcaklardır.

Evet hocam ben de cevap gönderdiğimi düşünüyordum ama gitmedi mi acaba siz şimdi böyle yazınca :)

Yabancı sitelerde stok intercoolerın çapından çok lokalizasyonunun kötü olduğundan bahsetmişler. 4.5 lt yeterli diye de yazmışlar ama burada gördüklerime bakınca 4.5 lt bu güçler için az değil mi diye düşündüm.