PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Atmosferik motorda egzoz çıkışının motora yakın olması



izmirlicem
24-05-2016, 00:05
1 sene önce düz boru kumandalı egzoz almıştım orta susturucudan önceye takmıştık tüp şeklinde 25-30 cm boyutunda giriş 51 lik girişten sonra 90 lıktı heralde tüpün içi ve çıkışı. Rölantide bile gür gür gür çalışıyordu ve normalde gereğinde geniş olursa 1.6 larda performans kaybı olur deniyor ama egzoz gazının çabuk ve sıcak çıkmasından mı artık nedense araba alt devirlerde bile 3 kişi 3.viteste basınca bile devirleniyordu. O zaman egzozun içi ve çıkışı 51 likte olsa belki daha iyi performans alınabilirdi deneyemedik. Sonra son susturucudan önceye taktık ama ne o performans nede o sesten eser kalmadı.Şu an sona yakın başka bir egzoz takılı. Atmosferik motorlarda motora yakın olursa egzoz çıkışı bir zararı oluyormu motora? Turbolarda egzoz gazı ne kadar çabuk ve engelsiz atılırsa o kadar iyi peki ya atmosferikte?

B-Devi
27-05-2016, 16:42
Değişik bir soru :) Daha önce sorulmamış bir soruya benziyor. Konu takip...

Talih.b16
27-05-2016, 16:55
standart araçlarda geri tepme (backpressure) olmassa olmazdır.NA için konuşuyorum.
akışkanlar mekaniği falan filan uzar gider.
sitede arat bununla ilgili konular vardır.

Ufuk
29-05-2016, 00:27
Turbo da ne kadar çabuk atarsan o kadar iyi değil aslında. Mesela dizel araçlar için konuşmak gerekirse eski aracımda 4 defa egzoz sistemi yaptım. Turbo ağzından tampona kadar düz boru yaptığımda oldu sadece kat sökük bindigimde. Çok uç setuplar haricinde turbo araçlarda backpressure a ihtiyaç duyuyor. Son dökmek birçoğu dizeli geri düşürüyor.