PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Chiptuning dışında hız için başka ne yapabilirim ?



jointofjah
27-08-2016, 21:17
İyi akşamlar abiler, konuyu doğru yere açtım mı bilmiyorum değilse inşallah taşınır. Boş yere kirletmek istemem. Sorum şu aracım yeni kasa 1.4 crdi hyundai i20 chip tuning dışında dizel aracıma başka ne yapabilirim ivmelenmeyi artırmak için ? Hazır aklıma gelmişken diğer soruyuda sorayım. Delikli havalı diskler görüntü olarak çok hoşuma gidiyor. Tabiki performans aracı değil benimki ama Motora girdikten sonra burayada el atayım diyorum. Fren mekanizması konusunda fikriniz nedir ? Taş çatlasın bu arabanın yola verdiği güç büyük ihtimalle 100 ile 110 hp arası felan olur diye tahmin ediyorum. Teşekkür ederim.

Not: Biliyorum bu forumdaki arabalar modifiyeye daha yatkın daha keyifli arabalar ama dizelde olsa sormak istedim çünkü elimdeki araç bu ve neler yapabilirim merak ediyorum.

MCN21
27-08-2016, 21:43
Ornegi var mi sizin motor icin bilmiyorum ama buyuk turbo yapilabilir. Yada downpipe yapabilirsin. Bu islemlerden sonra aracin buyuk ihtimalle daha fazla duman aticaktir aklinda olsun.

Otto_Skorzeny
27-08-2016, 21:45
Bence i20 ye fazla bir şey yapmayın. O parayı bi kenarda tutun. Daha sonra araba değiştirirken kullanıp isteğinize göre bir araba seçersiniz.

Miata91
27-08-2016, 22:31
Otto_Skorzeny katılıyorum. Ancak ille de bu arabaya harcıyacam, ya da sadece merak ettiğimden diye soruyorsanız, ben Dizel'lerde supercharger ı tercih ediyorum. Nedeni ise devir bandının kısa olması. Kilo hafifletme vs. tavsiye etmek isterdim ama aracınızın kilosunu bilmiyorum. Daha kötü hale gelebilir :) O yüzden pek konuşmayayım. Supercharger, remap derim. Dizeller hakkında da pek bilgim yok zaten.

Emre-U
27-08-2016, 22:46
Otto_Skorzeny katılıyorum. Ancak ille de bu arabaya harcıyacam, ya da sadece merak ettiğimden diye soruyorsanız, ben Dizel'lerde supercharger ı tercih ediyorum. Nedeni ise devir bandının kısa olması. Kilo hafifletme vs. tavsiye etmek isterdim ama aracınızın kilosunu bilmiyorum. Daha kötü hale gelebilir :) O yüzden pek konuşmayayım. Supercharger, remap derim. Dizeller hakkında da pek bilgim yok zaten.
Küçük hacimli dizel motora uygulanan superchargerdan alacağınız verim turbo büyütmeye nazaran çok daha az olacaktır. Sc sistemi motor devirinden kuvvet alarak çalıştıkları için boşa zamanve nakit kaybı olacaktır.
Araç sahibi arkadaş çok bir beklentisi yoksa pedal box falan kullanabilir tabi aracin modeline göre piyasa da mevcutsa. Aman aman bi güç alınmaz ama hafiften hem aracı kandırarak yola devam edilebilir.

Miata91
27-08-2016, 23:25
Küçük hacimli dizel motora uygulanan superchargerdan alacağınız verim turbo büyütmeye nazaran çok daha az olacaktır. Sc sistemi motor devirinden kuvvet alarak çalıştıkları için boşa zamanve nakit kaybı olacaktır.
Araç sahibi arkadaş çok bir beklentisi yoksa pedal box falan kullanabilir tabi aracin modeline göre piyasa da mevcutsa. Aman aman bi güç alınmaz ama hafiften hem aracı kandırarak yola devam edilebilir.

i20 de turbo var mıydı yau? Büyütmek tabii daha iyi varsa. Ama turbolamakdansa ben supercharger tercih ederdim yine de. Tabii ona uygun kit vs. var mı bilemem.

jointofjah
28-08-2016, 00:21
i20 de turbo var mıydı yau? Büyütmek tabii daha iyi varsa. Ama turbolamakdansa ben supercharger tercih ederdim yine de. Tabii ona uygun kit vs. var mı bilemem.

Hocam i20 de turbo var mıydı diyerek kalbimde büyük Bi yara açtınız :D ben arabamı seviyodum halbuki vurmayın bu kadar. Şaka Bi yana supercharger olayını bilmiyorum ama turbo büyütmenin maliyeti ve getirisi nedir acaba ?

Otto_Skorzeny
28-08-2016, 00:33
Hocam i20 de turbo var mıydı diyerek kalbimde büyük Bi yara açtınız :D ben arabamı seviyodum halbuki vurmayın bu kadar. Şaka Bi yana supercharger olayını bilmiyorum ama turbo büyütmenin maliyeti ve getirisi nedir acaba ?

Şevkinizi gerçekten kırmak istemiyorum ama hem maliyetli hem zaman lazım hem de daha önce i20de turbo büyüten sayısı bir elin parmağını geçmez herhalde, bu yüzden custom bir şey yaptırmak durumunda kalacaksınız. Bu nedenle bir garantisi yok veya öyle bir usta bulacaksınız ki içinizi rahatlatacak sürekli.

