PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Klima ve Performans



Fatih
23-07-2016, 21:20
Merhaba arkadaşlar;
Bilindiği üzere atmosferik motorlarda klima epeyce bir performansdan düşürüyor. Peki bu sorun 2.0 motorların altında mı böyle?
Yani 1.4 yada 1.6 motor olup da klimadan etkilenmeyen var mıdır?

Yoksa 1.6 kaç hp olursa olsun benzinli olmasından dolayı tork fakiri olduğu için etkilenir mi?
Dizel 1.3 bile olsa mesela lineada hiç etkilenmiyor. Nedeni de tork. Fındık kadar turbo bile olsa klimadan etkilenmiyor araç.

Peki 2.0 olup mesela Vectra B kasa mesela Avensis mesela 406 vb. Bu araçlarda da yokuşlarda bayılma oluyor mu?

2005 den sonraki araçlar daha az etkileniyor. Galiba klimanın ayrı bir elektrikli motoru olması fakat ne kadar olsada motordan güç çekiyordur. Az miktarda oluyor performans kaybı.

İzzet Göçmen
23-07-2016, 21:39
1.4 İS imde düz yolda veya devir dönmeyecegim zaman acıyorum onun harici arabayı kasan bisey var sanki.Tork dan dolayıdır sanırım gecen k20 swapli integrada gördüm klima acık gazlıyordu eleman hiç etkilenmiyordu.

mert5
23-07-2016, 21:49
Vectra B de klima acinca arkaya römork takmış gibi oluyor. 1997 2.0 136 hp GLS

DOHC
23-07-2016, 21:49
Rolantide aç klimayı, devir kaç devir artıyor bak. O kadar güç kaybı yaratır klima.
Bir çok arabada dip gaz yaptığnda kompresör devreden çıkar. Yani performansın düşmez sollama veya çabuk hızlanmada........

fkocak
23-07-2016, 22:28
99 modeldi galiba l200 de rampada klimayi kapatiyorduk bariz farkediyordu. Dizel corolla da klimanin farkini sadece kalkisda hafiften hissediyorum

Fatih
23-07-2016, 22:39
1.4 İS imde düz yolda veya devir dönmeyecegim zaman acıyorum onun harici arabayı kasan bisey var sanki.Tork dan dolayıdır sanırım gecen k20 swapli integrada gördüm klima acık gazlıyordu eleman hiç etkilenmiyordu.
1.4 is otomatik bizde var. Normalde yürümüyor zaten klimayı da açınca hep sağ şerit devam.

Vectra B de klima acinca arkaya römork takmış gibi oluyor. 1997 2.0 136 hp GLS
Hadi ya. Bende hacim var diye etkilenmiyor diyordum.

Rolantide aç klimayı, devir kaç devir artıyor bak. O kadar güç kaybı yaratır klima.
Bir çok arabada dip gaz yaptığnda kompresör devreden çıkar. Yani performansın düşmez sollama veya çabuk hızlanmada........
Rölantide açıyorum Ford Escortta devir yükselmiyor zaten direk 500-600 lere düşüyor bazen stop ediyor.
Otobanda yokuşa denk geliyorum gaz pedalını taban halısına dayıyorum 100 kmyi geçmiyor araç umrunda değil.

99 modeldi galiba l200 de rampada klimayi kapatiyorduk bariz farkediyordu. Dizel corolla da klimanin farkini sadece kalkisda hafiften hissediyorum
Yani klima açık rahat etmek için illaki turbo dizel araç mı almamız gerekiyor?

Fatih
23-07-2016, 22:41
Teknoloji ile alakası var mı arkadaşlar?
Yani yeni bir atmosferik araç olup 1.4 motor 90 beygir civarında durum aynı 90lardaki gibi mi?

Tayfun.O
23-07-2016, 22:42
2.5 tdci baya fark ettiriyor klima açınca 1.3 mjet gibi yürüyor :D

tylan
23-07-2016, 22:52
1.6 160 hp crv de bile klima açınca kalkışları düşüyor. Bende 1.5 swift var rampalar da klima açıksa ve araba da 4 kişiysen seninçoknrahat çin malı 150 cc bi scooter bile geçebiliyor :)

Seven7
23-07-2016, 23:04
Honda Accord sahibiyim 2.2 turbo dizel. Araçta klimayı aç kapa hiçbir şey fark etmiyor çekiş olarak. Ama şöyle bir şey denedim, yaklaşık 1800-2000 devir seviyelerinde turbo doluyor. 1600-1700 devirlerde yani turbo tam dolmamış halde iken hız sabitleyiciyi devreye aldım, sonrasında klimayı açtım. Aracın devri sabit olmasına rağmen turboyu doldurdu.

Bundan önce 1.3cdti Combo'da kullanma fırsatım oldu. Otobanda sollama yapmak için klimayı kapatmak gerekiyordu neredeyse. Bir arkadaşımda yeni Honda Civic dizel var 1.6 hacimli, klimayı açtığında aracın çekişi bariz düşüyor.

