Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti rodaj hk
106 gti motoru yaptık
kapak emme işli m50 piston orj conta vs.
rodajı yeni yeni yapıyoruz 200 km oldu sağlıklı bir şekilde nasıl yapmamız lazım
suan hafif hafif basıyoruz yer yer suan araç 4500 rpm lerde takılı kalıyor üst devirlerde paraşüt açıyor bu sorun normalmi? acill yorumlarınızı bekliyorum
pt_inanaslan
01-07-2016, 09:31
Hayırlı olsun öncelikle. Neredeyse aynı speclerle bir 106 yapılmıştı yakın zamanda. Ustası 1500 km 4500 rpm i geçmeden yapacaksın 500km de bir yağ yağ filtresi vesaire değiştireceğiz diyordu. Diğer sorun hakkında bir fikrim yok bilen biri çıkacaktır muhakkak.
ilk 200 km de yağ ve yağ filitresini değiştirin
hafif hafif basıyoruz diosunuz daha Erken alt devirlerde devam edin
trafikli yollarda 100 150 km yapın motoru fazla kasmayın 1 saatte bir mola verin motor soğusun
200 km yapmişsıniz zaten 150km de şehir içi trafikte yapın
bi 500 km de uzun yol yapın (alt devirlerde basmadan)
700 800 veya 1000 km bitirin rodajinizi
4500
4500 rpm de takılı kalıyor derken ?
4500 hiç geçmeyip kesiciye giriyorsa ecudan sınırlama koyulmuştur
4500 rpm de takılı kalıyor derken ?
4500 hiç geçmeyip kesiciye giriyorsa ecudan sınırlama koyulmuştur
bi tapa gaz yaptı arkadaş ama 4500 rpm de kalıyor üstlere cıkmadı ecü'da oem yazılım vs yok. kasıntı var motorda sensörlerde sıkıntı yok sorunu tam anlayamadık
FaikYILMAZSOY
02-07-2016, 18:49
yarım saat benzinde rolantıde çaliştirin sonra 1000 km benzınde yarın lpg yoksa bnznde yarmaya dvm edin Bn 3 motorada aynını yaptın degişen bişey yok hep aynı saglıklı motor. Rodajı iyi olan ve olmayan arasnda hiç farkı gözlemleyen oldu mu acaba ? Bn hiç duymadım rodajı iyi yapamadık gitmiyor dyeni
boosted_pug
03-07-2016, 02:58
M50 piston ile bugüne kadar cok uzun km ler yapani görmedim o yüzden araca nazik davranin yerinizde olsam araca wideband alir afr yi takip edip ona göre yazilim yaptirirdim parasut etkisi dediginiz muhtemelen araba fakirde kaldigi icin yürümüyor
M50 piston ile bugüne kadar cok uzun km ler yapani görmedim o yüzden araca nazik davranin yerinizde olsam araca wideband alir afr yi takip edip ona göre yazilim yaptirirdim parasut etkisi dediginiz muhtemelen araba fakirde kaldigi icin yürümüyor
wideband alınıp yazılım yapılacak. şuanki işlemler kapak emme işlendi hava yogun şekilde giriyor ve muhtemelen araç yakıt yetiştiremiyor ecu ya bi yazılım şart saten bu halde binilmeyecekti ama bu 4500 lerden sonra devir çevirmeme olayı kafamızı bulandırdı
Turboğuz54
10-07-2016, 23:08
Piston m52 sanırım m50 değildir çünkü m52 takılıyor m52 pistona kızıl burc işlemi yapılırsa gayet sağlıklı oluyo ama normal toplanırsada kullanıcıya bağlı güzel piston senelerce gezen biliyorum o pistonla şans işi rodajıda bence 1500 km trafik dur kalk uzun yol olarak yapılmalı kasılması ise timming ve senteye bakılmalı onlarda ve sensörlerde bi sorun yoksa zaten beyindendir rodajdan sonra ayar yapılırlen belli olur zaten inşallah güzel olur
Ustası 1500 km 4500 rpm i geçmeden yapacaksın 500km de bir yağ yağ filtresi vesaire değiştireceğiz diyordu
Bu millet kafayı yemiş cahilliğin gözü kör olsun spor gazetesi
salih_560
10-07-2016, 23:38
M50 piston ile bugüne kadar cok uzun km ler yapani görmedim o yüzden araca nazik davranin yerinizde olsam araca wideband alir afr yi takip edip ona göre yazilim yaptirirdim parasut etkisi dediginiz muhtemelen araba fakirde kaldigi icin yürümüyor
Neden bu pistonlarda 106 motoru sıkıntı çıkarıyor kronik sıkıntısı olarak ne gördünüz peki ?? Ve neden bmw pistonu kullanılıyor sıkıştırma mı yükseliyor bilgi verebilirmisiniz acaba ??
boosted_pug
11-07-2016, 00:07
Bu pistonu daha wisecolar piyasada yokken kullaniyorlardi suan bukadar inkan varken hala kullanildigini görmek bana ilginc geliyor cünki bu piston öle zart die motora uymuyor
İlk olarak piston capi 80.5mm ( orjin 106 78.5mm)yani şuan gömlekleri sonuna kadar acmis durumdasiniz ve iki silindir arasi cok inceliyor allah korusun kötü bi durum oldugunda direk blok cöp olabilir
İkinci olarak piston blok yüzeyinden yukarida kaliyor tepesinden 3,4mm civari almak gerekli bu sekilde olunca en üst segman yanma odasina yok yaklasiyor ve et kalinligi cok inceliyor fakir karisimda piston üstden direk deliniyor
Son olarak etek kisimlarida kranka değiyor bu sebepten etek kisminida islemek ve yağ jeti icinde yer yapmak lazim
Yani bu pistonlari takarken üzerine cok fazla islem yapiliyor bu islemlerde malzemelerin zayiflamasina neden oluyor belki orjin halde takilsa bisi olmaz ama malesef yukardaki islemler olmadan bu pistonlar motora takilamiyor.
m52 ile alakalı işlemler sağlıklı şekilde yapılmassa , üst devirlerde piston kapar.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.