PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 51 lik düz boru



Zorbey
12-08-2016, 21:50
Araç tofaş enjeksiyonlu. Sanayide belki 4 egzozcu gezdim. Kimisi headers + 51 lik boru performans sağlar diyor, kimiside sağlamaz diyor. 4 2 1 headers + 51 lik borular + 51 giriş 51 çıkış susturucular şeklinde bir sistem yaptırdım. Bana göre araç biraz daha güzel hızlanıyor. Gaz tepkileri iyi oldu. Stock motorda benim yaptığım şekilde geri basınç sağlanır mı ?

Bundan sonrası için üst kapağı işlemeyi düşünüyorum.

Herkes bir ağızdan yorum yaptığı için kafam allak bullak oldu.Tavsiye edebileceğiniz işlem varsa dinlerim.

Miata91
12-08-2016, 21:55
küçük boru = alt devir, büyük boru=üst devir diyebilirim. 51 olması gayet iyi olmuş bence. Son susturucu ve headers yeteri kadar iyiyse geri basınç yapacağını sanmıyorum. Kaldı ki, bir performans artışından bahsediliyor. Düştü deseydin geri basınca bağlayabilirdim ama bu şekilde sanmıyorum.

Zorbey
12-08-2016, 21:59
Orta susturucuda son susturucuda üzerinde. Seste ufak bir artış oldu. Port polish yapılınca lpg'de sorun yaşar mıyım ?

Miata91
12-08-2016, 22:01
Hayatımda hiç LPG taktırmadım, takılı araba incelemedim. O yüzden pek yorum yapmasam iyi olur :)

mikelazi
13-08-2016, 08:36
Araç tofaş enjeksiyonlu. Sanayide belki 4 egzozcu gezdim. Kimisi headers + 51 lik boru performans sağlar diyor, kimiside sağlamaz diyor. 4 2 1 headers + 51 lik borular + 51 giriş 51 çıkış susturucular şeklinde bir sistem yaptırdım. Bana göre araç biraz daha güzel hızlanıyor. Gaz tepkileri iyi oldu. Stock motorda benim yaptığım şekilde geri basınç sağlanır mı ?

Bundan sonrası için üst kapağı işlemeyi düşünüyorum.

Herkes bir ağızdan yorum yaptığı için kafam allak bullak oldu.Tavsiye edebileceğiniz işlem varsa dinlerim.

bu kombinasyon çok iyi olmuş :)

Zorbey
13-08-2016, 15:26
Zırıltı yok, ses birazcık arttı ama rahatsız etmiyor

mikelazi
13-08-2016, 16:32
header ne kullandın custommu yaptırdın.
bendede 1.4 uno varda ona arıyorum.1.6 tofaşın ki uyarmı.bloklar aynı diebiliyorum.
bu arada unoda 51lik düz son 2.0 vectra

Zorbey
13-08-2016, 16:49
Headers Ankara'da normal bir egzozcudan aldım . Eski tip üzerinde o2 sensörü olmayanları 4-1 headers yapıyorlar

mikelazi
13-08-2016, 17:02
***** sitede adana işi headerlar varda iş görürmü acaba.güvenipte alamadım :)

özel degilse neye mal oldu sadece header

Zorbey
13-08-2016, 22:27
Adana işi egzoz ankarada kalitesiz egzoz diye geçiyor. Conta yakıyor. Ben 4-2-1 headers'a conta ve takma dahil 300 lira verdim. 51 lik borular ve susturuculara 220 lira verdim. Totalde 520 lira

Miata91
13-08-2016, 23:46
Neyden yaptırdın ? Çok ucuzmuş.

Zorbey
14-08-2016, 00:43
Parçalar aftermarket hazır bir şekilde. El yapımı biraz pahalı oluyor

atilla_88
14-08-2016, 11:41
küçük boru = alt devir, büyük boru=üst devir diyebilirim. 51 olması gayet iyi olmuş bence. Son susturucu ve headers yeteri kadar iyiyse geri basınç yapacağını sanmıyorum. Kaldı ki, bir performans artışından bahsediliyor. Düştü deseydin geri basınca bağlayabilirdim ama bu şekilde sanmıyorum.

Yakalamışken sorayım bir kaç sorum var :)

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/115345-crx-boru-hangisi-sizce.html

Bu konuda 48, 51 düz boru vs demiş.

TB MAZDA VAREX - YouTube (https://m.youtube.com/watch?v=H_gV2KUNI3E)

Mesela şu videodaki sesi yakalamak için kaçlık gerekiyor orta susturucu nedir ve videoda varexi düz boru mu kullanıyorlar.

1.2, 1.4, 1.6 motorda videodaki kadar ses almak için hangisini kullanmalıyız 1.2 ye 48lik mi 51 lik mi diğerleri içinde.

Miata91
14-08-2016, 14:26
Hic bilmiyorum ama ben olsam böyle bir ses istemezdim :) Tercih meselesi tabii..

atilla_88
14-08-2016, 22:55
Mazdaspeed 3 HKS Single Exhaust - YouTube (https://m.youtube.com/watch?v=jiUeYB11v1I)

Aslında sevdiğim istediğim ses bu, ama varexin her arabada aynı sabit şu seside çok hoşuma gidiyor :)