Ssamet
23-07-2016, 23:19
Dizel cerato var kalkarken çok etkileniyor. Kapalıyken bastığımın iki katı kadar basıyorum gaza neredeyse. Kullanımda ise etkisi var tabi

xILuciferIx
23-07-2016, 23:21
Vectra B GT 150 hp öyle bayılma falan olmuyordu tabi düşüş vardı ama 1.6 astra f ve g nazaran daha makul düzeyde 2.0 vectra asıl şehir içi klima açık lanet ettirir dalgalı rölanti yüzünden soğuk havada çalışmış şahin gibi gaz fren gaz fren :)

Kadyr
23-07-2016, 23:28
Kullandigim araclarda klima acik iken etkilenme gormedim ama kalkista anliyosun klima acik oldugunda birde trafikte ayagini gazdan cekince daha cabuk yavasliyor. Bu durum 1.9 passat 1.4tsi passat 2.2cdi vito dada ayni idi. Bu araclarimda klima etkilenmesi olmuyordu. Yalniz 1.9 tdi passatimda duz yokla sabit gidiyosun diyelim
Klimayi acinca azcik yavaslama kapatinca azcik hizlanma hissi oluyordu. Ama yokuslarda vs gidiste hic birsey olmuyorudu bu araclarimda

enes_srb
23-07-2016, 23:34
1.4 d corolla var 2007 ve 2015 açık kapalı bişey farketmiyo zaten araç normaldede gitmiyo ama yokuşu falan rahat çıkıyo

Faruk_Vtec
23-07-2016, 23:39
benım gozlemım motor hacminden çok sılındır sayısında, 4 sılındır olan butun araçlarda performans kaybı oluyor ama 6 sılındır ve ustunde bu yok..

melihyilmaz
23-07-2016, 23:48
yeni kasa duster sahibiyim açık kapalı değişen yok araç 110hp. bundan once getz vardı dizel ondan çok az farkediyordu.

Eren
23-07-2016, 23:49
Dizel corollalarda klima elektroniktir gidişi etkilemez

eticet06
23-07-2016, 23:52
Ben gecenlerde bir roccoyla denk geldim gündüzleri klima acıktıktı ufaktan denedik 50 200 civari fark ettigini hissetmedim klima nın gerci bendeki stok 240 hp 5 silindir. C70 t5

300E
24-07-2016, 00:00
3.0 araçtada bayağı farkettiriyor.

SGTI
24-07-2016, 00:08
Polo gtim dyno dynamicsde klima acikken 180 kapaliyken 198 hp cikmisti.Hadi 8 beygir 2 dyno arasindaki farktan oldu diyelim 10 hp cekiyodu baya :)

Fatih
24-07-2016, 06:52
2.5 tdci baya fark ettiriyor klima açınca 1.3 mjet gibi yürüyor :D
Hangi araç transit mi?


1.6 160 hp crv de bile klima açınca kalkışları düşüyor. Bende 1.5 swift var rampalar da klima açıksa ve araba da 4 kişiysen seninçoknrahat çin malı 150 cc bi scooter bile geçebiliyor :)
160 hp araçtada bu oluyorsa tork şart demekki.


Honda Accord sahibiyim 2.2 turbo dizel. Araçta klimayı aç kapa hiçbir şey fark etmiyor çekiş olarak. Ama şöyle bir şey denedim, yaklaşık 1800-2000 devir seviyelerinde turbo doluyor. 1600-1700 devirlerde yani turbo tam dolmamış halde iken hız sabitleyiciyi devreye aldım, sonrasında klimayı açtım. Aracın devri sabit olmasına rağmen turboyu doldurdu.

Bundan önce 1.3cdti Combo'da kullanma fırsatım oldu. Otobanda sollama yapmak için klimayı kapatmak gerekiyordu neredeyse. Bir arkadaşımda yeni Honda Civic dizel var 1.6 hacimli, klimayı açtığında aracın çekişi bariz düşüyor.
1.6 dizelde nasıl düşüyor? Benim anlattığım kadar değil demi çok olumsuz etkilemiyor.


Dizel cerato var kalkarken çok etkileniyor. Kapalıyken bastığımın iki katı kadar basıyorum gaza neredeyse. Kullanımda ise etkisi var tabi
Cerato da güçlü bir motor var. Hiç etkilenmemesi lazım. Gaza iki kat basıyorsun ama hayır ben gitmiyorum demiyor demi araç. Sollamada sıkıntı yaratıyor mu?

Vectra B GT 150 hp öyle bayılma falan olmuyordu tabi düşüş vardı ama 1.6 astra f ve g nazaran daha makul düzeyde 2.0 vectra asıl şehir içi klima açık lanet ettirir dalgalı rölanti yüzünden soğuk havada çalışmış şahin gibi gaz fren gaz fren :)
İşte bunu diyorum güçlü benzinli araçta azda olsa etki var ama bayılma yok.