35AB
28-08-2016, 00:38
En mantıklısı Standart reçetedir. Egr İptali,Komple düz boru,downpipe.Intercooler var mı bilmiyorum 1.4 crdi da. Yoksa intercooler.En sonunda da yazılımla süslemen lazım tabi.Orj haliyle dağlar kadar fark olacak emin ol :D Ayrıyetten Emme büyütme ve temizleme yapabilirsin ek olarak bunlara

jointofjah
29-08-2016, 00:28
En mantıklısı Standart reçetedir. Egr İptali,Komple düz boru,downpipe.Intercooler var mı bilmiyorum 1.4 crdi da. Yoksa intercooler.En sonunda da yazılımla süslemen lazım tabi.Orj haliyle dağlar kadar fark olacak emin ol :D Ayrıyetten Emme büyütme ve temizleme yapabilirsin ek olarak bunlara

Cevabınız için teşekkür ederim. Dedikleriniz sanırım en mantıklı hareket olacaktır. Peki tüm bu işlemlerin maliyeti ne olur? İlk defa bu tarz işlere girişicem o yüzden soruyorum. Ankara da yaşıyorum hangi usta iyidir ne nerde yapılır nasıl öğrenebilirim? Şuan sadece forumlardan takip ediyorum.

Miata91
29-08-2016, 00:48
Ankarada turbo işiyle uğraşan adam çok. Yolda durdurmak lazım :D Şaka maka ben bir soruştururum sizin için. Sonuç alır mıyım bilmem çünkü IStanbul'da yaşıyorum ben. Bu arada cidden turbo var mı yau i20 lerde :D Varsa iyiymiş :D Maliyetine gelince, custom iş olacağı için ustanın insafına kalmış birşey. Bir de motor bloğu çok karmakarışıksa o da ayrı bir uğraş katacaktır. Bu da maliyete yansıyacaktır. Hala şoktayım i20 de turbo varmış ya la

poseidon
29-08-2016, 08:40
Turbo büyütmeyle downpipe ile harcayacağın paradan daha azına chiptuning yaptır daya iyi. Neden chip yaptırmak istemiyorsun?
Kir yağ pas duman olmadan aynı hp leri zaten alırsın.

onursumer
29-08-2016, 08:51
sadece yazılım yaptırmak en mantıklısı olur , onun dışında yay+jant lastik alıp gorsel ve yol tutuşuna katkıda bulunursun

rebeloghy
29-08-2016, 09:17
Ankarada turbo işiyle uğraşan adam çok. Yolda durdurmak lazım :D Şaka maka ben bir soruştururum sizin için. Sonuç alır mıyım bilmem çünkü IStanbul'da yaşıyorum ben. Bu arada cidden turbo var mı yau i20 lerde :D Varsa iyiymiş :D Maliyetine gelince, custom iş olacağı için ustanın insafına kalmış birşey. Bir de motor bloğu çok karmakarışıksa o da ayrı bir uğraş katacaktır. Bu da maliyete yansıyacaktır. Hala şoktayım i20 de turbo varmış ya la

Bu yorumlar espri değil mi ? :D 10 senedir turbosuz dizel araç diye bir şey var mı ? Belki daha uzun süredir atmosferik dizeller 90larda falan kaldı yahu

CRX
29-08-2016, 09:23
aracına yazılım harici para ile hiçbir şey yaptırma, piste falan çıkarken koltuk,stepne vs sök, en iyi hızlandırma yöntemi bu olur.

Miata91
29-08-2016, 09:50
Bu yorumlar espri değil mi ? :D 10 senedir turbosuz dizel araç diye bir şey var mı ? Belki daha uzun süredir atmosferik dizeller 90larda falan kaldı yahu

:D hahha vallahi espri değil :D Ben genelde eski ve benzinli arabalarla uğraşıyorum :D Dizeller hakkında inan pek bilgi sahibi değilim :D Hahaha şuan çok fena gülme tuttu ya :D Öğrenmemek ayıp aslında ama ilgimi pek çekmiyor :D Yine de 1-2 makale okiyim bari dizel hakkında çok fazla cahil kalmışım :DDDDDD

jointofjah
29-08-2016, 12:10
aracına yazılım harici para ile hiçbir şey yaptırma, piste falan çıkarken koltuk,stepne vs sök, en iyi hızlandırma yöntemi bu olur.

egr iptali düz boru gibi şeyleri neden önermiyorsunuz

mikelazi
29-08-2016, 12:28
herkez bir fikir sunmuş.
araç kaç model.dpf mi var kat.mı var.
2012 ise dpf beyinden off olması çok zor.yaptıgını idda edenler var.o konuda yorumum yok.
eger kat.ise şanslısın.en düşük maliyetle kat.ı boşalt,egr yi kapat yazılımla saglıklı 110-120hp alırsın.üzeri güçleri aldıgınıda idda edenlerde var.ama nekadar saglıklı bilmem.
küçük hacim dizelle ugraşma falan dienlere kulak asma derim.
1.1 3 silindir crdi bile deli zevkli oluyor ;)