Kullandigim araclarda klima acik iken etkilenme gormedim ama kalkista anliyosun klima acik oldugunda birde trafikte ayagini gazdan cekince daha cabuk yavasliyor. Bu durum 1.9 passat 1.4tsi passat 2.2cdi vito dada ayni idi. Bu araclarimda klima etkilenmesi olmuyordu. Yalniz 1.9 tdi passatimda duz yokla sabit gidiyosun diyelim
Klimayi acinca azcik yavaslama kapatinca azcik hizlanma hissi oluyordu. Ama yokuslarda vs gidiste hic birsey olmuyorudu bu araclarimda
Evet bundan bahsediyorum.

1.4 d corolla var 2007 ve 2015 açık kapalı bişey farketmiyo zaten araç normaldede gitmiyo ama yokuşu falan rahat çıkıyo
Üstelik 1.4 dizel.

benım gozlemım motor hacminden çok sılındır sayısında, 4 sılındır olan butun araçlarda performans kaybı oluyor ama 6 sılındır ve ustunde bu yok..
Valla silindir olarak düşünmedim. Fakat 6 silindir aracıda zorlamasın.

yeni kasa duster sahibiyim açık kapalı değişen yok araç 110hp. bundan once getz vardı dizel ondan çok az farkediyordu.
Aynı motora sahip sandero var arkadaşta kullandım hiç etkilenmiyor.

Dizel corollalarda klima elektroniktir gidişi etkilemez
Sadece elektronik olması ile ilgili değil bence.

Ben gecenlerde bir roccoyla denk geldim gündüzleri klima acıktıktı ufaktan denedik 50 200 civari fark ettigini hissetmedim klima nın gerci bendeki stok 240 hp 5 silindir. C70 t5
Hey maşallah normal hocam 240hp.

3.0 araçtada bayağı farkettiriyor.
Yüksek hacimde nasıl bu kadar etkileniyor? Eski teknoloji olduğu için klima kompresör büyük mü geliyor acaba


Polo gtim dyno dynamicsde klima acikken 180 kapaliyken 198 hp cikmisti.Hadi 8 beygir 2 dyno arasindaki farktan oldu diyelim 10 hp cekiyodu baya :)

EREN34
24-07-2016, 07:56
Olay klimanın teknolojisinde birazda. Yeni nesil araçlar elektronik klimaya geçti. Kompresör kasnağı v kayışından tahrik edilmediğinden güç kaybı olmuyor.

1.6, 1.8 ve 2.0 benzinli araçlarım oldu. Şu anda da 2.0 dizel kullanıyorum. Hepsinde klima açıldığında performans düşüyor. Hacim arttıkça (özellikle dizelde) aracın performansı daha az etkileniyor.

Kadyr
24-07-2016, 08:03
he birde 1.9dti meganım olmuştu yazılım varkende yokkende düz yolda klima açınca sabit gider iken sanki 0.100-0.050 devir arasında yavaşlama oluyordu.

levent
24-07-2016, 08:10
Dizel Corolla'da sadece ilk gaz tepkisi yavaşlıyor, o da yazılımla çözülüyor.

Klima kompresörü çalışmaya başladığında genelde arabalar daha fazla yakıt bastığı için pek fark olmuyor, özellikle turbo araçlarda

onur_si
24-07-2016, 08:18
benim 2.4 olduğundan sanırım çok farketmiyor ama 6 bin devirden sonra otomatik devre dışı oluyor. gazladığımı anlayıp kendi kapatıyor sanırım :)

İzzet Göçmen
24-07-2016, 08:26
benim 2.4 olduğundan sanırım çok farketmiyor ama 6 bin devirden sonra otomatik devre dışı oluyor. gazladığımı anlayıp kendi kapatıyor sanırım :)

6 binden sonra ne kalıyor ki :D Alcagını almıs motor dahada düsürülse 4 gibi cok iyi olurmus

Ufuk
24-07-2016, 08:37
Herkes dizelde bişey olmaz yok turbo var vs diyor ama bende gayet düşüyor.
Polo 1.6tdi'ım var yazılımlı. Klimayla yokuş çıkarken arabanın öldüğünü hissediyorum. Pedal daha sert oluyor ve hissiz oluyor klima açınca. Canını teslim ediyor.

-aykt-
24-07-2016, 09:18
C2 1.4hdide çok düşüyor. Yakıtı da inanılmaz arttırıyor yav 3.5 yakan araba 4.5 yakıyor net.

Ssamet
24-07-2016, 09:49
Fatih Ceratoda hareket halinde etkisi az ama kalkarken gazı az verirsen sanki stop edecekmiş gibi oluyor o yüzden biraz fazla bazmak gerekiyor.

huseyinturk
24-07-2016, 10:13
Önceki arabam 1.4hdi307de ciddi farkediyordu klima ama clioda fark etmiyor hiç. Klimayı açınca devirde değişme felanda olmuyor klima motordan bağımsız gibi çalışıyor

Fatih
24-07-2016, 10:33
Arkadaşlar Dh de @vezir üstad biraz açıklamış. Link: forum.donanimhaber.com/m_53504057//tm.htm#53504057
Alıntıdır:

bir aracın belirli devirde üretiği tork ile klimanın ürettiği negatif tork farkı küçük olan tasarım daha az ssitemden güç çeker. Örnek ile anlatmaya çalışayım

A aracı 2000 devrirde 100Nm üretiyor farkedelim
aynı araç 2500 devirde 150 Nm üretiyor olsun.

Klimanın negatif torku (yani dönmeye karşın ürettiği eksi veya ters yönlü tork) 30 Nm olsun ve sabit olduğunu farz edelim. Aslında o da değişkendir ilk başta Sistemden çektiği Nm daha fazla ddevir artıkça daha az çekmektedir. Ama değerleri küçük olduğu için sabit far edelim.

Siz kalanları hissederseniz.
Yani 2000 devirde 100-30 = 70Nm hızlanma için harcarsınız
2500 devirde ise 150-30 = 120 Nm hızlanma için harcarsınız

şimdi dizel araçlarda düşük devirde daha yüksek tork üretildiğini bilen bir kişi bu farkın da düşük devride dizel lehine daha büyük mutlak değeri olduğunu görecektri.
yani atıtyorum 2000 devirde 200- 30 =170 nm , 2500 devirde 250-30 = 220 Nm gibi. Elinizde kalan değer büyüklüğü (Nm) hangi araç tipi ,motoru ve çeşidinde ise bu araç daha az klimadan etkilenecektir.

Fatih
24-07-2016, 10:46
Olay klimanın teknolojisinde birazda. Yeni nesil araçlar elektronik klimaya geçti. Kompresör kasnağı v kayışından tahrik edilmediğinden güç kaybı olmuyor.

1.6, 1.8 ve 2.0 benzinli araçlarım oldu. Şu anda da 2.0 dizel kullanıyorum. Hepsinde klima açıldığında performans düşüyor. Hacim arttıkça (özellikle dizelde) aracın performansı daha az etkileniyor.

Hocam bunu nasıl ayırt edebiliriz?

qulozet
24-07-2016, 12:56
Önceki arabam 1.4hdi307de ciddi farkediyordu klima ama clioda fark etmiyor hiç. Klimayı açınca devirde değişme felanda olmuyor klima motordan bağımsız gibi çalışıyor

Ben de bir süre 2007 modeldi sanırım 1.5 dizel Scenic kullandım. Klima açınca performansta kesinlikte bir fark olmuyordu.

Fatih
24-07-2016, 13:20
Ben de bir süre 2007 modeldi sanırım 1.5 dizel Scenic kullandım. Klima açınca performansta kesinlikte bir fark olmuyordu.

Renolar bu konuda başarılı diyorsunuz yani.

qulozet
24-07-2016, 13:35
Renolar bu konuda başarılı diyorsunuz yani.

Evet ben memnundum aracin o yonunden, adamlar bir sekilde cozmusler olayi, nasil yaptiklarinin ayrintisini bilmiyorum tabi. Peki guncel renolarda da ayni midir, bilen arkadaslar yazabilir mi..

Fatih
24-07-2016, 13:48
Evet ben memnundum aracin o yonunden, adamlar bir sekilde cozmusler olayi, nasil yaptiklarinin ayrintisini bilmiyorum tabi. Peki guncel renolarda da ayni midir, bilen arkadaslar yazabilir mi..

Ben yazayım. Arkadaşım da 2015 sandero diğerinde şirket aracı clio 4 var.İkisinde de performans kaybı neredeyse hiç yok. Dci araçlar.

EREN34
24-07-2016, 14:30
Hocam bunu nasıl ayırt edebiliriz?

Bence en basit yollar;

1) v kayışına bakılır. Alternatör, krank, su devirdaym pompası(bazı araçlarda tarihlerden tahrik alır) dışında bir kasnak varsa klima kompresörü eski tiptir ve o kasnakta klima kompresörünğn kasnağıdır.

2) Aracı rölantide nispeten sessiz bir yerde çalıştırın(ör:avm otopark) klimayı açınca çıt, çat vb. bir ses geliyorsa kompresör v kayışından tahrik alıyordur. Duyduğunuz seste boşa dönen kasnağı mıknatıslama yöntemi ile kompresörü harekete geçirmesi için iç kısım ile birleştirir. Elektrikli kompresörde bu sistem olmadığından bu seste çıkmaz.

Yigit-Y
24-07-2016, 14:46
düşük 1.0 lar ne yapsın :D

onların imanı gevriyor :D

HG6161
24-07-2016, 14:49
S2000 de özellikle alt devirlerde bariz fark ettiriyor. 1.4 turbo benzinli Alfa da ise nerdeyse hiç etkilemiyor

enes_srb
24-07-2016, 15:16
Dizel corollalarda klima elektroniktir gidişi etkilemez

yüksek motor araçlarda hissediyodum ama Corollalarda hep daha ne kadar az gidebilir diye düşünüyodum :D

onursumer
24-07-2016, 15:28
1.4 tsi poloda farkı anlamıyorum açıkcası , 1.6 crdi i30 da da aynı şekilde , sadece 1.1 crdi picantoda yuksek hızlarda ve ilk kalkışlarda çok az farkı hissediyorum

b.ustaoglu
24-07-2016, 15:55
Benim punto 1.3 mjet de klima acinca etkileniyor. Arac 70hp. Gazdan ayagi cekince devir daha cabuk dusuyor ayrica

R.I.P
24-07-2016, 16:47
biraz sıkışınca klimayı devreden çıkartıyor, sıfırdan kalkarken çok az gaza basıldığında, boşta ara gaz yapınca, vites küçültüp dip gaz yapınca vs. yoksa 1.3 fındık dizel koca totolu astra j yi mümkünatı yok yürütemezdi :)

konu ile ilgili şöyle bir tespitim oldu manuel klima var 6 kademeli fanı var, klima açıkken fan kademesini arttırınca rolanti dengesizleşmeye başlıyor

levent
24-07-2016, 16:51
Dizel corollalarda klima elektroniktir gidişi etkilemez

Hangi kasalardan bahsediyoruz burada bu kadar net konuşurken?

Gaz tepki gecikmesi hariç neredeyse etkilemiyor denebilir ama üst devirlere çıktıkça zayıfladığı aşikar. hemen hemen 11 yıldır dizel Corolla kullanıyorum.

Oznsrl
24-07-2016, 16:51
65 lik yazılımlı clio 3 için gözlemlerimi aktarıorum :) dur kalk ve ani hızlanmalarda etkileniyor birçok araç gibi yokuş yukarı oldumu çok net belli oluyor ama mesela otobanda sabitlemişim 100 le gidiyorum anlık 4 mü tüketim kapatıyorum tüketim düşmüyor yada açıyorum yükselmiyor bikaç kez denemiştim :)

levent
24-07-2016, 16:52
Hangi kasalardan bahsediyoruz burada bu kadar net konuşurken?

Gaz tepki gecikmesi hariç neredeyse etkilemiyor denebilir ama üst devirlere çıktıkça zayıfladığı aşikar. hemen hemen 11 yıldır dizel Corolla kullanıyorum.

4100 devir sonrası biraz gecikme oluyor diye düzelteyim, top speedde bir fark söz konusu değil, her türlü de 205-207 yi geçmiyor :D

Flood oldu kusura bakmasın yönetim.

Fatih
24-07-2016, 17:00
Bence en basit yollar;

1) v kayışına bakılır. Alternatör, krank, su devirdaym pompası(bazı araçlarda tarihlerden tahrik alır) dışında bir kasnak varsa klima kompresörü eski tiptir ve o kasnakta klima kompresörünğn kasnağıdır.

2) Aracı rölantide nispeten sessiz bir yerde çalıştırın(ör:avm otopark) klimayı açınca çıt, çat vb. bir ses geliyorsa kompresör v kayışından tahrik alıyordur. Duyduğunuz seste boşa dönen kasnağı mıknatıslama yöntemi ile kompresörü harekete geçirmesi için iç kısım ile birleştirir. Elektrikli kompresörde bu sistem olmadığından bu seste çıkmaz.
Hocam sağolasın bunu öğrendiğim iyi oldu.

düşük 1.0 lar ne yapsın :D

onların imanı gevriyor :D
:D

S2000 de özellikle alt devirlerde bariz fark ettiriyor. 1.4 turbo benzinli Alfa da ise nerdeyse hiç etkilemiyor
S2000 gibi bir araçta farkediyorsa tek çare torklu araç o zaman atmosferikle boşa uğraşmayalım.

yüksek motor araçlarda hissediyodum ama Corollalarda hep daha ne kadar az gidebilir diye düşünüyodum :D
Anlamadım. Daha az derken hiç yürümüyor mu diyorsun?

1.4 tsi poloda farkı anlamıyorum açıkcası , 1.6 crdi i30 da da aynı şekilde , sadece 1.1 crdi picantoda yuksek hızlarda ve ilk kalkışlarda çok az farkı hissediyorum
Teşekkürler.

Benim punto 1.3 mjet de klima acinca etkileniyor. Arac 70hp. Gazdan ayagi cekince devir daha cabuk dusuyor ayrica
95lik gibi değil yani.

biraz sıkışınca klimayı devreden çıkartıyor, sıfırdan kalkarken çok az gaza basıldığında, boşta ara gaz yapınca, vites küçültüp dip gaz yapınca vs. yoksa 1.3 fındık dizel koca totolu astra j yi mümkünatı yok yürütemezdi :)

konu ile ilgili şöyle bir tespitim oldu manuel klima var 6 kademeli fanı var, klima açıkken fan kademesini arttırınca rolanti dengesizleşmeye başlıyor
Astralarda hep söyleniyor. H kasalarda da şikayet ediliyor. Galiba onda da kasa ağır geliyor.

Hangi kasalardan bahsediyoruz burada bu kadar net konuşurken?

Gaz tepki gecikmesi hariç neredeyse etkilemiyor denebilir ama üst devirlere çıktıkça zayıfladığı aşikar. hemen hemen 11 yıldır dizel Corolla kullanıyorum.
Şimdi corollalarda elektronik mi?
Herkes memnun Toyotodan. Hatta atmosferik Avensisden bile çok memnundum diyen var konuda.
Japonlar bu konuda Avrupalılardan daha iyi anlaşılan.

65 lik yazılımlı clio 3 için gözlemlerimi aktarıorum :) dur kalk ve ani hızlanmalarda etkileniyor birçok araç gibi yokuş yukarı oldumu çok net belli oluyor ama mesela otobanda sabitlemişim 100 le gidiyorum anlık 4 mü tüketim kapatıyorum tüketim düşmüyor yada açıyorum yükselmiyor bikaç kez denemiştim :)
Renoya helal olsun.

Peki arkadaşlar atmosferik 1.6lar arasında performanslı olan. İes, Vtec2, Ae101, E12, Fd6 gibi araçlarda durum nasıl?

R.I.P
24-07-2016, 17:04
h kasanın 1.vites çok uzun olduğu için sanırım daha sıkıntılı. alışık olmayınca klima açık birkaç yolcu ile aracı yürütmek problem olabilir, 1.6 atmosferik benzinlilerde düşük tork nedeni ile bu durum daha da vahimdir diye tahmin ediyorum. ara hızlanmalarda zaten çoğunlukla kendiliğinden devreden çıkartıyor yüke göre

enes_srb
24-07-2016, 17:18
Anlamadım. Daha az derken hiç yürümüyor mu diyorsun?

Biraz abarttımda o kadar olduğundan değil :D zaten o arabadan performans beklemek doğru olmaz , araç orta şekerli yürüyo yokuşlarda hiç sorun yaşamadık yüksek hızlarıda görüyor.
O bütçeye göre en iyi seçenek bence . Toyota nın olayı belli az yakar,sorunsuz ve piyasası belli.

Tayfun.O
25-07-2016, 00:55
Hangi araç transit mi?

Transitle ortak motorlu ranger

Emrecan-R
25-07-2016, 01:22
Fd6 mızda pek etkilemiyordu. 1.6 ies otomatik vites 5 kişiyle yokuşta klima açıkken geberiyor gerçi klima kapalıykende gitmiyor pek vites oranlarından dolayı galiba.
Geçen denemesini yaptım rolantide devir düşüyor klima açıkken.

Eren
25-07-2016, 01:32
Bütün dizel corollalarda böyle 1.4 olduğu için motoru
Etkilemiyolar

Y.Emre
25-07-2016, 01:47
vtec2lerde pek etkilenmiyor klimadan. 2araç biri klima açık diğeri kapalı denersen farkettirir tabiki ama, hissiyatta bir farkı yok klimanın, 17 jant olmasına ragmen klima yokmuş gibi şehiriçinde.
tüm benzinli fordlarda klimayı açmak ultra rahatsız ediyor. Şehiriçi hafif rampa bile olsa klimayı kapat aç yapıyoruz

GuNeS
25-07-2016, 02:18
Otomatik e34 üm var cidden fark ediyor.

AliDogukan
25-07-2016, 02:32
T5 kullanıyorum motor imzamda yazıyor klima açık kapalı araba dolu boş her türlü çekiyor etkilenmiyor.

1500-2000 rpm arası sürekli 400 tork üretiyor.2000 devirden sonra da grafik keskin bir şekilde düşmüyor.

4000 rpm'de 180 hp güç üretiyor.

Y.Emre
25-07-2016, 02:46
Sebebi arabanın motorundan ziyade klimanın kompressörü

immortalboss
25-07-2016, 08:01
Doblo 1.3 multijet 90 hp deli gibi fark ediyor.Özellikle 1. viteste kalkarken kanser eder adamı.

EREN34
25-07-2016, 08:18
Hocam sağolasın bunu öğrendiğim iyi oldu.


devirdaym pompası bazı araçlarda trigerden tarih almaz, tahrik alır. Kahrolası ayfon :)

Bugraaa
25-07-2016, 09:30
1.6 astra g & 1.4 corsa c var ikiside fark ettiriyor corsada bariz daha belli oluyor :)

Berkan
25-07-2016, 09:39
Benimkide düzlükte kalkısta sorun yokta, hill holdu aktif edecek seviyede meğile yokuşa denk gelirse bir tık fazla gaz istiyor ha vermesemde kalkıyorda titriyor ozaman stop edecekmiş gibi :). bunda tabi arabanın 1400 kiloya yakın ağırlığıda büyük etmen(1.6crdi 128) onun dışında normal seyirde varla yok kıvamda bir fark mevcut

BARR
25-07-2016, 09:41
TSI motorlarda baya baltalıyor 1.2 90-105 / 1,4 122-125-160 yazılımlı yazılımsız fark etmez baya baltalıyor.

Emre Akçay
25-07-2016, 09:47
Pro Ceed GT'de de fark ediyor. Aşırı bir yığılma olmuyor fakat klima açıkken ses bile değişiyor.

se_RC_an
25-07-2016, 09:51
1.5 dci clio da cok fark yok kasmıyo hiç uzun yolda ama sehir içi kalkıslarda daha fazla gaza basıyosun
1.6 dci megane durk kalkta hiç hissettirmiyor fakat yokuş yukarı durup kaktıgında gaza fazla basmak gerekiyor

mimarsertac
25-07-2016, 13:16
2006 206 1.4 benzinli ehliyetimi aldığımdan beri üzerindeyim bu arabanın sürerken hiç ciddi bir değişiklik hissetmedim, ama rölantide klimayı devreye alınca etkilediğini görüyorum.

2012 astra H 1.3cdti sedan ciddi etkiliyor bu arabayı hatta klima açıkken ve araba doluyken kalkarken stop ediyor, sürekli klima aç kapa yapıyorum.

2012 Mercedes A180 ve C180 benzinli hiç bir fark hissetmiyorum.

2010 GLK 250cdi hiç bir fark hissetmiyorum.

sasuta
25-07-2016, 22:36
Arkadaşlar bu klima olayına elektrikli komp. vs bir çözüm bulunamazmı?

gokhankenar
26-07-2016, 00:35
Valla benim arabada klima açıkken direk 1600cc ye düşüyor :D

tlgylmz106
26-07-2016, 18:04
Valla benim arabada klima açıkken direk 1600cc ye düşüyor :D

Abi seninki düşüyorsa benimkinin düşmesi gayet normal o zaman çok kafaya takmayayım, ses de değişiyor mu bari? :D

gokhankenar
26-07-2016, 23:57
Abi seninki düşüyorsa benimkinin düşmesi gayet normal o zaman çok kafaya takmayayım, ses de değişiyor mu bari? :D

Kükremesi aynı :o

fthdrn
27-07-2016, 00:01
Benimkide düzlükte kalkısta sorun yokta, hill holdu aktif edecek seviyede meğile yokuşa denk gelirse bir tık fazla gaz istiyor ha vermesemde kalkıyorda titriyor ozaman stop edecekmiş gibi :). bunda tabi arabanın 1400 kiloya yakın ağırlığıda büyük etmen(1.6crdi 128) onun dışında normal seyirde varla yok kıvamda bir fark mevcut
Sende creed mi var yoksa i30 falan mi ?

c20let
27-07-2016, 00:21
1.3 grande punto var 75 lik 17" jantlar olmasına rağmen fark etmiyor pek kalkış hariç.

Jeandan-R
27-07-2016, 00:29
Megane rste de kalkış dahil fark edilebiliyor. Fark aşırı bariz değil kalkış sonrası ancak ortalama tüketim şehir içinde 2 litre civarında yüksek oluyor.

Berkan
27-07-2016, 07:41
Sende creed mi var yoksa i30 falan mi ?

Ceed varda zaten i30'la aynı mokun farklı renkleri :D

kelalper
27-07-2016, 08:11
megane rs te klima kapanmazdı ama performansta belirgin düşmezdi. Fk2 Type R da klima gazlamaya başladığın anda kapanıp normal hava üflemeye başlıo.

Anu
27-07-2016, 10:04
4 kişi 1. viteste klima açıkken yokuşta kaldığımı bilirim :D Max torku 4400 de verince 2500 altında çekmiyor araba.

-aykt-
27-07-2016, 10:29
Klimayı açınca ortalama yakıtın 1 lt kadar artması normal mi acaba? 1.4hdi c2 68hp

EREN34
27-07-2016, 12:57
Klimayı açınca ortalama yakıtın 1 lt kadar artması normal mi acaba? 1.4hdi c2 68hp

Bence normal. Baktığın esnada ufacık motor

individual
27-07-2016, 13:54
Klima açınca şehir içinde dikkat ettim 1 litreye yakın fazla yakıyor üstü yok.Uzun yolda yarım litre falandır sanırım.

mrbars
27-07-2016, 14:08
Mobil olmasa da soğutma sektöründe senede 4000 kompresörle haşır neşir oluyorum.
Çok genellersek otomobillerde kullanılan kompresörler motordan 3-5 HP çalmakta. Yapı itibariyle demuraj kalkışta anlık olarak (1 sn altında süre) bir miktar daha fazla güç çeker.
Kayışla çalışmayan sistemlerde ayrı bir elektrik motoruyla kompresör tahrik ediliyor. Direk motor gücünden ziyade bu sefer alternatör üzerinden güç kaybı yaratır, ancak kayıştan tahrikli sisteme göre daha az farkedilir.

Araçta klima açık kapalı arasındaki farkın az yada çok hissedilir olması motor gücünün ve yapısının yanısıra kompresörün çektiği güç ile alakalı. Kompresörü misal 4 HP çalacak diye sabitlersek, atmosferik motorlarda daha çok hissedilmesinin sebebi düşük devirde gücün daha az olması (güç = tork x devir). Motor hacmi/gücü yüksek araçlar ile turbo dizel araçlarda da, düşük devirde daha yüksek güç üretildiğinden, yine aynı mantıkla daha az hissediliyor.

Yarbay
27-07-2016, 14:37
utanarak söyleyecem bunu ama hem bir iklimlendirme mezunu hemde bir mak mühendisi olarak gerçektende net bir anlam veremediğim nadir konulardan bu.


yeri geliyor, it gibi torque'u ve hpsi olan, aracın ağırlığına göre bile dehşet güce sahip bir V8de A/C açıyorsun anında fark ediliyor çok ciddi bir hantalaşma,extra yakıt.

yeri geliyor V8 'in tersine oyuncak sayılacak 1.5 dci yeni clio4 90lık manuel araçta açıyorsun gram fark edilmiyor ne yakıtda nede hızda.



yani yukarıdaki tablo tamamen mantığın tersinde ama gerçek ve realite buyken evet arkadaşlar şundandır bundandır diyemiyorum.

bence en doğru ve net ölçü kullanıcılardan gelecek real yorumlar.


mesela 1.3 multijeti ele alalım oda 90hp, oda 200 tq ama bırakın fark edilmemeyi resmen kayaya çarpmışcasına bir his bu araçta A/C açmak.

AşkınS.
27-07-2016, 15:44
Linea 95 hp de de uzun yolda farkedilmiyor fazla memnunum o yuzden ama ilk etapta gaza basiliyken actigimda gaz ayagimdan bi kaybolup geliyor �� şehiriçi ise eziyet. Hele Zonguldakta Heryer dik yokuş. Mahvediyor

fthdrn
27-07-2016, 15:56
Ceed varda zaten i30'la aynı mokun farklı renkleri :D

ceed alma durumum var bayağı hoşuma gidiyor 60-62 liralara mantıklı mı ? o sınıfta o bütçede önerir misin ?

by.gkn
27-07-2016, 16:46
Bende de 1.6tdi polo var 17 jantlar takılıyken klima açınca bariz fark ediliyordu ama 15 saclar varken öyle aman aman hissettirmiyor.

R.I.P
02-08-2016, 20:17
dün 1.6 bm passatla 0-100 denemeleri yaptık. 4 kişi klima açık süreler 12-13 saniyelerde iken klima kapalı durumda 11-12 saniyelerde çıkardı.
dip not= zalımın almanı nasıl yaptı ise o kadar sıkıştırmaya rağmen 6.9 ortalama çıkardı :D
dip not 2= tabiki şirket aracıydı bu :D

220T
02-08-2016, 20:43
Peki motorunu güçlendirenler nasıl bir gözlemde bulundu?Misal yazılımdan sonra durum ne derece değişti?

levent
02-08-2016, 20:53
Peki motorunu güçlendirenler nasıl bir gözlemde bulundu?Misal yazılımdan sonra durum ne derece değişti?

Dizel Corolla'da klima açınca oluşan gaz tepki gecikmesi gitti, neredeyse tamamen denebilecek kadar.

Okan.A.A
02-08-2016, 21:07
18 jantlı 1.6 civic elegance manuel klima açınca 5 bin altı yok oluyo arabada

Y.Emre
02-08-2016, 22:23
1.6 atmosferik arabanın klima kapalıyken bile 18 jantla çekebilmesi bi mucize :) Okan.A.A

Chn53
03-08-2016, 10:50
Önceki iki aracimda klimayla alakali cekis dusuklugu problemi hiç yaşamadim ikiside 1.6 benzin&lpg idi biri 307 biri a3 , şimdi yine 1.6 benzin&lpg astra gtc var klimayı açınca araba ölüyor resmen

alper_pug
03-08-2016, 11:17
1.4 atmosferik polo kullanırken klima açınca hele birde arabada 2 kişiden fazla yolcu varsa yokuşlarda kalıyordum resmen. Şuan c180 kullanıyorum 1.6 turbo motor , hiç bir fark hissetmiyorum klima açıkken.

gokayy
03-08-2016, 12:05
Bir de klima açıkken kalkışlarda hafif hırıltılı motor sesi her araçta mevcut mu ?

omrasm01
03-08-2016, 12:11
d16y4 Civic (1.6 otomatik ies) Adana sıcagında klima motoru baya etkiliyordu ki hatta sırf bu yüzden klima hortumunu patlattım :)

Gko
03-08-2016, 15:12
A/c yokuş aşağı açınca bile aracı tutuyor. 2 3 arabada denedim na ve dizel. Gazdan ayağımı cekiyorum ac actigim an arabayı tutuyor resmen. Ama symbolde sabit hızda veya s.icinde hci bi sıkıntı yok 3te calistirsam bile :D